Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Karetka
—
“Wypadek w Kurowie spowodowany atakiem cukrzycy”
›
Husaria polskich dróg
maj 11 2016
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
O WŁOS
,
PIESI
https://youtu.be/msn0jjeIne0?list=PLvtKXa6ljCAFrmiViOnlUtPg6kudBVU7b
do góry
46 komentarzy
do "
Husaria polskich dróg
"
liberał
pisze:
12/05/2016 o 09:23
Odpowiedz
Report comment
liberał
pisze:
12/05/2016 o 09:36
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
12/05/2016 o 12:52
Odpowiedz
Report comment
liberał
pisze:
12/05/2016 o 14:33
Odpowiedz
Report comment
iesling
pisze:
12/05/2016 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
13/05/2016 o 08:05
Odpowiedz
Report comment
gr79
pisze:
12/05/2016 o 08:56
Odpowiedz
Report comment
Adamkosz
pisze:
12/05/2016 o 00:35
Odpowiedz
Report comment
lntr78
pisze:
12/05/2016 o 01:06
Odpowiedz
Report comment
kayo
pisze:
12/05/2016 o 07:56
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
12/05/2016 o 07:59
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
11/05/2016 o 22:59
Odpowiedz
Report comment
Mils
pisze:
11/05/2016 o 22:24
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
11/05/2016 o 20:12
Odpowiedz
Report comment
Joe
pisze:
12/05/2016 o 12:15
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
13/05/2016 o 08:02
Odpowiedz
Report comment
Joe
pisze:
13/05/2016 o 09:34
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
11/05/2016 o 19:37
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
11/05/2016 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
12/05/2016 o 14:59
Odpowiedz
Report comment
iesling
pisze:
12/05/2016 o 16:45
Odpowiedz
Report comment
Adamkosz
pisze:
11/05/2016 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
Adamkosz
pisze:
11/05/2016 o 19:11
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
11/05/2016 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
Mils
pisze:
11/05/2016 o 22:19
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
13/05/2016 o 08:01
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
11/05/2016 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
Uther17
pisze:
11/05/2016 o 22:43
Odpowiedz
Report comment
mirras
pisze:
11/05/2016 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
11/05/2016 o 20:15
Odpowiedz
Report comment
nieanonimow
pisze:
11/05/2016 o 20:24
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
12/05/2016 o 00:03
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
12/05/2016 o 07:39
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
13/05/2016 o 07:59
Odpowiedz
Report comment
damianno
pisze:
11/05/2016 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
1111
pisze:
11/05/2016 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Ktoś
pisze:
11/05/2016 o 18:48
Odpowiedz
Report comment
marek
pisze:
13/05/2016 o 08:10
Odpowiedz
Report comment
Kol
pisze:
14/05/2016 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
11/05/2016 o 19:46
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
11/05/2016 o 23:58
Odpowiedz
Report comment
Dutch
pisze:
12/05/2016 o 10:06
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
12/05/2016 o 19:16
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
12/05/2016 o 14:54
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
13/05/2016 o 07:50
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
13/05/2016 o 19:27
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
46 komentarzy do "Husaria polskich dróg"
Z całym szacunkiem jeżeli jest dobra widoczność i widzimy, że nikogo nie ma w pobliżu pasów, to nie widzę powodu na mandat. Skoro ten przepis jest po to, aby dbać o bezpieczeństwo pieszych, a takowych na przejściu nie ma, to z jakiej racji jest karany kierowca bmw ? Kontynuując te socjalistyczne absurdy niedługo będzie zabronione w ogóle prowadzenie pojazdu, bo to potencjalne narzędzie zbrodni. Co innego jak kierowca stwarza zagrożenie, co innego jak tego zagrożenia nie ma.
PS.
