Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Kolizja na skrzyżowaniu
—
“Miasto jest nasze”
›
ABS i hamowanie na piasku i suchym asfalcie…
sie 07 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=UcFy3vlwXOw&feature=youtu.be
do góry
43 komentarze
do "
ABS i hamowanie na piasku i suchym asfalcie…
"
Olek
pisze:
10/08/2016 o 00:10
Odpowiedz
Report comment
Karabaian
pisze:
08/08/2016 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
krystian
pisze:
08/08/2016 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
Deeway
pisze:
08/08/2016 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
07/08/2016 o 21:58
Odpowiedz
Report comment
Piotres
pisze:
07/08/2016 o 22:58
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
08/08/2016 o 10:01
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
07/08/2016 o 19:29
Odpowiedz
Report comment
Lukas
pisze:
07/08/2016 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
Px
pisze:
07/08/2016 o 19:20
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
07/08/2016 o 20:07
Odpowiedz
Report comment
wawur
pisze:
08/08/2016 o 13:07
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
08/08/2016 o 10:01
Odpowiedz
Report comment
Rowerzysta
pisze:
08/08/2016 o 22:46
Odpowiedz
Report comment
Piotres
pisze:
07/08/2016 o 17:57
Odpowiedz
Report comment
maniel
pisze:
07/08/2016 o 17:44
Odpowiedz
Report comment
krystian
pisze:
08/08/2016 o 16:17
Odpowiedz
Report comment
Uther17
pisze:
07/08/2016 o 17:34
Odpowiedz
Report comment
Kevin
pisze:
07/08/2016 o 15:54
Odpowiedz
Report comment
jakis_ja
pisze:
07/08/2016 o 17:35
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
07/08/2016 o 18:27
Odpowiedz
Report comment
asd
pisze:
07/08/2016 o 20:02
Odpowiedz
Report comment
helpdżek
pisze:
08/08/2016 o 12:16
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
07/08/2016 o 15:44
Odpowiedz
Report comment
Grzes
pisze:
07/08/2016 o 15:34
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
07/08/2016 o 15:34
Odpowiedz
Report comment
Pred
pisze:
07/08/2016 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
Kevin
pisze:
07/08/2016 o 15:45
Odpowiedz
Report comment
Przemek
pisze:
07/08/2016 o 15:48
Odpowiedz
Report comment
Wojtek
pisze:
07/08/2016 o 15:52
Odpowiedz
Report comment
Borys
pisze:
07/08/2016 o 16:36
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
07/08/2016 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
07/08/2016 o 21:57
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
07/08/2016 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
07/08/2016 o 17:01
Odpowiedz
Report comment
abc
pisze:
07/08/2016 o 17:46
Odpowiedz
Report comment
helpdżek
pisze:
08/08/2016 o 12:04
Odpowiedz
Report comment
juuulek
pisze:
08/08/2016 o 13:19
Odpowiedz
Report comment
helpdżek
pisze:
08/08/2016 o 13:27
Odpowiedz
Report comment
Karabaian
pisze:
08/08/2016 o 20:24
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
08/08/2016 o 01:45
Odpowiedz
Report comment
tomasz
pisze:
09/08/2016 o 02:03
Odpowiedz
Report comment
piter
pisze:
09/08/2016 o 22:30
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
43 komentarze do "ABS i hamowanie na piasku i suchym asfalcie…"
Kurde mówcie co chcecie, ABS jest moim zdaniem jednym z najwspanialszych wynalazków razem z ESP. O to przykład mojego autorstwa kiedy ratuje dupę. Nie ukrywam, zagapiłem się, zdekoncentrowałem, każdemu się może kiedyś zdarzyć…
https://www.youtube.com/watch?v=BLmq1zHxRPM
Jest plus zdarzenia 🙂
Alfa być może będzie miała normalny zderzak.
Choć kolizja początkiem tuningu…
Jako, ze to moj filmik, to tytulem przestrogi dla innych..
