Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wymiana “pozdrowień” przez kierujących
—
wyprzedzaczPL #1
›
“Często chodzi o sekundy”
sie 18 2016
Kategoria:
KAMPANIE SPOŁECZNE
,
UPRZYWILEJOWANE
https://youtu.be/1D4lsJnznqk
do góry
24 komentarze
do "
“Często chodzi o sekundy”
"
Peter
pisze:
21/08/2016 o 15:28
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
19/08/2016 o 13:02
Odpowiedz
Report comment
Midas
pisze:
19/08/2016 o 12:21
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
19/08/2016 o 10:11
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
18/08/2016 o 22:09
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
18/08/2016 o 21:24
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
19/08/2016 o 09:48
Odpowiedz
Report comment
Midas
pisze:
19/08/2016 o 12:20
Odpowiedz
Report comment
WMB
pisze:
19/08/2016 o 19:27
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
20/08/2016 o 09:17
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
20/08/2016 o 09:19
Odpowiedz
Report comment
Ajwaj00cw
pisze:
18/08/2016 o 21:23
Odpowiedz
Report comment
Slawek
pisze:
18/08/2016 o 21:21
Odpowiedz
Report comment
Wizard
pisze:
18/08/2016 o 20:24
Odpowiedz
Report comment
Piotres
pisze:
18/08/2016 o 20:15
Odpowiedz
Report comment
M. Ż.
pisze:
18/08/2016 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
Socios
pisze:
18/08/2016 o 18:47
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
20/08/2016 o 10:08
Odpowiedz
Report comment
cukier
pisze:
18/08/2016 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
dżejk
pisze:
18/08/2016 o 16:39
Odpowiedz
Report comment
Freestyler
pisze:
18/08/2016 o 17:03
Odpowiedz
Report comment
WMB
pisze:
19/08/2016 o 19:05
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/08/2016 o 18:13
Odpowiedz
Report comment
WMB
pisze:
18/08/2016 o 16:05
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
24 komentarze do "“Często chodzi o sekundy”"
Zastanawia mnie, czy nie można po prostu skopiować i przetłumaczyć niemieckiego kodeksu drogowego? Jest tam jazda na zamek, jest wspomniany korytarz, do tego całość jest KILKUKROTNIE krótsza…
U nas nie ma takich problemów ponieważ:
A) wszyscy jeżdżą lewym pasem
albo
B) stoją na prawym pasie bo nie ogarniają jazdy na suwak (ewentualnie szeryf na środku)
Moim zdaniem głupota, bo można by zjeżdżać do lewej krawędzi przez wszystkich i w taki sposób utworzyć równie szeroki korytarz bez blokowania pasa awaryjnego.
To jest film dla Niemców, a nie dla Polaków. I już tłumaczę dlaczego: w polskich przepisach w takiej sytuacji pas awaryjny jest pasem, którym straż ma dojechać do wypadku. Kto nie wierzy niech się podszkoli ze znajomości kodeksu drogowego.
Dlatego na autostradach w Polsce jest burdel, bo jedni stosują się do przepisów niemieckich (i oni uważają, że wiedzą lepiej!), a inni stosują się do przepisów polskich i zostawiają pas awaryjny nietknięty.
Ten film tylko pogłębia ten bałagan!
Niestety, ale ja też Ciebie nie rozumiem. Skąd pewność, że pas awaryjny będzie pusty, a może komuś rozkraczył się samochód i co wtedy, służby mają przeskoczyć taki samochód? Dla mnie powinno to być zapisane w przepisach, a kto się do tego nie ustosunkuje, powinno to podlegać pod nieumyślne spowodowanie śmierci, bo przez kogoś inaczej myślącego, ktoś może stracić życie.
Zaraz posypią się minusy ale dalej nie rozumiem dlaczego służby nie mogą poruszać się pasem awaryjnym? Nikt nie musiałby zjeżdżać i nie trzeba by było tworzyć kampanii społecznych. Przecież pas awaryjny jest jakby trzecim pasem autostrady idealnym do wykorzystania przez służby ratunkowe.
Chyba chodzi o to, że taki korytarz będzie szerszy niż pas awaryjny. Poza tym jak inni zaczynają się rozjeżdżać to i ty zwracasz uwagę na to że coś się dzieje i że to nie jest zwykły zator.
To co broni wtedy zjeżdżać wszystkim w lewą stronę? Utworzy się taki sam korytarz, tylko po stronie pasa awaryjnego.
Co jak co ale tu nie chodzi tylko o autostrady, w mieście również stoisz przed światłami to warto ustawić się do krawędzi swojego pasa. A propo dróg szybkiego ruchu to pas awaryjny jeżeli istnieje to zbyt szeroki to on nie jest.
pas awaryjny nie sluzy do jazdy – tylko do sytuacji awaryjnej – do zatrzymania sie etc.
Kierowcy nie sa przyzwyczajeni ze cos im bedzie smigac po prawej stronie – nawet jesli to jest pojazd uprzywilejowany. Po drugie – pas awaryjny jest bardzo waski, nie wiem na ile ciezkie strazackie wozy by sie tam miescily – kierowcy nie zjada Ci do lewej krawedzi jezdni na prawym pasie bo to nienaturalne zachowanie (ok, wiem ze na lewym przy korytarzu tak trzeba, ale to mniejsze zlo). Zjazd na prawo i owszem. Po trzecie – trafi sie zepsute auto na pasie awaryjnym – i psu na bude wszystko.