Co to w ogóle ma być, karanie prewencyjne ? Może w sytuacji, gdy w pobliżu pasów jest pieszy kierowca zachowuje się zgodnie z przepisami ? Zwykły absurd
Omijanie pojazdu który się zatrzymał celem ustąpienia pierszeństwa, a omijanie pojazdu w ruchu, to dwa zupełne inne przypadki, ale wiem, że logika często zawodzi naszych prawodawców i jak widać, prowadzących.
nie da się napisać przepisów, które w jednej sytuacji działają, a w innej nie. Bo jak chcesz to zrobić? Że nie wolno wyprzedzać przed ani na przejściu jak w pobliżu przejścia znajduje się pieszy? Znowu będzie: co znaczy “w pobliżu” – 5 metrów, 1 metr, stoi przy krawędzi jezdni? A co innego jak idzie, a co innego jak stoi, a jak biegnie to już w ogóle nie wiadomo jak się zachować… No przykro mi, ale nie da się tego tak napisać w ustawie, bo jeden sobie zinterpretuje tak, a drugi inaczej. I znowu będą źli policjanci, bo “się czepiają”, i tłumy głosów “a ja przecież widziałem pieszego, ale był jeszcze 2 metry od przejścia, więc zdążyłem przejechać i nie było zagrożenia”, itp.
Przepis jest ostry i może nie przystaje do kilku procent sytuacji na drogach, ale przynajmniej jest jednoznaczny. Jak zostawisz pole do interpretacji to każdy ci powie, że on przecież widział pieszego i miał pełną kontrolę sytuacji. Nie powiedzą tak tylko ci, którzy akurat mieli “pecha” i trafili jakiegoś pieszego na przejściu, tylko że wtedy pieszy może być martwy albo kaleką, a kierowca będzie miał sprawę karną w sądzie i zastanawiał się “jak to się stało, tyle razy wyprzedzałem na przejściu i ten jeden raz nie zauważyłem”.
Naprawdę uważasz, że logiczniej byłoby napisać wszystkie przepisy w stylu “jak nie ma zagrożenia to można wszystko”? No to zlikwidujmy ograniczenia prędkości (bo przecież każdy widzi ile jedzie i powinien być świadomy konsekwencji), pozwólmy jechać na czerwonym jak jest pusto (no to po co te światła?), zlikwidujmy przejścia dla pieszych – niech przechodzą gdzie popadnie jak nic nie jedzie, zlikwidujmy obowiązek jazdy na światłach – każdy chyba wie kiedy jest słabo widoczny, prawda? Krótko mówiąc: zróbmy sobie Turcję albo Indie, bo niektóre przepisy są “absurdalne”, więc ich nie przestrzegajmy.
P.S. nie ma czegoś takiego jak “omijanie pojazdu w ruchu” – jesteś widzę kolejnym ignorantem, który nie wie kiedy omija a kiedy wyprzedza. Albo się po prostu pomyliłeś 🙂
Nie trzeba nowych przepisów, wystarczy inteligentny policjant który wie od czego i po co są przepisy i jest zwyczajnie przyjazny, co niestety można zobaczyć u nas równie często, co pełne zaćmienie słońca. Taki sam sens ma wlepianie mandatów za przechodzenie na czerwonym świetle pieszemu na pustej drodze, pijącemu wodę na czerwonym świetle kierowcy czy pijącemu na złym brzegu wisły piwo osobnikowi. Statystyki się muszą zgadzać, więc żadnej sytuacji krawężnik nie przepuści i to jest zwyczajnie smutne.
Nie daj się złapać to poweselejesz.
Problem w tym, że jak wyprzedzasz, to nie masz możliwości widzieć, bo zasłania Ci wyprzedzany pojazd i po to jest ten przepis. Nie widzę – nie jadę.
Jaki rejestrator jazdy polecacie?
Jesteście serio ograniczeni i nie umiecie czytać ze zrozumieniem… Jeszcze raz krok po kroku:
1. Droga dwupasmowa, ograniczenie 70 km/h, bo oznakowane przejście dla pieszych.
2. Kolumna 3+ samochodów na prawym pasie porusza się z prędkością maksymalną dla tego miejsca, czyli 70 km/h.
3. Będąc 30 metrów przed przejściem kolumna z prawego pasa nie zwalnia.
4. Lewym pasem jedzie pojazd z jadący z prędkością 80 km/h i 30 m przed przejściem zrównał się z ostatnim pojazdem w kolumnie.
