Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Polski kierowca potrafi wszędzie i wszystko
—
Rowerzysta cyrkowy
›
“I co teraz?”
sie 16 2016
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
https://youtu.be/LmFw-ZViV0w?t=13s
do góry
109 komentarzy
do "
“I co teraz?”
"
Edek
pisze:
26/04/2019 o 21:15
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
19/08/2016 o 09:27
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
19/08/2016 o 09:29
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
19/08/2016 o 09:34
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
19/08/2016 o 09:37
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
19/08/2016 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
19/08/2016 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
20/08/2016 o 09:58
Odpowiedz
Report comment
Bart
pisze:
18/08/2016 o 17:10
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
18/08/2016 o 22:29
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
19/08/2016 o 09:23
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
19/08/2016 o 09:26
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
18/08/2016 o 14:15
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
18/08/2016 o 14:02
Odpowiedz
Report comment
Bart
pisze:
18/08/2016 o 13:42
Odpowiedz
Report comment
sławomir
pisze:
18/08/2016 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
lukasz
pisze:
18/08/2016 o 04:36
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 18:40
Odpowiedz
Report comment
Andrew
pisze:
17/08/2016 o 16:14
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 16:44
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 17:21
Odpowiedz
Report comment
Bart
pisze:
18/08/2016 o 13:44
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 15:19
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
17/08/2016 o 15:48
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 16:44
Odpowiedz
Report comment
BoldSnake
pisze:
17/08/2016 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 13:01
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 14:08
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2016 o 14:55
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
17/08/2016 o 12:43
Odpowiedz
Report comment
xXx
pisze:
17/08/2016 o 12:35
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2016 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
17/08/2016 o 11:29
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
17/08/2016 o 10:43
Odpowiedz
Report comment
warnijak
pisze:
17/08/2016 o 09:46
Odpowiedz
Report comment
kom
pisze:
17/08/2016 o 02:56
Odpowiedz
Report comment
radar
pisze:
17/08/2016 o 01:05
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2016 o 08:02
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
16/08/2016 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
zonk
pisze:
16/08/2016 o 22:42
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
16/08/2016 o 23:11
Odpowiedz
Report comment
BoldSnake
pisze:
16/08/2016 o 23:32
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
16/08/2016 o 21:48
Odpowiedz
Report comment
driver
pisze:
16/08/2016 o 21:46
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
16/08/2016 o 20:37
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
16/08/2016 o 20:02
Odpowiedz
Report comment
ozi
pisze:
16/08/2016 o 19:41
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2016 o 19:20
Odpowiedz
Report comment
mietek
pisze:
16/08/2016 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
16/08/2016 o 18:54
Odpowiedz
Report comment
edw
pisze:
16/08/2016 o 19:11
Odpowiedz
Report comment
BoldSnake
pisze:
16/08/2016 o 18:52
Odpowiedz
Report comment
helpdżek
pisze:
16/08/2016 o 23:33
Odpowiedz
Report comment
PoLaK
pisze:
16/08/2016 o 18:47
Odpowiedz
Report comment
Robert
pisze:
16/08/2016 o 18:47
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
16/08/2016 o 18:46
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
16/08/2016 o 18:41
Odpowiedz
Report comment
Zaz
pisze:
16/08/2016 o 18:36
Odpowiedz
Report comment
K911
pisze:
16/08/2016 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
Mario
pisze:
16/08/2016 o 18:12
Odpowiedz
Report comment
heh
pisze:
16/08/2016 o 18:32
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
16/08/2016 o 18:48
Odpowiedz
Report comment
Sxorpio
pisze:
17/08/2016 o 17:47
Odpowiedz
Report comment
mietek
pisze:
16/08/2016 o 19:07
Odpowiedz
Report comment
xx
pisze:
16/08/2016 o 17:42
Odpowiedz
Report comment
maxikaz
pisze:
16/08/2016 o 17:37
Odpowiedz
Report comment
greg
pisze:
16/08/2016 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
tmk
pisze:
16/08/2016 o 17:09
Odpowiedz
Report comment
Pies
pisze:
16/08/2016 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
yyy
pisze:
16/08/2016 o 17:01
Odpowiedz
Report comment
Mahomed
pisze:
16/08/2016 o 17:12
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2016 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
16/08/2016 o 16:50
Odpowiedz
Report comment
sprzet
pisze:
16/08/2016 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
16/08/2016 o 17:46
Odpowiedz
Report comment
toomoo
pisze:
16/08/2016 o 16:45
Odpowiedz
Report comment
obik
pisze:
16/08/2016 o 16:52
Odpowiedz
Report comment
obik
pisze:
16/08/2016 o 16:52
Odpowiedz
Report comment
Kulfon z 206
pisze:
16/08/2016 o 16:53
Odpowiedz
Report comment
timi
pisze:
16/08/2016 o 16:40
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
16/08/2016 o 16:36
Odpowiedz
Report comment
Michu
pisze:
16/08/2016 o 16:35
Odpowiedz
Report comment
Mahomed
pisze:
16/08/2016 o 16:34
Odpowiedz
Report comment
Peter
pisze:
16/08/2016 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
Lechu
pisze:
16/08/2016 o 16:33
Odpowiedz
Report comment
zły porucznik
pisze:
16/08/2016 o 16:35
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
16/08/2016 o 18:20
Odpowiedz
Report comment
Zbigniew
pisze:
16/08/2016 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
daroooo
pisze:
16/08/2016 o 22:50
Odpowiedz
Report comment
Pawel
pisze:
17/08/2016 o 09:42
Odpowiedz
Report comment
marek
pisze:
17/08/2016 o 10:00
Odpowiedz
Report comment
Pawel
pisze:
17/08/2016 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
helpdżek
pisze:
23/08/2016 o 18:24
Odpowiedz
Report comment
morra
pisze:
16/08/2016 o 16:23
Odpowiedz
Report comment
michal
pisze:
17/08/2016 o 07:40
Odpowiedz
Report comment
findhorn14
pisze:
17/08/2016 o 09:07
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
18/08/2016 o 23:28
Odpowiedz
Report comment
Lolek
pisze:
22/08/2016 o 22:11
Odpowiedz
Report comment
morra
pisze:
19/08/2016 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
16/08/2016 o 16:04
Odpowiedz
Report comment
Pan
pisze:
16/08/2016 o 16:32
Odpowiedz
Report comment
bebe
pisze:
16/08/2016 o 16:41
Odpowiedz
Report comment
Lolek
pisze:
16/08/2016 o 18:07
Odpowiedz
Report comment
helpdżek
pisze:
17/08/2016 o 00:01
Odpowiedz
Report comment
chomik
pisze:
17/08/2016 o 09:06
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2016 o 09:47
Odpowiedz
Report comment
elot360
pisze:
17/08/2016 o 18:43
Odpowiedz
Report comment
ANna
pisze:
18/08/2016 o 16:34
Odpowiedz
Report comment
Harman25uk
pisze:
17/08/2016 o 07:56
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
109 komentarzy do "“I co teraz?”"
