Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Szmata, zamek i tramwaj
—
Pracownicy ochrony zatrzymują pijanego kierowcę
›
Dachowanie ciężarówki
lis 08 2016
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
DACHOWANIA
,
POŚLIZGI
https://www.youtube.com/watch?v=JTBE7L2Tuww
do góry
39 komentarzy
do "
Dachowanie ciężarówki
"
uzbad
pisze:
11/11/2016 o 03:46
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
09/11/2016 o 06:49
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
09/11/2016 o 00:23
Odpowiedz
Report comment
KierowcaBombowca
pisze:
08/11/2016 o 22:19
Odpowiedz
Report comment
tatar
pisze:
09/11/2016 o 03:00
Odpowiedz
Report comment
Wayne
pisze:
09/11/2016 o 08:23
Odpowiedz
Report comment
Jarek
pisze:
08/11/2016 o 21:49
Odpowiedz
Report comment
ozi
pisze:
08/11/2016 o 20:41
Odpowiedz
Report comment
ozi
pisze:
08/11/2016 o 20:41
Odpowiedz
Report comment
bar
pisze:
08/11/2016 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
08/11/2016 o 20:52
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
08/11/2016 o 20:03
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
08/11/2016 o 20:52
Odpowiedz
Report comment
Taczstołn
pisze:
08/11/2016 o 19:19
Odpowiedz
Report comment
Polskie Drogi
pisze:
08/11/2016 o 19:26
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
08/11/2016 o 19:34
Odpowiedz
Report comment
panna anna
pisze:
08/11/2016 o 19:35
Odpowiedz
Report comment
Konrad
pisze:
08/11/2016 o 20:32
Odpowiedz
Report comment
Kierowca
pisze:
08/11/2016 o 20:53
Odpowiedz
Report comment
farcik
pisze:
08/11/2016 o 20:56
Odpowiedz
Report comment
Juri Gagarin
pisze:
08/11/2016 o 21:03
Odpowiedz
Report comment
kriss
pisze:
08/11/2016 o 21:37
Odpowiedz
Report comment
vt
pisze:
08/11/2016 o 21:37
Odpowiedz
Report comment
bebe
pisze:
08/11/2016 o 21:56
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
08/11/2016 o 22:14
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
09/11/2016 o 05:38
Odpowiedz
Report comment
Michau
pisze:
08/11/2016 o 22:16
Odpowiedz
Report comment
Kierowca
pisze:
08/11/2016 o 22:47
Odpowiedz
Report comment
Gutterman
pisze:
08/11/2016 o 23:15
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
09/11/2016 o 16:10
Odpowiedz
Report comment
Solo
pisze:
09/11/2016 o 18:07
Odpowiedz
Report comment
Martinni
pisze:
08/11/2016 o 19:15
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
08/11/2016 o 19:49
Odpowiedz
Report comment
maniel
pisze:
09/11/2016 o 08:17
Odpowiedz
Report comment
Pan
pisze:
08/11/2016 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
09/11/2016 o 14:26
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
09/11/2016 o 16:08
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
09/11/2016 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
09/11/2016 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
39 komentarzy do "Dachowanie ciężarówki"
Za szybko, fakt, ale chyba jeszcze paniczne hamowanie w reakcji na poślizg nie pomogło.
Najlepsze opony , systemy aktywnego bezpieczeństwa , 5* NCAP. Nic niepomoże na brak rozsądku i wyobraźni .
Mógł chłop jeździć, koniec!
W gruncie rzeczy zawodowiec z ciężarówki nie popisał się specjalnie… zawodowymi umiejętnościami. Wydaje się, że bardziej spanikował, niż ta kobieta w tej osobówce. Nie wiem, ja nie mam takich odruchów. Parę razy miałem różne sytuacje, nie raz, nie dwa w podobne i jakoś zawsze trzymałem kierownicę prosto.
Kierowca tej ciężarówki zachował się właściwie jak antytalent zawodowca.
dobry troll 😀
No chyba, że został uderzony w przednie koło i mu kierownicę odbiło.
