Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Nie prowokujmy i nie dajmy się sprowokować – agresja drogowa zakończona kolizją
—
Wypadek na DK1
›
Autobus zawisł na torowisku
gru 21 2018
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
MONITORING
,
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE
Nieprzyjemny i niebezpieczny finał “błędu w obliczeniach” kierowcy autobusu.
https://youtu.be/xczof6u6fM0
do góry
28 komentarzy
do "
Autobus zawisł na torowisku
"
Kazik
pisze:
24/12/2018 o 15:32
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
22/12/2018 o 12:29
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
21/12/2018 o 20:19
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
21/12/2018 o 18:14
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
21/12/2018 o 18:18
Odpowiedz
Report comment
mazi
pisze:
21/12/2018 o 20:00
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
22/12/2018 o 09:45
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
21/12/2018 o 18:01
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
22/12/2018 o 09:52
Odpowiedz
Report comment
Bb
pisze:
21/12/2018 o 17:47
Odpowiedz
Report comment
igrek
pisze:
21/12/2018 o 19:25
Odpowiedz
Report comment
Abc
pisze:
21/12/2018 o 16:43
Odpowiedz
Report comment
Radeczek
pisze:
21/12/2018 o 14:14
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
21/12/2018 o 13:54
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
21/12/2018 o 14:01
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
21/12/2018 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
21/12/2018 o 14:49
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
21/12/2018 o 18:04
Odpowiedz
Report comment
bocian
pisze:
21/12/2018 o 13:18
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
21/12/2018 o 14:03
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
21/12/2018 o 13:08
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
21/12/2018 o 13:56
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
21/12/2018 o 14:08
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
21/12/2018 o 13:01
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
22/12/2018 o 12:24
Odpowiedz
Report comment
Tymoteusz
pisze:
23/12/2018 o 00:35
Odpowiedz
Report comment
Aero
pisze:
21/12/2018 o 12:44
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
21/12/2018 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
28 komentarzy do "Autobus zawisł na torowisku"
Ej on chyba pierwszy raz za fajera autobusu był. Wcześniej tylko jako pasażer
Tak to jest, jak się jest pustym dzbanem. Już sam sposób skręcania takim długim pojazdem, jak zawodowy kierowca malucha – za blisko lewej Gdyby zebrał szerzej, to by zawrócił w ulicę. Przejazd przez torowiska “z partyzanta”, skręt w lewo przez przejście dla pieszych to samo. A cofanie po za obszar jezdni przez ciągłą linie w nocy, bez rozeznania terenu, to już skrajna głupota.
Głupie jest to, że do nawrócenia miał cały plac z jednej i drugiej strony przed przejazdem a w dopił się na drogę do 3,5 tony i złamał zakaz.
Jedyna dobra wiadomość jest taka, że nie widać aby wówczas na pokładzie byli obecni pasażerowie – tyle pociechy, reszta to już tylko cięgi!
Film jest skrajnie porażający, głupek który siedział za kółkiem tego autobusu, nie dość, że przeleciał nim, bez zatrzymania, przez przejazd kolejowy, to jeszcze wpadł na “genialny” pomysł zawracania w jego bezpośrednim sąsiedztwie, niezgodnie ani z przepisami ani nawet ze zdrowym rozsądkiem! Powinien za to co zrobił trafić przed sąd, który powinien odebrać mu uprawnienia, nałożyć na niego mandat liczony w tysiącach – pracodawca natomiast powinien go z miejsca zwolnić, z hukiem!
Tak a propos, mandat należy się też idiocie z osobówki, który również bez zatrzymania, przejechał zaraz za tym autobusem, przez przejazd kolejowy – dziwić się, że cały czas dochodzi do śmiertelnych wypadków na torowiskach, skoro ludzie ignorują nie tyle nawet przepisy, co zdrowy rozsądek, mając głęboko gdzieś nawet własne zdrowie i życie.
A dlaczego miał się zatrzymywać osobówką?
Tam nie ma stopu wiec jechał.
Miałby obowiązek zatrzymania przed przejazdem nawet jeżeli nie ma tam znaku STOP, gdyby nie było możliwości opuszczenia przejazdu – np. gdyby autobus zatrzymał się zaraz za rogatkami.
Takiej sytuacji jednak nie było.
Zawracać każdy może, ale nie w takim miejscu?
Kto go szkolił i dopuścił do zawodowej jazdy?
To właśnie źle świadczy o naszych ośrodkach szkoleniowych kierowców.
Psychotesty chyba zerżnął od kolegi.
