Chaotyczny korytarz życia na A4
Czy tak powinien wyglądać prawidłowy korytarz życia?
Dlaczego część kierowców wie jak należy się zachować, a część nie?
Ile czasu zmarnowano na przedzieranie się przez odcinki, na których z niewiadomych powodów kierowcy nie ustawili swoich pojazdów zgodnie ze sztuką?
52 komentarze do "Chaotyczny korytarz życia na A4"
Kulturalna jazda zgodna z przepisami jest w Polsce społecznie nieakceptowalna.
Tak się zastanawiam: dlaczego służby nie poruszają się poboczem? Nikt nie musi się wtedy przestawiać, mają czystą drogę naprzód.
Bo można się tam natknąć na kogoś kto poszedł sikać
Tak się zastanawiam wyjechałeś kiedyś dalej niż za granicę swojego “miasta”.
A teraz hipotetycznie przyjmimy ze masz czym wyobrazić sobie, że na tym poboczu, na awaryjnych stoi popsute auto. Już wiesz czemu czy nadal sie zastanawiasz?
Uświadamianie i jeszcze raz uświadamianie, w skrajnych przypadkach wzorcowe karanie.
Tylko tak nauczymy się jeździć.
Kilka miesięcy temu, przejeżdżając przez Austrię, prze wjazdem do Linz zaczął robić się korek. Od samego początku auta ustawiały się; na prawym pasie do prawej krawędzi, na lewym pasie do lewej krawędzi. Nic się wcześniej nie wydarzyło, zwykły korek. Jak wiele zależy od świadomości? Sam byłem w lekkim szoku, jak kierowcy potrafią być zdyscyplinowani.
Korytarz już był w zwykłym korku.
Najbardziej przeraża fakt, że 90% źle ustawionych pojazdów w korytarzu to “zawodowi” w ciągnikach. Raz, że powinien to być u nich naturalny odruch; dwa, że mają CB i wiedzą co się stało – mają czas i możliwości aby się ustawić WYŁĄCZNIE na prawym pasie. Ale nie, podjadą pod samą dupę pojazdu z przodu i w dodatku staną na skos blokując 1,5 pasa ruchu nie dając sobie żadnych szans na przestawienie pojazdu podczas przelotu służb ratunkowych. Całym sercem jestem za jak najszybszym ustawowym uchwaleniem pojęcia “korytarz życia”, spisaniem w PoRD wytycznych i kar za ich nieprzestrzeganie i surowe karanie każdego kierowcy uwiecznionego podczas przejazdu służb. Zawodowa dzicz na drogach !
No dokładnie, przecież to się scyzoryk w kieszeni otwiera, osobówki jakoś mogą się ustawić z kilkoma wyjątkami, ale praktycznie 80% zawodowych w ciągnikach mózgi zostawiło w szkole podstawowej.
Nie zżymałbym się tylko na ciężarówki. W Polsce brak kompleksowych przepisów i ostrych kar. I tyle. A na ameby – i w osobówkach i w Tirach – działa tylko wysokość i zwłaszcza nieuchronność kary. Tak jak niektórzy z was wspominają, za zachodnią granicą wszyscy Ci “geniusze” jeżdżą poprawnie. Bo kilkaset lub kilka tysięcy Euro nie chodzi piechotą. Odbieranie prawa jazdy, punkty – to nic nie zmienia. Idioci jeżdżą bez uprawnień, bo szansa że spotkają policję, jest jak 1 do 1000.
1. stworzyć przepis nakazujący tworzenie korytarza
2. ustanowić odpowiednią kwotę w taryfikatorze
3. po każdym takim przejeździe przejrzeć materiał i powysyłać mandaciki do blokujących.
moim zdaniem nie ma co więcej edukować, bo każda rozumna istota czuje potrzebę tworzenia takiego korytarza. a na bydło tylko bat działa.
