Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Czujność i obserwacja popłaca
—
“Wielu polskich kierowców nie patrzy na znaki”
›
“Aż się boję jechać”
mar 03 2020
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
Nieznany znak, który na ogromnej części kierowców nie robi żadnego wrażenia.
do góry
40 komentarzy
do "
“Aż się boję jechać”
"
Krzysiek
pisze:
06/03/2020 o 00:55
Odpowiedz
Report comment
Abc
pisze:
04/03/2020 o 20:11
Odpowiedz
Report comment
Henning
pisze:
04/03/2020 o 10:33
Odpowiedz
Report comment
teodor
pisze:
04/03/2020 o 10:32
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
04/03/2020 o 09:52
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
04/03/2020 o 14:36
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
04/03/2020 o 09:00
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
04/03/2020 o 09:26
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
04/03/2020 o 09:54
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
04/03/2020 o 10:45
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
04/03/2020 o 11:25
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
05/03/2020 o 20:16
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
04/03/2020 o 07:13
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
05/03/2020 o 20:16
Odpowiedz
Report comment
Sebo
pisze:
04/03/2020 o 07:04
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
04/03/2020 o 08:50
Odpowiedz
Report comment
Sebo
pisze:
04/03/2020 o 09:21
Odpowiedz
Report comment
Tymoteusz
pisze:
04/03/2020 o 01:00
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
03/03/2020 o 23:27
Odpowiedz
Report comment
MK
pisze:
03/03/2020 o 23:59
Odpowiedz
Report comment
eye
pisze:
04/03/2020 o 00:09
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
04/03/2020 o 00:47
Odpowiedz
Report comment
eye
pisze:
04/03/2020 o 10:21
Odpowiedz
Report comment
eye
pisze:
04/03/2020 o 10:26
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
05/03/2020 o 20:30
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
04/03/2020 o 18:53
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
05/03/2020 o 20:31
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
05/03/2020 o 22:28
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
04/03/2020 o 00:01
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
04/03/2020 o 00:41
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
04/03/2020 o 09:49
Odpowiedz
Report comment
Romek
pisze:
05/03/2020 o 16:10
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
06/03/2020 o 01:06
Odpowiedz
Report comment
Romek
pisze:
06/03/2020 o 15:09
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
03/03/2020 o 21:37
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
03/03/2020 o 21:44
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
03/03/2020 o 22:01
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
03/03/2020 o 22:30
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
03/03/2020 o 22:36
Odpowiedz
Report comment
Adolf
pisze:
04/03/2020 o 07:14
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
40 komentarzy do "“Aż się boję jechać”"
5:37 – w tym momencie jest znak końca strefy ruchu i dodatkowo znak ustąp pierwszeństwa, z lewej też jest koniec strefy ruchu, osobiście nie odważyłbym się interpretować takiej sytuacji na zasadzie “mam pierwszeństwo nad tymi z lewej”, gdyż w praktyce kolizja jest w zasadzie murowana.
Ewidentnie ten rejon jest źle oznakowany i powinno to zostać poprawione.
Też bałbym się widząc dom na sankach.
Koniec strefy ruchu, tzn , że dalej ruch zabroniony. Jaki rząd takie przepisy
Takiw głupie oznakowanie tylko w Polsce możliwe
Gdyby większość kierowców znała przepisy RD, a nie tylko posiadała prawo jazdy, wówczas nikt na tym skrzyżowaniu nie miałby wątpliwości jak jechać i kto ma pierwszeństwo. Pomysł żeby stawiać znak na znaku tylko dlatego, że “kierofcy” są niedouczeni, mija się z celem i sensem.
Obyś nie trafił na tę niedouczoną mniejszość
Katastrofalne i nieczytelne oznakowanie. Polacy nie czują skrzyżowań bez oznaczeń i trzeba im wyjść na przeciw. Tu wystarczyłby znak STOP i linia zatrzymania.
A tak na marginesie – świetna miejscówka ‘na stłuczkę’. Pół godziny kręcenia się po drodze i remont auta z OC sprawcy gwarantowany.
dokladnie
“Polacy nie czują skrzyżowań bez oznaczeń i trzeba im wyjść na przeciw. Tu wystarczyłby znak STOP i linia zatrzymania.”
Gwoli ścisłości – to nie jest skrzyżowanie.
