Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Bezmyślna mania wyprzedzania – “sport” narodowy polskich kierowców
—
“Przechodziłem na pasach prowadząc rower”
›
Dwa w jednym, czyli nieudane wyprzedzanie i nieudany lewoskręt
wrz 17 2019
Kategoria:
OKIEM KAMERY
Kolejne nieudane “proste” manewry.
do góry
76 komentarzy
do "
Dwa w jednym, czyli nieudane wyprzedzanie i nieudany lewoskręt
"
a123
pisze:
21/09/2019 o 00:42
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
20/09/2019 o 05:56
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
18/09/2019 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
18/09/2019 o 19:56
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 23:44
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
19/09/2019 o 09:24
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
19/09/2019 o 20:28
Odpowiedz
Report comment
T I R
pisze:
19/09/2019 o 04:59
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
20/09/2019 o 05:55
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
18/09/2019 o 18:32
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
17/09/2019 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
18/09/2019 o 20:00
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
19/09/2019 o 09:28
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
19/09/2019 o 23:53
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
17/09/2019 o 19:56
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
17/09/2019 o 20:13
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
17/09/2019 o 21:14
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
17/09/2019 o 21:48
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
17/09/2019 o 22:19
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
17/09/2019 o 22:42
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
17/09/2019 o 22:55
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
17/09/2019 o 23:31
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
17/09/2019 o 23:47
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
17/09/2019 o 23:53
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
17/09/2019 o 23:58
olo
pisze:
18/09/2019 o 00:03
Ja
pisze:
18/09/2019 o 00:11
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 08:47
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 00:35
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
18/09/2019 o 01:06
Ja
pisze:
18/09/2019 o 09:45
Ja
pisze:
17/09/2019 o 23:51
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
18/09/2019 o 16:44
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
18/09/2019 o 21:15
bladteth
pisze:
18/09/2019 o 22:45
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 23:47
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
18/09/2019 o 15:08
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 17:31
Ja
pisze:
18/09/2019 o 19:23
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 19:42
Ja
pisze:
18/09/2019 o 21:05
bladteth
pisze:
18/09/2019 o 22:50
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 23:53
Ja
pisze:
19/09/2019 o 00:28
Roiberek
pisze:
17/09/2019 o 23:37
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 00:37
Odpowiedz
Report comment
Roiberek
pisze:
18/09/2019 o 00:44
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
18/09/2019 o 09:51
Odpowiedz
Report comment
DooD
pisze:
18/09/2019 o 10:37
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
18/09/2019 o 11:15
Odpowiedz
Report comment
Roiberek
pisze:
18/09/2019 o 23:38
Stary Szofer
pisze:
18/09/2019 o 13:51
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
18/09/2019 o 07:27
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
18/09/2019 o 09:58
Odpowiedz
Report comment
Krzysiok
pisze:
18/09/2019 o 10:20
Odpowiedz
Report comment
Manfred
pisze:
18/09/2019 o 17:38
Odpowiedz
Report comment
xdeep
pisze:
17/09/2019 o 11:26
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
17/09/2019 o 15:54
Odpowiedz
Report comment
Husticia
pisze:
17/09/2019 o 17:05
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
17/09/2019 o 22:07
Odpowiedz
Report comment
Husticia
pisze:
17/09/2019 o 22:19
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
17/09/2019 o 22:53
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
17/09/2019 o 16:12
Odpowiedz
Report comment
xdeep
pisze:
17/09/2019 o 16:43
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
17/09/2019 o 19:42
Odpowiedz
Report comment
Husticia
pisze:
17/09/2019 o 20:49
Odpowiedz
Report comment
Dariusz
pisze:
17/09/2019 o 18:14
Odpowiedz
Report comment
Działka Morawieckiego
pisze:
17/09/2019 o 11:12
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
17/09/2019 o 09:39
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
17/09/2019 o 10:03
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
17/09/2019 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
Krzysiok
pisze:
17/09/2019 o 16:14
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
17/09/2019 o 14:41
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
17/09/2019 o 09:28
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
76 komentarzy do "Dwa w jednym, czyli nieudane wyprzedzanie i nieudany lewoskręt"
O matko!!! Ile tam tych radczyń było!!!!! Każda wie lepiej!!!!
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
Wina leży po stronie barana z pojazdu wykonującego manewr skrętu w lewo, ma się upewnić, że może to zrobić bezpiecznie, ewidentnie tego nie zrobił.
Co zaś się tyczy “zawodowego kierowcy” z ciężarówy, to “pięknie” wykonuje manewr wyprzedzania, ogromnym pojazdem, z prędkością żółwia, na wąskiej drodze – “profesjonalizm” pełną gębą.
Drugi baran (aka “poszkodowany”), też dał popis, rozpoczynając manewr, zanim ciężarówa zakończyła wyprzedzanie (na trzeciego), czyli bez widoczności, bez miejsca, bez sensu – auto mu “wyklepią” z polisy skręcacza, natomiast policja powinna mu przynajmniej odebrać uprawnienia na kwartał, za taką bezmyślność.
Faktycznie, znakomita część polskich kierowców nie umie wyprzedzać.