Dlaczego jedni są duzi a inni mali, mądrzy i głupi, chorzy i zdrowi? Poza tym zgodnie z jaką sztuką mają się ustawiać skoro o KŻ mówi się sporadycznie? Dużo częściej trąbi się o zamku błyskawicznym i co? Niewiele.
Jak chce to zajedzie ci 10 cm za zderzak . A tu podjechać nie umieją hurtowo
Kierowcy ciężarowych, niby jeżdżą po zachodniej europie ale nie potrafią zatrzymać się w korku jak na zachodzie aby zrobić korytarz.
Co ciężarówki robią na lewym pasie ???
do tego ospałość w usuwaniu się powinna być karana mkk po 500pln
tylko – proponował bym * 10.
Tragedia.
Z jednej strony tzw. “zawodowi kierowcy” popisali się kompletną nonszalancją, z drugiej idioci z osobówek, którzy opuścili pojazdy, wyszli na szosę i zrobili sobie z autostrady pastwisko – kompletna dzicz!
Lepiej by było gdyby kretyni, stali na obu pasach i zwolnili zupełnie pas awaryjny – służby przejechałyby szybciej, bez “łaski”.
Jedyny plus to fakt, że nikt nie jechał przynajmniej pod prąd korytarzem.
Miałem spuścić tyradę jak to u nas się nie umie tego robić ale spróbuję trochę merytorycznie się wyrazić.
Nie jest źle, tak szacując na oko między 60-70% kierowców potrafiło się zachować prawidłowo…jednak co mnie (nie) zdziwiło to ilość “zawodowych” kierowców którzy to podobno tacy światowi, mówią że na zachodzie byli i tam się jeździ bo kultura i w ogóle przepisy bla, bla, suwaki, korytarze życia i co?
Czemu AŻ TYLU kierowców TIRolotów nie umiało się zachować, rozumiem kilku, ale tu naprawdę było (pi razy oko naliczyłem) 30 kierowców którzy stali po prostu i czekali….pewnie na całym filmie jest ze 100 albo i lepiej samochodów ciężarowych ale 1/3 to DUŻO (wg mnie).
Pytam się gdzie to doświadczenie, te szkolenia, wiedza i obycie z zachodnią kulturą drogową?!
Pocieszające jest to że robi się coraz lepiej ale wciąż daleko do ideału.
Prawie same zawodowe ameby
No, “zawodowi” kierowcy pokazali klasę, oj pokazali! Co te szeregi Tirów robią na lewym pasie? Zawodowcy, a kompletnie się gubią! Dobrze tu ktoś napisał, wzywając “zawodowców” do wypowiedzi, bo faktycznie, często tu wszystkich pouczają z pozycji “zawodowca” , a tu dali plamę na całego!
Bycie “szeryfem” ( to robią najlepiej ) wzięło górę nad rozsądkiem.
Przykre, że największy problem to z tzw. elitą kierowców, tj. kierowcami TIR.
Bo że “laweciarz” blokuje przejazd dziwne nie jest 😉
Zawodowi “miszcze” zawalidrogi.
Mialem nawet napisać że widać kierowcom ciężarówek ciężko zjechać jak się jedzie dużym składem z naczepą. Ale po tym jak typek “maciorą” z przyczepą się elegancko ustawił, to śmiało można stwierdzić że nic jego kolegów nie tłumaczy.
Bez sensu że u nas jeszcze nie ma przepisów nakazujące tworzenie korytarza życia jak auta poruszają się w ślimaczym tempie lub stoją.
Taa
Bo u nas trza tworzyć przepisy, żeby ludzie wiedzieli co robić i jak się zachować. Sami na to nie wpadną.
Jak się nie da po dobroci to trzeba tak.
Widze, ze głównie zawodowcy- kierowcy tirów mają z tym najwiekszy problem… wstyd!
