Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
—
Poślizg z przyczepką
›
Historia pewnego wynalazku
paź 08 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://youtu.be/s_WZDkbOnZw
do góry
17 komentarzy
do "
Historia pewnego wynalazku
"
MR
pisze:
10/10/2016 o 20:39
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
10/10/2016 o 08:09
Odpowiedz
Report comment
Jrb
pisze:
10/10/2016 o 12:04
Odpowiedz
Report comment
Jrb
pisze:
10/10/2016 o 12:04
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
09/10/2016 o 17:58
Odpowiedz
Report comment
wujek_samo_zło
pisze:
09/10/2016 o 17:00
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
09/10/2016 o 05:53
Odpowiedz
Report comment
Max
pisze:
09/10/2016 o 04:17
Odpowiedz
Report comment
Sabestian
pisze:
08/10/2016 o 21:20
Odpowiedz
Report comment
Erni
pisze:
09/10/2016 o 10:28
Odpowiedz
Report comment
Erni
pisze:
08/10/2016 o 20:52
Odpowiedz
Report comment
Dariusz
pisze:
08/10/2016 o 20:43
Odpowiedz
Report comment
M.Ż.
pisze:
08/10/2016 o 19:57
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
08/10/2016 o 20:02
Odpowiedz
Report comment
M.Ż.
pisze:
08/10/2016 o 21:48
Odpowiedz
Report comment
Grześ
pisze:
09/10/2016 o 12:34
Odpowiedz
Report comment
Grześ
pisze:
09/10/2016 o 13:03
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
17 komentarzy do "Historia pewnego wynalazku"
Jak najbardziej można system wykorzystywać tam, gdzie urządzenie stoi osobno, a nie w pojeździe. Okręty i pociągi, gdzie taki system może stać przy nabrzeżu albo na końcu torowiska to dobry pomysł. Niestety tu wchodzi kwestia naszej technologii. Obecnie nie ma materiału z którego można wykonać zębatki wytrzymujące energię uderzenia pociągu lub statku.
Wydaje mi się, że ta technologia ma zastosowanie w innych miejscach niż pojazdy. Strefy zgniotu w wagonach kolejowych, odbojnice portowe itp Miejsca w których gabaryty nie grają takiej roli, a trzeba duże masy wyhamować na małych odcinkach. Słyszałem o tym projekcie już kilkanaście lat temu, szkoda, że do dziś niewiele z tego udało się wdrożyć.
Dokładnie. Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak usrali się na zderzaki samochodowe jako jedyne wykorzystanie systemu. Sam fakt wykorzystania ich w takim a nie innym wydaniu miał chyba na celu przeprowadzenie testów systemu (bo nie sądzę, że testowanie na np. wagonach kolejowych byłoby w jakikolwiek sposób opłacalne tym bardziej, że skąd gościu miał wziąć wagon). Osobiście widzę zastosowanie dla systemu nie w samochodach, a w znacznie cięższych środkach lokomocji i transportu jakimi są na przykład okręty.
Dokładnie. Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak usrali się na zderzaki samochodowe jako jedyne wykorzystanie systemu. Sam fakt wykorzystania ich w takim a nie innym wydaniu miał chyba na celu przeprowadzenie testów systemu (bo nie sądzę, że testowanie na np. wagonach kolejowych byłoby w jakikolwiek sposób opłacalne tym bardziej, że skąd gościu miał wziąć wagon). Osobiście widzę zastosowanie dla systemu nie w samochodach, a w znacznie cięższych środkach lokomocji i transportu jakimi są na przykład okręty.
Nie znam się to się wypowiem.
Odpowiedź na pytanie czemu ten wynalazek nie jest w powszechnym użyciu jest prosta. Widać to dokładnie na filmie, gdzie maluch zostaje zatrzymany na odcinku mniejszym niż 10cm. Jeżeli test przeprowadzony byłby przy większej prędkości a w środku siedział kierowca to jego organy zmieniłyby się w krwawą papkę. Po to są strefy zgniotu żeby zatrzymać auto stopniowo. Obejrzyjcie sobie “krasztesty”. Przy 60 na godzinę zgniata się ponad pół metra auta, a przy stu ponad metr. Jeżeli ten wynalazek ma mieć jakieś szanse to musimy zgodzić się na auta które mają wystające na metr do przodu i do tyłu zderzaki. Pomijam fakt, że wymajałoby to mimośrodowej zębatki bo to już zagwozdka dla inżynierów.
Pomijam także fakt , że pustego maluch to można zatrzymać we dwóch stając mu na drodze. Przy 2 tonowym aucie system musiałby ważyć kilkaset kilo i zajmować cały bagażnik.
Podsumowując, jak ktoś chce mieć auto o 2 metry dłuższe, bez bagażnika i dociążone o kilkaset kilo to może śmiało używać
w polandii nadal komuna pełną gębą. Niczego nie wpuści, blokuje nowe technologie i nie dopuści do światła dziennego.
Myślałem że chodzi o magnetyzer, który też nie uratował komuny przed upadkiem 🙂
Tacy z Was znawcy ?
Poszukajcie u Wujka G…. “zderzak gumowy” ….
Toż to ściemniacz jakich mało. Nawet kasę sporą wyrwał państwową na swoje rzekome wynalazki. Kasy nie ma i wynalazków też.
Ściema to nie jest, bo urządzenie działa. Problem polega na tym, że jest niepraktyczne i nieestetyczne, tak jak kiedyś sprężynujące zderzaki w Volvo. Na co dzień powiększały gabaryty auta, a używane były sporadycznie 🙂
Po prostu inna wersja kontrolowanych stref zgniotu?
swego czasu było o tym głośno, nawet w wiadomościach pokazywali malucha uderzającego w ścianę. Szkoda, że w 2012r projekt chyba padł.
Fajna historia, ale ten wynalazek to pic na wodę.
Pic na wodę? Dobre 🙂 pewnie dlatego interesują się nim służby specjalne i różni naukowcy…
Jakieś 10 lat temu koncerny motoryzacyjne wysyłały płatnych zabójców za nim i jego wynalazkiem bo miał rzekomo powodować gigantyczne straty. Teraz to wina Tuska i WSI, a za 4 lata to będzie wina Macierewicza, Kaczyńskiego i Rydzyka.
Odpowiedź jest jedna, powstał EPAR, który działał kilka lat i pewnego roku nagle zniknął i nikt nie szuka tych panów – czyli wynalazcy i jego syna – aby przeprowadzić wywiad i ustalić co się stało z EPAR i jego wynalazkiem, ktoś ich wykupił? Stało się coś innego?
Sprawdźcie sami kiedy czas dla EPAR stanął w miejscu:
https://www.youtube.com/user/EparProject
https://www.facebook.com/EPAR-technologia-zmieniaj%C4%85ca-%C5%9Bwiat-174161982595648/