Winny jest kierowca ciężarkówki. Ustępujemy pierwszeństwa na pas, na który zamierzamy się włączyć, czyli kierowca osobówki miał prawo wjechać na ten pas i ustąpić dopiero przy zmianie pasa na pas drogi głównej. Ten pas jest pasem wlotowym i faktycznie jest podrzędnym względem pozostalych, jednak nie przecina się on z drogą nadrzędną.
Zresztą to jest częsty błąd, pierwszeństwo ciężarówka to ma na swoim pasie, nawet dalej nie ma prawa zjechać na pas wymuszając pierwszeństwo na samochodzie jadącym po nim, zasada prawej ręki.
Ty amatorze. Oddaj prawo jazdy. Zasada prawej reki obowiazuje gdy nie ma znaków albo jest znak informacyjny o skrzyzowania rownorzednych ! Zasada ta nie obowiazuje gdy jest nzk ustap pierwszenstwa !
Jesteś głupi jak but i nie potrafisz przyznać się do błędu i mylnego myślenia.
Napisz to pacanie ustawodawcy ze jest głupi jak but bo nie zastosował zasady prawej reki na skrzyzowaniach podporzadkowanych tylko na rownoległych. Buahaha 😀
Najlepiej rzucać inwektywami, prawda M, znak obowiązuje do skrzyżowania, weź kolego udaj się na kurs ponownie. Takiego pewniaka jak ty zablokowałem do samego końca takiego rozjazdu bo uważał że mu się pierwszeństwo należy. poczytaj to co wkleiłem dopiero zabieraj głos.
Sam wkleiłes http://nadzor-ruchu.waw.pl/wyjazd-z-lacznicy-podporzadkowanej-i-zmiana-pasa-ruchu/ wiec zobacz pacanku gdzie w tym artykule zaznaczono obszar skrzyzowania.
Jaki język taki rozum prawda M, przeczytaj co to za skrzyżowanie. Ubliżać Ci nie będę szkoda czasu i tak nie dotrze. Proponuję powrót jeszcze do szkoły na ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem 🙂
No właśnie w podanym przez Artura opisie jasno jest pokazane, gdzie A7 obowiązuje i że nie zastosował się do niego kierowca osobówki… Zwłaszcza ze to on uderzył w tył TIR`a. Ciężarówka poruszała się po drodze z pierwszeństwem, to że wykonała też nieprawidłowy manewr, nie zmienia tego faktu.
Jak można mieć pierwszeństwo nie jadąc po swoim pasie. Wjeżdzam na pas rozbiegowy i będąc na nim patrzę czy mogę wjechać na prawy pas. I chyba właśnie o to chodziło że wina jest cieżarówki
Bart ale ty nie zrozumiałeś tego co napisali, w moim linku, znak a7 dotyczy skrzyżowania ale wg. oznakowania poziomego jest to skrzyżowanie bezkolizyjne bo nigdzie nie przecinają się drogi (proszę przeczytać definicję skrzyżowania), znak obowiązuje tu w takich przypadkach gdy nie widoczne jest oznakowanie poziome(śnieg), wtedy skrzyżowanie przestaje być bezkolizyjne. Proste jak konstrukcja cepa. W przypadku tego wydarzenia wszystko było widać. Zresztą w dyskusji na youtube, kierowca osobówki napisał, że kierowca tira przyznał się do spowodowania kolizji.
To ze kierowca tira przyznał sie do winy nie musi oznaczac, ze był winny. Poprostu chciał uniknac kontaktu z policja. Jesli nie miał zezwolen lub coś nie tak było z papierami lub jego pojazdem, mandaty i kary administracyjne mogłyby siegnac ponad 10 tys. zł.
Dowiecie się po co jest znak ustąp pierwszeństwa na takim skrzyżowaniu. Wina kierowcy ciężarówki.
Proponuję wszystkim poczytać http://nadzor-ruchu.waw.pl/wyjazd-z-lacznicy-podporzadkowanej-i-zmiana-pasa-ruchu/
Wina za spowodowanie kolizji – osobówka (znak A7). Ciężarówka wykroczenie formalne (P21).
Jeszcze tak ogólnie, to na gruncie prawa wykroczeń nie ma tzw. współwiny – to jest pojęcie z prawa cywilnego, ważne przy odszkodowaniu.
Pas rozbiegowy to jeszcze nie skrzyżowanie. To tak jakbyś podjeżdżał normalną drogą podporządkowaną do skrzyżowania. To tak jakbyś był na polnej drodze i chciał włączyć się do ruchu i nagle ktoś zjechał z głównej drogi i przez pole wjechał ci w bok. Kierowca osobówki nie dojechał do strefy (skrzyżowania), gdzie ma ustąpić pierwszeństwa.
