Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
wyprzedzaczPL #8
—
Kurs na wagę życia?
›
“Gubimy się, bo nie uważamy”
mar 07 2017
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
MONITORING
,
O WŁOS
,
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=GkSLZEa0AIU
do góry
17 komentarzy
do "
“Gubimy się, bo nie uważamy”
"
Anonim
pisze:
08/03/2017 o 10:25
Odpowiedz
Report comment
Oleksy
pisze:
07/03/2017 o 19:47
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
08/03/2017 o 00:57
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
07/03/2017 o 19:30
Odpowiedz
Report comment
Monopoly
pisze:
07/03/2017 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
07/03/2017 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
m
pisze:
07/03/2017 o 16:43
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
07/03/2017 o 17:01
Odpowiedz
Report comment
m
pisze:
07/03/2017 o 20:30
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
07/03/2017 o 17:27
Odpowiedz
Report comment
m
pisze:
07/03/2017 o 20:35
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
08/03/2017 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
07/03/2017 o 16:10
Odpowiedz
Report comment
ja
pisze:
07/03/2017 o 15:06
Odpowiedz
Report comment
cknd98
pisze:
07/03/2017 o 13:44
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
07/03/2017 o 15:13
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
07/03/2017 o 16:23
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
17 komentarzy do "“Gubimy się, bo nie uważamy”"
Hmm na rondzie skrajny lewy do zawracania zawsze. Szczescia zycze Plac Unii w Warszawie ;)))
Hm, a skoro z skrajnie lewego pasa można przekroczyć linię prowadzącą, z włącząnym kierunkowskazem, tak jak w 5:03 i zjechać na lewy pas, to dlaczego juz jadąc środkowym pasem nie można przekroczyć lini prowadzącej tylko trzeba skonczyć na pasie prawym (przy prawym krawężniku). A gdybyśmy na środkowym się zatrzymali, włączyli kierunkowskaz i wszystkich byśmy przepuscili na lewym pasie to już można byłoby przekroczyć linie prowadzącą i nie kończyć ze środkowego na prawym?
Jak dla mnie Oleksy masz racje, ale faktem jest, ze na pokazanych filmach nie było tego ustąpienia pierwszeństwa o którym mówisz tylko w większości było wymuszenie
Jeżdżę bardzo często po tym rondzie i non-stop wszyscy jeżdżą tam skrajnie źle. Takie sytuacje, jak te widoczne na filmie, to tam codzienność – nie chcę nawet liczyć ile razy mnie zajechano dokładnie w ten sam sposób drogę.
Niemniej nie jest to jedyna sytuacja przez którą to rondo traci przepustowość, bardzo często jest blokowane przez baranów, którzy wjeżdżają na nie (np. z Conrada), choć nie mogą z niego zjechać, w między czasie zmienia się cykl świateł i samochody które mają zielone (z kierunku Armii Krajowej) nie są w stanie przejechać (ani w kierunku Radzikowskiego, ani Jasnogórskiej), gdyż droga jest po prostu zablokowana (sam stałem tam nieraz nawet przez 3 CYKLE ŚWIATEŁ!) – policja powinna bywać znacznie częściej w tamtym rejonie.
A propos tego ronda jest tam jedna dość osobliwa rzecz, otóż jadąc właśnie od strony Conrada (tak jak na filmie), środkowy pas na wjeździe, przy pierwszych światłach, oznaczony jest do skrętu w lewo, natomiast przy następnych światłach oznakowanie wskazuje, że służy on do skrętu w lewo i do jazdy na wprost (w Radzikowskiego).
A ja mam w sumie pytanie, po części nawiązujące do filmiku. Jeżeli do skrętu w prawo lub lewo na skrzyżowaniu mamy dwa pasy a droga, w którą skręcamy ma 3 pasy i nie ma tak poprowadzonych linii jak na filmiku na tym rondzie, to które pasy się powinno zajmować? Skrajne (lewy-skrajny lewy/ prawy – skrajny prawy)? To tak trochę mnie nurtuje.
Skrajny prawy, w skrajny prawy, natomiast lewy na środkowy lub skrajny lewy.