5. Dokładnie na przejściu kolumna z lewego pasa niezmiennie jedzie 70 km/h. Pojazd z lewego pasa wyprzedził pojazd ostatni i zaczyna wyprzedzać pojazd przedostatni.
6. Wszystkie pojazdy pojechały dalej.
7. Żaden pieszy nie zbliżał się do przejścia. Żaden pieszy nie stał przy przejściu. Żaden pieszy nie przechodził przez przejście.
8. Ostatni pojazd w prawej kolumnie to nieoznakowany radiowóz.
9. Kierowca pojazdu jadącego lewym pasem dostaje mandat za wyprzedzenie na przejściu dla pieszych i stworzenie zagrożenia dla pieszych, których tam nie było ale mogliby być.
Chcecie karać za gdybanie? Bo było dużo takich wypadków? Każdy kierowca jest potencjalnym zabójcą! – dajmy każdemu profilaktycznie mandat niech wie, że mógł gdzieś złamać jakiś przepis i musi uważać, bo inaczej się nie nauczy.
Gdybamy dalej? Badania stanu technicznego są co rok. A gdyby na skutek jakiejś usterki, w pół roku po przeglądzie zacięłyby się hamulce… a gdyby to było akurat przed przejściem dla pieszych, gdzie akurat przechodziłyby Twoje dzieci… a Ty byś nie mógł zahamować… lepiej od razu zgłoś się na policję… PRZECIEŻ MOŻESZ KOGOŚ ZABIĆ!
-ale mam sprawne hamulce!
-a jakby się nagle zepsuły?
== ale tam nie było pieszych i nikt nie hamował nawet na przejściu
== a gdyby ktoś jednak tam był?
Pozdrawiam ozięble…
Większość mandatów jest za “gdybanie”. Podstawowym problemem jest nie to, czy ktoś tam był, czy nie, tylko że w głowach tych wszystkich artystów te przejścia NIE ISTNIEJĄ, niezależnie czy ktoś tam jest czy nie. A takie wyprzedzanie jest niebezpieczne i tak jak się gwoździa do gniazdka nie wpycha tak się przez przejściem nie wyprzedza.
I nie denerwuj się tak.
Dura lex sed lex – nie potrafisz zaakceptować zasad gry to nie możesz grać – przestań jeździć autem.
kolego Adamkosz: pomijając całą argumentację i możliwości zdarzenia na tym konkretnym przejściu dla pieszych, to odpowiedz mi na jedno pytanie: czy to naprawdę jest taki straszny problem zdjąć tą nogę z gazu na 50-100 metrów i nie wyprzedzić drugiego samochodu przed ani na przejściu?
Poza tym tak jak ci odpisał lntr78: to chodzi o to, żebyś ZWRÓCIŁ UWAGĘ na przejścia dla pieszych. Jeśli zwróciłeś uwagę te 100-200 metrów wcześniej, że tam jest przejście to dlaczego nie zdjąłeś nogi z gazu tylko wyprzedziłeś?
Nawet jak nie było pieszych w polu widzenia na kilometr do przodu, w lewo i w prawo, to jeszcze zapytam: czy tak samo przejeżdżasz na czerwonym świetle jak nikt nie jedzie z innych kierunków, bo stoisz bez sensu i przepisy są nieżyciowe? Przecież widzisz, że nikogo nie ma i można “bezpiecznie” przejechać na czerwonym, prawda?
