Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
“W drodze do pracy”
—
Polskie Drogi 42
›
Batalia o sekundniki na skrzyżowaniach
mar 28 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=z-ssdRvgXgg
do góry
18 komentarzy
do "
Batalia o sekundniki na skrzyżowaniach
"
4eg4g
pisze:
20/12/2017 o 14:03
Odpowiedz
Report comment
Troll
pisze:
01/04/2016 o 19:09
Odpowiedz
Report comment
DW
pisze:
29/03/2016 o 15:02
Odpowiedz
Report comment
Kriss
pisze:
29/03/2016 o 14:00
Odpowiedz
Report comment
emil
pisze:
29/03/2016 o 10:31
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
29/03/2016 o 08:46
Odpowiedz
Report comment
kazik
pisze:
28/03/2016 o 20:38
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
28/03/2016 o 21:22
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
29/03/2016 o 00:08
Odpowiedz
Report comment
Nom
pisze:
28/03/2016 o 19:52
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
28/03/2016 o 15:16
Odpowiedz
Report comment
Yaro
pisze:
28/03/2016 o 13:37
Odpowiedz
Report comment
Damian
pisze:
28/03/2016 o 12:24
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
28/03/2016 o 13:25
Odpowiedz
Report comment
On
pisze:
29/03/2016 o 10:28
Odpowiedz
Report comment
b4rtek
pisze:
28/03/2016 o 12:18
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
28/03/2016 o 12:25
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
28/03/2016 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
kwi 06 2023
Zderzenie policyjnego radiowozu i suzuki w Gorzowie
kwi 06 2023
Kolizja z drabiną na A4
mar 28 2023
Poważna usterka ciągnika rolniczego
mar 27 2023
Jazda niekontrolowana
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (842)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (159)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 515)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (16)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
18 komentarzy do "Batalia o sekundniki na skrzyżowaniach"
Oferujemy usługi dźwigowe w Legnicy i okolicach. Jeżeli szukasz profesjonalistów zgłoś się do nas. Czekamy na twój telefon w Legnicy. https://dzwigi-golak.pl/
Sekundniki są zbędne, generują tylko dodatkowe koszty, a ludzie i tak będą jeździć na czerwonym. Na większości skrzyżowań na polskich drogach cykl świateł i czas trwania żółtego sygnału jest dostosowany do ograniczenia prędkości na drodze.
Podejrzewam, że o te sekundniki najbardziej pultają się ludzie, którym się wiecznie gdzieś spieszy i zawsze muszą być pierwsi.
Moim zdaniem, powinno się w Polsce lepiej egzekwować przestrzeganie czerwonego sygnału świetlnego i ograniczenia prędkości, a nie wydawać pieniądze na jakieś duperele.
zeby jeszcze wasate janusze i kobiety potrafili z nich korzystac a nie wbijali bieg dopiero gdy jest juz “mocno” zielone bo sie zapatrza w smieszne cyferki
Z tego co wiem to w Krakowie w zeszłym roku timery, wygrały budżet obywatelski i co?? ZIKIT właśnie stwierdził, że to niebezpieczne i się “nie da”… Na jednym skrzyżowaniu i to bardzo “uciążliwym” zamontowali i płynność jazdy na nim się poprawiła, ale się “nie da” 🙁
U mnie w mieście sekundniki są na większością skrzyżowań i jest to bardzo dobre rozwiązanie:
1. Raz, że nie trzeba ciągle się wpatrywać w sygnalizator tylko od razu wiesz że jeszcze np. 40 sekund więc czekasz sobie spokojnie
2. Możesz odpowiednio wcześniej włączyć jedynkę i sprawniej ruszyć spod świateł, teraz praktycznie ewenementem jest jeśli ktoś zaśpi przy włączeniu zielonego, więc ruch jest sprawniejszy i ogranicza to tworzenie korków
3. Jak z daleka widzisz że zostało kilka sekund to łatwo można ocenić kiedy się uda jeszcze przejechać i np leciutko przyśpieszyć lub kiedy trzeba już hamować.