Pieprzysz głupoty. Kierowca ciężarówki miał wystarczającą ilość miejsca i wykonał manewr z prędkością na jaką pozwala mu prowadzony pojazd, wszystko bezpiecznie, długa prosta z doskonałą widocznością, gdzie tu jakiś problem? Droga jak każda inna, nie jest wąska skoro mieszczą się na niej pojazdy ciężarowe i zostaje miejsce.
Skąd możesz wiedzieć, że wyprzedzający nie widział co się dzieje przed ciężarówką, to, że Ty nie widzisz na nagraniu to nie znaczy, że on nie mógł spokojnie ocenić sytuacji gdy ciężarówka była na lewym pasie, nie potrzeba do tego dłuższej analizy, bezmyślne to tu są jedynie takie komentarze i manewr kierowcy Focusa.
“to nie znaczy, że on nie mógł spokojnie ocenić sytuacji gdy ciężarówka była na lewym pasie, nie potrzeba do tego dłuższej analizy” – właśnie takie podejście prowadzi do wypadków – coś tam zobaczył i już wyprzedza i szok bo tam np. był motocyklista w obszarze który (pech?) akurat zasłaniała ciężarówka! Zanim wykonamy manewr wyprzedzania musimy mieć pełną widoczność i 100% pewności (nie 99% tylko 100%), że możemy manewr bezpiecznie wykonać. To, że patrząc “zza ciężarówki” nie było nic widać, nie oznacza, iż w czasie gdy ciężarówka zasłaniała nam widok sytuacja nie uległa zmianie (np. zza krzaków nie wyjechał motocyklista)
@Rafał
“Skąd możesz wiedzieć, że wyprzedzający nie widział co się dzieje przed ciężarówką”
https://www.youtube.com/watch?v=qZIL6WvNi8A
dokładnie o takie błędy mi chodziło
@Krzysiek
“ogromnym pojazdem, z prędkością żółwia, na wąskiej drodze”
Ty! … ty to żeś tera dał popis jak ….
Chyba że nie ten film chciałeś skomentować?
Jak dla ciebie ciągnik siodłowy z firanką, to jest pojazd ogromny, 80/h na takiej drodze to prędkość żółwia, a owa droga z Jabłonki na Nowy targ jest wąska, to ty zamiast kierownicy lepiej się pada do Play’a chwyć, bo se jeszcze krzywdę w prawdziwym aucie zrobisz, albo co gorsze komuś.
“Faktycznie, znakomita część polskich kierowców nie umie wyprzedzać.”
Acha … ty widać mistrzu żeś jest w tym znakomity. Oczywiście tylko teoretycznie, jak klikasz po klawiaturze.
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
▓▒▒▒▒▓ ▓▒▒▒▒▓
2 pindy w aucie
Patrzac jak bardzo bialego chcieli wyprzedzić TIR i feralna osobowka to wydaje mi sie ze bialy chwile juz jechal troche wolniej i byc moze szukal tego zjazdu, a nie znal dobrze okolicy. Nieraz pewnie widzieliscie, ze ktos zwalnia niby bez powodu, a chwile pozniej okazuje sie, ze ma ku temu powod i to calkiem sensowny.
… ale z naszym wyprzedzaniem, jak pilka nozna. Nie robimy tego zbyt dobrze, ale to jednak sport narodowy :).
Słyszałeś o czymś takim jak kierunkowskaz? Gość zwalnia bez powodu i okazuje się że ma ku temu powód – to niech to jasnej cholery sygnalizuje! Skoro dwóch kierowców za nim nie było w stanie domyślić się jego zamiarów to znaczy że robił to źle… nic mnie tak nie drażni jak pi…a za kierownicą która nie wie gdzie skręcić, zahamuje Ci przed maską na prostej drodze i dopiero łaskawie włączy kierunkowskaz – chcesz gdzieś zjechać – SYGNALIZUJ ZA WCZASU! A nie w momencie wykonywania manewru, nikt nie jest jasnowidzem.
@Rafał
“nikt nie jest jasnowidzem”
Właśnie dlatego ludzie muszą czasem zwolnić i zorientować sie (np. czy to już ten zjazd, czy może następny). Na pewno nigdy nie jechałeś w nieznanej okolicy i nie musiałeś znacząco zwolnić, żeby nie popełnić jakiegoś błedu?
Błędem jest znaczące niespodziewane zwolnienie, a często gwałtowne hamowanie. Jak szukam jakiegoś miejsca w nieznanej okolicy to gdy np okazuje się, że je właśnie mijam to jadę dalej i bezpiecznie zawracam. Z kolei gdy nie wiem gdzie jechać to zjeżdżam na bok i używam google maps lub telefonu do przyjaciela. Ruszam dalej gdy już wiem jak jechać.