Gdyby w Polsce motłoch MYŚLAŁ za kierownicą to może przepisy byłyby inne, a tak… Przykład: kiedyś na światłach mijania trzeba było jeździć od października do marca i w czasie złej widoczności/pogody/itp. Teraz trzeba jeździć cały rok, no ale są światła dzienne, czyli najczęściej ledy tylko z przodu, i można ich używać w czasie dobrej widoczności w dzień. Oczywiście dla bezmózgów burza z ulewą albo gradem, ale w dzień oznacza, że można dalej jechać na ledach, bo przecież JEST DZIEŃ, prawda? Wiesz ilu jeździ na światłach dziennych po ciemnych lasach (albo co gorsza takich gdzie co chwilę prześwituje i oślepia słońce) i ich w ogóle nie widać od tyłu? Ilu jeździ na światłach dziennych późnymi wieczorami gdzie słońce niby jeszcze nie zaszło, ale już się schowało za budynkami/drzewami? Bo może oszczędzą na zużyciu paliwa 0,1 l/100km, a “przepisy nie są jednoznaczne, bo co to znaczy >>słaba widoczność<<, przecież JA WIDZĘ"."
Przeginaja. U nas jest to wszystko nie dla bezpieczenstwa tylko dla robienia kasy. Tylko o to chodzi. Dlaczego nie dadza pouczenia jak nie ma pieszego i nie bylo zagrozenia tylko mandacik bo to ku….a wre…..a Pol….a jest. I niech nikt nie gada glupot, ze tak na zachodzie jest. Debile.
Chyba najstraszniejsze w tym materiale i niektórych tu komentarzach jest kompletne nierozumienie przepisu zakazu wyprzedzania przed i bezpośrednio na przejściu dla pieszych. “Ja nie wiedziałem” “A mnie się wydaje” “A po co to” Nawet aborygen by to zrozumiał, ale już nie polski matoł z cegłą zamiast mózgu! Czy naprawdę trzeba kogoś potrącić, by zrozumieć zasadność przepisu?
Kolejna gloryfikacja zachodniego (niemieckiego) systemu prawnego… Tam to się jaja dopiero dzieją. Wyprzedzanie na podwójnej ciągłej, wymuszenia pierwszeństwa. Piesi latający po jezdni. Bliżej im do hindusów niż do nas
A skąd tyle negatywów? Sam jeżdżę po niemczech i spokojnie mogę przytoczyć tamtejsze dzikie obyczaje:
-Zatrzymujesz się bo “nagle” zapaliło się żółte: trąbią jak wściekli bo by jeszcze 2 samochody przejechały.
-Spróbuj przy dużym natężeniu włączyć się do ruchu. Jak tylko widzą kogoś wyjeżdżającego z bocznej uliczki to ostro zderzak w zderzak.
-Następstwo wjazdu na żółtym: stoi potem taki delikwent na środku skrzyżowania i blokuje ruch bo na następnym skrzyżowaniu też czerwone.
-Piesi często przechodzą na czerwonym albo przebiegają przez środek jezdni.
-Jazda na suwak… Nie ma znaku – nie ma suwaka i efekt jak przy wyjeździe z podporządkowanej 😀
– Jak u nas: ograniczenie 50km/h to jadą 60.
– Nie raz jadę “ostatni” za mną pusto, a Helmut wio przed maskę z podporządkowanej.
– Przejeżdżam codziennie przez uliczkę na której są 2 pasy: jeden do jazdy prosto, a drugi do skrętu w prawo i jazdy prosto. Nie było dnia żeby na tej ulicy nie było korka bo niemal nikt nie jedzie pasem do jazdy prosto…
– Teraz najlepsze: Tutaj dopiero od groma świętych lewego pasa 😀 ostatnio wracając do Polski aż do granicy ciągle wyprzedzałem prawym pasem bo od TIRa do TIRa kilometr odstępu, a gdzieś w połowie Helmut jadący 100km/h i całe towarzysto za nim…
– Parkowanie… U nas zaraz by mieli farbą umazany samochód. Tutaj nie ma problemu, żeby zablokować chodnik albo stanąć na górce zaraz na zakręcie. Koło mnie jest wjazd pod górę i żona boi się tam chodzić bo z górki zapierniczają, pod górkę też, a samochody blokują chodnik.