Kurwa znafcy od siedmiu boleści którzy wyjeżdżają tylko w niedzielę.
od kiedy wjezdzajac na pas rozbiegowy ustępuje sie pierwszeństwa ja sie pytam ?
Mam wrażenie że 60% to jeżdżące nieuki
Niektórzy błędnie tu mieszają sytuację nie ustąpienia samochodowi jadącemu pod prąd z tą sytuacją. Bo włączający się do ruchu na drodze podporządkowanej. A tutaj jak wyglądają znaki na jezdni ? To jest przedłużenie tej drogi i on nie musi się spodziewać że mu ktoś z tyłu wjedzie na pas rozbiegowy. Może teraz mamy się zatrzymywać przed pasem rozbiegowym i rozglądać się czy jakiś TIR nie jedzie ?
Prosimy kierowcę” z kamerką” o informacje kto został ukarany mandatem i rozwieje to wszystkie wątpliwości
Kierowca Tira przyznał się do winy i dał nr swojego ubezpieczenia
Jest na YouTube informacja od kierowcy
“obeszło się bez mandatu. tirowiec okazał skruchę i podał nr ubezpieczenia i rozjechaliśmy się. “
Tylko jak opis zdarzenia przeczytają w ubezpieczalni ciężarówki, to się może sprawa mocno skomplikować.
Mam prawo spokojnie wjechać na pas rozbiegowy żeby się rozpędzić i wjechać na prawy pas. A nie hamować przed wjazdem na pas rozbiegowy.
Oczywiscie ze masz takie prawo. Ustapic pierwszenstwa masz jednak obowiązek obowiązek.
Komu mam ustąpić pierwszeństwa ? Komuś kto łamie przepisy |?
O ile znajduje się na drodze z pierwszeństwem – tak.
W jaki sposób wjeżdżamy na autostradę czy obwodnicę ?
No co ? Jak wjeżdżamy na drogę szybkiego ruchu ? Do czego służy pas rozbiegowy ?Czy wjeżdżając na obwodnicę czy autostradę zatrzymuję się czekając na wolną drogę ?
Jak prawym pasem jedzie ciołek za ciołkiem to zatrzymać się trzeba.
Wiekszość tu piszacych pisze bzdury. W jednym z odcinków drogówki była podobna sytuacja, gdzie wyjezdzający z drogi podporzadkowanej na droge jednokierunkowa zderzył sie z pojazdem, który jechał na niej pod prad. Ten, który jechał pod prad dostał tylko mandat za jazde pod prad, a sprawca kolizji był kierowca wyjezdzajacy z podporzadkowanej. Tu jest bardzo podobnie. Tirowiec mandat za jazde po powierzchni wyłączonej z ruchu, a wjezdzajacy na autostrade winny kolizji.
W programach “drogówka ,uwaga pirat” były podobne sytuacje z rowerzystą co jechał pod prąd na ulicy z pierwszeństwem i busa jadącego też pod prąd na jedno kierunkowej doszło do kolizji i mandaty dostali oboje za nieprzepisową jazdę ale za spowodowanie kolizji dostali ci co wyjechali z podporządkowanej.Policjant twierdził że jest obowiązek ustąpić każdemu na drodze z pierwszenstwem.
I gdzie tu widzisz podobieństwo, czy duży jechał pod prąd?
Wina jest kierującego ciągnikiem, który ściął zjazd. Kierowca nagrywający ma znak ustąp pierwszeństwa, który w tej sytuacji, gdy nie ma dodatkowych oznaczeń poziomych i pionowych, informuje o tym że będąc już za znakiem i chcąc włączyć się do ruchu na właściwych dla tego typu drogi pasach, kierowca z kamerą ma ustąpić pierwszeństwa. Ten znak wynika z logiki i jest formą przypomnienia, że to ty włączasz się do ruchu a nie ciągnik. Takie same znaki stosuje się zawsze gdy mamy np. kilkupasmówkę i jeden pas ekstra dla wyjeżdzających. Gdyby np. kierowcy ciągnika, jadącego środkowym pasem, przyszedł do głowy plan zmiany pasa na prawy (ale nie wyjazdowy) a kierowca z kamerą chciałby włączyć się do ruchu na ten sam pas, to w tej sytuacji nie kierowca ciągnika ustępuje kamerzyście, a kamerzysta ciągnikowi bo to kamerzysta włącza się do ruchu a nie zajmuje pas ruchu ten, na ktory chce wjechać także ciągnik (gdy dwa pojazdy chcą zająć ten sam, nowy pas ruchu).
Wjazd na autostradę powinien być płynny więc każdy kto wjeżdża nie myśli o tym żeby się zatrzymywać i patrzeć czy coś jedzie. Wjeżdżamy na pas wjazdu i jadąc nabieramy prędkości żeby móc wjechać na pas główny.
Jeśli nikt nie przyznał się do sprawstwa i wezwano policję to sprawa zakończyła się dwoma mandatami.
Pierwszy – dla kierowcy zestawu za jazdę niewłaściwym pasem ruchu i przez powierzchnię wyłączoną z ruchu.
Drugi – dla nagrywającego za jakkolwiek głupio to w tej sytuacji brzmi “nieustąpienie pierwszeństwa”.
Ale jazda w komentarzach…może zamiast prawić swoje racje które są gówno warte i nikomu nie potrzebne zostawmy osąd policji/sądu??
czy ktoś tu w ogóle ma prawo jazdy?
Na pewno ty.
