Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wypadek na skrzyżowaniu w Lublinie
—
Przepraszam, za czym ta kolejka?
›
“Brak widoczności pieszego, potrącenie. Teren zabudowany”
gru 07 2017
Kategoria:
PIESI
,
POTRĄCENIA
https://www.youtube.com/watch?v=-BjuuVVZzIM
do góry
74 komentarze
do "
“Brak widoczności pieszego, potrącenie. Teren zabudowany”
"
Krzychu
pisze:
08/12/2017 o 06:51
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
07/12/2017 o 21:34
Odpowiedz
Report comment
stasiek0000
pisze:
07/12/2017 o 20:57
Odpowiedz
Report comment
Abc
pisze:
07/12/2017 o 20:29
Odpowiedz
Report comment
MateUSZek / Warszawa
pisze:
07/12/2017 o 19:22
Odpowiedz
Report comment
Artlu
pisze:
07/12/2017 o 19:11
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/12/2017 o 23:55
Odpowiedz
Report comment
dayman
pisze:
07/12/2017 o 18:33
Odpowiedz
Report comment
Luk
pisze:
07/12/2017 o 18:42
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/12/2017 o 18:24
Odpowiedz
Report comment
“…KTOŚ…”
pisze:
07/12/2017 o 16:07
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
07/12/2017 o 15:40
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
07/12/2017 o 15:50
Odpowiedz
Report comment
wtf
pisze:
07/12/2017 o 15:30
Odpowiedz
Report comment
Nestor
pisze:
07/12/2017 o 14:33
Odpowiedz
Report comment
rafiki
pisze:
07/12/2017 o 14:01
Odpowiedz
Report comment
Azi
pisze:
07/12/2017 o 13:58
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
07/12/2017 o 13:40
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
07/12/2017 o 13:36
Odpowiedz
Report comment
“…KTOŚ…”
pisze:
07/12/2017 o 16:10
Odpowiedz
Report comment
Greg92PL
pisze:
07/12/2017 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
07/12/2017 o 13:32
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
07/12/2017 o 12:59
Odpowiedz
Report comment
CABAL
pisze:
08/12/2017 o 20:45
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
20/12/2017 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
Jarek
pisze:
07/12/2017 o 12:39
Odpowiedz
Report comment
Mat
pisze:
07/12/2017 o 23:53
Odpowiedz
Report comment
Mat
pisze:
07/12/2017 o 23:55
Odpowiedz
Report comment
rex
pisze:
09/12/2017 o 13:19
Odpowiedz
Report comment
krzychu
pisze:
07/12/2017 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
07/12/2017 o 13:16
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
07/12/2017 o 13:46
Odpowiedz
Report comment
CABAL
pisze:
08/12/2017 o 20:43
Odpowiedz
Report comment
Szymon
pisze:
07/12/2017 o 11:37
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
07/12/2017 o 11:36
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
07/12/2017 o 12:39
Odpowiedz
Report comment
Tony
pisze:
07/12/2017 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
Kazik
pisze:
07/12/2017 o 11:27
Odpowiedz
Report comment
Jaco
pisze:
07/12/2017 o 11:30
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
07/12/2017 o 11:40
Odpowiedz
Report comment
Jaco
pisze:
07/12/2017 o 11:46
Odpowiedz
Report comment
Konoe
pisze:
07/12/2017 o 17:00
Odpowiedz
Report comment
dw3
pisze:
07/12/2017 o 11:44
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
07/12/2017 o 17:44
Odpowiedz
Report comment
Piotr M.
pisze:
07/12/2017 o 22:01
Odpowiedz
Report comment
Erza
pisze:
07/12/2017 o 11:22
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
07/12/2017 o 11:17
Odpowiedz
Report comment
Carlos Mendoza
pisze:
07/12/2017 o 11:16
Odpowiedz
Report comment
jinx
pisze:
07/12/2017 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
07/12/2017 o 11:12
Odpowiedz
Report comment
bebek
pisze:
07/12/2017 o 11:18
Odpowiedz
Report comment
Dawid
pisze:
07/12/2017 o 12:25
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
07/12/2017 o 14:50
Odpowiedz
Report comment
hahaha
pisze:
07/12/2017 o 11:22
Odpowiedz
Report comment
KamiLB
pisze:
07/12/2017 o 11:29
Odpowiedz
Report comment
Piotr M.