Naprawdę jak ktoś mi powie, że w Niemczech szczególnie zachodnich jeździ się lepiej to zwyczajnie mnie rozbawi
Tak dużo Polaków w Niemczech, to i tak jeżdżą 🙂
Spodziewałem się takiej odpowiedzi… To wytłumacz dlaczego te zachowania jeszcze 5 lat temu były w Polsce na porządku dziennym, a teraz wjeżdżając do Polski z żoną z ulgą stwierdzamy “cywilizacja… Nareszcie!”. Wiem, że tutaj kamerki są zakazane ale często mam ochotę zrobić materiał jak jeżdżą Niemcy. Ten kraj jest gloryfikowany z bliżej nieznanego mi powodu. Dziwi mnie też, że jest to tak rozwinięty gospodarczo kraj skoro pod wieloma względami technologicznie zatrzymał się na początku XXI wieku. Rozumiem, że dziury na drodze i drogi pamiętające wujka Adolfa to też sprawka Polaków?
“Naprawdę… nie znam tego przepisu”, “Naprawdę nie wiedziałem tego”
Żaden mandat, tylko ponowny kurs, a do czasu zdania egzaminu ze znajomości przepisów prawko do depozytu i per pedes.
Nie wiedziałem, nie wiedziałem…. to gdzie żeś młocie jeden z drugim kupił prawo jazdy.
a co miał mówić, że wiedział, tylko zapomniał albo celowo złamał ten przepis?
Mógł pomilczeć
W takich sytuacjach powinni dawać upomnienie… jedzie zasrana kolumna samochodów a ci się dopierdzielają, że wyprzedzał ostatni samochód?
niech tylko skur… radiowozem najadą na podwójną ciągłą albo skręcą jak im strzałka zielona zgaśnie… każde wykroczenie sukinkotom wytknę!
chcecie, żeby wszyscy się na siebie tak rzucali?!
a żem się zdenerwował…
Mój komentarz odnosi się do kolumny jadących ze znaczną (stałą) prędkością, że nikomu nie przyjdzie do głowy wchodzić na jezdnię… natomiast w mieście zawsze uważać trzeba!
ale na litość Boską 10 pkt za puste przejście tak dla zasady?!
Wystarczy, że wyprzedzany kierowca zatrzyma się żeby przepuścić pieszego.
Nie dla zasady tylko PRZECIW wyrabianiu kretyńsko niebezpiecznych nawyków!
Jak jedzie kolumna samochodów a przed przejściem stoi pieszy (albo dziecko wbiega), to jeden samochód może się zatrzymać a wyprzedzający lewym pasem nie będzie mógł tego zobaczyć, bo mu auta zasłaniają i rozjedzie dziecko. Po to jest ten przepis.
Nawet nie wiecie jak ja sie ciesze ze ten program powstal, i oby trwal, i oby tym skurwysynom co nawet nie zwalniaja przed pasami wystawiano mandaty po 500 zl i wiecej. Jeszcze rok, moze dwa lub trzy i w koncu bedzie mozna jezdzic po polsce normalniej. Oby…
Popieram.W Niemczech kiedyś takie mandaty dopierdalali, że teraz przed przejściem zatrzymują się już ze 100m wyprzedzaniem.
Dla mnie taka sytuacja to jest totalny absurd, jadą jak pi..y i wymuszają wyprzedzenie ich przez kierowcę . Niby jak miałby ktoś wejść między ten radiowóz a BMW (w pierwszym przypadku) . Sytuacja na Dietla jest zdecydowanie inna , ale to przypieprzanie się do “wyprzedzania” jest popieprzone
Masz z tym problem jeździj komunikacją miejską.
Hulajnogę polecam. 🙂
“Kierujący pojazdem zbliżającym się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany ZMNIEJSZYĆ PRĘDKOŚĆ tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących
się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub
wjeżdżających.”
@mirras: bo jak temu na prawym nagle wyskoczy pieszy to on się zdąży zatrzymać, a ty na drugim pasie uderzysz pieszego z pełną prędkością, bo nawet nie będziesz wiedział dlaczego tamten zwalnia albo hamuje (bo przecież jedziesz swoim pasem). A gadanie, że “przecież widziałem, że nie ma pieszych” to najgłupsza możliwa wymówka, bo są martwe pola, a jak jeszcze przechodzi dziecko, które wystaje ledwo ponad maskę to nie masz szans go zobaczyć wyprzedzając drugi samochód przed przejściem. Samochód z prędkości 50 km/h zatrzyma się całkowicie w jakieś 25 metrów, a z prędkości 70 km/h po 20 metrach dopiero zaczniesz wciskać pedał hamulca. Rozumiesz różnicę?