Kamil ? XD XD XD Uczyłeś się przepisów z blondynką Ania z “Najgorsi kierowcy w Polsce” ? XD
Znak A-7 – ustąp pierwszeństwa przejazdu umieszczany jest w odległości 50m od skrzyżowania na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60km/h oraz 25m od skrzyżowania na pozostałych drogach – Czyli gość ma ustąpić pierwszeństwa po 25m od postawienia znaku. Wiec skończcie pieprzyć, że wina włączającego się do ruchu, winny kolizji jest kierowca tira. Podstawa prawna – §3.3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury (…) z 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Bardzo mądrze powiedziane ! Szkoda że wszyscy nie znają przepisów tak dobrze jak Ty ! 🙂
Nie wiem, czy przedmówca korzysta z niewłaściwego tekstu rozporządzenia, czy celowo zmodyfikował jego treść, żeby wzmocnić swoją argumentację, ale treść cytowanego przepisu brzmi:
“3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, który umieszcza się w odległości do 50 m od skrzyżowania na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzyżowania na pozostałych drogach, z zastrzeżeniem § 5 ust. 5.”
“Do 50 m” i “do 25 m”. Czyli równie dobrze może być to 25, jak i 10 czy 5 metrów przed skrzyżowaniem.
Ewidentnie wina tira, ponieważ przeciął linię ciągłą, gdyby tak zrobił na przerywanej to byłaby wina nagrywającego
Wina nagrywającego. Popatrzcie czasami na program Drogówka jakie sceny się tam pojawiają a jaki jest finał (winowajca)takich scen. Raz oglądałem jak gość wyjeżdża z podporządkowanej(1)w drogę jedno kierunkowa a gość (2) z prawej leci pod prąd bo nie chce się objechac sporego pasa zieleni i gość 1 uderza w tył gościa 2 który skręca właśnie w drogę z której wyjeżdża gość 1. Finał taki ze gość 1 jest winny bo się nie upewnil czy może wjechac na drogę a 2 tylko mandat za jazdę pod prąd.Niby absurd ale prawdziwy
Kiedy tak czytam niektóre “interpretacje” to strach na drogę wyjeżdżać takich mamy “kierowców”. To rozpatrzmy hipotetyczną sytuację gdy facet z auta z kamerką dojeżdża do końca pasa do wjazdu na autostradę, a ten tirus jedzie prawidłowo prawym pasem i facet z osobówki wbija się przed tirusa, labo w tirusa, to też byście pier…lili że obopólna wina, bo tir mógł jechać nie prawym, a lewym pasem, albo mógłby zahamować, albo może nawet przefrunąć nad osobówka, albo najlepiej to powinien przewidzieć sytuację i zjechać na wcześniejszym zjeździe parę kilosów wcześniej?
Wjazd w Krzywej (a więc Bolesławiec) na autostradę A4 w kierunku Legnicy.
Cóż, cwaniak z tira chciał sobie skrócić drogę i wcześniej zając “swój” pas zjazdowy, mając w doopie, że wbija się na rozbieg wjeżdżających na autostradę. Czysta ignorancja. Strach pomyśleć co by było, gdyby nagrywający znalazł się tam chwile wcześniej i dostał strzała w tył.
Nie chce mi się czytać wszystkich komentarzy bo jak zawsze burza MÓZGÓW 😀
Sprawa jest jasna, wypadek spowodowała ciężarówka, dla nagrywającego ewentualnie mandat lecz wątpię, że go dostał gdyż znak informuje o nakazie ustępu pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu na autostradzie z pasa rozbiegowego, a nie każdemu pojazdowi który leci przez wysepkę albo obszar wyłączony z ruchu.
Po prostu ciężarowy potraktował PoRD jako nic nie znaczący świstek papieru, w myśl zasady pęcherz dużego ważniejszy.
Co więcej z komentarzy pod filmem wynika, że kierowca zestawu uznał swoją winę .
A gdyby TIRA prowadził PETRU to co wtedy?
Wzrósłby PKB. 🙂
@K911
Otóż to, sytuacja nie jest tak całkowicie jednoznaczna, jak uważa wielu komentujących. Przede wszystkim trzeba się zastanowić, po co stoi tam znak “ustąp pierwszeństwa” (A-7).
Spora część z komentujących twierdzi, że znak dotyczy ustąpienia pierwszeństwa przejazdu dopiero przy zmianie pasa z “wjazdowego” na ten “normalny”, po lewej stronie. Tyle tylko, że obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przy zmianie pasa wynika wprost z ustawy (art. 22 ust. 4 Prawa o ruchu drogowym) – a więc nie jest do tego potrzebny żaden dodatkowy znak. A zatem gdyby nawet znaku A-7 tam nie było, kierujący wjeżdżający na autostradę i zmieniający pas z “wjazdowego” na “normalny” i tak miałby obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tym pasie. Przy przyjęciu powyższej koncepcji stojący tam znak A-7 można więc potraktować jako nic nie wnoszącą ozdobę.
Druga koncepcja zaprezentowana w komentarzach opiera się na założeniu, że kierujący wjeżdżający na autostradę ma ustąpić pierwszeństwa każdemu, także temu jadącemu nieprawidłowo (nawet “pod prąd”). Tak jak napisał przedmówca, nie ma wątpliwości, że kierujący TIRem jechał nieprawidłowo, przejeżdżając przez powierzchnię wyłączoną z ruchu i znajdując się w miejscu, gdzie zgodnie z zasadami ruchu drogowego go być nie powinno. Czy znak A-7 obligował w takiej sytuacji do ustąpienia mu pierwszeństwa? Art. 2 pkt 23 Prawa o ruchu drogowym definiuje “ustąpienie pierwszeństwa” jako “powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku”. Nakaz ustąpienia pierwszeństwa dotyczy więc sytuacji, w której występuje sytuacja kolizyjna. Tutaj teoretycznie, zgodnie z oznakowaniem poziomym, wjazd na autostradę był bezkolizyjny – ale tylko przy założeniu, że pozostali kierujący znajdujący się już na autostradzie będą poruszać się prawidłowo. Zauważcie, że w art. 2 pkt 23 Prawa o ruchu drogowym nie ma mowy o prawidłowej, zgodnej z przepisami jeździe pojazdu znajdującego się na drodze głównej. Kierujący zobowiązany znakiem A-7 do ustąpienia pierwszeństwa ma “powstrzymać się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku jazdy” itd., a ustawa nie przewiduje wyjątku w brzmieniu “chyba że drugi kierujący porusza się niezgodnie z przepisami o ruchu drogowym”.
