Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Potrącenie rowerzysty [Bielsko-Biała]
—
“Aquaplaning – obroniony”
›
Eksperymentalne oznakowanie niebezpiecznych przejść dla pieszych
maj 27 2018
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://youtu.be/s7j_jpiHwts
do góry
27 komentarzy
do "
Eksperymentalne oznakowanie niebezpiecznych przejść dla pieszych
"
Dawid
pisze:
29/05/2018 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
juzek
pisze:
29/05/2018 o 12:01
Odpowiedz
Report comment
małopolan
pisze:
28/05/2018 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
cojapacze
pisze:
29/05/2018 o 10:29
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
28/05/2018 o 14:40
Odpowiedz
Report comment
JA
pisze:
28/05/2018 o 00:25
Odpowiedz
Report comment
Razi
pisze:
28/05/2018 o 08:59
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
28/05/2018 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
zzz
pisze:
27/05/2018 o 23:50
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
27/05/2018 o 22:40
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
27/05/2018 o 23:19
Odpowiedz
Report comment
JA
pisze:
28/05/2018 o 00:19
Odpowiedz
Report comment
m4ght
pisze:
27/05/2018 o 22:21
Odpowiedz
Report comment
PrX
pisze:
27/05/2018 o 21:44
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
27/05/2018 o 21:46
Odpowiedz
Report comment
PrX
pisze:
27/05/2018 o 21:47
Odpowiedz
Report comment
Myku
pisze:
27/05/2018 o 22:02
Odpowiedz
Report comment
aa
pisze:
28/05/2018 o 14:21
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
27/05/2018 o 22:00
Odpowiedz
Report comment
Krzysiok
pisze:
27/05/2018 o 22:18
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
27/05/2018 o 22:23
Odpowiedz
Report comment
g
pisze:
27/05/2018 o 23:28
Odpowiedz
Report comment
Kapcon
pisze:
27/05/2018 o 21:35
Odpowiedz
Report comment
Jarek
pisze:
27/05/2018 o 21:27
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
27/05/2018 o 22:14
Odpowiedz
Report comment
Nope
pisze:
27/05/2018 o 21:26
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
27/05/2018 o 21:04
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
27 komentarzy do "Eksperymentalne oznakowanie niebezpiecznych przejść dla pieszych"
Jest bardzo proste rozwiązanie takich wypadków – nie budować przejść przez dwupasmowe drogi bez świateł i wszystko w temacie.
tej qrwie z czerwonego jarisa bym prawko do konca zycia zabrał
Jeżeli to ma działać na zasadzie złudzenia optycznego, to raczej to nie przejdzie. Są różne auta, różne pozycje za kierownicą, różnice we wzroście kierowców i różne ustawienia foteli kierowcy. Więc nie każdy kierowca zauważy że mu się pas “zwęża” A o kierowcach tirów, półciężarówek i dostawczaków już nie mówię.
Pomoże!
Ja znam najtansze i najszybsze rozwiazanie na ten problem. Zamiast 200/500 zl to 2000/5000 zl kary za wyprzedzanie/ominiecie. Obiecuje 100% skutecznosci.
Oj, Pan z brodą widać wszystko zna tylko zza ciepłego biureczka w ZIKiTcie… To czy przeszkoda jest elastyczna, czy sztywna zależy tylko od prędkości z jaką się w nią wjedzie. Uderzając o taki słupek z prędkością np. 20 km/h nic się nie stanie, natomiast wjeżdżając z prędkością np. 80 km/h (bo z całą pewnością i takie asy się tam trafiają) taki słupek rozwali nam pół przodu samochodu, bo w warunkach dynamicznych okaże się twardy jak beton.
PS. Wszystkie znaki na niebie i ziemi zwiastują, że ta dobrotliwość (nie postawienie kolejnych świateł) to tylko element kampanii wyborczej, przynajmniej IMHO.
Rozwali komuś pół auta to się nauczy że się z taką prędkością nie jedzie. Patologią jest to, że w taki sposób trzeba na niektórych wymuszać bezpieczną jazdę.
Przy okazji tej lekcji nauki dla szalonego kierowcy, to oby nikt nie ucierpiał, ale spokojnie, o tym dopiero pan z nagrania oraz wszyscy Ci, którzy już są wniebowzięci wynalazkiem się nauczą.
Tylko coś takiego jak na skrzyżowaniu Waszyngtona i Modrzewiowej w Warszawie. Światełka w pasach. Pieszy podchodzi do przejścia – światełka się zapalają, z daleka widać, nawet w pełnym słońcu.
