Dokładnie w taki sposób regularnie zabijamy i giniemy na przejściach dla pieszych
Zmora polskich dróg, czyli “straszne” omijania i wyprzedzania. Manewry, które w okolicach przejść dla pieszych potrafią zakończyć się dramatycznie. Przerażające jest to, że wielu kierowców (oraz pieszych) nie zdaje sobie sprawy, że w pokazanych sytuacjach dzieje się coś skrajnie niebezpiecznego.
Tutaj na szczęście piesi kontrolowali zachowania kierowców, ale niestety nie wszyscy robią podobnie i dlatego dokładnie w taki sposób regularnie zabijamy i giniemy na przejściach dla pieszych.
41 komentarzy do "Dokładnie w taki sposób regularnie zabijamy i giniemy na przejściach dla pieszych"
Oj, oj, oj panie Dworak.
Wychwalanie kierowcy taksówki, że przepisowo jedzie. Przecież omija samochód, który zatrzymał się przed przejściem? Popełnia wykroczenie za 500 zł.
Taksówkarz powinien się zatrzymać przed przejściem a dopiero potem jechać?
No chyba że Dworak napisze z jaką prędkością można omijać przed przejściem dla pieszych inne stojące samochody – tak jak na filmie 10 km/h to jest OK?
A jak będzie 20 km/h to też jeszcze jest przepisowo?
A jak 40-50 to też?????
Oj panie DWORAK, DWORAK
chodzi o fragment 8:30
Dworak tłumaczy czemu kierowca taksówki nie popełnił wykroczenia, o którym piszesz. Posłuchaj dokładnie. Auta obok zatrzymały się, bo za przejściem nie ma możliwości kontynuacji jazdy a nie w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu. Zmniejszył prędkość by sprawdzić co się dzieje na przejściu. Wszystko zgodnie z przepisami.
Szok. Kobieta prawie zabiła człowieka, a w ogóle nie ma pojęcia o co chodzi, dlaczego ją zatrzymano, za co mandat i w ogóle niby co się stało. Po takich tłumaczeniach powinni zabierać prawko i odsyłać na dodatkowe szkolenia. Aż zrozumieją że tu nie ma żartów.
To samo pomyślałem. I jeszcze “pouczenie”.
Jak to jest możliwe, że na drodze 3 pasmowej znajduje się przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej?! Po co jest to przejście przy Parku Krakowskim, skoro 2 minuty piechotą w każdą stronę znajduje się przejście z sygnalizatorem? Organizatorzy ruchu sami stwarzają to niebezpieczeństwo. Piesi tutaj też chyba specjalnie prowokują niebezpieczne sytuacje wiedząc że Aleje na niesygnalizowanym przejściu nie powinno się przechodzić.
3,48 minuta nie mogę słychać tej pojebanej baby nie widziałaś cipo pieszego bo ci auta zasłoniły które się zatrzymał no jebnąć w łeb
Dyskusja powoli się rozkręca, muszę zgodzić się z niektórymi tutaj, że puszczanie przejść dla pieszych na 3 pasowych ulicach, jeszcze z podniesionymi limitami prędkości to możliwe tylko w Polsce. Nie ma się jednak co dziwić, bo słyniemy jako kraj piany i absurdu w niewyobrażalnej wręcz skali.
Chcę odnieść się jeszcze raz do kwestii pierwszeństwa – przepisy mówią jednoznacznie, jeżeli pieszy oczekuje przed pasami = NIE MA pierwszeństwa. Dlaczego niektórzy więc uparcie wmawiają sobie, że pieszy nabywa wtedy pierwszeństwo? Powód jest prosty – nieznajomość przepisów, powierzchowność, albo (najczęściej) wrodzona tępota do kwadratu.
Niestety to w tym programie usilnie forsowano stanowisko, że pieszy wchodzący został niemal zrównany znaczeniem z pieszym oczekującym na przejście. Na prawie 800 odcinków, tylko w jednym p. Dworak wcielił się w rolę pieszego, choć materia jaką omówił i tak była bardzo szczątkowa. Dlaczego nie poświęcono temu kilka odcinków, żeby wyedukować pieszych? Pytanie do JB…
Mało tego, wybitną większość przepuszczających pieszych, to frustraci z kamerkami, w których budzi się szeryf i niemalże przy każdej okazji postanawia na siłę puścić pieszego, prowokując niejako niebezpiecznie sytuacje i zaburzając płynność ruchu. Żeby nie było – sam jeżdżę z kamerką, ale nie mam zamiaru bawić się w szeryfa, to zostawiam wykolejeńcom.
