Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Spóźniona reakcja na obwodnicy Trójmiasta
—
“Jeżdżom jak chcom”
›
Czy ograniczenie prędkości o 10 km/h w nocy ma sens?
paź 08 2017
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=v2NyJrJLmAY
do góry
20 komentarzy
do "
Czy ograniczenie prędkości o 10 km/h w nocy ma sens?
"
D.
pisze:
09/10/2017 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2017 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
karabaian
pisze:
10/10/2017 o 18:25
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
10/10/2017 o 18:55
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
08/10/2017 o 17:54
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
08/10/2017 o 18:38
Odpowiedz
Report comment
wujek_samo_zlo
pisze:
08/10/2017 o 16:44
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
08/10/2017 o 14:00
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
08/10/2017 o 16:01
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
08/10/2017 o 19:16
Odpowiedz
Report comment
Mówiący
pisze:
08/10/2017 o 13:11
Odpowiedz
Report comment
Sarmata
pisze:
08/10/2017 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
08/10/2017 o 12:42
Odpowiedz
Report comment
Gosc
pisze:
08/10/2017 o 15:55
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
08/10/2017 o 12:10
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
08/10/2017 o 12:56
Odpowiedz
Report comment
cezar
pisze:
08/10/2017 o 11:53
Odpowiedz
Report comment
murderbydolly
pisze:
08/10/2017 o 11:53
Odpowiedz
Report comment
Dejf14592
pisze:
08/10/2017 o 13:22
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
08/10/2017 o 19:08
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
20 komentarzy do "Czy ograniczenie prędkości o 10 km/h w nocy ma sens?"
Prawda jest taka, że powinno się podnieść ograniczenia w bardzo wielu miejscach, a bardzo wielu drogach. Podnieść, ale wymagać ich przestrzegania i “łapać” za przekroczenie już 1 km/h i surowo za to karać.
Jeśli prędkość jest ograniczona do powiedzmy 90 km/h to znaczy, że tyle wolno jechać i koniec, a nie +20 to zawsze można i nikt się nie przypiepszy (a na autostradzie nawet +30, bo przy +20 nie warto wideorejestratorem zatrzymywać).
Przecież to jest bez sensu. Potem mówią, że w jakimś tam miejscu stał znak ograniczający prędkość do 70 km/h, a było sporo wypadków, nawet już załóżmy że policjanci stwierdzili, że w wielu przypadkach spowodowanych przez zbyt duża prędkość… no i co robią? Obniżają ograniczenie do 60 km/h albo nawet 50 km/h tylko zapominają dodać, że ta zbyt duża prędkość to NIE BYŁO 70 km/h, a np. 100 km/h albo i więcej…
Przecież piramidalną bzdurą jest obniżanie prędkości z 70km/h do 50km/h, bo jak stoi 70km/h to ludzie jadą 90-100 km/h, a jak obniżymy, to może do 70-80km/h zwolnią…
A ja sądzę, iż ograniczenia prędkości powinny być stosowane incydentalnie, w szczególnie niebezpiecznych miejscach, w ogóle nie powinno być ograniczeń systemowych może poza terenem zabudowanym, ale tam powinno być podnoszenie limitu gdzie tylko można. Po drogach jeżdżą i 80-dziesieciolatkowie w 30-dzietoletnich maluchach i “Hołowczyce” w jaguarach – ich bezpieczne prędkości w tym samym miejscu będą się różnić o 50% – 70%!
Pozwiedzasz kraj zmienisz zdanie. Niedaleko domu mam ograniczenie do 40 postawione na odcinku dwóch kilometrów. Droga miód, dosłownie jeden dom w polu głęboko. Same pola i pola. Gdzie tu sens gdzie logika?
To jeszcze nic, znam odcinek drogi, gdzie najpierw jest w miarę normalny zakręt i ograniczenie do 30km/h – przejechałem tam kiedyś starym garbusem 60km/h trzymając kierownice jednym palcem, a kawałek dalej jest zakręt o 90 stopni i 40km/h – kurcze żeby nie wybitna nadsterowność garbiego to bym się nie zmieścił …
Kolejny specjalista od bezpieczeństwa. Pewnie też kolejny tak bardzo dbający o bezpieczeństwo, że aż musi nagrywać swoje wypociny podczas jazdy.
A jakiś merytoryczny argument?
ja nie moge słuchać wypocin tego idiotywielki wieszcz na youtubie sie znalazl…
ci którzy zarabiają 1500zł to akurat mają w nosie płacenie mandatów wszak Polska to kraj, w którym 80% egzekucji komorniczych jest umarzana z powody ich bezskuteczności, więc to, czy policjant wypisze 500 czy 5000 nie a w tym wypadku naj,mniejszego znaczenia. Ponadto, przynajmiej w Warszawie konsenwentne nieprzyjmowanie mandatów powoduje, że 3 na 4 takie przypadki kończą się pouczeniem. Dlaczego ? Ano przyjęty mandat wlicza się do statystyki, które są do wyrobienia, a nie przyjęty to marnowanie czasu na papierkologie, którą trzeba robić, zamiast wyrabiać statystyki. Dyskusja czy ograniczyć prędkość do 60 czy 50 w nocy, kiedy po ul.Niepodległości, Puławskiej (między centrum a metro Wilanowska) i innych arteriach i tak wszyscy cisną 80-90 jest poprostu bez sensu.
Tylko dlaczego “po ul.Niepodległości, Puławskiej (między centrum a metro Wilanowska) i innych arteriach i tak wszyscy cisną 80-90” – pomyślałeś? Ano dlatego, że gdyby jechali tam (i w wielu innych miejscach) przepisowe 50km/h miasto stanęło by w wielkim korku…
Tomek. Chyba żyjemy w innym świecie. Raz nie zapłaciłem mandatu, po roku US zamroził mi konto. Zaraz pobiegłem nadrobić zaległości.