Sprawa jednoznaczna nie jest, gdyż mamy dwie niewiadome: czy skręcający miał odpowiednio wcześnie włączony migacz i czy tam nie było skrzyżowania. Sąd będzie miał duży problem, bo skręcający będzie twierdził, iż włączył migacz, a wyprzedzający, że żadnego migacza nie było. Postronnych świadków brak. Mogę spekulować, iż raczej (ale to raczej – a nie dowód), że gdyby miał ten migacz włączony, to nikt przytomny by go nie zaczynał wyprzedzać, tyle, że nie ma gwarancji, iż wyprzedzający przytomny był. Film wskazuje zresztą na gwałtowne wykonanie manewru wyprzedzania, co samo w sobie już jest złamaniem PRD, gdyż wyprzedzający miał zasłoniętą przez ciężarówkę widoczność do przodu – nie miał prawa rozpocząć manewru wyprzedzania! Najprawdopodobniej skręcający zaczął hamować, wyprzedzający był tym zaskoczony (czyli nie było wcześniej migacza) i stąd tak gwałtowny manewr wyprzedzania – klasyczny błąd wyprzedzaczy – dojeżdżają do zderzaka i dopiero wtedy na lewy pas, a jak wyprzedzany przyhamuje BUM! W sumie więcej błędów popełnił wyprzedzający, a kwestia migacza pozostaje niewyjaśniona. Pozostaje kwestia czy droga w którą skręcał dokądś prowadziła, czy tylko na posesję? czy miała utwardzoną nawierzchnię? słowem było tam skrzyżowanie czy nie ? za mało danych by rozstrzygać o winie.
“Pozostaje kwestia czy droga w którą skręcał dokądś prowadziła, czy tylko na posesję? czy miała utwardzoną nawierzchnię? słowem było tam skrzyżowanie czy nie ?”
To, że droga by “dokądś prowadziła” i miała utwardzoną nawierzchnię nie oznaczałoby jeszcze, że mamy do czynienia ze skrzyżowaniem – to raz.
Natomiast zastosowanie w taki sposób znaku p-7a (jako przedłużenia znaku p-7b) jasno wskazuje, że nie mamy do czynienia ze skrzyżowaniem – to dwa.
Art 2 pkt 10 PRD:
skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;
Nie każda powierzchnia utwardzona jest drogą (np dojazd do posesji, parkingu, dworca autobusowego, gruntów…)
dobra sprostowanie w miejsce “miała utwardzoną powierzchnię” proszę wpisać “była drogą twardą” , o dojeździe do posesji pisałem.
Chciałem tylko poprzeć “Ja”, który napisał, że przecięcie dwóch nawierzchni utwardzonych, to nie zawsze jest skrzyżowanie.
Jeśli na filmie jest utwardzony dojazd do posesji lub gruntów ornych, leśnych, to nie możemy mówić o skrzyżowaniu.
Dwa – nie bardzo rozumiem dlaczego znak p-7a, p-7b miałby jednoznacznie określać, że nie mamy do czynienia ze skrzyżowaniem.
Przecież napisałem “Pozostaje kwestia czy droga w którą skręcał dokądś prowadziła, czy tylko na posesję?” a to “Ja”napisał ” To, że droga by “dokądś prowadziła” i miała utwardzoną nawierzchnię nie oznaczałoby jeszcze, że mamy do czynienia ze skrzyżowaniem ” co świadczy o nieznajomości Art 2 pkt 10 PRD, który zacytowałem, zgodnie z jego treścią skrzyżowanie dróg posiadających jezdnie, o ile jedna z nich nie jest dojazdem do posesji i są to drogi twarde jest skrzyżowaniem .
Jak niby przed skreceniem bialy mógł wiedzieć czy jest to skrzyżowanie lub nie, i wtedy podjąć decyzje czy może skrecać bo wszyscy inni wiedzą że to skrzyżowanie i nie mogą go na nim wyprzedzać lub że to nie jest skrzyżowanie. Jest przepis ze nie wolno wyprzedzac skrecającego w lewo, tu tego zabrakło. Gdyby ktos mial przepuszczac takich wyprzedzaczy jak tutaj, to stworzylo by to niebezpieczna sytuacje, bo gdy ktos kto by go wyprzedzał miał 100km/h i ten gość go nie zauważył to jest to od razu śmiertelny wypadek. Wyobraźcie sobie że stoicie jak ten biały a tu kolumna rozpedzonych aut was wyprzedza, 100-120km/h, a wy sobie stoicie.
To świadczy nie o nieznajomości art. 2., bo go zacytowałeś, więc znasz, tylko o nieznajomości innych przepisów, związanych ze znakami drogowymi (rozporządzenie).
” zgodnie z jego treścią skrzyżowanie dróg posiadających jezdnie, o ile jedna z nich nie jest dojazdem do posesji i są to drogi twarde jest skrzyżowaniem .”
Proponuję doczytać przepis, który sam cytujesz, do końca.
Jedna z tych dróg, może być drogą wewnętrzną i, jeżeli sytuacji na filmie ta druga droga jest utwardzona, to właśnie drogą wewnętrzną jest, o czym świadczy oznakowanie poziome pokazujące połączenie z tą drogą, jako wyjazd przez pobocze drogi publicznej.
Jak by leżał śnieg to Ci co go wyprzedzali skąd mieli by wiedzieć czy tam jest skrzyżowanie.