Dlatego właśnie unikam autostrad jak ognia, najpierw płać za wjazd, a potem się jebnie taki jeden z drugim i stój pół dnia w korku jak debil…
W Niemczech jakiś czas temu wprowadzono karę w wysokości 500€ za nieutworzenie korytarza gdy się stoi w korku. Aktualnie niemal wszystkie korki na autostradach gdy prędkość maleje niemal do zera zaczynają tworzyć korytarze. Wystarczy tak naprawdę że jedna osoba która tocząc się te 10-20kmh zjedzie na margines i reszta jak stado robi to samo. Jak się chce to się da, a tak wyglądają efekty(nie był to wypadek, żaden uprzywilejowany nie leciał przed zrobieniem zdjęcia).
https://img.uwujka.pl/images/8579900C-6AB7-4913-9969-BCCB0BE9A18C.jpg
Jeżdżę po Niemczech od początku lat 90-tych. Już wtedy tam nie było problemu z korytarzem dla służb ratowniczych, bez wyjątku wszyscy zjeżdżali. Tak w drugiej połowie lat 90-tych dopiero się zmieniło jak Polacy zaczęli jeździć po ich drogach, to albo z niewiedzy blokowali albo bezczelnie osobówkami jechali korytarzem życia gdy inni go tworzyli. Oczywiście nie wszyscy nasi rodacy tak się zachowywali, ale na tle zdyscyplinowanych Niemców te wyjątki rzucały się w oczy.
Zanim włączyłem, byłem pewny że niedorajdy z tirów pokażą swoją inteligencję. Albo raczej jej brak. Po pierwsze co te debile robią na lewym pasie? Po drugie, część z nich nawet nie kwapila się do tego by się usunąć na bok. Na plus dla kierowców osobowek, pokazali po raz kolejny jak trzeba reagować.
… i to są zawodowi kierowcy?
Chyba powinno być “zawodowi”
nie, jak się patrzy ja niektórych to pozostaje tylko intelektualny zawód…
Proszę o wypowiedź zawodowych kierowców bo zawsze mają tyle do powiedzenia zawsze się wypowiadają to proszę teraz kilka słów o kolegach z filmu którzy pokazali klasę.
4:50 “TIR” artpolz.pl. Potrafi ktoś wyjaśnić dlaczego zablokował korytarz? Ma wolne miejsce przed sobą. Czyżby kolejny bezmózgi szeryf?
Pewnie gotował sobie zupe i miał wszystkich gdzieś
Też miałem o nim pisać.
Szeryf nad szeryfy, potrafi pojazdom uprzywilejowanym pokazać miejsce w szeregu.
Jak nie Zaczną za to walić Mandatów takich srogich mandatów Po 1.500 – 2000 złotych to się nigdy się go nie naucza
Trochę to dziwne…
Do małego mobila teraz mało kto zakłada CymBał Radio, ale łatwiej jest nim wymanewrować.
Gabaryt potrzebuje trochę więcej miejsca, ale na palcach jednej ręki można policzyć kto nie posiada CymBał Radia – zdecydowanie szybciej Gabaryty wiedzą z jakiego powodu jest zatwardzenie z przodu.
Laweciarz to chyba też na wydrę chciał się przebić do przodu…
I tak jak na warunki polskie nie jest źle. Do ludzi pomału dociera, że powini utworzyć korytaz, ale jak ze wszystkim potrzebny jest czas i pewnie perfekcyjne robienie przejazdu dla służb nauczy się robic nowe pokolenie, wysokie mandaty i bezwzgledne ich egzekwowanie na pewno przyspieszyły by ten proces.
Z tym optymizmem na nowe pokolenie bym tak nie liczył, nie nauczeni są karności, a egoizm i krótkowzroczność wylewa im się strumieniami z ust “bo ja chcę, przecież nic się niestanie”…
Ostatnio osobówkę skasowałem, z pasa do skrętu w prawo, zajechał mi drogę skręcając w lewo. Pytania: “Czy ja go widziałem?”, “Dlaczego mu nie ustąpiłem? On tylko “błąd” popełnił.
