Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Potrącenie na pasach w Lubomi
—
Z promilami, z zakazem prowadzenia pojazdów, bez prawka i bez opony
›
“Dlaczego należy zwolnić przed pasami”
mar 17 2018
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
PIESI
,
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
https://youtu.be/yo0F_s93VAg
do góry
48 komentarzy
do "
“Dlaczego należy zwolnić przed pasami”
"
AK
pisze:
20/03/2018 o 13:58
Odpowiedz
Report comment
Tak
pisze:
18/03/2018 o 16:02
Odpowiedz
Report comment
Wojtek
pisze:
18/03/2018 o 17:04
Odpowiedz
Report comment
Uwaga
pisze:
19/03/2018 o 07:43
Odpowiedz
Report comment
Zaz
pisze:
19/03/2018 o 10:40
Odpowiedz
Report comment
Trebol
pisze:
23/03/2018 o 22:14
Odpowiedz
Report comment
Radeczek
pisze:
18/03/2018 o 15:12
Odpowiedz
Report comment
ja
pisze:
18/03/2018 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
18/03/2018 o 13:02
Odpowiedz
Report comment
Lukikor
pisze:
18/03/2018 o 13:07
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/03/2018 o 13:58
Odpowiedz
Report comment
Lukikor
pisze:
18/03/2018 o 19:56
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/03/2018 o 13:56
Odpowiedz
Report comment
też ja
pisze:
18/03/2018 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
18/03/2018 o 09:42
Odpowiedz
Report comment
Jarek
pisze:
17/03/2018 o 23:04
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
18/03/2018 o 08:02
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/03/2018 o 08:57
Odpowiedz
Report comment
Uwaga
pisze:
19/03/2018 o 07:47
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
17/03/2018 o 22:11
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
18/03/2018 o 01:28
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/03/2018 o 09:38
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
17/03/2018 o 20:28
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
17/03/2018 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
17/03/2018 o 19:17
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/03/2018 o 20:25
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
17/03/2018 o 20:25
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
17/03/2018 o 18:49
Odpowiedz
Report comment
Mariusz
pisze:
17/03/2018 o 18:48
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
17/03/2018 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
18/03/2018 o 00:19
Odpowiedz
Report comment
Trollcatcher
pisze:
17/03/2018 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/03/2018 o 19:08
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
17/03/2018 o 19:28
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
17/03/2018 o 20:49
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
17/03/2018 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
17/03/2018 o 21:45
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
17/03/2018 o 22:40
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
17/03/2018 o 22:57
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
17/03/2018 o 23:03
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
18/03/2018 o 07:55
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/03/2018 o 12:35
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
18/03/2018 o 13:08
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
18/03/2018 o 14:07
Odpowiedz
Report comment
tomek
pisze:
18/03/2018 o 00:28
Odpowiedz
Report comment
YnoS
pisze:
17/03/2018 o 18:35
Odpowiedz
Report comment
ed
pisze:
17/03/2018 o 18:42
Odpowiedz
Report comment
Jakkazdy
pisze:
17/03/2018 o 18:34
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
48 komentarzy do "“Dlaczego należy zwolnić przed pasami”"
w takiej sytuacji nie “warto zwolnić”, tylko bezwarunkowo należy!!!!
Wszyscy tutaj wychwalają nagrywającego i pieszego, ale nikt nie zauważył, że autobus oraz pojazdy stojące przed przejściem łamią przepisy, gdyż nawet w korku obowiązuje zakaz zatrzymywania się i postoju w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia, bez względu na to, czy zatrzymanie wynika z warunków ruchu drogowego, czy nie.
Sadze ze nie jest prawda co piszesz poniewaz gdyby tak bylo to co z tymi zakazmi zatrzymania:
– przed znakiem drogowym (jeśliby był zasłonięty przez auto)
– 15 m przed zatoczką autobusową
– na moście, w tunelach, na wiadukcie
Chodzilo ci o zwrocenie uwagi?