Podsumowując – są dwie możliwości. Albo widoczny na filmie znak A-7 nie odgrywa żadnej roli i równie dobrze można go usunąć, albo zobowiązuje kierującego wjeżdżającego na autostradę do ustąpienia pierwszeństwa wszystkim, którzy już się na autostradzie znajdują, niezależnie od tego, czy poruszają się zgodnie, czy niezgodnie z przepisami. Dlatego zgadzam się z przedmówcą co do tego, że autor filmiku jest współwinny zaistniałej kolizji (wina kierowcy TIRa jest oczywista).
Jestem ciekaw, czy na miejsce wypadku przybyła policja, a jeśli tak – to jakie było jej zdanie w tym przedmiocie.
Jeden z niewielu wartościowych komentarzy. Tak jak napisałeś, nie ma wyjątków dla ustąpienia pierwszeństwa. Podobnie znak ten nie dotyczy zmiany pasa ruchu, bo tam z definicji należy ustąpić pierwszeństwa, a dotyczy skrzyżowania, a dokładniej, miejsca w którym dochodzi do przecięcia kierunków poruszania się pojazdów dwoma różnymi drogami. Nie ma wyjątków, opisujących, gdzie to miejsce może być, a gdzie nie. Ten znak wyraża prostą sytuację – masz dwie drogi, jedna podporządkowana, druga główna oraz masz miejsce przecięcia kierunków ruchu obu pojazdów – bezwzględnie masz ustąpić pierwszeństwa wszystkim z drogi głównej i tyle. Kamerzysta, jak widać, orientuje się w przepisach, bo wie, że nie zastosował się do znaku A-7. To moim zdaniem powoduje, że winy kierowcy osobówki nie da się podważyć. W winę kierowcy ciężarówki nie wnikam, bo wykonał niestandardowy manewr i trzeba go z tego rozliczyć, co jak dlaczego. Jeśli zjechał, bo taki miał kaprys, to zapewne również zostanie uznany winnym, ale jeśli przyczyną niestandardowego manewru są okoliczności, na które nie miał wpływu(awaria pojazdu, sytuacja na drodze, itp.), to wtedy być może byłby zwolniony z winy.
A do komentujących tutaj i wyzywających się od nieznajomości przepisów, proponuję odrobinę pokory i docenienie, że mają sposobność doedukować się na cudzych błędach.
Oczywiście że jest to bezsprzecznie wina ciężarówki. Znak ustąp pierwszeństwa dotyczy zajazdu z rozbiegu. Tira nie miało prawa tam być. To tak samo jakby spadł z nieba na osobówkę.
Ludzie TIRA nie powinno byc na tym pasie!Litości to pas “rozbiegowy”dla włączających się….A TIR juz się ‘kiedyś” włączył i ma jechać jak najbliżej prawe krawędzi ale autostrady a nie pasa AWARYJNEGO,ROZBIEGOWEGO itp.jeżeli cos-ktos zmusil go do takiego manewry jak na filmie to …juz dywagacje.TIRA po normalnosci nie powinno tam byc.
Winnym kolizji jest kierowca ciężarówki z trzech powodów. Pierwszy i chyba główny powód to nieustąpienie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu i co gorsza, ten manewr jest karany dotkliwiej, niż zwykłe wymuszenie pierwszeństwa. Pomniejsze przyczyny, które jednak można tu pominąć to linia ciągła i powierzchnia wyłączona z ruchu, no ale te dwa czynniki akurat miały nikły wpływ na powstanie kolizji. Tu główną przyczyną jest nieustąpienie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu. Pas rozbiegowy lub zjazdowy to mimo wszystko osobny pas ruchu, a nie jakiś nieokreślony element infrastruktury.
Ludzie, którzy cały czas pierdolą o winie osobówki. Skąd wyście wzięli prawo jazdy. Znak ustąp pierwszeństwa, który tam stoi obowiązuje dopiero podczas zamiaru opuszczenia pasa rozbiegowego, kropka.
Kierowca ciężarówki nie ustąpił pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu i basta. Fakt, że przejechał po powierzchni wyłączonej z ruchu i przeciął linię ciągłą ma akurat dla tej sytuacji marginalne znaczenie. Główną przyczyną zdarzenia jest nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu przez pojazd ciężarowy! Autor znajdował się na SWOIM PASIE RUCHU!
Czytając niektóre tutaj komentarze dochodzę do wniosku, że znaleźliście prawo jazdy w chipsach.
Wielu twierdzi, że wina jest osobówki, albo i obu, ale prawda jest taka, że nikt, ale to dosłownie nikt sie nie spodziewa takiego manewru, jeszcze na takiej drodze, ponieważ ten pas poprzedza wysepka. Owszem, jest tam znak ustap pierwszeństwa, ale to nie znaczy, że nie może wjechać na pas rozpędowy, nie może z niego zjechać, nie upewniwszy się czy ma taką możliwość. Wina kierowcy TIR’a
Tutaj wina leży po obu stronach. Z jednej strony kierowca zestawu drogowego (nie ciężarówki czy TIR-a) rażąco złamał zakaz zmiany pasa ruchu poprzez linię P-2 oraz powierzchnię wyłączoną z ruchu.
Kierowca z kamerką także jest winien gdyż nie zastosował się do znaku A-7, który mówi jednoznacznie o tym, że ma on ustąpić WSZYSTKIM użytkownikom drogi poruszającym się po drodze z pierwszeństwem. Kierowca z kamerką byłby winien nawet wtedy gdyby uderzył w niego samochód jadący pod prąd po drodze z pierwszeństwem. Tak samo wygląda sytuacja podczas włączania się do ruchu podczas np. wyjazdu z bramy / miejsca parkingowego. Wyjeżdżając z w/w obiektów znajdujących się w pasie drogi mamy obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wszystkim znajdującym się na drodze z pierwszeństwem.
