Menu

  • Kategorie

  • Wszystkie odcinki PD

  • 180,000 subskrypcji

  • 75,000 obserwujących

  • Instagram

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

“Hamowanie jednym kołem”

https://youtu.be/BF8mT1dN410
https://youtu.be/BF8mT1dN410
Share Button

22 komentarze do "“Hamowanie jednym kołem”"

  • JA napisał(a):

    Tytuł co najmniej idiotyczny i grający na emocjach!
    To że jedno koło się zblokowało nie oznacza, że tylko 1 koło hamowało, gdyby tak było to zaparkowałby poprzedzającym samochodzie.
    Dopuszczalna różnica siły hamowania wynosi 15%, co w przeliczeniu na jednostki fizyczne daje nawet kilkaset kN. Podczas gdy nawierzchnia jest sucha różnica ta często jest nie zauważalna dla użytkownika, natomiast w przypadku warunków zmniejszających tarcie na linii opona-jezdnia można zaobserwować właśnie powyższy efekt, wystarczyło, że jechał tak jak jechał, czyli mając jedno koło na bardziej śliskiej części jezdni, przednie koło oczywiście się nie zblokowało, gdyż jest z większą siłą dociskane do podłoża, a podczas hamowania siła ta dodatkowo rośnie poprzez zmieniający się chwilowy środek ciężkości samochodu.




    2



    0
    • JA napisał(a):

      Ps. Rzeczywiście wygląda to tak jakby wspomógł się dodatkowo hamulcem awaryjnym, który jeszcze mocniej uwidacznia różnicę w hamowaniu kół osi tylnej, więc nie dziwota, że go obróciło.




      2



      0
  • a napisał(a):

    a te blokowanie pasa żeby popatrzeć to po co?




    4



    1
  • Teofil napisał(a):

    Jak jest urwany kabelek przy czujniku jednego koła to ABS-u nie ma tylko przy tym kole. Kontrolka bedzie się świecic ale nie odłączy całkiem ABS. Miałem tak w Mondeo.




    1



    7
    • Arturski11 napisał(a):

      A w moim mondeo wcale noe bylo




      2



      1
    • Vinetu napisał(a):

      To POLO tak samo jak i Cordoba i piersze modele Fabi nie posiadały w wiekszości ABS-u szzcególnie sprzedawane w Polskich salonach. Układ hamulcowy tych samochodów jest prosty ale ma wadę konstrukcyjną . Wymagają corocznego dokładnego przeglądu układu u dobrego mechanika. Brak wymiany na czas pewnych cześci powoduje zatarcie tuleji jarzma i tłoczków . Układy te najcześciej padaja jesienią i zimą. Padają z dnia na dzień .




      1



      0
  • Teofil napisał(a):

    Hamulce miał na wszystkie koła sprawne bo by nie wyhamował. Podejrzewam koła które sie zablokowało ma nie sprawny ABS. Na przeglądzie tego bez podłączenia komputera nie wykryją. Więcej szczęscia niż rozumu.




    0



    4
    • DAB napisał(a):

      o czym Ty gadasz? przecież jak masz niesprawny czujnik ABS w jednym kole to abs wywala bląd i nie działa w ogóle na wszystkich 4




      14



      1
  • lucypher napisał(a):

    Zdecydowana większość aut na lewym, gdy prawy praktycznie pusty. Masakra.




    7



    1
  • Bartek napisał(a):

    Tak się kończy jazda jakimiś 20-letnimi trupami.




    2



    11
  • oio napisał(a):

    Szok znów nie będę mógł dzisiaj zasnąć!!!




    5



    0
  • Tom. napisał(a):

    Zastanawiam się, czy przyczyną tego uślizgu był stan techniczny auta, czy beznadziejnie głupia i dziwna mania jeżdżenia po liniach, w tym wypadku ciągłych? To tworzywo, po którym jechał delikwent z nagrania było na pewno śliskie podczas takiej pogody.
    Co o tym myślicie?




    1



    0
    • Ranek napisał(a):

      Czasem jest tak że droga z jednej strony jest bardzkiej śliska niż z drugiej, np. z jednej strony lód, liście na drodze, więcej wody…, i tak jak napisałeś linie na jezdni, dzisiaj mi np. przed światłami ostre hamowanie, tylko czułem jak przednie prawe koło zaczęło się blokować i włączenie się abs który zrobił to co do niego należy, zawdzięczam mu to że poza jeszcze mocniejszym dociśnięciem hamulca nie musiałem nic więcej robić.
      A jak się nie mam abs’u to trzeba umieć hamować, odpowiednio odpuszczając/dociskając hamulec, w przeciwnym razie kończy się jak na filmie.




      1



      0
  • Toomoo napisał(a):

    Jak to badanie techniczne przechodzi…




    9



    1
  • czytelnik napisał(a):

    ja tak trochę obok tematu: a gdzie znak D-6: przejście dla pieszych przed przejściem? ktoś podpowie jak to się ma do przepisów? w PL jest jakiś dziwny zwyczaj braku oznakowania pionowego przed przejściami na skrzyżowaniach z sygnalizacją… a co jak sygnalizacja nie działa?




    6



    1
    • grzesiek napisał(a):

      Kiedyś był tam znak D-6. Możliwe, że został uszkodzony w wyniku jakiejś kolizji, których w okolicach tego skrzyżowania trochę jest.




      0



      0
  • Daniel napisał(a):

    Pewnie świeżo po przeglądzie 😀




    15



    1

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj

  • Sty 23 2018
    Niebezpieczna sytuacja na przejściu dla pieszych
  • Sty 23 2018
    Skrajnie niebezpieczna sytuacja drogowa
  • Sty 23 2018
    Poślizg naczepy spowodowany awaryjnym hamowaniem
  • Sty 22 2018
    Wypadek na A1
  • Sty 21 2018
    Ucieczka przed potrąceniem
  • Archiwa

  • PARTNERZY

  • POSTY GOŚCI

  • Blogi