pisze:
07/12/2017 o 21:58
Odpowiedz
Report comment
slawek
pisze:
08/12/2017 o 11:45
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
07/12/2017 o 11:06
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
07/12/2017 o 11:38
Odpowiedz
Report comment
Chriss
pisze:
07/12/2017 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
Chriss
pisze:
07/12/2017 o 11:48
Odpowiedz
Report comment
cezar
pisze:
07/12/2017 o 13:53
Odpowiedz
Report comment
Doc
pisze:
07/12/2017 o 16:39
Odpowiedz
Report comment
Tony
pisze:
07/12/2017 o 17:01
Odpowiedz
Report comment
Lewy
pisze:
07/12/2017 o 19:02
Odpowiedz
Report comment
CABAL
pisze:
08/12/2017 o 20:38
Odpowiedz
Report comment
Max
pisze:
09/12/2017 o 00:24
Odpowiedz
Report comment
CABAL
pisze:
13/12/2017 o 21:02
Odpowiedz
Report comment
slawek
pisze:
08/12/2017 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
Max
pisze:
09/12/2017 o 00:21
Odpowiedz
Report comment
Miłek
pisze:
07/12/2017 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
Polak
pisze:
07/12/2017 o 14:03
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
07/12/2017 o 15:50
Odpowiedz
Report comment
noo
pisze:
13/12/2017 o 19:00
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
74 komentarze do "“Brak widoczności pieszego, potrącenie. Teren zabudowany”"
Kurde. Ja nie noszę odblasków ale jestem tego świadomy i wiem, że kierowca mnie nie widzi po zmroku. Chowam honor do kieszeni i usuwam się z drogi samochodu. Może tylko dlatego jeszcze nie jeżdżę na wózku inwalidzkim zamiast samochodem. Piesi nie mający prawa jazdy nie są w stanie zrozumieć tego jak są widziani w taką pogodę (w dodatku w sytuacji mijania się z samochodem z naprzeciwka).
Krytykującym kierowcę samochodu polecam lekturę kodeksu drogowego, a konkretniej przepisów dotyczących pieszych. Pieszy złamał szereg przepisów – przede wszystkim złamał obowiązek ustąpienia miejsca pojazdowi oraz obowiązek noszenia odblasków.
Obarczanie winą kierowcy to szczyt ignorancji i oznaka że ma się blade pojęcie o realiach drogowych. Najlepiej całkowicie zakazać ruchu pojadów po zmroku, albo ograniczyć ich prędkość do 20km/h, bo przecież gdzieś na drodze mogą spotkać pieszego wyznającego dogmat świętej krowy.
Gdyby sprawa trafiła to Sądu to całkiem prawdopodobne że werdykt byłby zupełnie inny niż ten policjantów, a już prawie z całą pewnością kierowca nie zostałby uznany WYŁĄCZNIE winnym.
Pieszy idzie po niewłaściwej stronie drogi, ubrany na ciemno i bez odblasków. Brak wyobraźni czy zupełna niewiedza bądź ignorancja? Kierowca też jakoś tak beztrosko sobie zasuwa chociaż jest ciemno, mokro i ślisko i krople deszczu na szybie nie poprawiają widoczności. Ja mam taką zasadę, że im gorszą mam widoczność tym jadę wolniej i bardziej wytężam wzrok, a zdarzało mi się jeździć w dużo gorszych warunkach niż te na filmie.
Po zmroku pieszy idący bez odblasków jest jak samochód jadący bez świateł.