Co do osób mówiących “gdzie wy kupiliście prawo jazdy” – Przepisy dot. sytuacji pokazanej w materiale są jednymi z najbardziej zawiłych i najbardziej konfliktogennych, Nie ma natomiast w kodeksie RD żadnego przepisu dot. znaku A-7, w którym byłoby rozróżnione to czy kierowca ma ustąpić pierwszeństwa pozostając na “swoim” pasie ruchu czy go zmieniając. Definicja znaku A-7 mówi jasno – “Znak A-7 “Ustąp pierwszeństwa przejazdu” ostrzega (nie informuje czy nakazuje) o wystąpieniu konieczności ustąpienia pierwszeństwa (zrzeczenia się go) wszystkim uczestnikom ruchu drogowego znajdującym się na drodze z pierwszeństwem”.
Tutaj sytuacja pokazuje, że niestety polski system przepisów RD jest wadliwy ale nie można powiedzieć, że w tej sytuacji kierowca osobówki jest bez winny.
Kierowca osobowki bylby nawet winien gdyby w niego meteoryt pierdolnal bo nie ustapil pierwszenstwa!
Litosci, ludzie. Troche oleju w glowie by sie przydalo. Na nagraniu widac jasno i wyraznie co sie stalo i nie ma nad czym dywagowac. Zaslanianie sie przepisami tez tu nic nie pomoze.
Można sie z tym nie zgadzać ale coś w tym jest .. to tak jak z wyprzedzaniem przez podwójną ciągłą .. a Ty sobie wesolutko skrecasz na lewoskrecie ktos cie przez ciągłą wyprzedza wali on w ciebie albo ty w niego i tak jest twoja wina 🙂 on łamał przepis fakt ale to Ty masz ustapic pierwszenstwa .. osobiscie nie lubie tej interpetacji i bym wolał isc do sądu walczyć ale tak to jest mniej wiecej 😀
Koleś nie masz racji. Znak A-7 który tam widać owszem zobowiązuje do ustąpienia pojazdom na drodze z pierwszeństwem, tylko, szkopuł w tym, że autor nie wjechał na ciąg z pierwszeństwem. Pas rozbiegowy należy jeszcze do ciągu podporządkowanego i dopiero opuszczając ten pas, włączam się do ciągu z pierwszeństwem.
Winnym zdarzenia jest kierowca ciężarówki, ponieważ nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu podczas zmiany pasa ruchu!
Popieram w pełni. Nikt chyba nie zauważył tego pasa rozbiegowego. Wjeżdżając z niego na drogę z pierwszeństwem “kamerka” musi ustąpić jadącym tym pasem. Natomiast kierowca ciężarówki przejechał po murze (miejsce wyłączone z ruchu) i to on jest winien.
Moim zdaniem nie masz racji. Jeżeli nie nastąpiła zmiana pasa ruchu, to znak ustąp pierwszeństwa przecież nie ma zastosowania. Dotyczy od skrzyżowań, w przypadku gdy kontynuujemy jazdę swoim pasem ruchu zwyczajnie nie ma on zastosowania. Nasz kierunek krzyżuje się z inną drogą w miejscu w którym kończy się rozbiegówka.
“Ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem.
Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony. Przepis stosuje się odpowiednio do znaku A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.”
”Zawodowi” powinni dostawać dwa razy wyższe mandaty niż zwykli kierowcy. Niby oni powinni świecić przykładem a każdy ich błąd to katastrofa.
grunt ze ziomki z boku przeanalizowały sytuację szybko i uspokoiły kierowcę
słynny zjazd “Pod Kogutem”..
Ci co piszą że to wina osobówki to pewnie prawko zdawali tam gdzie kierowca tego tira
Wina osobowki za nie ustapienie …+ mandat dla tira za wjechanie na powierzchnie wylaczona z ruchu….chocby ci kolo przejechal przez 10 ciaglych ale jak jest na pasie z pierwszenstwem to masz ustapic…czeste zagranie wyludzajacych i wbijajacych sie przez powierzchnie wylaczona z ruchu.
w końcu specjalista! Brawo. Szkoda że nie napisałeś tego wcześniej, ale znając mędrców internetowych jeszcze by Ciebie zwyzywali 😉
Jakim kurwa pasem z pierszeństwem? gosc zapierdalał poboczem i bozym polem… a jezeli juz wjeżdzał na pas z bozego pola to kto właczał sie do ruchu? TIR bo WJEŻDZAŁ na pas ruchu na którym poruszała sie osobówka z pola wyłaczonego z ruchu czyli w uproszczeniu SPOZA DROGI!. co za kurwa mądrości. albo troll… powiedz ze troll tylko?
Jak można być na pasie z pierwszeństwem i na powierzchni wyłączonej z ruchu?
Dla mnie sprawa jest prosta… Bez zagłębiania się w przepisy: skoro jeden kierowca jedzie zgodnie z przepisami a drugi je łamie czym doprowadza do kolizji to wina jest tego drugiego.
Przynajmniej tak powinno być, inna sprawa że jeśli wyjeżdżasz z parkingu w drogę jednokierunkową po czym wali w ciebie idiota jadący pod prąd to jest to twoja wina co jest dla mnie totalnym kretyństwem i dowodem na złe przepisy.
Nie złe przepisy tylko jakby było jak piszesz, to można by było jak leci wymuszać pierwszeństwo. W razie kolizji będziesz się tłumaczyć, że tamten np. przekroczył prędkość, a więc łamał przepisy. I w 70% będziesz mieć rację, bo na drogach nadal przeważają “szybcy, ale bezpieczni”.
Nie do końca… Jeśli wyjeżdżasz z podporządkowanej to Ty masz ustąpić pierwszeństwa i to Ty łapiesz przepisy wymuszając. A to że tamten przekraczając prędkość łamie inne przepisy to już inna bajka.