Co należy tępić u kierowców? Wyprzedzanie i omijanie przed PDP – tutaj kwestia jest jednoznaczna. Proponuję jednak większą wagę przyłożyć do edukacji pieszych, bo to póki co JEDYNA grupa uczestników ruchu, którzy nie muszą mieć ŻADNYCH uprawnień do poruszania się po drogach/chodnikach, itp. Dostają za to coraz więcej przywilejów, oczywiście kosztem innych. Takiego chcemy państwa? Odpowiedź wydaje się oczywista.
Skąd ma informacje, że niektórzy “uparcie wmawiają sobie”? Z referendum?
A frustratów z kamerkami jak policzył?
Sam ma kamerkę i frustratem nie jest, to inni są.
Zatrzymują się przed przejściem z uprzejmości
a nie dlatego, że wykolejeni.
Pisz pod własnym pseudonimem szujo!
a jak się miewa wujo?
Znam to przejście na wylot, widziałem jak potrącono na nim człowieka i faktycznie od drugiej strony jest jeszcze bardziej niebezpieczne, sam o mało nie zostałem tam potrącony przez debila, który na pełnym gazie, ominął cały sznur pojazdów na środkowym pasie – dobrze, że mam nieco oleju w głowie i przechodząc przez jezdnię rozglądam się dookoła i zachowuje ostrożność, inaczej zginąłbym wówczas na miejscu.
Uważam, że to przejście jest skrajnie niebezpieczne i powinno ono zostać zlikwidowane, szczególnie, że kawałek dalej znajduje się kolejne, z sygnalizacją świetlną.
To co ubodło mnie w tym programie najbardziej, to skupienie się praktycznie wyłącznie na woźnicach siedzących za kierownicą samochodu, jeszcze gorszego zachowania dopuszczają się tam…cykliści, którzy nagminnie przejeżdżają przez nie, choć nie ma tam (i NIE WOLNO w tym miejscu zrobić) przejazdu, pół biedy jeśli robią to od strony ul.Kochanowskiego, jeszcze gorzej gdy wyjeżdżają z Parku Krakowskiego, przysłania ich tam roślinność oraz murek – to są samobójcy, jeśli nie potencjalni zabójcy (gdy walnie w nich samochód i przelecą przez przednią szybę)!
Zgoda z jednym wyjątkiem: proszę nie obrażać rowerzystów! (sam jestem rowerzystą) Rowerzyści w opisany sposób nie jeżdżą, tak postępujących użytkowników rowerów nazywam roweroekooszołomy.
na rowerkooszołomy mam coś w bagażniku
Obawiam się, że to co robi Pan Dworak, planowane zmiany przepisów, to wszystko jest waleniem głową w mur! To jak z “nadmierną prędkością” – oczekiwanie, że kierujący zmienią swoje zachowania, bo jeden na 1000 dostanie mandat (żeby nie wiem jak wysoki), bo jeden na 10 000 obejrzy program “Jedź Bezpiecznie” – jest głupotą i naiwnością. Pomóc mogą jedynie zmiany w infrastrukturze, na wzór Niemiecki – w Niemczech takiego przejścia jak na filmie raczej nikt nie znajdzie! Oczekiwanie, że na trasie tranzytowej, kierowcy będą przepuszczać pieszych, powoduje, iż piesi giną pod kołami. Niemcy dawno zrozumieli, iż takiego zachowania od większości kierowców wyegzekwować się nie da i – zlikwidowali takie przejścia! Tam gdzie kierowca jedzie 50-70 km/h nie powinno być pasów, co innego w strefie 30 km/h – tam można domagać się, by kierowca się zatrzymał przed każdymi pasami.
Stary ma rację, Dachau też na wzór niemiecki zrobiono.