Co jest nieczytelnego w znaku D-53? Literki za małe?
Jeśli na stu kierowców, 90 się nie zatrzymuje to problem jest z oznakowaniem, a nie z kierowcami.
Nikt nie mówi o zatrzymaniu, tylko o ustąpieniu pierwszeństwa przy włączaniu się do ruchu. Od strony tych włączających się do ruchu, którzy wymuszają pierwszeństwo nie ma żadnego problemu z oznakowaniem. Znak jest ustawiony, z tego, co widzę prawidłowo, jest widoczny i czytelny. Oznakowanie strefy ruchu jest obecne na naszych ulicach od prawie 10 lat. Jeżeli naprawdę 90% kierujących jest takimi ignorantami, że nie wiedzą, co to oznakowanie oznacza i jak powinni się zachować opuszczając strefę ruchu, to jak napisałem w. innym miejscu – to świetna okazja do pozbycia się korków z naszych ulic.
Nazhir – masz tu 100% racji, tylko “ja nadsterowny polonez” to taki “homo sowietikus” – wedle jego filozofii to obywatel ma obowiązki, a nie Państwo, jak urzędnik ustawi znak, to obywatel ma go zauważyć, bo jak nie to dostanie mandat. A pomysł, by znaki oceniać pod względem czytelności, czy łatwości postrzegania – nie mieści się w jego poddańczej głowie.
Skoro dworaczek się boi to niech nie jeździ!!!!!!!
brednia kompromitacja bzdura
P. Dworak pisze, że jadąc drogą z pierwszeństwem widać, że dojeżdżamy do drogi wewnętrznej (film 3:11). Po czym on to poznaje? Po prostokątnej tabliczce odwróconej tyłem do kierowcy? W związku z tym, skąd ma pewność, że skręcając w lewo ma pierwszeństwo przed jadącym samochodem z na przeciwka?
Właśnie pokazałeś typowego kierowcę z tego odcinka. Wyjaśnię: na wprost stoi tabliczka rozpoczynająca strefę ruchu, a tego czego nie widać, to kończąca się strefa ruchu. Więcej uwagi
Rzeczywiście, masz rację
Już jest dostępny 786 odcinek…
https://krakow.tvp.pl/1279100/jedz-bezpiecznie
Pan Dworak mając rację, jej nie ma! To znaczy ma oczywiście rację, że wyjeżdżając ze strefy ruchu jest się włączającym do ruchu – ok. Ale teraz okazuje się, iż takie oznakowanie jest dla 90% kierowców nieczytelne i co robi się w takiej sytuacji w Polce? ano piętnuje się “złych kierowców” , pokazuje się ich w TV: patrzcie wszyscy jacy źli kierowcy, peroruje się “dojdzie do wypadku”, ewentualnie stawia się patrol policji by wlepiał mandaty – to jest myślenie typowo azjatyckie – obywatel ma szanować państwo, ma znać przepisy, ma je stosować itd. Myślenie europejskie jest z goła inne, bo w Europie to państwo jest dla obywatela, a nie odwrotnie – tam (np. Niemcy, Francja, Holandia) nikt by nie czekał na wypadek – większość kierowców nie rozumie organizacji ruchu? Trzeba natychmiast poprawić oznakowanie – jeden znak jest niezauważany? – dostawić jeszcze dwa! albo próg zwalniający wybudować, znak STOP postawić – zanim dojdzie do wypadku!
Przecież ten program, w dużej mierze jest właśnie o takich sprawach. Pokazują miejsca źle oznakowane, albo takie w których kierowcy oznakowanie z powodu niewiedzy ignorują.
No tak, tylko Dworak jest jakimś tam specjalistą do spraw bezpieczeństwa ruchu czy czegoś tam w Krakowie. Ten program nie był robiony 2 dni temu tylko kilka miesięcy wstecz. Ktoś musiał napisać list, żeby Dworak się tym zainteresował? To co on robi całe dnie?
Jak urzędasom nie wskażesz palcem co jest źle to oni swojego ryja znad kawy nie wychylą.