Jakie są minusy, ja widzę tylko jeden
1 Zdarza się że ludzie ruszają 2 – 3 sekundy przed zapaleniem zielonego, ale oni po prostu toczą się w stronę sygnalizatora i jak pojawia się żółte to dopiero ruszą szybciej. Nie jest tak że ktoś startuje na pełnej kurwie mając jeszcze kilka sekund czerwonego. Sekundniki mamy od paru lat i takie sytuacje są bardzo sporadyczne
Ogólnie jest to super sprawa i gdy jestem w Wawce albo w Łodzi, gdzie tych sekundników nie ma, to naprawdę bardzo mi tego brakuje i tylko ciągle gapie się jak sroka na tą sygnalizację i czekam na zielone. Sekundnik są ok, one powodują zwiększenie płynności jazdy.
Wystarczy aby zielone przed zmianą na żółte migało tak jak mają piesi, którzy przecież nie pędzą przed pasami z prędkością 50, 60 czy 70 na godzinę. Z punktu widzenia np. kierowcy autobusu byłoby to bardzo dobre rozwiązanie, jazda z przepisową prędkością 50 km/h i nagła zmiana sygnalizatora skutkuje nagłym hamowaniem co w przypadku takiej masy żelastwa nie jest komfortowa dla pasażerów.
jakoś w rosji to się sprawdza tylko nie wiem dlaczego w polsce ma to powodować zagrożenie? polska to jakiś kraj debili czy co?
chyba nie oglądałeś filmików z Rosji gdzie ludzie ruszają jak jest jeszcze 2-3 sekundy czerwonego (bo przecież zaraz się zmieni) i powodują wypadki. Tak samo jak ci to dodają gazu przed skrzyżowaniem, bo jeszcze 2 sekundy jest zielone i na skrzyżowanie wjeżdżają mając na liczniku znacznie więcej niż dozwolone.
Nie same sekundniki powodują problem tylko kierujący, którzy się nimi sugerują. Trafi się dwóch takich: jeden widzi 2 sekundy zielonego i dodaje gazu, drugi widzi 2 sekundy czerwonego i dodaje gazu – spotykają się na środku skrzyżowania i skutki wypadku są znacznie większe niż gdyby nie wiedzieli jak długo będzie dane światło. Widać to świetnie jak jadą sobie w 6:30-6:45 i jak samochód na drugim pasie jedzie znacznie szybciej bo widzi, że się zaraz zmieni na zielone.
Trzeba by było jeszcze latami edukować ludzi, którzy się nie znają na tych wyświetlaczach, bo założę się, że będzie tłum ludzi uważających, że jak jest jeszcze 1-2 sekundy zielonego to należy już zwalniać, bo na żółtym przecież nie wolno wjeżdżać za sygnalizator i będą hamować jeszcze na zielonym.
Więc to samo wyświetlenie (1-2 sekundy zielonego) spowoduje skrajne reakcje kierowców – jedni po hamulcach, drudzy gaz do dechy. To jest baaaardzo niebezpieczne. Tym bardziej jak na takim skrzyżowaniu jest fotoradar przejazdu na czerwonym.
Druga kwestia: co ze skrzyżowaniami z czujnikami gdzie zapalenie się i długość świecenia zielonego/czerwonego zależy od natężenia ruchu?
Trzecie i najważniejsza kwestia: co z pieszymi? Pieszy wchodzi na zielonym, ale jest osobą starszą i kończy przechodzić jak dla samochodów jest już zielone. Bez sekundnika prędkość samochodu byłaby 20 km/h (bo zwalniał widząc czerwone), z sekundnikiem jedzie 50 km/h i skupiony na tym liczniku nie patrzy na skrzyżowanie i to co się na nim dzieje.
Jeśli już coś robić to o wiele lepsze jest pulsujące zielone, ale niestety ankieta nie pozwala na wybór co lepsze, więc moja odpowiedź brzmi; NIE.
P.S. wyłączenie silnika na minutę jak to ktoś wyżej pisał to skrajny debilizm, większości samochodów takie zachowanie bardzo szkodzi.
P.S.2. Po co robić ankiety/raporty/teoretyzować skoro można zrobić pilotażowy projekt na kilkudziesięciu skrzyżowaniach w całej Polsce (najlepiej bardzo różnych) i po 6-12 miesiącach ocenić REALNIE czy to dobre rozwiązanie czy nie.