Teraz nawet małe dzieci chodzą z odblaskami / latarkami. Czy to takie trudne ? Mieszkam na zadupiu bez oświetlenia bo wójt woli jeździć nowym BMW zamiast zainwestować w latarnie … Zwróćcie uwagę na pieszego 00:07 . Idzie ewidentnie poboczem i jest bardzo dużo miejsca na jego ominięcie. Kolejny (potrącony pieszy) lezie sobie drogą i zadowolony . Odblask kosztuje koło 2 złotych a chińską latareczkę można kupić za 6 zł. I w cenie małego kebaba mamy bezpieczeństwo 🙂
Sam za młodu mieszkałem w obszarze zabudowanym , 1,5 km od przystanku i szedłem tą trasę na piechotę. Bez odblasków / latarki tragedia samochody mijały mnie na milimetry. Wydałem 20 zł na 3 odblaski i latarkę. To samochody nad pokuszały się o włączenie kierunkowskazu podczas gdy mnie mijały. 🙂 Polecam odblaski i latareczkę . A do tych którzy gadają “nie widzę , nie jadę” polecam przesiąść się na autobus i sprzedaż swoich limuzyn o wartości 3000zł Pozdrawiam
A gdyby ten pieszy np. stał w tym miejscu (nie poruszał się), bo akurat spadł mu telefon na ziemię, albo gdyby się przewrócił bo była dziura w drodze to czy w takiej sytuacji kierowca również ma prawo go potrącić ??? Włączcie myślenie – jak nie widzę całej drogi to nie jadę – przecież ten pieszy nie wbiegł bezpośrednio przed pojazd
“jak nie widzę całej drogi to nie jadę” – rozumiem, że w widocznych warunkach Ty zjeżdżasz na pobocze i czekasz do rana? Co do pieszego który “się przewrócił” – to znowu mamy alternatywę albo jechać i ryzykować iż takiego leżącego pieszego się zabije, albo czekać do świtu, bo może ktoś się przewrócił i leży! W orzecznictwie SN takie poglądy, jak twoje zostały kiedyś nazwane “zasadą braku zaufania” i jako sprzeczne z wymaganą przepisami zasadą ograniczonego zaufania odrzucone.
Przeciez pieszy nawet zla strona ulicy idzie… Kto chodzi prawa strona ulicy????????????????
Piesza idzie lewą stroną, widać twarz, aczkolwiek powinna zejść na pobocze dla własnego bezpieczeństwa, o odblaskach, lub jakimkolwiek “powiadomieniu” kierowcom “ja idę” nie wspomnę.
Zawinili OBAJ, ale dużo bardziej pieszy. Pieszy: szedł po złej stronie i nie ustąpił pierwszeństwa, jeśli to teren zabudowany, to nie miał obowiązku noszenia odblasków. Kierowca – jeśli faktycznie w TZ jechał ponad 50km/h to cała jego wina. Zgodnie z orzecznictwem SN kierowca nie ma obowiązku liczyć się ze spotkaniem nieoświetlonych przeszkód na drodze! Przy prędkości z jaką się poruszał panował nad pojazdem. Jeśli nawet jechał 60km/h w TZ to naprawdę niewiele zmienia w stosunku do 50km/h (poza kwestią obrażeń pieszego), bo nawet przy 40km/h nie było szans na uniknięcie potrącenia. W swojej krajerze kierowcy wielokrotnie spotykałem takich samobójców – no póki co mam wzrok bardzo wyczulony i udaje mi się ich wypatrzeć, ale nie każdy kierowca trenował nocne marsze i wypatrywanie cieni – piesi gdy nie ma chodnika, powinni obowiązkowo nosić nie odblaski, tylko latarki! – zawsze gdy po zmroku idę skrajem szosy i widzę światła samochodu, włączam latarkę i schodzę z jezdni. Ale ostatnio tyle się gada o prawach pieszych, że (zwłaszcza młodzi) zaczęli chodzić jak święte krowy!
Ja to widzę tak:
– pieszy idzie po złej stronie!
– kierowca powinien dostosować prędkość do warunków panujących na drodze!
Przepis żeby chodzić po lewej stronie drogi jest po to, żeby pieszy mógł zejść z drogi/uskoczyć jeżeli kierowca go nie zauważy. To jest dla jego bezpieczeństwa, ale jak widać niektórzy myślą o niebieskich migdałach. On widzi światła z 2km a kierowca w najlepszym razie z 30 metrów.
Pieszy ma obowiązek zejść z drogi w celu ustąpienia pierszeństwa a nie tylko możliwość
mógł szybciej jechać…
Prawda jest taka, że pieszy totalnie niewidoczny. Zero odblasków, czy jakiegokolwiek źródła światła.
Ale powiedzmy sobie szczerze, że prędkość samochodu raczej nie dostosowana nie tylko do obszaru zabudowanego ale też do pory dnia i deszczu.
Pieszy idzie w kierunku jazdy samochodem.czyli dostał strzał w tyl
Uwielbiam te rozkminy o winie tego czy tamtego.