Mysle, ze przeslanki moga byc mniej wiecej takie.
A jeszcze jedno – mysle, ze sluzby zaczynaja jechac tak jak widze ze ustawione sa auta na koncu korka – jak widza korytarz to jada, jak nie to przeciez nie beda stac na koncu i trabic – tylko wala awaryjnym. Widzialem tez sytuacje, ze zaczynaja awaryjnym a potem wjezdzaja na srodek jak jest okazja.
I jeszcze jedno – jazda awaryjnym i dojazd do zjazdu – i przepychanie sie przez kilkadziesiat aut ktore chce zjechac z autostrady – srodkiem jest latwiej.
Bardzo dobry film. Nawiasem – najwiekszy kmiot oczywiscie w Volkswagenie. Przypadek?
Udostępniajmy żeby ta treść dotarła do jak największej ilości osób. Świetny filmik.
Fajnie wykorzystano makietę z Wunderlandu w Hamburgu do nakręcenia animacji 🙂 Ale do rzeczy… Właśnie to jest problem, że przepisy zabraniają poruszania się i blokowania pasa awaryjnego, a sugeruje się tworzenie korytarza ratunkowego nawet kosztem pasa awaryjnego. Nie raz nie da się ustawić tak, żeby nie blokować pasa ruchu i nie stać na awaryjnym, więc jak ma w końcu być skoro sprawa nie jest uregulowana i cześć służb poleci korytarzem a cześć awaryjnym???
pora zagrać w Emergency 5. typowa Niemiecka gierka
W Polsce to nie możliwe. Niektórzy nawet specjalnie będą blokować bo jak to tak straż lewym pasem?
Taki korytarz ratunkowy powinien być zapisany w przepisach o ruchu drogowym, a osoby nie przestrzegające tego zapisu powinny zostać ukarane mandatem.
A taki film edukacyjny powinien być puszczany jako reklama codziennie w telewizji.
Każdy z nas ma w tym interes bo nikt nie wie czy to ja następny nie będę potrzebował pomocy.
powinno być zagwarantowane ustawowo – kampanie społeczne w tv za darmo
sytuacja na filmiku ślicznie pokazuje, że zostawianie korytarza ratunkowego ma sens tylko wtedy, gdy zostawiają go dokładnie WSZYSCY.
A jakiś 80 letni dziadek czy powiedzmy jakaś 19 letnia dziewczyna nigdy o czymś takim nie słyszeli, bo i gdzie mieli usłyszeć. Jeden nie korzysta z internetu, druga korzysta,ale w innych celach ( pudelek zamiast polskich dróg 🙂
Z doświadczenia wiem też, że nawet jeśli prawie wszyscy korytarz zostawiają, to tym, którzy nie zostawiają, nie daje to do myślenia i dalej stoją na środku swojego pasa. A są też giganci, którzy myślą, że jak usłyszą i zobaczą sygnał, to dopiero wtedy zjadą. To też jest głupie, bo w takiej sytuacji pojazd z przywilejem nie może jechać tak szybko, jakby zostawiono mu korytarz zawczasu. Zjeżdżanie na bok to też są cenne sekundy. Lepiej zostawić to miejsce.
potrzebne jest uczenie tego na kursach. a najlepiej usankcjonowanie tego odpowiednim przepisem.
I dopiero tak z 30 lat po wprowadzeniu tego prawa będzie można oczekiwać za każdym razem pozostawienia przez kierowców korytarza ratunkowego. trzeba niestety poczekać, aż wyginą dinozaury, które o tym nie wiedzą i się nie dowiedzą.
A taki korytarz często jest po prostu logiczny, bo korek bardzo często powstaje WŁAŚNIE w wyniku wypadku. A zatem jeśli w takim korku stoisz, to bardzo możliwe, że przed tobą ktoś czeka na pomoc i że taki korytarz jest potrzebny.
Czas leci
Wszystko ładnie pięknie, ALE miesiąc temu stałem na A4, korek – wypadek. Przejechały 2 jednostki straży i karetka tak jak na filmie wyżej. 10 minut później jechała jeszcze jedna straż i policja i pchali się awaryjnym. To jaki sens robić korytarz jak oni jeżdżą awaryjnym ?
na A4 jest o tyle idiotyczna sytuacja, że nawet gdy kierowcy wiedzą co robić w takiej sytuacji, to nie ma miejsca by zjechać na bok.. lewy pas ruchu graniczy jednocześnie z barierką, a prawy pas kończy się idealnie z asfaltem – a dalej to tylko rów itd.. Dlatego też jeśli już jest wypadek na nieszczęsnej A4 to zazwyczaj wzywane są helikoptery, bo samochody nie mają szans dojechać na czas.. Konstrukcję tej autostrady można porównać do tych w północnych Włoszech.. mijając ciężarówki jadące prawym pasem mam wrażenie, że lada chwila obetrę się o barierki z lewej strony.. Ale piniondz to piniondz… mają gdzieś ludzkie życie..
Pobocza nie ma ale warto zauważyć to żę pasy są bardzo szerokie, kiedy ty i kierowca obok zjedziecie do krawędzi swojego pasa to bez trudu karata się między wami zmieści
Miesiąc temu? To może staliśmy nawet w tym samy korku. Za strażą i karetką pomykało po awaryjnym ze trzy samochody z numerami z miejscowego powiatu (KBR….).
Jakiś czas temu pisałem właśnie o tym a propo jazdy na suwak.