Zawsze wiedziałem że tiry mają małego. Fajnie sie nam pan przedstawił
no i git, grunt to dobry humor, nawet u starego
kolejny raz parszywa wesz się podszywa
Wesz się na T I R-e chyba
To nie jest trasa tranzytowa, bo Kraków ma obwodnicę (A4/S7/S79). Oczywiste, że jeśli 1 na 1000 kierowców dostanie mandat, to nic się nie zmieni. Dlatego właśnie kontrola prędkości, stosowania się do świateł czy w takich miejscach jak na filmie powinna być całkowicie zautomatyzowana. Czy w Niemczech kierowcy jeżdżą na takiej drodze 70 km/h?
Kraków ma obwodnicę którą da się przejechać tylko wschód-zachód. Jak ktoś chce jechać np. z Zakopanego do Warszawy to trafia na aleje, można też jechać bokiem, koło kombinatu lub Modlniczki ale to wcale szybciej nie wychodzi.
bladteth – zero karmy dla trolla, wystarczy bzdur które w poprzednich tematach nawpisywałeś nie zamierzam kolejny raz tego prostować
Szczerze? Nie liczę na żadną odpowiedź, tylko prostuję twoje tzw. “fakty”.
Dopóki w telewizorach nie będą trąbić co 10 min zamiast reklam, że wyprzedzanie to nie tylko wtedy gdy:
“dam kierunkowskaz, wjade na pas obok, wyprzedzę auto wolniejsze i wjadę przed nie spowrotem”
to 90% przemądrzałych nieudaczników w osobówkach dalej nie będzie wiedziało co to do końca jest to wyprzedzanie, a stare baby będą to nazywać wymijaniem.
Tobie jak widać potrzeba takich samych korepetycji jak tym starym babom. Mówisz wyprzedzanie, a mowa o OMIJANIU.
ha ha
Głupi jesteś jak but.
Piszę o wyprzedzaniu, mówię o wyprzedzaniu, mam na myśli wyprzedzanie i na filmie jest wyprzedzanie
Co to za stare, durne piździsko w 3 minucie skrzeczy? Kto jej dał dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu? Patrząc na tę kupę, którą ma w głowie, to jedyny papier jaki powinna posiadać to taki do dupy. MASAKRA! Wybaczcie bulwers.
Ladnie ja pan policjant zagsil mandatem
Za takie wykroczenie powinno być zabierane prawo jazdy na 3 miesiące.
i łosim lat łagru, istny Wład Palownik, jprd
utkaj dziure zyebie
zacion sie?
Jedz bezpiecznie zaczyna być już skrajnie powtarzalne…
Znowu przejścia i znowu to samo. Nawiasem mówiąc, zaczynam mieć wątpliwości co do zasadności poruszanej kwestii rzekomego ustępowania pierwszeństwa. Pieszy póki co go jeszcze nie ma. Dla mnie to przepychanie na sile sztucznej uprzejmości. Skutek jak widać marny za to monotonia coraz większa.
JB się powtarza, bo kierowcy jak widać się powtarzają w swoim uporze przeciw znajomości i stosowaniu się do przepisów.
Zgadza się, temat pojawia się w JB regularnie od co najmniej 5 lat. W tym programie nic o żadnej uprzejmości nie ma mowy, a jedynie o stosowaniu się do obowiązujących przepisów – pieszy jest na pasach (ew. może tam być) to kierowca musi się odpowiednio zachować.
@Kierownik
Misja tego programu jest oczywista. A na naszych drogach cały czas najniebezpieczniej jest na przejściach dla pieszych, wiec temat jest tak eksponowany. Nudne to, ale zasadne…
Problem w tym, iż zamiast zastosować kompleksowo sprawdzone w innych krajach rozwiązania, usiłujemy implementować do naszego systemu wybiórczo dobrane elementy zachodnioeuropejskich rozwiązań, po czym ubolewamy, nad brakiem efektów i pomstujemy na kierowców
Zakaz wyprzedzania i omijania pochodzi wprost z Konwencji Wiedeńskiej (dla przypomnienia: obowiązującej ponad 50 lat w zachodniej Europie), więc póki nie zostanie przebudowana infrastruktura, kierowcy mają się do przepisów stosować. Z ciekawości: jakie rozwiązanie proponujesz w tym miejscu?
Trollu – kłamczuchu, wklejający poprzerabiane akty prawne, lekceważący wyroki sądów, piszący pod kilkoma pseudonimami, – SPADAJ! karmienia nie będzie!