Glonojad drogowy – pospolity gatunek kierowców, na który musisz uważać
Glonojad drogowy – pospolity gatunek kierowców poruszających się po polskich drogach.
Jak rozpoznać glonojada drogowego?
Główną cechą rozpoznawczą glonojada drogowego jest brak zachowania bezpiecznego odstępu od pojazdu, za którym się porusza.
Glonojady drogowe dodatkowo wyróżniają się brakiem wyobraźni, brakiem cierpliwości, brakiem logicznego myślenia oraz egoizmem.
Glonojady często bywają hipokrytami – uważają, że mają prawo łamać przepisy ruchu drogowego, a inni mają obowiązek ich bezwzględnego stosowania.
Niestety część przedstawicieli tego gatunku bywa również agresywna.
Co robić gdy spotkasz glonojada drogowego?
1. Weź głęboki oddech, zachowaj spokój i nie daj się sprowokować.
2. Nie wykonuj gwałtownych manewrów, nie wykonuj gestów rękami, unikaj kontaktu wzrokowego, nie hamuj.
3. Jeżeli w swoim pojeździe posiadasz wideorejestrator dwukamerowy (wyposażony w tylną kamerkę), zabezpiecz nagranie i w wolnej chwili wyślij je na STOP AGRESJI DROGOWEJ.
4. Przy najbliższej okazji oddal się od glonojada – im dalej od niego, tym jesteś bezpieczniejszy i spokojniejszy.
————————————————————–
? Jeździsz bez kamerki samochodowej? Odważnie…
Nagrania z wideorejestratorów coraz częściej są kluczowymi dowodami podczas ustalania sprawcy oraz przebiegu wypadku.
Wybierz “samochodową czarną skrzynkę” do swojego pojazdu.
Sprawdź ofertę na http://bit.ly/2PrTT6Z
?rabat dla widzów PD?
————————————————————–
28 komentarzy do "Glonojad drogowy – pospolity gatunek kierowców, na który musisz uważać"
Glonojady powinny być tak długo tępione (czyli nagrania z kamer wysyłamy zawsze) aż do całkowitej eksterminacji tego gatunku z dróg!
Film kupa, o niczym nie świadczy. Na glonojada tylko film z 2 kamer jedocześnie.
W polsce jest dlatego dużo glonojadów bo polacy są tępym narodem, najlepiej udowadniają to na drogach i na wyborach parlamentarnych.
ty juz widać udowodniłeś… i po co żeś wybierał jedyną niesłuszą partie
Im bliżej jedziesz tym wolniej jadę – do zatrzymania włącznie. Jeżeli ameba umysłowa nie potrafi dostosować odstępu do prędkości to ja jestem zmuszony dostosować prędkość do ostępu.
Co wy pierd*locie? W 2:23 auto przed tym srebrnym Focusem powinno schować się na prawy pas a jechał jak emeryt stąd srebrny się wkurzył. ????
Jazda lewym pasem, która powoduje najwyżej utrudnienie ruchu jest Twoim zdaniem powodem aby podjeżdżać pod zderzak i powodować realne zagrożenie ruchu ?
Oczywiście, że nie jest, ale powiedz dlaczego jak ktoś widzi takiego narwańca w lusterku, poprostu w miare możliwości nie zjedzie na prawy, ten pojedzie dalej i po problemie, a tak, za chwilę rodzi się agresja, dojeżdżanie pod zderzak co często wiadomo jak się kończy. Przyspawane auto do lewego pasa to niestety częste zjawisko, czy to w mieście, czy na trasie.
a dlaczego ktoś ma zjechać na prawy i puszczać narwańca? skoro jest taki narwany to niech się natrudzi i wyprzedza tak by wykorzystując do tego lewy, środkowy czy prawy pas co by zrobić to bezpiecznie dla siebie i innych.
Denerwuje mnie taki typ kierowcy co leci trzema pasami na raz a jak ma przed sobą gościa do leci max dopuszczalną Vmax to szuka dziury i wiebuje sie przed maske ale wcześniej potrafił wykorzystać 3 pasy i pobocza zeby wyprzedzać a nagle jeden mu przeszkadza i nie ma jak…
Tak to jest powód bo jeśli nie czujesz się zwinnym bystrym kierowcą to idź na prawy pas i jedź jakbyś był po udarze. A jeśli jesteś bystry to wykorzystuj to za kółkiem.
Każdy debil potrafi jeździć prosto ale myśleć nie każdy.