Dla mnie głupie jest to że w opisanym przeze mnie przypadku wina jest kogoś kto nie łamie żadnego przepisu a nie osoby która znajduje się w miejscu w którym nie ma prawa się znajdować.
moim zdaniem żeby nie było znaku A-7 “ustąp pierwszeństwa” to wina ewidentnie kierowcy ciężarówki zmienia pas ruchu, na którym znajduje się kierowca z kamerką, do tego przejeżdża przez P-21 “powierzchnia wyłączona” oraz P-2 “linia pojedyncza ciągła).
Ale znak ten jest (tylko po co jak powinno to być bezkolizyjne). Jeżeli jest znak to moim zdaniem wina obupólna bo jednak pierwszeństwa przy wjeżdżaniu nie ustąpił hmmm tylko czy aby na pewno skoro jednak jechał swoim pasem ruchu….
sprawa zagmatwana, ja mandatu bym na miejscu nie przyjął na miejscu żadnego z tych kierowców…
Skąd Wy ludzie macie prawo jazdy? Przecież kierowca osobówki nie zmieniał pasa, nie włączał się do ruchu. Ustąpić pierwszeństwa ma przy zjeżdżaniu z pasa dojazdowego!
Skąd Wy ludzie macie prawo jazdy? Przecież kierowca osobówki nie zmieniał pasa, nie włączał się do ruchu. Ustąpić pierwszeństwa ma przy zjeżdżaniu z pasa dojazdowego!
Nie no, błagam – jeśli zobaczysz “ustąp pierwszeństwa” i do skrzyżowania masz jeszcze 30 metrów, to też masz się zatrzymać i rozglądać czy Ci rowerzysta z krzaków nie wyjedzie? Ciężarówki tam nie miało prawa być – żadna obopólna (przy okazji – nie obupólna) wina. Znak stawia się na skrzyżowaniach – a tam gdzie powierzchnia wyłączona z ruchu, tam ciężko mówić o skrzyżowaniu. Film przerażający, musiałbym chyba ziółek się napić po takim zdarzeniu.
Tira bo pas zmieniał.
Zdecydowanie wina ciężarówki. Znak A-7 oznacza, że należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu, lub jego zakończeniu. (czyli jak masz znak 50 metrów przed skrzyżowaniem, to dotyczy on skrzyżowania a nie “szczerego pola”).
Jeśli chcesz tak to analizować to ciężarówka znajdowała się na miejscu wyłączonym z ruchu czyli włączała się do ruchu. Pytanie czy była to reakcja na zachowanie innych pojazdów (np zajechanie drogi itp) – jeśli ta jazda była konsekwencją zachowania innego uczestnika to winę ponosi tamten, jeśli nie, to kierowca ciężarówki.
Ciężarówki wina, tu kierowca osobowki miał swój pas do wjazdu a kiero ciężarowego poszedł po obszarze wyłączonym z ruchu
kierowca z kamerą wyjeżdza na swój pas rozbiegowy. jest oddzielony linią ciągłą i poprzeda go pole wyłączone z ruchu. A-7 odnosci sie do włączenia do ruchu i zmianę pasa rozbiegowego. kamerzysta poza tym nie zmienił pasa ruchu 😛 wiec jak znak A-7 ma go obowiązywac?
wina tira. mialem podobną sytuację. tylko skonczylo sie hamowanie, obtrąbieniem i telefonem na policje 😉 jakież było dziwinie debila i tlumaczenie ze on jechal bezpiecznie przy prawej krawedzi jezdi.
Dodam, że tir wjechał na pas służący tylko to włączania się do ruchu. Inaczej mówiąc nie miał prawa tam być.
Kierowca ciężarówki przejechał po obszarze wyłączonym z ruchu i po linii ciągłej. Po za tym na moje oko to kierowca wjeżdżający jest na swoim pasie a kierowca ciężarówki pas zmieniał.
dokładnie
Twoja teoria ma rację bytu tylko jeżeli obaj są na drodze równorzędnej a nie jak kamerka z podporządkowanej wyjeżdża, przykład że należy uważać jak cholera nawet mając własny pas w tym przypadku wina z gościa z kamerą, powinien dostać kwit za spowodowanie kolizji a kierowca dużego za złamanie pozostałych przepisów tzn, poruszanie się po powierzchni wyłączonej z ruchu i przejazd przez ciągłą.
\
@Anonim – Ale pierdolisz… Jeżeli jedziesz drogą dwupasmową i ktoś w Ciebie wjedzie to powinieneś dostać mandat bo “nie uważałeś jak cholera”?
Przecież gość nie przecinał żadnego pasa ruchu, to komu niby miał ustąpić pierwszeństwa? Jeszcze nawet nie zdążył wjechać na autostradę, poza tym tir przejechał po powierzchni wyłączonej i po linii ciągłej.
Tak, tylko że drogą podporządkowaną w tym przypadku jest cały pas dojazdowy, czyli tzw “rozbiegówka”, a droga główną w tym przypadku dwupasmowa autostrada. Nagrywający jeszcze nawet nie dojechał do momentu przecięcia/połączenia się tych dwóch dróg, rozumiesz? Dopiero będąc na końcu dojazdowej drogi włącza się do ruchu i ma ustąpic pierszęństwa, choć tak na marginesie w całej Europie (poza Polską oczywiście) samochód z rozbiegówki wpuszcza się do ruchu bezwarunkowo. Ciężarówka wjeżdżając w filmującego zachowuje się tak, jakby ktoś z głównej drogi wjechał w podporządkowaną rozbijając auto ustępujące mu pierszeństwa.
nie. nie wpuszcza sie bezwarunkowo. na rozbiegowce jesteś podporzadkowany. kultura innych i uprzejmość robia swoje.