Nie wiedzieliby.
Jeżeli nie wiesz, czy w danym miejscu można wyprzedzać, to nie wyprzedzasz.
To w takim razie w zimie nigdzie nie można wyprzedzać bo nie wiadomo czy czasem nie ma podwójnej ciąglej pod spodem. Tym sposobem sprowadzilem sprawe do absurdu by pokazać ze nie masz racji.
“To w takim razie w zimie nigdzie nie można wyprzedzać bo nie wiadomo czy czasem nie ma podwójnej ciąglej pod spodem. ”
Dokładnie tak. Jeżeli droga nie jest odśnieżona i nie mamy pewności, co do oznakowania, to lepiej nie wyprzedzać. Nie rozumiem, co w tym absurdalnego – to oczywistość. Przecież tutaj nie chodzi o wykroczenie, bo zawsze kierujący może się wytłumaczyć, że znak był niewidoczny, ale o bezpieczeństwo na drodze.
Racja i własnie dlatego droga wewnętrzna musi być oznaczona znakiem pionowym, którego to znaku tam nie ma. Co do znaczenia znaków poziomych to zgodnie z rozporządzeniem jest ono następujące:
Umieszczone przy krawędzi jezdni znaki:
1)
P-7a “linia krawędziowa przerywana”,
2)
P-7b “linia krawędziowa ciągła”
wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza ponadto zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym.
I nic o drodze wewnętrznej tam nie napisano – tyle w temacie znajomości prawa przez trolli
Droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym – rozporządzenie o znakach znam – “nie ucz ojca dzieci robić”…
Chętnie poszerzę swoją wiedzę. Przytocz ten przepis, który mówi, że droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym.
Czekam…
@Stary Szofer
No widzisz. Znowu się wkręciłeś w popis własnej ignorancji i zamiast się po prostu przyznać do błędu i podziękować za naukę, brniesz bez sensu dalej.
“droga wewnętrzna musi być oznaczona znakiem pionowym”
Droga wewnętrzna nie musi być oznakowana znakiem pionowym. Żaden przepis tego nie nakazuje i jest wiele dróg wewnętrznych, które znakami pionowymi oznakowane nie są.
“I nic o drodze wewnętrznej tam nie napisano – tyle w temacie znajomości prawa przez trolli”
Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem o oznakowaniu w tym miejscu i dlaczego wskazuje ono na brak skrzyżowania w tym miejscu. Potem przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz, i… może w końcu zrozumiesz.
A teraz albo przytocz ten rzekomy przepis, który nakazuje oznakowanie drogi wewnętrznej znakiem pionowym, albo napisz, że nie karmisz trolla, bo cóż innego ci pozostało?
“nie bardzo rozumiem dlaczego znak p-7a, p-7b miałby jednoznacznie określać, że nie mamy do czynienia ze skrzyżowaniem.”
Tak, jak napisałem obok – oznakowanie poziome pokazuje, że wyjazd z tej drogi następuje przez pobocze drogi publicznej – zmiana p-7b na p-7a. Ciągłość pobocza nie jest tutaj przerwana. W przypadku skrzyżowania mielibyśmy połączenie jezdni tych dróg – oznakowanie powinno to odzwierciedlać poprzez zakończenie pobocza odpowiednio ukształtowanymi liniami p-7b.
https://www.google.pl/maps/@52.2005158,21.0292876,3a,75y,112.32h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1syErI2dtiXwUYFmCkn-jPgg!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl
czyli Twoim zdaniem to nie jest skrzyżowanie? – baardzo ciekawe!
No właśnie, fajny przykład, p-7a wskazuje krawędź jezdni, nie znalazłem przepisu, który mówiłby, że ten znak wykluczałby istnienie skrzyżowania.
“Ja” co Ty na to?
Ja nie napisałem niczego, co by sugerowało, że uważam, że linia krawędziowa przerywana wyklucza istnienie skrzyżowania! Owszem, linia krawędziowa przerywana bardzo często występuje na skrzyżowaniach. Tutaj jednak (na filmie) mamy sytuację, w której linia krawędziowa ciągła oddzielająca jezdnię od skrzyżowania przechodzi w linię krawędziową przerywaną, co oznacza zachowanie ciągłości pobocza. Takie oznakowanie stosuje się w przypadku wyjazdu na drogę z obiektu przydrożnego lub z drogi wewnętrznej. Nie ma w takim przypadku skrzyżowania, a jezdnie dróg się nie łączą – włączenie do ruchu z drogi wewnętrznej na drogę główną następuje przez pobocze drogi publicznej.
Ma to swoje konkretne konsekwencje – np. pojazd wyjeżdżający z drogi wewnętrznej ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerzyście poruszającemu się po poboczu. Gdybyśmy mieli do czynienie ze skrzyżowaniem, to rowerzysta poruszający się poboczem miałby obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi jadącemu drogą podporządkowaną, gdyż w takim przypadku rowerzysta wyjeżdża na jezdnię z pobocza, a zatem włącza się do ruchu.
“czyli Twoim zdaniem to nie jest skrzyżowanie? – baardzo ciekawe!”