Nie tyle podniesienie stawki mandatowej, co podniesienie liczby pkt karnych za wykroczenie. Dlaczego? Przykład: każdy chce negocjować z policjantem nie o pieniądze a pkt karne. Mówią, że “zapłacę więcej, byleby tych pkt mniej”. Czyli? Większą (bardziej dotkliwszą) karą jest podniesienie liczby pkt karnych i utrudnienie ich redukcji niż podniesienie samej stawki mandatowej. A przykład o Czechach jest śmieszny… Porównajmy ceny mandatów w np. Niemczech albo Francji czy WB do zarobków… 🙂 Co do reszty to zgoda.
To wszystko musi być powiązane. Najpierw poprawić oznakowanie i ustawić z sensem. Potem dać sprawne i dokładne urządzenia pomiarowe i wtedy dopiero podwyższać mandaty. Uważam tez ze podniesienie teraz mandatów trochę by ostudziło zapędy kierowców, bonie tylko karani są za predkosc
Zgoda ale nie ze wszystkim. Podwyższenie mandatów jest bez sensu. Już tłumacze dlaczego – w sytuacji gdy a) ograniczenia prędkości są tak kretyńskie, iż łam,ie je 90% kierowców b) Policja nagminnie dokonuje błędnych pomiarów i nie chodzi tu tylko o iskrę, na tym portalu jest film “Moto Doradcy” gdzie policjant pokazuje pomiar laserem z odległości 400m, w miejscu gdzie w uległości 400m drogę zasłaniają krzaki, a do tego instrukcja lasera dopuszcza pomiar do 90m i to przy użyciu statywu , w takiej sytuacji podnoszenie mandatów jest ostatnią rzeczą do zrobienia. I nie jest prawdą, że wolniej = bezpieczniej oto przykład: Jedzie „stary kierowca” w terenie zabudowanym, widoczność dobra więc ciągnie 80km/h, starannie przy tym obserwując drogę. Z daleka zauważa dziecko na chodniku – natychmiast zwalnia (spokojnie, bez pisku hamulców) i gdy dojeżdża do miejsca gdzie bawi się malec ma góra 20km/h, w efekcie gdy dzieciak wbiega na jezdnię bez problemu zatrzymuje samochód. Jedzie „ostrożny kierowca” jedzie ostrożnie 40km/h i jest przekonany, iż „jedzie bezpiecznie” w efekcie dziecko zauważa gdy wbiega ono przed maskę, jest tak zaskoczony iż nawet nie zdąży nacisnąć na hamulec, robi to gdy przejechane dziecko już nie żyje…
Jakie jest wyjście? Istnieje pilna potrzeba powołania “inspekcji drogowej” czyli instytucji uprawnionej do kontrolowania zarządców dróg i nakładania kar za złe oznakowanie! jak długo “weryfikować znaki” będą Ci co je ustawili, tak długo nic się nie zmieni!
Za dużo napisałeś i dostałeś trzy minusy od ludzi których nie nauczyli czytać ze zrozumieniem.
Pierwsze pół filmu OK, zgodzę się. Ale w drugiej połowie filmu gość chce “wylać dziecko z kąpielą” i zaprzecza sam sobie. Najpierw mówi o łupieniu kierowców, następnie namawia do łupienia kierowców.
“Ryba psuje się od głowy” I nich najpierw poprawią infrastrukturę w całej Polsce, żebym MIAŁ ŚWIADOMOŚĆ i MIAŁ PEWNOŚĆ, że ten mandat mi się słusznie należy, że na niego w pełni zasłużyłem. W tedy możemy porozmawiać o wyższych mandatach, które ZAWSZE powinny być adekwatne do wykroczenia.
Dokładnie tak. Jadąc drogą krajową z jednego miasta do drugiego 50-100 czy nawet 200 km mijając co 2 km ograniczenia, mijając znaki terenu zabudowanego postawione w szczerym polu, krzakach albo lesie, zwalniając, przyspieszając, bo rowerzyści nie mają swojej ścieżki, bo osoba starsza jedzie tą samą drogą z jednej wioski do drugiej na zakupy 30 km/h, bo traktor, bo pielgrzymka, nie widzę podstawy do płacenia wyzszych mandatów! Gdy złapie mnie policja ustawiona w zupełnie niewidocznym miejscu – po to żeby mnie złapać, nie po to żeby nauczyć mnie szacunku do przepisów, to jak ja mam mieć ten szacunek? Chcąc pokonać 50 km po DK zgodnie z przepisami pokonamy je w ponad godzinę, w dodatku spalanie wzrośnie nam o 1-2 litry, a do celu dojedziemy wykończeni fizycznie i psychicznie. Nasze drogi są nieprzystosowane do cywilizowanej jazdy, więc nie wymagajmy cywilizowanego zachowania kierowców i szacunku do przepisów.
Masz chłopie rację !!!
10 km/h cały ch… zmieni bo ten co zapierdala to mu to wisi czy jest znak 50 km/h czy 60km/h…niech się lepiej wezmą za idiotów z kiepskim (made from PRC) lub źle ustawionym oświetleniem w aucie (bo nie każdy przy pełnym obciążeniu wie go czego służy ten pierdolniczek z cyferkami 0, 1, 2, 3 w aucie lub montuje bajeranckie żarówki from PRCco walą po oczach aż miło)
Dokładnie…
Albo nie umie prawidłowo zamontować żarówki i też świeci wszędzie tylko nie na drogę. 😉