Pierwszo słyszę, żeby przepuścić pieszego, trzeba zatrzymać się 10 m od pasów
Głupoty gadasz ponieważ zatrzymanie się w przepisach jest zapisane jako “unieruchomienie pojazdu NIEWYNIKAJĄCE z warunków lub przepisów ruchu drogowego”. W tym przypadku warunki (czyli korek) nie pozwalały się poruszać czyli wedle prawa nie jest to zatrzymanie. Przed światłami z przejściem dla pieszych też stajesz nie mniejszej niż 10m?
gratulacje dla autora nagrania, pelen profesjonalizm
Ciekawe co by się stało, gdyby z jakichś powodów autobus musiał rozpocząć manewr cofania (np. poprzedzający go samochód nagle włączył awaryjne i trzeba by było go ominąć).
autobus ma kamerę cofania zwykle
autobusy kmk mają zakaz cofania bez drugiego kierowcy lub inspektora ruchu :]
Wszystkie, nawet te najkrótsze?
w Krakowie tak (oczywiscie nie mówię tutaj o jakis szwagropolach itp)
W autobusie jest kamera z tyłu ale prędzej, gdyby sam kierowca nie mógł popchnąć swojego auta te wezwałby nadzór ruchu MPK, a może sam mógłby pomóc?
Oglądając filmiki z tej strony nie sposób pominąć faktu, że obok brawury i głupoty całkiem nie rzadką przyczyną wypadków jest przekonanie wszystkich zamieszanych, że jak coś jest mało prawdopodobne (jak w tym przypadku cofnięcie autobusu), to na pewno się nie wydarzy. Niektórzy tu piszą o kamerze cofania. Wstawcie sobie w miejsce autobusu jakiegoś stara czy dostawczaka. Efekt i wnioski te same.
Krótko mówiąc,prawidłowa postawa pieszego jak i kierującego 🙂 Brawo 🙂
Siema.
Raczej nie udzielam się tutaj przez wszechobecne “buractwo”…
Mnie to w szkole uczyli ze 30 lat temu, że jezdnie przekracza się przed autobusem, a nie za… chyba, że coś się zmieniło w przepisach.
Postawa kierowcy jak najbardziej na +++, przechodnia także…
Dobry film edukacyjny. Jednak normalnego postępowania to bym aż tak nie przeżywał. Bo to z normalnych ludzi robi się debili.
Pozdrawiam.
W przepisach nic się nie zmieniło, ale takiego przepisu o jakim piszesz nie ma i nie było. Dlaczego? Bo jest zbyt szczegółowy, a przez to dobry tylko w kilku spośród możliwych sytuacji. Na jezdniach jednokierunkowych na przykład takie zachowanie jest niebezpieczne.
Ja już wiem że 30 lat temu to Polski nie było ale nawet wtedy nikt nie bronił przechodzić po pasach.
Jakby przechodzil przed autobusem to by bylo ze nie na pasach przechodzi. Wiecznie zle
Tym rowerzystom powinna zająć się policja. Powinni większą wagę przyłożyć do tego aby przez przejścia rower był przeprowadzany.
Tam jest przejazd rowerowy => rowerzysta jedzie przepisowo.
Przejazd dla rowerów jest 10 m dalej, rowerzysta nie respektuje znaku A7 i wymusza pierwszeństwo => jedzie nieprzepisowo.
Zawsze tak robię gdy mam ograniczona widoczność na przejście. I w dupie mam, że komuś z tyłu się to nie podoba i mnie strąbi (chociaż już coraz rzadziej się tak dzieje)… Nie chcę być mordercą.
Ten filmik faktycznie świetnie obrazuje dlaczego należy zwalniać przed przejściami dla pieszych, szczególnie w sytuacji, w której widoczność jest ograniczona (np. przez inny pojazd).
Kierowca samochodu zachował się adekwatnie do warunków panujących na drodze. Pochwała natomiast należy się pieszemu, który wykazał się rozsądkiem, zachowując ostrożność, nie zaś na ślepo egzekwując swoje prawa (pieszy ma zawsze pierwszeństwo, gdy znajduje się już na przejściu).
Pieszy wykazałby się rozsądkiem gdyby nie wychodził zza autobusu.
Ty byś tam stał i narkotyzował się spaliną? Nawet z euro 6 to nic zdrowego.
A jak miał wyjść? przeskoczyć autobus?
Część pierwsza: Perfekcyjna postawa obu uczestników ruchu, zarówno kierowcy, który zwolnił przed przejściem, dodatkowo nie mając widoczności po drugiej stronie przejścia, jak i pieszego, który nie wyskoczył bezmyślnie zza pojazdu, tylko upewnił się, czy może bezpiecznie przejść.