1. Reakcja opozniona – widzialem w oddali karetke ale nie spodziewalem hamowania awaryjnego… Kierowca w ktorego przydzwonilem mowile, ze ledwo nie wjechal w dupe poprzednikowi, ale jemu abs nie dzialal z tego co pamietam
2. Zapierdalanie – tak, nie bylo wolno, czego kamera panoramiczne nie do konca oddaje i wydaje sie jakby czasu bylo duoz i w ogole…
3. abs pracowal, ale auto przez pewien czas w oogle nei zwalanialo, ale w sumie duzo nie braklo, zeby sie zatrzymac
4. dzwiek nie wyciety by cos ukryc, ale albo wtedy jeszcze nie nagrywalem z dzwiekiem, albo youtube wycial po wykryciu muzyki z radia
5. Doswiadczenie jakies jest bo i na moto i autem od 2001, ale jak widac czasem mozne sie przejechac 😉
Dźwięk w filmiku wyłączony pewnie dlatego, że nie było magicznego dźwięku odbijania pedału hamulca :v
ABS nie jest stworzony do skrócenia drogi hamowania !!!! Ja widzę że kilka postów już o tym pisze a niektórzy i tak nic nie rozumieją. System ABS ma zapobiegać blokowaniu kół i pozwolić na manewrowanie samochodem. Żeby pojazd nie wpadł w poślizg, nie obróciło go itp.
lecz do nieobrócenia pojazdu służy ESP.
Jest na YT wiele filmów gdzie porównują hamowanie z ABS i bez ABS i z ABS zawsze jest krótsze. Tutaj kolo po prostu zapierdalał i nie zachował odstępu oraz spóźnił się z hamowaniem, więc to nie wina ABS.
Wybacz autorze,bez obrazy,ale: widzę tu nie winę abs,a twych umiejętności. Cisnąć do końca i nie próbować odbić w wolną prawą? Koledzy mają rację abs daje szanse ominąć i to powinieneś uczynić Pomijam już technikę hamowania, można to robić na wiele sposobów ba powinno się…zdecydowanie brak umiejętności moze przez brak doświadczenia ?
ABS nie skraca a wydłuża drogę hamowania i jest to oficjalnie przetestowane i opisane w instrukcji. Główna zasada ABS jest taka aby mieć kontrole nad samochodem. Najbardziej zawodny ABS jest na liściach i piasku…. Hamowanie ABS -em to jak hamowanie pulsacyjne ( bardzo bardzo szybkie) żaden kierowca tak szybko nie wyparuje jak ABS.
Tylko, że ABS nie zaprzestanie pulsowania jak przyczepność się “odnajdzie”, a kierowca i owszem. Osobiście jak muszę nagle zahamować na pisku rozłączam silnik co wyłącza pompę ABS, samochód się wkopie a nie przywalę w przeszkodę, to tak w ramach mojej praktyki, krótkiej ale sprawdzonej 😉
I uważasz praktycznie,że w tej sytuacji zdążysz “rozłączyć silnik” czyli wyciągasz rękę naciskasz push albo jescze więcej-przekręcasz kluczyk i…czekasz aż zgaśnie? Gratuluję refleksu! ale i tak czasu zabrakło bo jesteś w połowie bagażnika poprzednika. Eh bajkopisarze
Ta… i wpomaganie hamulcy pies trącał – co jeden to lepszy…
Pokaż proszę taką instrukcję, bo nie widziałem. Jest na YT wiele filmów gdzie porównują hamowanie z ABS i bez ABS i z ABS zawsze jest krótsze. Tutaj kolo po prostu zapierdalał i nie zachował odstępu oraz spóźnił się z hamowaniem, więc to nie wina ABS.
Święte słowa, każdy nad ABSem się zastanawia, a po prostu wystarczyło wcześniej zacząć hamować, przyhamować bardziej i dojechać na spokojnie, a nie czekać, aż będziemy przy samym bagażniku i docisnąć hamulec.
A co do samego zerwania przyczepności to już inna kwestia… bo nie każdy się spodziewa, że przy końcu jego hamowania zablokuje mu koła. Poprzednik zahamował, my płyniemy, ułamek sekundy zanim do nas dotrze i zareagujemy… a jesteśmy już za blisko. Gratuluję ponad 90% wspaniałych kierowców, którzy by sobie poradzili.