To pojedź pod mój zderzak, a potem oczekuj na wezwanie na Policję – możesz być spokojny, że je wyślę. Każdy, kto uważa, że ma prawo powodować realne zagrożenie karambolem na autostradzie, powinien stracić uprawnienia, bo jest potencjalnym zabójcą drogowym!
gazuje, filmuje , kabluje, merytorycznie szczuje, nosz kuwa terminator, jprd
TIR ze Starym soferem nie gada, widać że jesteś podrabianiec, szczególnie z tym swoim jprd
no i cio? niu,niu
A, żeby zapobiec tej i tysiącom podobnych sytuacji wystarczyłoby, żeby Polacy wiedzieli do czego służy lewy, a do czego prawy pas.
Tak niewiele, a na drogach od lat to samo.
A ja myślę, że wystarczyło by wyeliminować z ruchu osoby niezrównoważone psychicznie, które nie potrafią pojąć po co jest bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu.
Oczywiście, że to byłoby najlepsze rozwiązanie, ale jest niemożliwe do wykonania.
Znacznie łatwiejsze byłoby wyedukowanie ludzi co można robić na lewym pasie, a co należy robić na prawym.
Łamania prawa nie bronię, absolutnie. Ale takie zachowania nie biorą się znikąd….
Ależ jest to bardzo proste! wystarczy nieoznakowany radiowóz kursujący autostradą między dwoma węzłami drogowymi z prędkością 140 km/h i “odholowujący” kolejnych glonojadów, a mieszczące się na tym odcinku MOPy, gdzie przejmowali by je oczekujący funkcjonariusze i kolejno wystawiali mandaty – tak 10 mandatów na godzinę to minimum…
I to samo na ekspresówkach, poza terenem zabudowanym z dwoma pasami w jednym kierunku, wszelkich dwupasowych drogach lokalnych itp.
Ojj, radiowozów by brakło 😉 Choć akurat Polska na ich niedobór nie narzeka.
Tutaj jest potrzebna jakaś kampania edukacyjna. JAzda na suwak była wałkowana od lat – przyjęła się doskonale. Korytarz ratunkowy – już gorzej, ale ciągle nie jest źle, bo jednak te tematy po prostu były społecznie poruszane. Jazda środkowym/lewym pasem bez potrzeby jest olewana – i to widać na co dzień. Ile ja dzisiaj samochodów wyprzedziłem legalnie środkowym lub prawym pasem to ciężko zliczyć…
W przypadku glonojadów, nie wierzę w skuteczność jakichkolwiek kampanii – to są osobniki w stylu: “z drogi śledzie, bo PAN jedzie” mają w d….. przepisy, innych kierowców, bezpieczeństwo – to taki typ, co rozumie tylko jak dostanie kopa, jak zaboli, nic innego nie dociera
idiota…
Problemem są kierowcy co myślą, że każdy musi im ustępować. Ja nigdy nie zjeżdżam na prawy, żeby ustąpić jakiemuś “mistrzowi kierownicy” jeżeli na prawym za parę sekund musiałbym wyhamować. Od lat robię co najmniej koło 300km na tydzień po mocno zatłoczonych autostradach i ekspresówkach (A4 i S1) i już na mnie nie robią tacy glonojadzi wrażenia. A uwierz mi ją zjeżdżam nie tak jak Pan z Jedź bezpiecznie radzi, że tylko jak na 20 sekund bez hamowania przejadę na prawym, ale znacznie częściej. Nawet na mniej 5 sekund, a i tak dla debili to często i tak źle.
No cóż, najwidoczniej kierowca Focusa chyba nie chce oddychać prostym nosem i potrzebuje gruntownego modelowania szczęki…
Przy tym stylu jazdy można być spokojnym, że nastąpi to szybko 🙂
Ilu już tak przemodelowałeś?
3 sekundy. Tego powinni uczyć na kursach prawa jazdy, a potem egzaminator powinien z tego wnikliwie pytać. W większości powodów kolizji, jest własnie brak należytego odstępu za poprzedzającym pojazdem. Można też wtedy bezpiecznie wyprzedzać, a w razie potrzeby schować się pomiędzy autami. Teraz często jest tak, że nie wyprzedzisz jednego auta, za chwilę drugiego, tylko musisz wyprzedzić 2, 4 lub więcej jednocześnie, bo są do siebie przyklejone, to ponownie stwarza ryzyko wypadku. Jak masz odstęp, a ktoś ci się “wpieprzy” to nie jest cwaniakiem, to powinno być normalne. Ponownie zwiększ odstęp, a w razie potrzeby wyprzedź, licząc że będziesz miał bezpieczna lukę.
Paralizator w Aucie i postraszyć glonojada.
Jakimi 15 antenami?
☺️?
?
?
?
??
?
??☺️☺️