Kolega chyba nie wie jak wygladają psychotesty na kierowcę zawodowego w Polsce
Wytłumaczy ktoś, kto bardziej siedzi w temacie – po co w ogóle kierowca autobusu miejskiego musiał zawracać? Jakieś nieprzewidywalne okoliczności, czy po prostu są sytuacje które wymagają tego na co dzień?
srać mu się zachciało i wracał na pętle do toi toia
Wania nie padumał?
jak nie umi cofac to moze prawko oddac, kierowca autobusu musi miec predyspozycje do swojego zawodu, rozumisz?
Można tu obsmarowywać kierowcę autobusu, ale on jest tu tylko trybikiem w machinie. Dlaczego musiał wykonywać taki manewr? Kto wysłał go na kurs wymagający zawracania w takim miejscu, do tego nieprzystosowanym do infrastruktury pojazdem?
Jak pisałem – mnie przychodzi na myśl sytuacja że gość, jadąc ostatnim kursem, nie miał już więcej pasażerów i chciał zawrócić na trasie, żeby bez sensu nie jechać na pusto aż do pętli i dzięki temu być szybciej na zajezdni (na niektórych liniach, zwłaszcza pozamiejskich, taka sytuacja nie jest niczym niezwykłym). To dla mnie jedyne wytłumaczenie dlaczego próbował wykonać taki manewr w takim miejscu.
czyli tacy kierowcy podmiejscy to pewnie często zawracają też ludziom na podjazdach, pod sklepem, na ręcznym 😀 po prostu brak oceny odległości i gabarytu pojazdu, a może nie te okulary zabrał z domu
Skąd założenie że “musiał” wykonać ten manewr?
Janusz – To nie jest eLka. To już zawodowy kierowca.
Takie manewry w takim miejscu kompletnie go dyskwalifikują z zawodu.
Sposób w jaki próbował zawrócić od początku był skazany na niepowodzenie. Może gdyby wjechał w tą uliczkę tyłem przy odrobinie wyobraźni i umiejętności udałoby się wykonać manewr zawracania z powodzeniem.
Martwi tylko, że to zawodowy kierowca, a takie buble popełnia.
Uwierz mi, w transporcie teraz są takie braki, że firmy muszą przyjmować wszystkich jak leci, żeby móc obstawić wszystkie kursy. Takie mamy niestety czasy i perspektyw na ich poprawę na razie nie widać…
Niekiedy chyba się wymaga żeby podczas cofania autobusu była obecna jeszcze druga osoba.
Takiego wymogu nie ma w sensie dosłownym nie ma, w przepisach jest tylko konieczność zachowania szczególnej ostrożności podczas cofania, co czasami sprowadza się do tego, że pomoc drugiej osoby jest niezbędna. Tu moim zdaniem dałoby radę samodzielnie się obrócić, ale trzeba mieć trochę wprawy.
Jeszcze co do sytuacji z filmiku – mam wrażenie że gość, jadąc ostatnim kursem, nie miał już więcej pasażerów i chciał zawrócić na trasie, żeby bez sensu nie jechać na pusto do pętli i dzięki temu być szybciej na zajezdni (na niektórych liniach, zwłaszcza pozamiejskich, taka sytuacja nie jest niczym niezwykłym). To dla mnie jedyne wytłumaczenie dlaczego próbował wykonać taki manewr w takim miejscu. Szkoda tylko, że naprawdę zrobił to kompletnie bezmyślnie.
Dziękuję za objaśnienie 🙂
Sam jestem kierowcą autobusu i muszę stwierdzić, że mój kolega z zawodu do tegoż zawodu się po prostu nie nadaje. Chciał zawrócić – OK, ale w sposób w jaki chciał to zrobić nie było na to najmniejszej szansy. A bezmyślne cofanie długim pojazdem w nocy przy zerowej widoczności tyłu wozu pozostawię bez komentarza.
Wzdłuż prawej krawędzi jezdni jest ciągła linia, to powinno dać do myślenia. Wiadomo, że po nocy nie ma się tak co pchać.
Może ma za mało praktyki za sobą (Prosto po kursie i egzaminach), dopiero zaczyna przygodę z autobusami (Za wcześnie rozpoczął się łamać w lewo i tyłek mu się przykleił do lewej strony, a już przodem za bardzo to nie mógł już powalczyć)…
Ja w tym miesiącu też rozpocząłem przygodę z autobusami (kurs na Kat. D i wyjeżdżone dopiero 6h z przewidzianych 60) i powiem jedno, cholernie trudno mi jest się przestawić z 5m/2m osobówki na 11m/3m bydlaka, o ile po 2h jazdy i przespanej nocy dopiero zacząłem się mieścić w pasie ruchu, o tyle trudniej pamiętać że tyłek się znajduje 5.5m dalej niż w osobówce…
ps. Zastanawiam się, z ilu tu komentujących ma uprawnienia powyżej “B”??
No cóż, debil i już.
pewnie z łapanki