Jak powszechnie wiadomo przepisy zawsze mają rację i pierwszeństwo. I znając je na pamięć i stosując od A do Ź zawsze jest super. Nawet myśleć nie trzeba…
A dla mnie ludzie mogliby jeździć na czerwonym świetle, przekraczać prędkość i nie zatrzymywać się przed strzałką czy STOPem. Ale pod jednym prostym warunkiem – jeżeli upewnią się, że swoim zachowaniem nie stworzą absolutnie żadnego zagrożenia, nie wjadą w pieszego/rowerzystę czy nie zmuszą kogoś do gwałtownego hamowania.
Prosty przykład: często zdarza mi się jeździć w godzinach 23 i później. I irytują mnie włączona sygnalizacja świetlna. Czekanie (czasem po 2-3 minuty) gdy na tych ulicach nie ma ABSOLUTNIE nikogo nie ma najmniejszego sensu. Gdyby ludzie myśleli zamiast stosować się na ślepo do przepisów jeździłoby się dużo lepiej, szybciej, wygodniej i bezpieczniej. Ale ludzie pozostają ludzi – a myślenie to czynność dla niektórych obca. Dlatego postoimy na tych światłach a w nocy na pozornie dobrze oświetlonej ulicy będziemy nawet przy niewielkiej prędkości potrącać ludzi na pasach – bo po co się mają rozglądać skro są na przejściu? Kierowca “niby” czuwa.
Suma błędów = tragedia
1. Nadmierna prędkość w trudnych warunkach jak widać na filmie
2. Oszczędzanie wycieraczek przez co krople na szybie w świetle ograniczają widoczność
3. Kamuflaż pieszego….w takich warunkach co najmniej kamizelka lub latarka – tak LATARKA kochani piesi bo inaczej życie może się skomplikować i to bardzo….
i gamoń nie może zrobić kroku w bok na chwilę?
Nie mógł gdyż nie widział samochodu (dodatkowo powinien iść lewą stroną 😛 )
O ironio….. Gdy kierowca jedzie bez świateł to mandat, nawet w dzień. Gdy pieszy ubrany ma praktycznie kamuflaż i nie jest widoczny to wina kierującego,że go nie widać…..
Już dawno powinni dać obowiązek odblasku dla pieszego…
Ja nie wiem ale czytam komentarze już pod kolejnym filmikiem na tej stronie i zauważyłem, że jest tutaj pełno “ekspertów”, którzy mówią co kierowca, czy pieszy, czy ktokolwiek inny mógł wtedy zrobić żeby uniknąć tego nieszczęścia ale założę się o milion $$$ że każdy z tych “ekspertów” albo każdy z nas kierowców w takiej sytuacji porostu, za przeproszeniem, zrsrał by się w gacie i nie wiedział co zrobić. No sorry ale taka jest prawda.
Pieszy szedł w nieprawidłowy sposob(nie zszedł z jezdni a ma taki obowiązek i z tego co widać idzie nieprawidłowa strona), kierowca powinien zachować dużo większa ostrożność w takich warunkach w obszarze zabudowanym i wzmożyć czujność.
Pieszy idzie prawidłową, tj LEWĄ stroną jezdni.
Ale powinien zejść z jezdni na widok nadjeżdżającego pojazdu. A nie iść dalej jak książę po czerwonym dywanie.
Winni zostali juz ukarani.:
– Kierowca za zbyt szybka jazde, bo mowcie co chcecie ale on jechal zdecydowanie wiecej niz 50km/h. A skad wiem ze nie 50 , z doswwiadczenia, to widac doskonale.. Jechal ok 60-70km/h. I ojciec rodziny (domniwmywam ze to jego dziecko bylo w aucie) wlasnie narobil sobie sporych klopotow, takze finansowych.
a takze
– Pieszy, za to ze zostawil instynkt samozachowawczy w domu. Mogl odskoczyc w ost chwili lub zejsc wczesniej na pobocze. O odblaskach juz nawet nie wspominam.
No i mógł iśc po właściwej stronie ulicy
Zwracam honor, szedł po dobrej
Kierowca został ukarany odebraniem prawa jazdy i dodatkowo będzie płacił za ubytki zdrowotne chorego plus zniszczona odzież, pieszy wygrany mimo swojego debilizmu.
Czy potrącenie miało by miejsce gdyby było jasno ? Nie. Dlaczego ? Bo kierowca dostrzegł by pieszą znacznie wcześniej niż 5 metrów przed samochodem. Jaki z tego wniosek ? Kierowca nie dostosował prędkości do warunków i jechał na ślepo.