Część druga: Tu wypada powiedzieć: WIELKA SZKODA!
Dlaczego?
Bo takie zachowanie powinno być normą, a niestety nie jest, czego skutkiem jest wrzucanie takich filmików i uświadamianie Januszom kierownicy, coś, co jest oczywistością.
i co w takiej sytuacji ?? w razie nie daj Boże potrącenia przez wtargnięcie pieszego z za samochodu wina chyba leży po stronie pieszego ?
Jeżeli kierujący spełniłby wymogi zachowania ostrożności i zmniejszenia prędkości, to wina pieszego bezsporna.
Witam. Panie Kierownik. Chyba w dzisiejszych komentarzach to Krzysiek ma bez sporą rację. Nie raz się kłuciliśmy a też nie raz popierałem Pana w komentarzach, ale dzisiaj trzeba ppkłonić się przed Krzyśkiem. POZDRAWIAM
Jakby wyszedł z za autobusu pod samochód to byłby już w połowie pasów, więc ciężko zakwalifikować to jako wtargnięcie.
Nawet poza połową w tym przypadku.
Wina leżałaby wówczas wyłącznie po stronie kierowcy samochodu, pieszy znajdował się już na przejściu, więc to on miał pierwszeństwo. Nie można tu mówić o żadnym “wtargnięciu”, które może mieć miejsce, gdy pieszy niespodziewanie wchodzi na jezdnię, poza pasami lub traktuje przejście jak przedłużenie chodnika i wchodzi na nie z marszu, bez rozglądania się czy może to zrobić bezpiecznie (to jest dość dyskusyjna kwestia), z całą pewnością nie dotyczy to sytuacji, w której pieszy już przechodzi, wówczas to kierujący pojazdem ponosi odpowiedzialność za to co się dzieje.
Ten filmik znakomicie obrazuje jak ma zachować się kierowca, gdy nie widzi całego przejścia, musi w takiej sytuacji zwolnić (lub zatrzymać się), żeby nie zostać sprawcą wypadku. To pieszy wykazał się roztropnością, upewniając się, że może bezpiecznie przejść dalej, nie egzekwując swoich praw na “pałę”.
Pytanie do bardziej obeznanych w Ustawie:
Rozdział 1 – Ruch pieszych
Art. 14.
Zabrania się:
wchodzenia na jezdnię:
– spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
Czy zgodnie z powyższym chodzi tutaj o “jezdnię” czy o “przejście dla pieszych”?
Pieszy był już na jezdni gdy wychodził zza autobusu a nie wchodził na jezdnię zza autobusu.
Ale wszedł na nią będąc zasłoniętym przez autobus.
I aby było jasne, nie czepiam się absolutnie pieszego, tylko ciekaw jestem jakby była “rozwiązana” kwestia ewentualnego potrącenia.
A gdzie, w cytowanym przez samego siebie przepisie, masz napisane, że nie może wejść na jezdnie będąc zasłoniętym?
Chyba logicznym jest, że wychodząc zza “innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi” jest przez nią początkowo zasłonięty dla kierowcy?
Przecież jeżeli coś ogranicza widoczność to znaczy, że zasłania. Tak czy nie? No nie mówcie mi, że jak ustawodawca użyje w przepisie jednej z kilku form oznaczających dokładnie to samo, to już macie problem bo nie użył innej…
Jak wszedł na jezdnię to nie był zasłonięty przez autobus. Gdybyś był mrówką i dojeżdżał w tym samy czasie do przejścia mógłbyś powiedzieć że pieszy zasłaniał ci autobus
No jak nie był skoro nie widać kiedy wszedł na jezdnię, bo był już zasłonięty i “odsłonił się” dopiero w jej połowie za autobusem?
To kiedy pieszy wchodził na jezdnie to widzieli tylko kierowcy za autobusem.
co ty pierdolisz jakie wtargniecie jak pieszy byl na polowie przejscia to ze ci autobus zaslania to masz kurwa jechac z taka pretkoscia by moc sie zatrzymac koniec kropka wez poucz sie przepisow
Wielkie brawa dla kierowcy za przewidywalność, ale i postawa pieszego wzorowa. Obaj dali przykład do naśladowania
Obaj zachowali się po prostu normalnie.
Brakuje takich nagrań… 😉