Moim zdaniem, nie rozumiesz znaczenia oznakowania poziomego.
Moim zdaniem nie czytasz uważnie. Na tym przykładnie nie ma P-7b, bo są krawężniki wyznaczające krawędzie jezdni. To nie to, o czym pisze Ja. Gdyby zniwelować krawężniki i wymalować w ich miejsce P-7a, to nie linie te nie przechodziłyby w P-7b (nie byłyby ich kontynuacją).
Miejsce, gdzie toczy się akcja filmu:
https://goo.gl/maps/Wda4FX8EkpEDQgC5A
nie karmię trolla
Nic nie poradzę, na połączenie Twojego przekonania, o własnej wiedzy z ignorancją w zakresie wykładni prawa. Owszem nie ma przepisu wprost stanowiącego, “drogę wewnętrzną należy oznaczyć: …” a definiowanie tego co to jest droga wewnętrzna znajduje się nie w PRD, tylko w ustawie o drogach. Twoim zdaniem wynika z tego, iż droga wewnętrzna nie musi być oznaczona znakiem D-46, tylko może “na nią wskazywać układ znaków p-7a i p-7b” – to teraz ja poproszę o przepis który tak stanowi – czekam
A ponieważ takiego przepisu nie ma, a jedynym znakiem który zgodnie z przepisami oznacza drogę wewnętrzną jest znak D-46, to jedynie ten znak jest dla kierowcy informacją, iż droga jest drogą wewnętrzną, gdy bark takowego znaku, należy traktować drogę jako publiczną (oczywiście o ile nie widać, iż jest to dojazd do posesji), a by było to skrzyżowanie droga musi posiadać jezdnię i być drogą twardą. I wreszcie jak napisałem na filmie za mało widać, by jednoznacznie rozstrzygnąć tę kwestę! nie twierdziłem i nie twierdzę (można przeczytać) że tam jest skrzyżowanie, pisałem że to wymaga sprawdzenia!
“Nic nie poradzę, na połączenie Twojego przekonania, o własnej wiedzy z ignorancją w zakresie wykładni prawa.”
Naprawdę myślisz, że jeżeli użyjesz słowa “wykładnia” to twoja wypowiedź zabrzmi mądrzej?
“Droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym – rozporządzenie o znakach znam”
“Owszem nie ma przepisu wprost stanowiącego, “drogę wewnętrzną należy oznaczyć:”
Czyli jednak z tą znajomością rozporządzenia (przy okazji, ja znam co najmniej dwa) nie jest tak różowo…
Czyli jednak nie ma przepisu, a to przepisy mówią o tym, co MUSI być na drodze, a co nie.
“a jedynym znakiem który zgodnie z przepisami oznacza drogę wewnętrzną jest znak D-46 … bark takowego znaku, należy traktować drogę jako publiczną”
I tutaj też słabo ze znajomością przepisów. Znak D-46, jest znakiem informacyjnym. Informuje o drodze wewnętrznej. Jego brak nie zmienia statusu drogi.
No i właśnie nie masz wiedzy w zakresie wykładni prawa (tak, używam języka prawniczego, bo trudno inaczej pisać na temat prawa) – kopletnie nie zrozumiałeś tego co usiłuję Ci wytłumaczyć: to że nie ma przepisu wprost stwierdzającego, iż drogę wewnętrzną należy oznaczyć, nie powoduje jeszcze, iż taki obowiązek nie wynika i innych przepisów! Kierowca nie widząc znaku D-46, musi przyjąć iż droga za znakiem jest drogą publiczną – nie ma możliwości sprawdzania danych w ewidencji gruntów! Art 8 ust. 4 ustawy o drogach stanowi: 4. Oznakowanie połączeń dróg wewnętrznych z drogami publicznymi oraz utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa
i organizacji ruchu, związanych z funkcjonowaniem tych połączeń, należy do zarządcy drogi publicznej.
Czyli zarządca drogi publicznej ma obowiązek oznakować połączenie drogi publicznej z drogą wewnętrzną, a jak ma to zrobić określa rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych – znakiem D-46! Stąd jeśli brak takiego znaku (zarządca drogi nie dopełnił swoich obowiązków) kierowca musi przyjąć iż jest to droga publiczna, nawet gdyby formalnie nią nie była!
@Stary Szofer
“jeśli brak takiego znaku (zarządca drogi nie dopełnił swoich obowiązków) kierowca musi przyjąć iż jest to droga publiczna, nawet gdyby formalnie nią nie była!”
O nie, nie, nie. Tak łatwo się z tego nie wywiniesz. Oczywiście, że przy braku znaku kierowca nie może sobie założyć, że jest to droga wewnętrzna. Tutaj chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ale nie o tym jest dyskusja. Przypomnijmy.
Stary Szofer, bzdura nr 1:
” “Ja”napisał ” To, że droga by “dokądś prowadziła” i miała utwardzoną nawierzchnię nie oznaczałoby jeszcze, że mamy do czynienia ze skrzyżowaniem ” co świadczy o nieznajomości Art 2 pkt 10 PRD, który zacytowałem, zgodnie z jego treścią skrzyżowanie dróg posiadających jezdnie, o ile jedna z nich nie jest dojazdem do posesji i są to drogi twarde jest skrzyżowaniem .”