Twoja wypowiedź nasuwa samoistnie zupełnie inny wniosek – pieszy powinien mieć na sobie odblaski.
albo stroboskop na czole i plecach… w sumie mógł iść inną drogą… albo w ogóle w tym dniu z domu nie wychodzić… a najlepiej było by jak by się nie urodził… wtedy nie było by tego potrącenia
Akurat migające światełko to jest świetna sprawa. Nawet telefon w łapie i włączyć “latarkę” i już kierowca ma szanse zauważyć nas.
Pierd..le, zamawiam na allegro najtańsze odblaski i będę nimi rzucał w takich gamoni przebranych nocą za asfalt. Teraz jest taka pora roku że naprawdę codziennie mam podobne sytuacje. A dodam że jeżdżę w Gdańsku, w terenie zabudowanym ale jest pełno miejsce nie oswietlonych lub słabo oswietlonych gdzie nie ma chodników. Piesi włączyć myślenie!
Wina kierowcy ale ludzie na litość Boską myślcie – co z tego, że winę ponosi kierowca jak to pieszy wyląduje na wózku inwalidzkim. Najgorszy scenariusz ciemno, pada deszcz, światło auta z naprzeciwka rozmywa się na szybie i nie widać nic.
Wieczorami wychodzę pobiegać, o tej porze roku szybko robi się ciemno więc zdarza się że biegam z podobnymi warunkami ale w takich sytuacjach zawsze odskakuje na bok, bo wiem że kierowca z naprzeciwka mnie nie widzi mimo, że mam opaskę odblaskową na ramieniu.
to może do k*wy nędzy jak jest ciemno i nic nie widać, to kierowca jechałby 50 lub wolniej – zależnie od warunków, a nie ponad 80? Bo momentai to tak wygląda, zapierdala jak kubica i się dziwi, że pieszego widzi na 2 sekundy przed zderzeniem, a nie na 5…
Uważasz, że jadąc ponad 80 km/h po słabej nawierzchni i opadach na jakim dystansie by się zatrzymał? 20 metrów bo chyba nie sądzisz, że od potrącenia do zatrzymania przejechał między 60 a 100 metrów?
Ewidentna wina kierowcy, których jechał z naprzeciwka, który widząc światła i pieszego który porusza się zgodnie z kierunkiem w którym jedzie powinien przewidzieć że tamten nic nie zobaczy i powinien zjechać na pobocze, wtedy nie było by tej sytuacji. Ale po co myśleć w takich warunkach. Kto im dał prawo jazdy to nie wiem.
Dałbym Ci 5 minusów, ale się nie da :/
Ja Ci dam plusa, bo się zgadzam z komentarzem. Dla mnie to logiczne jest, że jak pieszy idzie jezdnią, a mam się minąć z innym pojazdem, to zwolnię i dobije do krawędzi, bo pierwszeństwo pierwszeństwem, ale sumienie uwalone do końca życia.
“Ewidentna wina kierowcy, których jechał z naprzeciwka” – wina kierowcy, który jechał prawidłowo – fuck logic.
Poza tym skąd wiadomo, że kierowca z naprzeciwka widział pieszego? W dodatku miał wejść w umysł autora nagrania i zatrzymać się na poboczu 😀 A to wszystko w ciągu dwóch, może trzech sekund.
Nadal dajesz mu plusa?
Panowie i panie, teraz wiemy kim są ci hujowi kierowcy, którzy na widok zakrętu zwalniają do 10 km/h a zimą wychodzą pchać swój samochód ze strachu przed poślizgiem – to Kazio i jego przydupas Tomaszek. Dobrały się chłopaki jak w korcu maku, obydwaj hujowi kierowcy, eksperci od jazdy dopiero po obejrzeniu filmiku (na żywo zesraliby się ze strachu jakby jeden z drugim miał się wyminąć z samochodem).
wina tuska
Raczej wina piwa i wódki. Problem alkoholowy przytępia umysł, który w takich sytuacjach nie jest w stanie przewidywać, żei teren zabudowany + brak chodników = ktoś może iść jezdnią (tym bardziej że wcześniej minął pieszego),.Słaba widoczność + ktoś może być na jezdni (pieszy, rower) =woniej jechać i doświetlać sobie okresowo drogowymi.