Ja tu widzę że są znawcy i pseudo znawcy. Kto miał przyjemność lub nieprzyjemność hamowania dla zabawy lub w skrajnych sytuacjach z ABS to powinien wiedzieć że System ABS zapobiega blokowaniu się kół podczas mocnego hamowania/skrajnego hamowania. Nie mylić to z ESP który zapobiega obracaniu się samochodu wg własnej Osi.
Sam mam T4 bez abs i dps . kiedyś na obwodnicy trójmiejskiej jak przyłożyłem do Końca hamulec to aż sam byłem w szoku… prawie bokiem do jezdni mnie postawiło gdyż barany z Aglomeracji Trójmiejskiej nie potrafią się włączać do ruchu…
no to nieźle przykasował, przy takiej prędkości to aż dziwne, że tak zderzak tamtemu rozwaliło, cieka jestem jak wygląda przód kierowcy z kamerką:)
Jak znajde zdjecie to wstawie… nie wiem jakim cudem moj filik trafil tutaj 😉
Wieśniaki zderzak w Alfie to postanowił go rozwalić 🙂
Jeden taki przejechal sie na ABSie i teraz bedzie opowiadal jaki to ten system jest zly i w ogole- na pewno to zmowa motoryzacyjno-blacharsko-lakiernicza by ludzie sie rozbijali i placili :p
Tak na serio, to ABS powstal po to by umozliwic ominiecie przeszkody podczas hamowania. Na skutecznosc tego systemu wplywa wiele czynnikow jak np. Stan techniczny pojazdu, jego przeszlosc wypadkowa, stan zawieszenia, nawierzchnia, ect. Na jednych nawierzchniach abs nie wplywa na droge hamowania, na innych nieco przeszkadza (mokre liscie, luzny snieg, luzny piasek). Jest to wynikiem kompromisu i statystyki ktora jest nieublagana- ilosc istnien jakie uratowal te system przed powaznym wypadkiem jest nieoceniona.
W wypadku autora filmu nie rozumiem dlaczego jechal jak kon na wprost- lewy pas mial wolny do zjazdu, miedzy pacholki tez by sie zmiescil… Nie wykorzystal on zadnej opcji by uniknac zdarzenia, a teraz narzeka jaki to abs jest zly…
Tutaj zapewne doszedł jeszcze jeden czynnik. Gość hamując i czując, że ABS na piasku już działa nie naciskał mocniej na hamulec tylko odpuścił. To podstawowy błąd. Z ABSem hamujemy zawsze do oporu – bo jak ABS zadziała to najpierw na jednym kole (tutaj prawa strona na piasku) ale pozostałe koła mają jeszcze duży zapas przyczepności. Niedociskanie hamulca mocniej powoduje, że wszystkie koła hamują z siłą mniej więcej taką jak to koło o najmniejszej przyczepności.
Dopiero depnięcie do deski pozwoli hamować wszystkimi kołami na ich granicy przyczepności. A więc wykorzystanie asfaltu po lewej stronie samochodu.
Podsumowując hamując z ABS nawet jak już działa ciśniemy jeszce mocniej.
Polecam potestowanie sobie tego, szczególnie zimą w jakimś ustronnym miejscu najlepiej zaśnieżonym i częściowo oblodzonym.
W gwoli ścisłości – ABS powstał na potrzeby samolotów, by podczas wytracania prędkości po wylądowaniu koła się nie blokowały. Dopiero później system ten przeniesiono do samochodów. A co do autora nagrania – nie bardzo mógł odbijać w lewo, wtedy miałby czołówkę z pojazdem uprzywilejowanym. Chyba że odbić jak już ten przejechał, ale to hardkor trochę. Za to w prawo mógłby próbować, skasowałby słupek, ale stłuczki z autem z przodu by nie było.
Jeżdże dopiero 3lata a juz raz mi ABS uratował życie – dosłownie. Gdyby nie ABS to by mnie skrobali z maski ciężarówki. 😉 Nie polecam takiego przeżycia.
