Splot wydarzeń i pochopne decyzje, które doprowadziły do podbramkowej sytuacji.
https://streamable.com/dqkd8
Email
Δ
46 komentarzy do "Gdy na drodze za zakrętem…"
nagrywający: “inni hamują bo na pewno są głupi! ja takim nie będę”
zap*erdala jak debil. mózgu zero…
Ja tutaj widzę 3 osłów:
1. kierowca lawety, który postawił trójkąt za zakrętem, jakby zastawił pułapkę.
2. kierowca, który wymusił pierwszeństwo na samochodach jadących lewym pasem, w takiej sytuacji powinien, jeśli nie ma miejsca na ominięcie uderzyć w trójkąt.
3. kierowca z kamerką, który potrafi wciskać bezmyślnie gaz na lewym pasie, zamiast jechać prawym i z mniejszą prędkością.
Kierowca seata rozwalił system. Za cel wziął sobie chyba zajechanie drogi wszystkim którzy jechali za nim. Reakcji niedzielnego kierowcy nie da się przewidzieć, natomiast czasami da się go rozpoznać po sposobie jazdy. Ostrożności nigdy za wiele.
W 4 sekundzie filmu nagrywający powinien zmienić pas na prawy i dostosować prędkość, może wtedy nie byłoby tych niebezpiecznych manewrów. Niestety ta ameba potrafi tylko do przodu.
To DK7 (Zakopianka) – https://www.google.com/maps/@49.8261921,19.9456626,3a,75y,258.47h,95.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1stup3PUneHb9ozhD-DuQg!2e0!7i13312!8i6656
Nagrywający widzi że samochód przed nim zwalnia, ale zamiast też zwolnić to próbuje go wyminąć prawym pasem. Jestem za tym, żeby za takie coś odbierać uprawnienia ponieważ taki człowiek nie dorósł do prowadzenia samochodu.
Kilka dni temu w Katowicach drogowcy remontowali odcinek drogi za zakrętem.
Były oczywiście oznaczenia i samochody z migającymi strzałkami itp w regulaminowych odstępach, ALE, przed samym zakrętem stał drogowiec w odblaskowych ciuchach. Machał rękoma “w dół” (tak jak na rajdach – oznacza “zwolnij”).
WSZYSCY zwalniali do naprawdę bezpiecznych prędkości.
Taki sygnał działa 10x lepiej niż jakikolwiek znak na drodze, bo wiadomo, że NAPRAWDĘ coś jest na rzeczy.
Tutaj ktoś również powinien wyjść przed zakręt i tak robić, bo to, że trójkąt ostrzegawczy powinien również być przed zakrętem to sprawa raczej oczywista.
Wiesz czemu stał drogowiec ? W trosce o życie swoich kolegów bo wiedział, że na 100 kierowców trafi się jeden taki jak bohater filmu, który pomylił drogę publiczną z torem wyścigowym.
I brawo on. Mierna jakość oznakowania w Polsce powoduje, że ono nic nie znaczy i w sytuacjach nadzwyczajnych trzeba podejmować nadzwyczajne środki.
Ty anonim to chyba nie byłeś nigdy na torze wyścigowym
Wszyscy hamują, a nagrywający nie, bo po co, ciśnie do końca, a później ZONK.
Bo zapie*dalać to trzeba umieć. Ja się zapie*dala, to trzaba przewidzieć co się może wydarzyć. A co może się wydażyć praktycznie w każdej chwili – WSZYSTKO!
Droga publiczna to nie jest miejsce do zapierdalania. Jak ktoś nie dorósł i koniecznie musi się wyszaleć to niech sobie tor zbuduje i tam szaleje.
Widać ze zbliżał się szybko do Toyoty ale ten tym małym czarnym gownem tez ładnie zajechał drogę toyocie
Dlaczego nagrywający rżie lewym pasem? Mamy ruch prawostronny !!!
rżnie
Na zakręcie chyba przepisy nakazują ustawić trójkąt dalej? Nie chce mi się teraz sprawdzać. Wie ktoś?
Przepisy nakazują też dostosować prędkość do warunków.
100 metrów, ale przy tej prędkości nagrywający który ma w głowie tylko pedał gazu a hamulce są mu obce i tak by nie wyhamował.
100 metrów to na autostradzie i drodze ekspresowej, widzisz tu taką? To jest zwykła droga dwujezdniowa poza obszarem zabudowanym, trójkąt ustawia się 30 do 50 metrów za pojazdem.
Notabene zakręt nie ma tu nic do rzeczy.