Ja to doskonale wiem. Chodzi o to, że w Polsce na rozbiegówce możesz stać cały dzień i nikt Cię nie wpuści, gdzie w całej Europie normalną sprawą jest zjechanie na sąsiedni pas lub zwolnienie by wpuścić włączających się do ruchu.
W Polsce również tak jest, nie siej fermentu, proszę. W większości przypadków ludzie uciekają na lewy pas, gdy tylko mogą, a gdy nie mogą, starają się nieco zwolnić… ale nie do zera. Do zera nikt nie wyhamuje, więc jeśli ktoś na pasie rozbiegowym wlecze się 20km/h, albo jeszcze stanie na końcu, to nic dziwnego, że nie ma chętnych do wpuszczenia.
A kierowca tira przejechał po pasie wyłączonym z ruchu także raczej wina tira
Kierowca ciężarowego dostanie mandat za jazdę po powierzchni wyłączonej, ale sprawcą kolizji jest nagrywający, bo nie ustąpił pierwszeństwa. Niestety (a może i stety) ustąpić pierwszeństwa trzeba wszystkim, nawet jeśli jadą nieprawidłowo.
Masz rację. Dokładnie taka sama “wina” będzie w przypadku wjeżdżania z podporządkowanej na drogę jednokierunkową (zwykłą, miejską – nie autostradę). Nawet jeśli ktoś jedzie pod prąd a ty mu nie ustąpisz (np. bo nawet nie popatrzyłeś w tamtą stronę), to wina będzie twoja, bo nie ustąpiłeś pierwszeństwa. To, że ktoś poruszał się pod prąd to inna sprawa. Niestety…
I tu chyba nie do końca prawda, bo wszystko zależy od sytuacji. Wiem że policja lubi karać elementarnie wszystkich za wszystko ale może warto w takich sytuacjach sprawę do sądu skierować by np. biegły ocenił czy faktycznie można było uniknąć kolizji czasem zdrowy rozsądek wygrywa z bezlitosnym przepisami .
Czyli jeżeli wjechał bym na skrzyżowanie gdzie ja mam czerowne a kierowca wujeżdżający z boku ma zielone *ale nie bezkolizyjne* tzn. że on dostanie mandat za “nieostrożną jazdę” bo nie było bezkolizyjnego wiec miał prawo uważać na skrzyżowaniu a ja tylko za przejechanie na czerwonym? Troszke jednak bez sensu. Myślę że sprawa troche zależna od tego co robią jadący. W tym przypadku sam nie wiem ale mi sie wydaję jednak że nadal wina Tira no bo, to on wjeżdżał na pas do zjazdu na którym już jest osobówka. To równie dobrze gdyby osobówka stała sobie na tym pasie już przy zjeżdzie a on wjechał by mu w tył do też by było jego wina bo nie ustąpił mu miejsca a miał znak któy mu to nakazywał?
No tu bym się kłócił, od tego jest ten pas żeby włączyć się płynnie do ruchu jeżeli jest to możliwe oczywiście ustępując pierwszeństwa. Bo tak można by stanąć przed tym znakiem i czekać aż nic nie będzie na drodze i twierdzić że ustępuje pierwszeństwa. Gdzie tu sens?
Wina kierowcy z kamerą, mijał znak A-7, który jasno i wyraźnie daje nam do zrozumienia, ze mamy ustąpić pierwszeństwa wszystkim pojazdom. Ale kierowca ciężarówki tez powinien dostać po gębie za takie manewry.
Ale tam jest zjazd, on ma ustąpić pierwszeństwa innym z pasu zjazdowego, a nie zastanawiać się przed znakiem
Odłóż prawo jazdy do biurka!
Wyraźnie przecież przeciął linie ciągłą ten z naczepą i jeszcze wjechał na pas na który spokojnie osobówka mogła wjechać to jest pas do zjazdu. Wykonał manewr za wcześnie. Jego wina. A znak ustąp pierwszeństwa tyczyy sie zjeżdżających z tego wjazdu na autostradę *włączających się w ruch fo drogi z pierwszeństwem*. Nie ma nigdzie trójkątów na jezdni przed wjazdem, które mówiły by to samo co znak ustąp pierwszeństwa. Kamil idź na kurs jeszcze raz. Masz małe braki 😉
Lolek, znak ustąp pierwszeństwa jednoznacznie definiuje kto komu ma ustąpić pierwszeństwa. I nie obowiązuje w miejscu wykonywania zmiany pasa ruchu(tam obowiązują odrębne przepisy), a w miejscu, gdzie wypadnie przecięcie się kierunków ruchu obu pojazdów(w obrębie danego skrzyżowania). Nie musi mu towarzyszyć linia zatrzymania, czy trójkąt na drodze i dobrze, bo tutaj jest to bez sensu. Znak A-7 po to jest tam ustawiony, by kierowca miał świadomość, że zbliża się do skrzyżowania z drogą główną. Nie rozumiem jak można podważać tak elementarne przepisy RD dotyczące jednego z najważniejszych znaków na całym świecie.
Jak już tak zarzucasz inny braki w znajomości przepisów, to wskaż proszę, konkretny przepis, odwołujący obowiązywanie znaku A-7 na wlotach na jezdnie jednokierunkowe.
gabaryt to nie taczka że wykona manewr w sekundę musiał tak zrobić nie wspominam o wyprzedzającego go kierowcy niebieskiego auta
A jechał jak taczką, po poboczu.
Znając niektóre węzły w Polsce mistrz kierownicy z naczepą jechał po pasie do skrętu w prawo i zamiast skręcić pojechał prosto przez strefę wydzieloną z ruchu…
Jesteś w głebokim błedzie, wina kierowcy z Kamerką. Kierowca tira co najwyzej dostanie mandat za ciegłą linie.
Przedszkolak będzie juz wiedział ze to kierowca pojazdu cieżarowego jest sprawca kolizji. Kamilku pała z wiedzy na temat ruchu drogowego.