To pedał
Bo jak oni to mówią między sobą? Ładowanie w nogi czy jakoś tak?
Dla odmiany chociaż raz ten mniejszy pogonił większego
współczuje obu kierowca , masakra jak to mówią ” Spieszysz sie spiesz sie powoli ” nie ma sensu gonić chyba nic cie nie goni 🙂 , macie moze informacje o tym wypadku
Jest w linku na YT.
Dawid i Goliat.
No tak, Dawidka a nie Dawid.
A ile z was ma już opony zimowe? Żebyście wy zaraz nie tańczyli po ulicy :/
Ja już mam 😛
Ja też już mam. No i kto mu kazał zapierdalać w takich warunkach? Takie błotko to masakra a ten leci jakby sucha droga była.
ja mam 🙂
Sztuki nówki, ale muszę przyznać, że niestety wyjątkowo długo w tym roku jeździłem na letnich.
A to nie przypadkiem letnie opony są lepsze w odprowadzaniu wody niż zimowe? Zawierają lamelki dla lepszej przyczepności, ale z tego co slyszałem to letnie mają szersze rowki bieżnika i lepiej odprowadzają wodę. (nie mówimy o błocie pośniegowym, na takie bez wątpienia lepsze są opony zimowe). Do tego wzór na prędkość aquaplanningu dla przypomnienia to 9 x sqrt(p), gdzie p to ciśnienie opony w PSI a prędkość wychodzi w węzłach. Zależnie od rodzaju nawierzchni zmienia się grubość filmu wodnego, ale generalnie po ujednoliceniu jednostek dla przeciętnego samochodu z oponami z ciśnieniem 2.2 Ba, prędkość jest w granicy 95 km/h.
Tak studiuję na kierunku technicznym i tak, właśnie szukam sobie zajęć alternatywnych dla pisania pracy dyplomowej. Pokój już posprzątałem, tak więc rozumiecie…
co
Spitfire najlepszejszy
a po polsku?
drogi kierowco, w sumie to nie chce tutaj podważać konieczności zmiany letnich na zimówki ani snuć teorii które są lepsze. Jak do tego co napisałeś ma się skład mieszanki gumy z której jest opona, a konkretnie informacje, że zimówka w typowych dla siebie warunkach temperaturowych jest dużo bardziej miękka niż letnia, przez co rzekomo ma lepszą przyczepność? Mówią, że poniżej 7 stopni warto założyć zimówki nawet tylko ze względu na mieszankę gumy. Jak to się ma do porównania opon zimowe vs letnie w przypadku asfaltu suchego i mokrego w temperaturach bliskich zera (nie mówimy tu o gołoledzi ani żadnym innym oblodzeniu)? Oczywiście nie chcę być tutaj złośliwy, po prostu trafić w internecie na kogoś kto ma wiedzę choćby odrobinę szerszą niż po przeczytaniu artykułów na interii nie jest łatwo. A pytam z czystej ciekawości, bo sam na letnich jeżdżę do opadów pierwszego śniegu, nawet gdy temperatura waha się już mocno koło zera (nie lejcie fali hejtu, mam cały czas do dyspozycji drugi samochód na nowych zimówkach więc śnieżny poranek mnie nie zaskoczy).
Sam jeżdżę od 2 sezonów na letnich oponach na okrągło. Przed zimą staram się wymienić z jedną parę na nową, żeby miała świeży bieżnik. Pogoda w moim regionie- Pomorze, to raczej łagodna zima, dla przykładu zeszły rok to równo tydzień śniegu, a tak temperatury utrzymują się przez większość okresu na plusie, drogi są najczęściej po prostu mokre.
Moje zdanie letnia opona jest lepsza podczas 90% procent roku, ale podczas tych 10% robi ogromną różnicę.
Któregoś roku w marcu założyłem nowiuteńkie opony letnie..i spadł śnieg. Jeden wyjazd na miasto i wylądowałem na chodniku ratując się przed uderzeniem w hamujące auto. Szybko zmieniałem z powrotem na zimowe 🙂 P.S. też mieszkam na Pomorzu. P.S. 2 w tym roku wyjątkowo szybko założyłem zimowe, bo już pod koniec pażdziernika.