Co jest oczywistą bzdurą, ponieważ połączenie drogi publicznej z drogą wewnętrzną nie jest skrzyżowaniem nawet jeżeli obie drogi są twarde i posiadają jezdnie.
Stary Szofer, bzdury nr 2 i 3:
““Droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym – rozporządzenie o znakach znam”
Jak się okazuje, nie musi, a nad znajomością rozporządzenia spuśćmy litościwą zasłonę milczenia.
Jeszcze parę pomniejszych bzdurek by się znalazło, jak na przykład żądanie przedstawienia przepisu zgodnie z którym droga wewnętrzna nie musi być oznakowana znakiem D-46 😀 – ale nie będę się znęcał.
Dyskusja była o tym, czy można na podstawie filmu rozstrzygnąć, czy tam jest skrzyżowanie czy go nie ma. Ja twierdziłem, iż brak po temu danych, a to Ty wypisywałeś jakieś teorie o kompilacji znaków poziomych z których miał rzekomo wynikać iż jest to droga wewnętrzna i to było oczywistą bzdurą! reszta, to zwykłe czepianie się typowe dla Ciebie gdy obalić Twoją argumentację. Ja twierdziłem, iż by stwierdzić, iż nie jest to skrzyżowanie, konieczny byłby znak D-46 – Ty temu zaprzeczałeś, domagałeś się wskazywania przepisów itd. Koniec końców przyznajesz, ze gdy nie ma znaku D-46 kierowca musi traktować to miejsce jako skrzyżowanie – czyli koniec końców półgębkiem zgadzasz się z moją tezą, a wycofujesz się z twierdzenie, iż była to drga wewnętrzna, ale usiłujesz tak wykręcać kotka ogonem by do błędu się nie przyznać …
@Staery Szofer
Naprawdę łudzisz się, że ktoś to łyknie?
To, że nie rozumiesz znaków poziomych nie oznacza, że wnioskowanie na ich podstawie jest bzdurą. Oznacza to jedynie, że ty ich nie rozumiesz.
Nie rozmawialiśmy o tym, jak to miejsce powinien traktować kierowca, tylko o tym, czy to miejsce jest skrzyżowaniem. Z twoich wypowiedzi wynikło, że nie rozumiesz ani tego, co widać na filmie, ani ustawowej definicji skrzyżowania, którą zacytowałeś, a potem wyciągnąłeś nieprawidłowy wniosek.
Więc nie, nie zgadzam się z twoimi tezami, że każde połączenie dróg twardych posiadających jezdnię, to skrzyżowanie oraz, że droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym, ponieważ są to tezy nieprawdziwe, wynikające z twojego braku znajomości bądź zrozumienia przepisów ruchu drogowego, co powyżej wykazałem.
Stary Szofer, oznakowanie dróg wewnętrznych spoczywa na zarządcy drogi wewnętrznej (lub właścicielu terenu) a nie zarządcy drogi publicznej. Mówi o tym art. 8.2 wspomnianego aktu prawnego. Art. 8.4, o którym piszesz, dotyczy połączenia tych dróg.
i kolejny raz – w braku argumentów przypisujesz mi twierdzenia których nie napisałem (że KAŻDE skrzyżowanie dróg twardych jest skrzyżowaniem) i zaprzeczasz sam sobie ” Oczywiście, że przy braku znaku kierowca nie może sobie założyć, że jest to droga wewnętrzna.” i “Więc nie, nie zgadzam się z twoimi tezami, że (—) że droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym. Dałem Ci OSTATNIĄ szansę na merytoryczną dyskusję, od dziś możesz liczyć jedynie ma “nie karmię trolla”
“i kolejny raz – w braku argumentów przypisujesz mi twierdzenia których nie napisałem (że KAŻDE skrzyżowanie dróg twardych jest skrzyżowaniem) i zaprzeczasz sam sobie ”
Ty myślisz, że twoje poprzednie wypowiedzi znikają i nie można ich przeczytać?
Proszę:
“Art 2 pkt 10 PRD, który zacytowałem, zgodnie z jego treścią skrzyżowanie dróg posiadających jezdnie, o ile jedna z nich nie jest dojazdem do posesji i są to drogi twarde jest skrzyżowaniem .”
” zaprzeczasz sam sobie ” Oczywiście, że przy braku znaku kierowca nie może sobie założyć, że jest to droga wewnętrzna.” i “Więc nie, nie zgadzam się z twoimi tezami, że (—) że droga wewnętrzna musi być oznakowana znakiem pionowym.”
Zastanawiam się czy naprawdę wierzysz w to, że te dwa zdania są ze sobą sprzeczne, co świadczyłoby o niewiarygodnie głębokim braku pojęcia na temat tego, czym jest prawo o ruchu drogowym i jego przepisy.