“Jak urzędasom nie wskażesz palcem co jest źle to oni swojego ryja znad kawy nie wychylą.” – fajnie, tylko dlaczego tak jest? Powody są dwa: pracodawca czyli opinia publiczna jest przeczulony, na jakiekolwiek podwyżki, premie itp. dla urzędników – efekt – do urzędu idą najgorsi! Dziś np. inspektor nadzoru z uprawnieniami na budowie dostanie trzy razy większą pensję, iż np. w Nadzorze Budowlanym. Drugie co zmiana władzy, to czyszczenie stanowisk do sprzątaczki – tak, była kiedyś taka partia, co chciała Służbę Cywilną wprowadzić, tyle że wyborcy woleli takich co kumpli mp stanowiskach sadzają, a potem narzekanie na urzędy….
Nie, powód jest jeden – myślenie rodem z poprzedniej epoki. Nazywasz siebie “stary szofer” to pewnie pamiętasz czasy jak to urzędnik miał nad Tobą władzę. I po tylu latach nic się nie zmieniło. Ja w swoim mieście, na lokalnym portalu często widzę artykuły, listy od mieszkańców, którzy zgłaszają uszkodzone chodniki, lampy, znaki nieczytelne lub zasłonięte przez drzewa, itd. I dopiero po takim artykule urzędas idzie sprawdzić co jest na miejscu i za pomocą firmy naprawia. A co robi przez 8h w urzedzie? Nic. W moim mieście jak nie zgłosisz, że jakaś lampa się nie świeci na ulicy to ona nie będzie świecić. Dlaczego nie ma okresowych przeglądów oświetlenia?
A jak masz działkę to musisz prosić się urzędasa o to by wyciąć drzewo, na Twoim placu, posadzone przez Ciebie. Gdzie tu sens i logika?
I to samo jest w tym przypadku: Dworak często robi programy pod publiczkę. On też jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy. Bo jako ten specjalista ma dostęp do bieżącego oznakowania dróg w Krakowie. Wystarczy tylko chcieć coś zmienić. Dlaczego z nim nie było policji? Gdyby zrobili akcję raz pouczającą, za tydzień mandaty to ludzie szybko by sobie przypomnieli przepisy.
w moim mieście 3/4 urzędasów jest tych samych. Zmieniają się prezydencji, zastępcy, kierownicy komórek. Ale cały czas to są te same gęby od x lat. nieważne kto rządzi. Także za dużo tv oglądasz i już przesiąknąłeś tymi bzdetnymi informacjami.
W PL nie idą najgorsi bo ciepła posadka po 8h robi swoje. Zobacz na stronie bip swojego urzędu ile osób aplikuje na wolne stanowiska.
Podałem Ci przykład inspektorów nadzoru – znam efekty rekrutacji – zerowe. Piszesz, że zmienia się szefostwo urzędu, a nie pracownic – prawidłowo! U mnie kiedyś przyszła taka ekipa, że wymienili wszystkich “do sprzątaczki” – i nic już w urzędzie nie dało się załatwić, bo np. doświadczona urzędniczka w architekturze znała (15 lat praktyki) swój teren, wiedziała co gdzie, jak – wydawała decyzje szybko. Przyszli nowi – musieli się uczyć, sprawdzać, odkrywać – dramat!
Poza tym, mylisz się – przeglądy są obowiązkowo wykonywane – no akurat to wiem. Problem leży jeszcze gdzie indziej – jestem pewien, iż Ty jesteś przekonany, iż w Polsce jest za dużo urzędników – prawda? no właśnie, to teraz sprawdź, ilu na 1000 mieszkańców jest urzędników w Niemczech, czy Anglii, a ilu w Polsce, a jakbyś chciał porównywać z USA, to najpierw sprawdź ile domów w Nowym Jorku jest własnością miasta, a ile w Warszawie.
Swojego ryja ruszyłem znad kawy i napisałem. Cieszą się?
brednia, głupota , kompromitacja
i cyk boleści
No to zacząłem się pakować. Europo-nadchodzę! Tylko zabawek nie biorę, bo w Niemczech, Francji, Holandii strach je pokazywać-kraty w oknach na czas dłuższy bym miał.
brednia, głupota, kompromitacja
“oczywiście rację, że wyjeżdżając ze strefy ruchu jest się włączającym do ruchu – ok. Ale teraz okazuje się, iż takie oznakowanie jest dla 90% kierowców nieczytelne”
Jeżeli 90% kierowców nie zna znaczenia podstawowego oznakowania, to należy zwolnić ich z obowiązku bycia kierowcami.