“Na rondzie pojedziemy w lewo” Zwracam uwagę, że w odcinku o rondach ekspert twierdził, że na rondzie nie zmieniamy kierunku ruchu, nie możemy jechać w lewo, “nie wolno używać lewego kierunkowskazu!” itp… Rondo to rondo, ze światłami, ze strzałkami kierunkowymi, czy bez, zasady sygnalizowania są jednakowe, tak samo jak na tym włącza lewy do skrętu w lewo tak samo na klasycznym rondzie powinien włączać lewy kierunkowskaz
Ponieważ rondo to bardzo umowne określenie nieistniejące tak naprawdę w KRD. Bezpieczniej jest tego typu skrzyżowania określać mianem normalnych, klasycznych skrzyżowań. Ruch odbywa się okrężnie, ale w praktyce tego nie odczuwamy, dla przeciętnego użytkownika drogi jest to po prostu kilka lewoskrętów następujących po sobie. Wynika to z tego, że kierunek jazdy nie jest tak mocno odchylony i poprowadzony po okręgu jak na typowym rondzie jakich wiele.
Kwestia rond jest zagmatwana i skomplikowana poprzez brak konkretnej ustawy w KRD. Niemniej wydaje mi się, że średnio rozgarnięty kierowca powinien mniej więcej wiedzieć gdzie i jak się zachować i kiedy ten kierunkowskaz jest konieczny, a kiedy zbędny, a kiedy przeszkadza.
Tak, wszystko rozumiem. Chodzi mi o to, że pan “ekspert” twierdzi, że na “rondzie” jadąc w trzeci zjazd (czyli w lewo) nie mam obowiązku włączania lewego kierunkowskazu, “jest on nikomu nie potrzebny…” itd. Natomiast wielu ekspertów oraz kierowców (zwłaszcza z Polski zachodniej) wg mnie słusznie namawia na korzystanie z lewego kierunkowskazu który oczywiście upłynnia ruch i pomaga w czytelności poruszania się po zwykłych, klasycznych rondach. Lewy kierunkowskaz daje wyraźny znak temu który zamierza wjechać na skrzyżowanie, że będę poruszał się dalej po rondzie, a nie będę jechał w pierwszy lub drugi zjazd. Oczywiście mijając ostatni zjazd przed którym zamierzam zjeżdżać przełączam kierunkowskaz na prawy czytelnie sygnalizując zamiar opuszczenia ronda.
Jedzie ze środkowego pasa z którego wg strzałek można jechać na wprost lub w lewo. Pokazujemy tym z tyłu, który kierunek wybieramy.
Zgadza się. Chodzi mi o to, że tak samo jak na tym konkretnym rondzie skręcając w lewo włączamy lewy kierunkowskaz, tak samo na “zwykłym”, klasycznym rondzie również powinniśmy włączyć lewy kierunkowskaz, jeżeli zamierzamy jechać w lewo (trzecim zjazdem) lub zawrócić i przełączyć go na prawy przed jego opuszczeniem
To konkretne rondo jest rondem tylko z nazwy. To jest po prostu mocno skomplikowane skrzyżowanie z wyznaczonymi pasami do jazdy w różnych kierunkach (o sygnalizacji świetlnej nawet nie wspominam). Tym samym obowiązują tam nieco inne reguły zachowania niż na „gołym” skrzyżowaniu z wyspą centralną/o ruchu okrężnym. Moje zdecydowane „nie” dla lewego kierunkowskazu na „gołych” rondach.
Mam zderzak do malowania. Jadę tam xD
7:37 Przejazd na żółtym
Moim zdaniem wynika to po prostu z tego, że ludzie z przyzwyczajenia jadąc środkowym pasem przed skrętem, chcą po skręcie zająć także środkowy pas. W dodatku ze skrajnego lewego pasa, robią się 2 pasy. To po prostu może gubić kierowców, szczególnie tych, którzy nie jeżdżą tym rondem na codzień.
Czyli twierdzisz, że znajomość PoRD obowiązuje tylko na znanych sobie drogach?
Brawo ty!
To skrzyżowanie jest naprawdę dobrze oznakowane i osobiście nigdy nie miałem z nim problemu (oczywiście kilka razy byłem zmuszony otrąbić jakichś pacanów). Kolejny doskonały przykład po skrzyżowaniu przy dworcu autobusowym.
To wszystko świadczy tylko i wyłącznie o tym, jak wielu polskich kierowców po prostu nie zwraca uwagi na oznakowanie i jedzie „na czuja”, co się przekłada na liczbę groźnych sytuacji na drodze. Albo najzwyczajniej w świecie ma w d***e innych użytkowników drogi…