Gdyby dziecko wbiegło, to radiowóz spokojnie by zdążył się zatrzymać i puścić pieszego a BMW go rozjechać. Dlatego ten przepis istnieje i jest bardzo ważny. Na suchej jezdni zatrzymanie się z 50km/h to 12m i jedna sekunda, serio sprawdź kiedyś. Nowe samochody na suchej jezdni dosłownie stają w miejscu
http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/10,117915,18171845,Sprawdzilismy__ile_wynosi_droga_hamowania_przy_30.html
Majac 100 metrów do przejścia z 2 razy przy takiej różnicy prędkości zmienisz pas. W tym przepisie chodzi o to, aby na przejściu i bez pośrednio przed nim( po to jest ciągła linia przed przejściem) nie wyprzedzać. Wystarczy sciągnąć nogę z gazu na te 10 m przed przejściem i w 99% przypadków jak obserwujesz to co się dookoła Ciebie dzieje nie wyprzedzisz auta jadącego sąsiednim pasem 😉
Ten przespis o wyprzedzaniu na pasach lub bezposrednio przed na drodze dwupasmowej jest jednym z najbardziej absurdalnych. Przyklad, jadac prawym pasem przepisowe 70km/h obok mnie jedzie auto 40km/h, bo mu sie nie spieszy, a ja mam hamowac specjalnie do jego predkosci, bo 100 metrow przede mna sa pasy.. Wyprzedzanie przed pasami powinno byc karane tylko w przypadkach zatrzymania sie pojazdu przed pasami, albo na drodze jednopasmowej, a nie dwu
TAK! Masz ten zasrany obowiązek… A co gdy nagle ten kierowca zatrzyma się przed pasami, a Ty wpadniesz na pieszych, którzy zaczną przechodzić wtedy przez przejście?.. Pamiętaj, że piesi to też debile i nie upewnią się czy mogą przejść tylko ryją się przed maskę. A potem w mediach wielkie zdziwienie, że kierowca zabił kogoś na przejściu…
Dlaczego zaraz debile..? Są szkolne dzieci , osoby starsze.. mający rózne problemy.. zażywający leki.. Wyzywać ludzi od debili..? Tak jakoś nieeuropejsko..chyba..
Bo to są debile, zwykłe tępe kreatury tudzież samobójcy, zero szacunku dla takich osobników 🙂
I najgorzej jak sie spotyka debila pieszego i debila kierowcę, wtedy dochodzi do zdarzeń
To jest praktycznie niewykonalne żebyście obok siebie jechali, ty 70 a on 40.
“Wyprzedzanie przed pasami powinno byc karane tylko w przypadkach zatrzymania sie pojazdu przed pasami” – Brawo! Jesteś jednym z tych kierowców z programu, którzy nawet nie wiedzą na czym polega manewr wyprzedzania.
Szanowni Państwo, przecież to czysta paranoja!!!
Dlaczego z pieszych robi się na siłę święte krowy, a z wszystkich kierowców debili i morderców?
Prawo jazdy zrobiłem 7 lat temu i dalej pamiętam proste zasady:
– Należy przepuścić pieszego oczekującego na skraju przejścia, o ile nie będzie wymagało to gwałtownego hamowania i nie spowoduje zagrożenia w ruchu(kolumna samochodów jadąca w małych odległościach i pieszy, który nagle się pojawił przy przejściu, choćby zza przeszkody).
– Pieszy na przejściu ma bezwzględnie pierwszeństwo – hamujemy zawsze.
– Gdy ktoś się zatrzymuje na pasie sąsiednim by przepuścić pieszego my także.