Wow! Znalazłem właśnie złoty środek na korki w naszych miastach 😀
Znaku kończącego strefę ruchu nie rozumieją, to skąd domniemanie, że zrozumieją znak Stop? Bo czerwony?
“większość kierowców nie rozumie organizacji ruchu? Trzeba natychmiast poprawić oznakowanie”
Jedyna poprawa oznakowania, jaka w tym miejscu jest potrzebna, to likwidacja postawionego bez sensu znaku A-7 na wyjeździe ze strefy ruchu.
“Jedyna poprawa oznakowania, jaka w tym miejscu jest potrzebna, to likwidacja postawionego bez sensu znaku A-7 na wyjeździe ze strefy ruchu”
Ja ten znak przestawił bym dla tych co jadą na wprost i tabliczki nie widzą. Tam ma większy sens , bo jest większa szansa że go zobaczą i się zatrzymają. Jak nie zadziała to Stop postawić 🙂
Zresztą po drugiej stronie, na 2 Pułku Lotniczego koło bloków 49 /50 są kawałkami oznaczone “strefa ruchu”, koniec strefy i chyba droga wewnetrzna. Całość poszatkowana, a kiedys było prościej .
Na Kościuszkowskim tez jest wyjazd ze strefy ruchu. Dworak pokazywał to w programie rok temu i dalej tam jeżdżą jak by tej strefy nie było. Część kierowców jest niereformowalnych.
Obok masz film, na którym przed przecięciem z drogą główną postawiono PIĘĆ znaków A-7. I co? Wymuszenia, wypadki, bo nadal mnóstwo baranów nie widzi oznakowania. Trzeba się pogodzić z tym, że pewna liczba tzw. kierowców jest, jak piszesz, niereformowalna i takim kierowcom trzeba podziękować za uczestniczenie w ruchu drogowym i poprosić o przesiadkę na komunikację zbiorową.
Wiem. Regularnie oglądam filmy z Dworakiem. Po drugie pracuję w rejonie czyżyn i na co dzień widze, jak kierowcy mają w poważaniu oznakowanie. Zresztą jest nowy odcinek i ładnie pokazane jak są “zdziwieni” ,że Miodowa zrobiła się jednokierunkowa, Estery z powrotem jest podporządkowana a i tak pod “prąd” jadą, do tego nie respektując “łamanego” pierwszeństwa.
Chore polskie przepisy i chora cała infrastruktura. Oznakowanie ma jasno i w prosty sposób informować kierowcę co ma robić i jak się zachować. Mam sekundę na zastanowienie, a nie minutę na rozkminianie co i jak. Poza tym, jak ci jadący od osiedla, mają wiedzieć że są na pierwszeństwie? U nas nigdy normalnie nie będzie, bo decyzje podejmują “stołki” a nie osoby logiczne.
Panie Dworak! idź Pan już na emeryturę. Wyjeżdżający z osiedla ma pierwszeństwo, ale ma znak ustąp pierwszeństwa i koniec strefy ruchu, a pan uważa że jest ok ???
Po pierwsze, przecież wyraźnie powiedział, że znak A-7 jest ustawiony bez sensu.
Po drugie, ma się to nijak do zachowania baranów, którzy wymuszają pierwszeństwo włączając się do ruchu z drogi wewnętrznej. Oni mają sytuację w 100% jasną i to oni stanowią tutaj główne zagrożenie, a nie kierujący, którzy mogą mieć wątpliwości, co do swojego pierwszeństwa z uwagi na nieprawidłowe oznakowanie.
To taki problem, dodać jeszcze jeden znak “ustąp pierwszeństwa” dla tych baranów co wymuszają? Nie! Lepiej niech jest tam od osiedla, gdzie nie powinno go być. Uświadom sobie, że znaki maja nam pomagać, nie komplikować.
Znak A-7 ostrzega o drodze z pierwszeństwem przejazdu, a nie o wyjeździe z drogi wewnętrznej na drogę publiczną.
Jeżeli jakiś baran nie rozumie, co oznacza znak D-53 i jakiego zachowania od niego wymaga, to nie ma potrzeby wydawania pieniędzy na kolejny znak. Jest potrzeba usunięcia takiego barana z grona kierujących.
Powinni dawno zakazać mu publikowania tych swoich głupot na yt