A ja uważam że lepszy by był obowiązkowy egzamin co 5 lat z przepisów drogowych który by przedłużał dalej prawo jazdy , a jeśli by go ktoś nie zdawał to znaczy że samochodem nie powinien się poruszać. Osobiście wkurzają mnie kretyni którzy zostali złapani na wyprzedzaniu na przejściu i potem jeszcze się dziwą co oni takiego zrobili ba nawet nie słyszeli o takim przepisie a potem jak zabije kogoś na pasach to naukę przepisów w du..ę może sobie wsadzić i tak to jest z polskimi kierowcami przez swoją wygodę , egoizm l lenistwo bo nie chce mu się przyswajać wiedzy o przepisach drogowych na polskich drogach ciągle giną ludzie.
Hołota jeździłaby bez prawa jazdy.
Oj urzędnicy się cieszą czytając takie pomysły “pożytecznych idiotów”, wszak ktoś takie egzaminy musi nadzorować, organizować, sprawdzać. Kolejne miejsca na zatrudnianie kolesiostwa, kolejne pieniądze z podatków wyrzucone w błoto, które równie dobrze mogłyby być przeznaczone na polepszenie infrastruktury drogowej.
Słaby pomysł. Jak kierowcy się przyzwyczają to będą wymagać takich przejść wszędzie, a na innych przejściach stracą czujność. Tylko więcej patroli policji, codziennie. Zamiast chować się na wylotówkach i liczyć na łapówki mogliby stać częściej na takich przejściach. W Warszawie nigdy nie widziałem, aby kontrolowali przejścia. To władza i zwierzchnicy mają krew na rękach. Jeżeli każemy małpie zbudować rakietę kosmiczną to kto będzie winny? My, czy małpa? Tak samo policja jest odpowiedzialna za pilnowanie porządku i edukację mandatową. Nie można prostackich kierowców obarczać pełną winą.
Komu przeszkadzałoby przejście podziemne lub nadziemne.. no Kur!@, mniej przejść = mniej wypadków, korków.
ale więcej kasy 😉
Coś kosztem czegoś, ale za to ile żyć oszczędzonych.
Przejścia pod i nadziemne są poważnymi barierami urbanistycznymi dla niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi w wózku, osób starszych. Dla takich osób przejście 4 metry po schodach jest uciążliwe lub niemożliwe, a budowane windy są wolne i często niesprawne miesiącami. Lepsza jest sygnalizacja wzbudzana a na drogach o niskim ograniczeniu prędkości powinny być przejścia wyniesione ponad jezdnię
Koszt społeczny jednej zabitej osoby to ok. 1 milion zł.
Pieszym – szczególnie tym z ograniczoną sprawnością ruchową. Nawet ja zdrowy chłop, nie rozumiem czemu miał bym dygać po schodach ? Jak kierowcom przeszkadza przejście lub nie umieją się w ich obrębie zachować to może niech się zrzucą i zbudują estakadę albo tunel.
Z niepełnosprawnością ruchową, osobom starszym, wózki z dziećmi, rowerzyści mają trudniej. A jak chcesz rampy budować do tunelu lub do kładki to koszta szybko rosną. To już lepiej dać światła.
Takie przejścia też są ignorowane przez pieszych, bo wymagają więcej wysiłku i zachodu.
Kasa też oczywiście. No i więcej miejsca na to potrzeba.
A ja uwazam ze dobrze przetestowac nowy pomysl.
Czemu?
Jezlei sie sprawdzi to bedzie mozna tak uzbroic 10-15 przejsc w cenie jednego przejscia podziemnego czy naziemnego.
zrobić zwęzkę do jednego pasa az się naucza jedzieć a potem oddać drugi pas Tak się robi naukę na zwierzętach i to pomaga
Nie mam zdjęcia… ale moim zdaniem o wiele lepiej było by położyć takie nie wysokie wałki progi zwalniające ( w UK spotyka się to przed rondem ) na odległości ograniczenie prędkości + 10m… czy może nawet więcej. Pomalować na żółto i niech telepie autem. Kierowca w sumie zwolni bo musi i usłyszy, że do czegoś się zbliża.
A co do pomysłu… no w sumie i fajny, ale trzeba to często poprawiać żeby było bardzo dobrze widoczne… tylko w lecie…i jak już miejscowi przyzwyczają się to i tak będzie co było.
Pozdrawiam.
Ku*** no nie, ileż można. Na każdej osiedlowej drodze, na niektórych mniejszych wioskach postawiają tych progów zwalniających od zaje*****. W drugim samochodzie (nowym) wymieniam kolejną parę amortyzatorów. Nie przejeżdzam z pełną prędkością tylko 15-20 km/h. Dziur na drogach pełno, jeszcze progi chcesz dodać. No pogratulować.
Kierowcy będą się zastanawiać bardziej co to jest, i mogą zagapić się na to dziwne oznakowanie (które nie występuje w przepisach) co bardziej przyczyni się do wypadków…
Bardzo dobry pomysł