Niech się teraz cieszy że tylko ucierpiał jego samochód, bo jakby ucierpieli mi pasażerowie, to prokurator by mu trochę więcej odebrał…
Powiem tak. Obejrzałem całość i poza pojedynczymi przypadkami szczerze mówiąc to ten korytarz i tak wyglądał nienajgorzej. Wątpię byśmy za zachodnią granicą doświadczyli lepszego zachowania, bo u Niemca też znajdują się czarne owce, które wyłamią się przed szereg.
Patrząc na długość tego zatoru i tak dojechali tam w naprawdę niezłym czasie.
Rok temu stałem w korku na A1 również przy śmiertelnym wypadku i sytuacja wyglądała znacznie, znacznie gorzej.
Zamiast szukać igły w stogu siana cieszmy się, że powoli, acz sukcesywnie sytuacja zmienia się na lepsze, bo to co widać na nagraniu można uznać za ogromny progres, jeśli chodzi o kulturę jazdy w Polsce.
Dokładnie macie rację moi przedmówcy… kierowcy tych największych aut się nie popisali 🙁
Patrząc na ciężarówki ma się wrażenie że wręcz celowo tak stoją, no żeby się przypadkiem jakiś osobówką nie przecisnął…
1/4 kierowców ciężarówek to debile co wyraznie widać na tym filmie
Czego się spodziewasz po kimś kto w większości przypadków był bity w podstawówce i robił za popychla. Często przez podstawówkę nie przeszedł.
Niektórzy są normalni, rozumni, a część to społeczne ameby, durnie i głąby. Szeryfowie od 7 boleści, władcy… jedyne czym mogą powładać to kiblem albo swoją grażyną… Tfu, takie wybryki natury co jeździć nie umieją przynoszą wstyd zawodowym kierowcom, kiedyś był to szanowany zawód, teraz w większości przypadków patologia umysłowa.
Bez pełnej podstawówki…?
Dodatkowo uważam, że na autostradach o dwóch pasach ruchu powinien być zakaz wyprzedzania dla ciężarówek i za jego złamanie powinny być dotkliwe kary. Przez to że stoją one na lewym pasie w korku utrudniony jest znacząco przejazd dla służb ratunkowych.
Pominę sam zakaz wyprzedzania co by się nie wdawać w kolejną gównoburzę prowadzącą donikąd.
Zwrócę jedynie uwagę, czy zdajesz sobie sprawę, że zakaz wyprzedzania to nie jest zakaz przebywania na lewym pasie ruchu? Jeśli jest zator drogowy to mogę sobie stać na lewym pasie, bo raczej nikogo nie wyprzedzam.
Więc, jeśli chcesz być cwany to przynajmniej rób to umiejętnie.
W takim razie proponuję dodatkowo zakaz wyprzedzania z prawej strony, ale to już inna historia. A poniżej przykład znaku z Niemiec 🙂 teraz już nie wolno im być na lewym pasie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Zeichen_524-30_-_Fahrstreifentafel_-_ohne_Gegenverkehr_mit_integriertem_Zeichen_253_-_zweistreifig_in_Fahrtrichtung_%281600×1250%29%3B_StVO_2017.svg/800px-Zeichen_524-30_-_Fahrstreifentafel_-_ohne_Gegenverkehr_mit_integriertem_Zeichen_253_-_zweistreifig_in_Fahrtrichtung_%281600×1250%29%3B_StVO_2017.svg.png
Tak właśnie powinno być, na lewym tylko mniejsze pojazdy a jak taki umysłowo inny gostek z tira wjedzie na lewy pas to 2000 zł mandatu albo postępować jak Włosi, zabierać od razu prawo jazdy.
Za mało edukacji, brak przepisów i przede wszystkim brak dotkliwych kar. W Austrii problem rozwiązano wprowadzając bardzo wysokie mandaty i egzekwując prawo. Jak widać na filmie najmniej chętnie zjeżdżają kierowcy ciężarówek…