Dałem Ci OSTATNIĄ szansę na merytoryczną dyskusję, od dziś możesz liczyć jedynie ma “nie karmię trolla”
Ależ, ja już z dziesięć razy ci powtarzałem, żebyś mi nie odpowiadał. Mi nie zależy na dyskusji. Ja po prostu reaguje na błędy w twoich wypowiedziach. Prześledź sobie dzisiejszą dyskusję i pomyśl o ile mniej głupot byś napisał i ile kompromitacji sobie zaoszczędził, gdybyś mi nie odpowiadał. Wytknąłbym ci, że nie rozumiesz definicji skrzyżowania i piszesz bzdury o obowiązku oznakowania drogi wewnętrznej i na tym byłby koniec. Te dwie głupoty napisałeś i z nich się już nie wybronisz – ale po co brnąć dalej?
Tak że pisz, że nie karmisz trolla i do tego się ogranicz – lepiej dla ciebie.
A najlepiej byłoby ograniczyć się do wypowiadania się w kwestiach, o których coś wiesz.
Na skrzyżowaniach nie ma przerywanej, tyle w temacie, wina skręcającego w lewo.
https://www.google.pl/maps/@52.207116,21.048841,3a,75y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sw5cf0jjoK66g__Fon467KQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl – czyli to nie jest skrzyżowanie?
owszem jest, ale poprzedzone linią ciągłą, jak da się zauważyć.
Przecież na wsiach sa skrzyzowania bez lini i co wtedy.
@olo
Ale muszą być oznaczone znakami pionowymi, wtedy ma takie skrzyżowanie podstawę prawną. Tutaj nic takiego nie ma.
Wydaje mi sie ze nie musi, nie widziałem w jakiś wygwizdowach na malych skrzyzowaniach znakow, czasem jest rownorzedne i nie ma zadnych.
a czy na wsiach jak masz owe skrzyżowanie widzisz jakiekolwiek linie przerywane? Zapewne nie i ich tam nie ma, mowa tutaj o linii przerywanej dzielącej dwa pasy, w momencie gdy masz skrzyżowanie, linia ta powinna zniknąć znika. Nikt nie maluje linii oddzielających pasy ruchu na skrzyżowaniach.
Art 2 pkt 10 PRD:
skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną
masz tu coś o znakach? –
Ale to czy tam jest skrzyżowanie czy nie jest bez znaczenia. Żeby wykonać manewr skrętu nie potrzeba skrzyżowania. Jak skręcam w posesję to jaki manewr wykonuję jak nie skręt?
Zaraz sie dowiesz o teoriach tutaj propagowanych przez @Stary Szofer, ze skrecić w lewo można tylko na skrzyzowaniu, bo na posesje to już nie jest skret w lewo i z takiego założenia wszyscy tutaj szerzą ze jak wrzucisz kierunek i skrecasz na posesje i wlasnie Cie ktos wyprzedza to musisz mu ustapic pierwszenstwa mimo że jest przepis Art.24 ust. 5 ze skrecajacego w lewo mozna tylko z prawej wyprzedzić
No i dobrze prawisz. Niestety dalej pokutuje przeświadczenie że wyprzedzający ma wszędzie pierwszeństwo, a to że jest obwarowane wieloma ograniczenieniami to jakoś nikt nie pamięta. I tego widać efekty na filmach.
stary szofer z ciebie to jest migacz
Reakcja werbalna tych pani pozostawia wiele do życzenia. Prostota i głupota w jednym samochodzie.
Emocje wrażliwych osób wzięły górę – co w tym złego/dziwnego?
Sytuacja sytuacją, ale żeby być tak mało elokwentnym i publikować to w internetch. To tylko może wskazywać na nikły iloraz inteligencji ów autorów nagrania.
Oj tak, bo zamiast Ooo Kuurva większość ludzi powie np:
“Dzieci, koleżanki, czy wy także widziałyście to niebezpieczne zdarzenie drogowe?
Zatrzymajmy się czym prędzej na poboczu, zapewne ktoś może oczekiwać od nas pomocy.”
Jak tobie taka mierda nie przeszkadza to twój problem. Natomiast jak ja żony szukałem to na taką patologie werbalna zwracałem uwagę. Twój wybór.
Oj tam, zaraz patologia.
Brzydkie słowo złagodziła imieniem Jezusa, zbilansowało się do zera.
Sytuacja dla pań była stresująca, jedna z nich mogła zakląć, co nie znaczy, że na co dzień przeklina.
xdeep wytłumacz mi na czym polega “prostota i głupota” ‘tych pani”.
Jeśli oczywiście potrafisz.
Wnikliwie z audiowizualizowane masz to na powyższym filmiku, czego tutaj nie rozumiesz, hmm?
Aaa już wiem, jesteś takim samym imbecylem jak te kobiety.
Kurcze I takie debile maja głos wyborczy?????
xdeep, wiedziałem, że nie potrafisz zebrać myśli i podać argumentów, bo tacy jak ty po prostu nie myślą, nie wspomnę już o tym, że jak już coś wymyślą, to nawet nie są w stanie ubrać swych myśli w słowa, zatem zwykle kończą rozmowę: imbecyle, debile….