Wreszcie ktoś logicznie myślący.
Wczoraj jadąc do Częstochowy miałam IDENTYCZNĄ sytuację…Pan przechodził w ciemnym miejscu na drugą stronę..nie było w pobliżu pasów. Nie pamiętam co było po tym jak wdepnęłam całą siłą w hamulec….pamiętam tylko, że włączyłam awaryjne i wyszłam z auta. Na szczęście Panu nic się nie stało, dostał tylko opiernicz od kierowcy, który jechał za mną i ode mnie. Nie wiem czy by przeżył gdybym jechała chociaż o 5 km więcej…
Inna sprawa że ta kobieta mogła iść poboczem a nie ulicą. Czy aby on nie jechał za szybko?
I ta nagła zmiana muzyki xD
Co tam było? Człowiek!!! Jak z Czarnych Słońc.
Katastrofalna decyzja kierowcy o kontynuowaniu jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych, z dodatkowo ograniczoną widzialnością przez nadjeżdżający z przeciwka samochód!
Nie widzę – nie jadę!
No tak… Po co pieszy ma zakładać odblask w taką pogodę i po zmroku. Wstrzymajmy cały ruch po zmroku 🙂 I, ze taka osoba jak Ty, prawdopodobnie, ma prawa wyborcze… Dzizas.
Chyba łapkę w dół to dał ten co napisał ten post żeby wstrzymać ruch
Ty nosisz?
to co w podczas zmierzchu lub nocy ma stanąc i czekac az słońce wyjdzie
Przecież ten komentarz to szydera.
Ma dostosować prędkość do warunków. Koniec.kropka.
znowu ten pierdolony troll!
Najgorsze co może być. Ciemno deszcz mijanka z innym autem i pieszy na czarno na drodze. Nie do zauważenia
Nie tłumaczę pieszego, ale wina ewidentna kierowcy, na dwie sekundy przed mijanką z autem widać, że coś się porusza przy jezdni. Gdyby miał mniejszą prędkość, to spokojnie by miał więcej czasu na reakcję, no ale cóż. Ledwo kawałek jezdni wolny, dwa pojazdy mają się minąć, a ten w najlepsze sobie jedzie, bo przecież co może być na krawędzi jezdni, oprócz śliskiego asfaltu.
te 2 sekundy możesz analizować na filmie, ja gdybym nie przeczytał o tych 2 sekundach to nawet bym nie sprawdził czy masz rację
już nie mówiąc że pieszy widząc zagrożenie mógł odskoczyć
W teorii jesteś dobry 🙁
a w praktyce jestes pizda
Tylko, że Ty wiesz, że ktoś się porusza po jezdni i cały filmik go szukasz bo wiesz, że go potrąci. Kierowcy nikt tego nie powiedział. Poza tym ktoś kiedyś wymyślił, że pieszy idzie inną stroną ulicy niż kierowca. Raczej nie powstało to w wyniku rzutu monetą.
Wina kierowcy? A po której stronie pieszy powinien się poruszać?
Pieszy akurat poruszał się po DOBREJ stronie. Nawet w zabudowanym należy nosić odblaski. To naprawdę ratuje życie! Splot nieszczęśliwych wypadków. Oślepiony kierowca, ciemno ubrany pieszy i idealnie w momencie mijania. Jackpot normalnie…. :/
Po jakiej DOBREJ? Po LEWEJ powinien iść!11
Przy braku chodnika, powinien iść po JEGO LEWEJ stronie, czyli po prawej stronie kierowcy, tak by był zwrócony twarzą do nadjeżdżającego od JEGO frontu, samochodu.
… a gdyby siedział w domu nie byłoby sprawy. Boże a ty to widzisz i nie grzmisz? Skąd się tacu durnie biorą jak TT. najwidoczniej jedyny jego kontakt z pojazdem to siedzenie obok kierowcy w autobusie
Pieszy powinien iść LEWĄ stroną drogi. Teraz może zapamięta.
Masz rację, ale koleś nic nie widzi a jedzie na pałe. Ja bym tam wolniej jechał i zapewne byłbym wyprzedzany.
Szybciej, szybciej, szybciej
Wina pieszego. Pieszy idąc jezdnią ma obowiązek ustąpić pierszeństwa pojazdom. Dziękuję
i szybko jadacy kierowca…