P.S.3. Chcę zobaczyć te gotowe opracowania prawne, które przygotowali w tym temacie zanim wydam ostateczną opinię. Bo jak zawsze w tym kraju: pomysł dobry, wykonanie prawne beznadziejne, a w praktyce działające jeszcze zupełnie inaczej.
Tak czytam,widzac 2sek do czerwonego bdd jechac 50km/h zgoda a to bedzie grupa ludzi ktora notorycznie lamie przepisy i czy tam bedzie sekundnik czy mrugajace swiatlo im to nic nie zmieni bo itak na ostatnia chwile dodadza gazu W Nowym Saczy jest taki sekundnik na rondzie kolo zajazdu tam ciagle widze 2sec-pomaranczowe i nagle jep 1 2 na poznym pomaranczowym a ja juz sie dawno temu zatrzymalem wiec jenemu to pomoze a drugi pomysli 2sec pozniej bedzie pomaranczowe trwalo ok 2 sec i dopiero czerwone a po 3 sec wlaczy sie komus zielone to zdaze 2 razy bo tak niektorzy wlasnie mysla.Dlatego uwazam ze jest to przydatne dla normalnych kierowcow a dla tych co ciagle sie im spieszy nic im to nie zmieni
Prawda jest taka, że ministerstwo robi wszystko, aby wyskubać z kierowców jak najwięcej kasy, a nie aby poprawić bezpieczeństwo. Jak te kamery mają cokolwiek poprawić, jak nie ma o nich żadnego ostrzeżenia przed skrzyżowaniem. Mieszkam w Stalowej Woli, w której te kamery zamontowano i mniej więcej widzę jak ta cała sytuacja wygląda. Gdyby nim o kasę nie chodziło to dawno zmieniliby przepisy i sekundniki czy migające zielone by wprowadzili, no ale mają oni zupełnie inne intencje, oficjalnie zżynanie kasy z kierowców
Sekundniki to dobra rzecz, wiem ile czasu zostało do zmiany zielonego czy czerwonego światła. Stoję na czerwonym i widzę np 70 sekund to wyłączam silnik.
Dawać sekundniki!!!
Sekundniki nie są nielegalne. Po prostu nie mają uwarunkowań prawnych. Nie są sprzeczne z żadnym przepisem zatem nie można powiedzieć, że są nielegalne. To tak jakby powiedzieć, że jedzenie kanapki w samochodzie jest nielegalne.
Art. 63 punkt 5 Kodeksu drogowego stwierdza: „Kierującemu pojazdem silnikowym, który przewozi osobę, zabrania się palenia tytoniu lub spożywania pokarmów w czasie jazdy. “.
hue hue
Cytujesz wybiórczo jak TVN. “5. Kierującemu pojazdem silnikowym, który przewozi osobę, zabrania się palenia tytoniu lub spożywania pokarmów w czasie jazdy. Nie dotyczy to kierującego samochodem ciężarowym, który przewozi osobę w kabinie kierowcy, i kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem taksówki. ” Zmienia trochę znaczenie?
Bardzo bym chciał poznać opinie osób, które twierdzą, że sygnalizator sekundowy powoduje zagrożenie. Dla mnie osobiście jest to coś pomocnego, nawet jeśli twierdzą, że jest to nielegalne to pomyślcie o tych Iskrach1 które też są nielegalne, a są w użytku. Zawsze to człowiek pewniej się czuje gdy widzi że ma jeszcze te 10sekund na przejechanie bo wie, że nie musi niepotrzebnie hamować i zwalniać ruch innych pojazdów jadących za nim. Moim zdaniem jest to potrzebne na skrzyżowaniach o większym natężeniu ruchu.
Podobno kiedy kierowcy widzą, że zostało kilka sekund to przyspieszają, aby zdążyć 😀 i tym sie tłumaczą, ze to jest niebezpieczne
To dołożyć “fotoradar”. Co za problem?
Szczególnie, jeśli chcą badać przejazd na czerwonym świetle, można w tym samym systemie zawszeć fotoradar na szybkość przejazdu.
We Wrocławiu są takie liczniki na kilku skrzyżowaniach – sprawdza się rewelacyjnie – ludzie ruszają na zielonym, nie jak w innych miastach – zielone a on szuka biegów.
Zawsze znajdzie się idiota który będzie pędził – bez timerów i tak lecą na “późnym pomarańczowym”.