Ja wiem że te 100 metrów to absolutne minimum jak masz S1, bo ta droga ta to szalona, ale to wygląda jak zakopianka to tym bardziej dalej ten trójkąt.
Nagrywający bezmózgowiec, było się turlać a nie zapierniczać.
…a wystarczyłoby ten trójkąt przy linii pasa awaryjnego postawić…
No dobra, trójkąt za zakrętem. Pragnę tylko zauważyć, że zakręt nie jest ostry a kierowca tego seata ma wciśnięty hamulec przez jakieś 7 sekund bez przerwy. Masa czasu.
Dziwi mnie, że największa kara w komentarzach spotyka gościa od lawety a nie gościa od seata, który odwalił takiego babola.
Przy okazji jak już się rozdrabniam to samochód wciągany na lawetę jest tam już w połowie wciągnięty, trójkąt stoi jak stał, innych samochodów na awaryjnych brak. Od kiedy ta laweta tam była, każdy kto przejechał tą drogą najprawdopodobniej ogarnął sytuację.
PS. tak, uważam, że kierowca z kamerą również jest nieroztropny
Po co dostosować prędkość za warunków ? Jeżeli jest zakręt i nie widzę co jest za nim to zwalniam do takiej prędkości abym w razie czego mógł się bezpiecznie zatrzymać, na przykład przed korkiem. Ale nie… w Polsce to warunki mają się dostosować do prędkości kierowcy, trzeba zapierdalać.
Obejrzałem ten film uważnie 3 razy, bo nie mogłem uwierzyć.
Klasyczny Janusz laweciarz.
Po co komu trójkąt ostrzegawczy za zakrętem?, chyba tylko dla spokojnego sumienia Janusza laweciarza.
Dlaczego ludzie nie potrafią myśleć logicznie?.
To w Anglii się dzieje, tak? Ruch lewostronny, widzę…
nie, w Polsce już mamy ruch środkowostronny lub jak nie ma 3 pasów to się ciśnie lewym bo prawy to lawa
I w tle odzywają się głosy słynnego mema “co to ku…. a jest, co to kuuuuuuuuu… a jest” ???? całe szczęście że nic się nie stało, bo mogła być z tego tragedia. Kierowca lawety powinien mieć odebrane uprawnienia do wykonywanego zawodu, jak i prawojazdy. Każdy na lewym 500 i 10 punktów żeby za dużo na koncie nie zostało. Może się wreszcie nauczą do czego ten pas służy.
Zapomniałeś dopisać, żeby jeszcze wszystkich rozstrzelać jełopie. Co za gamoń, ja jebie
I jeszcze moje ulubione teksty w stylu “DOŻYWOTNIO odebrać prawo jazdy” ?
Kultury, prostaku ???
Chyba sami adwokaci albo laweciarze???
To jest dobry przykład, że Polacy nie umieją myśleć za kółkiem w większości…
Kierowca lawet przyjechał i na “odwal się” wykonuje swoją pracę. Postawił trójkąt to niby jest “bezpiecznie”
Kierowca Seata totalnie spanikował…
A nagrywający w Astrze przyjanuszował, gdy chciał na kozaka minąć trójkąt po pasie awaryjnym i pojechać pewnie dalej nawet nie hamując. Sam sobie winny jest głupiego wyboru, widać że już w podbramkowej sytuacje hamulce dobrze działały.. ;]
Nietrafiony komentarz
Dokładnie tak
jak dla mnie to nagrywajacy wybral dobra opcje, minac trojkat z prawej na hamulcu (wybierajac mniejsze zlo), nie przewidzial idioty w seacie ktory wuj wie po co wjechal za trojkat – co ona tam chcial, zaparkowac?
a ten geniusz z filmu co taki do lewego pasa przyklejony? ksiaze pan?
czemu wszyscy jadą lewym?
Bo prawy to lawa
A od czego pas awaryjny
Jeszcze jedno moje przemyslenie – czemu Pan od lawety nie postawil tego trojkata przed zakretem?
Ten co z prawego na lewy wjechal to pewnie ten sam podgatunek kierowcy, ktory tira wyprzedzac zaczyna jadac 80-90 rowno z nim i rozpedza sie max do 100… zenada! Pamietacie taki filmik, gdzie beemka x5 czy cos tedy wjechala w tyl octavii? https://www.youtube.com/watch?v=wNo9ZYzlBi4
Jak by nie leciał 220 tylko 140 to by nie było tego wypadku. To ucina wszelką dyskusje. Gość z BMW powinien położyć za to głowę. Im droższe auto, tym większy cham i burak w środku.
220? heheheheh nie bądź śmieszny!
Jakby od razu zaczął hamować to nic by się nie stało !