Prawda jest taka, że wszyscy wszędzie opowiadają jaki abs jest super, tak jakby system _zawsze_ pomagał i jednocześnie użytkownik nie ma możliwości wyboru, czy z niego skorzystać, czy nie. Przez to nie mówi się w ilu przypadkach abs przyczynił się do zderzenia(albo zablokował kierowcy możliwość uniknięcia wypadku). Więc nie rozumiem hejtu na kogoś, kto mówi, że abs nie jest taki super i chce po prostu pokazać drugą stronę medalu. Jest mnóstwo sytuacji, w których być może ludzie uratowali by się od uderzenia w barierę po utracie kontroli nad pojazdem i wciśnięciu hamulca do oporu, blokując wszystkie koła, jednak abs do tego nie dopuszcza i samochody wyprowadzone z równowagi zmieniają trajektorię z impetem wypadając z drogi. Szkoda, że nie mówi się prawdy i nie pozwala się ludziom wybrać czy chcą dany system używać na własną odpowiedzialność, czy na własną odpowiedzialność go wyłączyć.
Na drodze pokrytej piaskiem, liśćmi czy w aucie ze zużytymi amortyzatorami ABS wydłuża drogę hamowania
Chyba mozna by probowac uciec w bok miedzy pacholki a nawet w pacholki byle nie w auto..
ABS pomaga w HAMOWANIU POD CZAS SKRĘCANIA a nie na prostej matoły!
Po 1. Sam jesteś matoł
Po 2. ABS bardzo skraca drogę hamowania również na prostym odcinku.
Tutaj duży błąd- ABS nie skraca drogi hamowania, natomiast umożliwia manewrowanie pojazdem w trakcie awaryjnego hamowania. Na prostym odcinku natomiast moze minimalnie zwiekszyc odcinek na ktorym sie zatrzymujemy (baaaaardzo nieznacznie w nowoczesniejszych autach) System ten mial juz za soba naprawde wiele generacji i wciaz jest ulepszany, ale jego podstawowym celem jest UMOZLIWIC MANEWROWANIE PODCZAS HAMOWANIA.
Skraca. Podczas zablokowania kół przyczepność spada o ok 30%.
Przecież nie trzeba blokować kół jak się nie ma ABS 🙂
Ale trzeba umieć jeździć.. bo połowa wychowańców na ABSach i innych gównach jak wsiądzie do auta bez niego to raz dwa trzy i kółka zblokowane i jadą jak dupą po piasku
Dostajesz ode mnie “Ok” bo to prawda. Nawet można manewrować 😉 ale to trzeba mieć wprawę w “swoim” aucie i wciskać hamulec na skraju możliwości, wiesz że jak kawałeczek mocniej wciśniesz to już będzie szuruburu po asfalcie.
skraca tylko w pewnych warunkach (np mokry asfalt). podobnie jak wydłuża w innych warunkach (np. piasek)
jeśli chodzi o drogę hamowania to abs po prostu na nią wpływa-raz pozytywnie, raz negatywnie. najważniejszym celem tego systemu jest umożliwienie manewrowania przy awaryjnym hamowaniu (przy zablokowanych kołach samochód leci zazwyczaj prosto)
ABS owszem, pomaga. Ale nie, jak ktoś jest dupa za kierownicą, jak na załączonym obrazku.
Myśl i przewiduj. Nadrzędna zasada kierowcy!
na piasku lepiej wylaczyc abs ale jestem ciekaw jak bys ty sie zachowal…
jak kurwa tego dokonać? mam wejść pod machę i odpiąć pompę absu?
Odpiąć dowolny czujnik.
helpdżołku 😛 zawsze wjeżdżając na piaszczyste podłoże odłączać czujnik? 😛
Hehe, nawet jeśli byłby przycisk w kabinie to przecież i tak to nie ma sensu. Albo się jeździ z absem, albo bez, przez cały czas.
Kup sobie milordzie Audi 80 albo wyrezaj włącznik. 80 taki pstryczek miały.
Obejrzałem ten film parę razy i prawdopodobnie też bym przydzwonił. Teksty typu dupa nie kierowca wsadź sobie głęboko. Chyba, że zdążyłbyś w tej sytuacji znaleźć i odłączyć bezpiecznik od ABSu. Niektórych sytuacji nie przewidzisz.
na piasku pomaga abs? wez ty sie stuknij autem bez absu zahamujesz na piasku szybciej , Niz autem z absem owszem koła się zblokują i stracisz możliwość manewrowania kierą ale bez abs zatrzyma się szybciej!
To zahamuj motocyklem :)))))