Przecież tu chodzi o prędkość, w zeszłym roku gdy jeszcze nie miałem zimowek była totalna gololedz samochód trzymał przyczepność na letnich ale moja podróż to prędkość do 30km/h także da się ale wolno. 🙂
Prędkość, prędkość i jeszcze raz prędkość!
Opona letnia zaiste lepiej odprowadza wodę i w każdych warunkach innych od kopnego śniegu zapewnia lepszą trakcję. Ale w warunkach sterylnych, bez uwzględnienia temperatury zewnętrznej. Opona zimowa jest wykonana z miększej mieszanki, która przy niskich temperaturach zachowuje sprężystość, podczas gdy opona letnia przy tej samej temperaturze ma już konsystencję plastiku. Toteż przy zimowych temperaturach ~0 stopni, opona zimowa lepiej spełni swoje zadanie, bo będzie zwyczajnie lepiej “kleiła” się do jezdni. Analogicznie w drugą stronę, zimowa opona w środku lata jest jak plastelina, podczas gdy letnia idealnie sprężysta.
Dobrze prawi, oczywiście porównania typu “plastik” czy “plasteina” nie należy traktować dosłownie w żaden sposób, bo to lekka hiperbolizacja, ale dosyć dobrze oddaje genezę zagadnienia parametrów gumy w zależności od temperatury zewnętrznej. Ja osobiście jeżdżę na całorocznych Vredesteinach i miałem okazję testować te opony w srogiej zimie i mnie nie zawiodły, powiem nawet, że sprawdziły się bardzo porównywalnie do zimówek, chociaż sam kiedyś unikałem całorocznych jak ognia. Tylko też marka marce nierówna, akurat ten model jest bardzo znany, ale niektóre nadają się tylko na barierki do torów kartingowych. Tylko jako ciekawostkę podam, że w podwoziach samolotów mają spore dylematy, bo w ciągu 15 minut opona potrafi przejść z temperatury zewnętrznej +40 stopni C do -55 stopni C, a w drodze powrotnej jest w ułamku sekundy rozpędzana do 200km/h i dociskana z siłami rzędu paru-parunastu ton na oponę, tam to dopiero mają jazdę z dobraniem mieszanki 😉
Letnie sa lepsze do odprowadzania wody, ale…. ponizej temp 7st.C guma twardnieje i nie klei sie opona tak do asfaltu. Przy obecynych temp tylko zimowe opony !! I oczywiscie nie starsze niz 4 lata gdyz starsze opony zimowe traca swoje własciwosci !!!
Wpadnij posprzątać jeszcze mój. Mogę zapewnić niezbędne sprzęty.
Opony wymienia sie kiedy temperatura spada ponizej 7 stopni a nie po pierwszym sniegu.
Poszedl jak kombajn w zboze
Miota nim jak diabeł! 😉
*szatan;-)
Jak to szło? A no nie dostosowanie prędkości do warunków jazdy :(, oby się kierowcy tira nic nie stało 🙁
Moim zdaniem miał źle rozłożony towar, który go po prostu na tą prawą stronę ściągnął gdy zaczął kręcić fajerą.
Czy ty nie widzisz, że osobówka wpadła pod ciężarówkę i wytrąciła ją z toru jazdy? Gdyby było sucho, to pewnie inaczej by się skończyło. Ale nie było, ciekawe co ty byś zrobił, gdyby ponad tona uderzyła w ciebie na mokrym. Rozłożenie ładunku nie miało to nic do rzeczy. Ekspert od siedmiu boleści się znalazł.
Gdyby nie było barier na poboczu to pewnie ciężarowy tylko zsunąłby się do rowu, a tak koła się zatrzymały na barierze a masa na pace nie znajdując oparcia poleciała w bok i obróciła cały pojazd do góry kołami.
Następny mądry, nie wiesz co wiózł i jak było zabezpieczone. A może jechał na pusto?