Krzegel przestań już, nie kompromituj się wiecej. Jak nic nie rozumiesz to naprawdę nie winna postronnych osób tylko twoja.
Wydaje mi się, że “kurwiają” przy dziecku, co już daje pewien ogląd ich poziomu…
“Jezus, Maria…Kurła mać.”
Niby wina białego, ale ten wyprzedzający zmieniał pas prawie jednocześnie ( a jednak minimalnie szybciej – przez co uniknie winy). Wyprzedzając powinniśmy zmieniać pas odpowiednio wcześniej by zdążyć być poprawie “odczytanym” przez auto poprzedzające/wyprzedzane mające zamiar skręcić. Co do kierunków to za słabe nagranie by osądzić kto miał a kto nie i w jakim dokładnie momencie…
Biały nie zmieniał pasa tylko skręcał w lewo. Wyprzedzanie pojazdu sygnalizującego manewr skrętu w lewo jest dozwolone tylko i wyłącznie z jego prawej strony. Nie ma znaczenia że tam nie ma skrzyżowania, bo zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniu to oddzielne obostrzenie. Kwestia tego czy biały odpowiednio wcześniej sygnalizował ten manewr.
tyle filmikow a tu ciagle te same komentarze – skrecajac masz sie upewnic ze mozesz to zrobic – nie ma skrzyzowania, wyprzedzac wolno – wina skrecajacego – nijak nie udowodnisz ze sygnalizowal – poza tym sama sygnalizacja nic Ci nie daje, tak jak przy zmianie pasa, musisz sie upewnic ze mozesz a nie kierunek i nara. Przy skrzyzowaniu/zakazie moze byc wspolwina albo wina wyprzedzajacego, bo mozesz zalozyc ze inni nie lamia przepisow i nie beda wyprzedzac w tym miejscu (ograniczone zaufanie to nie brak zaufania i pewne zalozenia trzeba zrobic)
Ale pokrętna logika. Poczytaj orzeczenia sądów na ten temat, a nie wprowadzaj ludzi w błąd.
W skrócie nie musisz się przy prawidłowo wykonywanym manewrze skrętu upewniać czy ktoś ciebie wyprzedza bo taki manewr nie jest dozwolony. To na wyprzedzajcym spoczywa obowiązek upewniania się między innymi czy nikt przed nim nie skręca! A z zachowania szczególniej ostrożności też nie wirnika że musisz patrzeć czy ktoś ciebie nie wyprzedza, bo ty jak ustawa pisze zakładasz że każdy jeździ z przepisami dlatego nie musisz się upewniać czy ktoś wykonuje niezgodne z prawem manewry takie jak wyprzedzanie pojazdu sygnalizującego manewr skrętu w lewo.
Oczywiście jak ktoś włącza kierunkowskaz wraz z ruchem kierownicy czy skręca w lewo z prawej krawędzi jezdni itepe to wiadomo że będzie jego wina.
Nie wiem czy to, ze wyprzedzajacy minimalnie szybciej zaczal wyprzedzac, niz bialy skrecac jakos pomoglo bialemu…
Zastanow sie jak sam robisz robisz taki lewoskret. Ja robie tak:
– wlaczam kierunkowskaz
– sprawdzama czy nie ma samochodu jadacego z przeciwnej strony
– sprawdzam w lusterku, czy ktos nie wyprzedza
– znowu patrze do przodu i w poprzeczna (czy np tak ktos nie przechodzi na wprost
– zaczynam skrecac jeszcze raz patrzac w lusterko (ale to juz generalnie w czasie skrecania)
Zakladam wstepnie, ze bialy w dobrym momencie zaczal sygnalizowac zamiar skretu (nie widac tego na filmie). Bialy juz w czasie skrecania zorientowal sie szybko ze ktos jednak go wyprzedza, niekoniecznie znaczy to, ze w tym momencie 1szy raz skontrolowal co sie dzieje z tylu, mogl to zrobic wczesniej i wtedy wygladalo ze z tylu jest wszystko ok. Ja chyba to tego lewoskretu bym jednak jeszcze bardziej wyhamowal, wiec moze mialbym wiecej czasu na ogarniecie co robi gosc z tylu, ale przy podobnych zaleznosciach czasowych jak na filmie wcale nie jestem pewien czy uniknalbym obcierki.
Jesli bialy nie sygnalizowal, lub za pozno sygnalizowal skret to sam sobie winny.
Jeszcze jedna sprawa, ktorej na razie nikt nie zauwazyl. Wyprzedzajacy zaczal swoj manewr przy bardzo slabej widocznosci, jechal bardzo blisko za bialym, a lewy pas caly czas byl zajety przez TIRa. On zaczal swoje wyprzedzanie zanim jeszcze TIR zaczal wracac na prawy pas. To kolejna zmora naszych wyprzedzaczy drogowych, lubiacych zrobic taki pociag…
@Stary Szofer, 3,2,1 dajesz: że skreca sie w lewo tylko na skrzyżowaniu, a tutaj wina białego według Ciebie tylko. Już tir pewnie wyprzedał gościa jak miał kierunek włączony.