Natomiast od przedszkola(czyli zanim jeszcze zacząłem pałętać się sam po ulicach) pamiętam zasady dla pieszych:
– Przed wejściem na jezdnię należy upewnić się, że obie strony są wolne(chyba, że mamy wysepkę) i wchodząc przed samochód nie wymusimy gwałtownego hamowania.
– Nie wychodzimy nagle zza przeszkody!
– Nawet gdy ktoś się zatrzymuje, to ten na drugim pasie niekoniecznie może zdążyć wyhamować, więc Musimy upewnić się, że KAŻDY pojazd da radę się zatrzymać.
Zadanie na poziomie gimnazjum Wyobraźmy sobie sytuację: poruszamy się po mieście z prędkością 50 km/h = ok. 14m/s. Jedziemy lewym pasem, widzimy z daleka przejście, więc nie wyprzedzamy samochodu na prawym, jedziemy powiedzmy 10m bardziej z tyłu. Zauważamy pieszego zbliżającego się do przejścia i osoba na prawym pasie uznaje, że chce wyhamować. Reakcja skoncentrowanego człowieka na bodziec wynosi ok 1 sekundy, pełna reakcja układu hamulcowego też 1 sekunda, awaryjne hamowanie z 50 km/h = 10m przy pełnej reakcji układu.
Rozwiązanie: Nawet jeżeli zauważymy światła hamulca w samochodzie po prawej od razu i bardzo szybko “wymyślimy” co ten człowiek wyprawia jesteśmy 1 sekundę do tyłu i już wyprzedziliśmy samochód obok nas.
Jeżeli człowiek na prawym będzie hamował ze skutecznością 80% to nasze hamowanie może skończyć się na przejściu.
Jeżeli jedziemy równolegle nie zauważymy światła hamulca tylko efekt działania hamulców- jesteśmy 2 sekundy do tyłu i również wyprzedziliśmy.
Zbliżając się do przejścia raczej nie koncentrujemy się na samochodzie jadącym równolegle tylko na otoczeniu drogi – czas reakcji na działania samochodu obok jest wydłużony.
Jeżeli na prawym pasie jedzie większy samochód niż nasz może zasłaniać nam otoczenie przejścia – nie zdołamy nawet zauważyć pieszego.
Pamiętajmy, że mówimy o jeździe 14m/s. Ponieważ auto na prawym wyhamuje spokojnie w 50m(łącznie z czasem reakcji), a my możemy przejechać 15-30m zanim zorientujemy się o co chodzi jesteśmy na przegranej pozycji – nie zatrzymamy się przed przejściem.
Po długim wywodzie moje prywatne wnioski:
– zasady obowiązujące (kiedyś?) pieszych były po to byśmy wszyscy się nie pozabijali i zachowali płynność jazdy.
– z niewiadomych przyczyn robimy teraz ze wszystkich idiotów. A szczególnie z pieszych.
– policja, wiedząc, że coraz trudniej nabijać im kasę z przekroczeń prędkości(problem z miernikami ręcznymi), znalazła sobie inny przepis do pilnowania, bo “Hajs musi się zgadzać”.
Ad. zadania.
Zacznij zwalniać zanim zobaczysz światła stopu.
@1111 ty serio nie rozumiesz że tu chodzi o bezpieczeńśtwo pieszych a nie o twoją zasraną wygodę i niechciejstwo zwolnienia??? ogarnij się chłopie!
Nie ważne jaka jest prędkość – jeśli jedziesz obok innego samochodu nie widzisz ludzi, którzy mogą stać przed przejściem. Stara zasada – nie widzę, nie jadę. Jeśli jadący 40km/h będzie chciał przepuścić pieszych, to Ty też musisz się zatrzymać i poczekać.
Jak Ci ktoś kiedyś dziecko przejedzie na przejściu dla pieszych (czego Ci nie życzę!), to zrozumiesz i zmienisz zdanie.
Idealny przykład polskiej cebuli bez mózgu. To właśnie tacy ludzkie ja ty twórzą tak beznadziejny wizerunek polskich kierowców. Powinni ci zabrać prawo jazdy