Menu

  • Kategorie

  • 142,000 subskrypcji

  • Ponad 63,000 polubień

  • Wszystkie odcinki PD

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

  • Subskrybuj

    Wprowadź swój adres e-mail aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach

“Ja mam pierwszeństwo”

https://www.youtube.com/watch?v=5rK4r6C1TEM
https://www.youtube.com/watch?v=5rK4r6C1TEM

38 komentarzy do "“Ja mam pierwszeństwo”"

  • aaa napisał(a):
    89
    24

    Prawda jest taka że on ma rację bo już był na moście.

    • Karol napisał(a):
      14
      8

      A ja uważam, że gówno prawda, jak się przyjrzysz nagraniu, zanim ona w ogóle wjeżdża na most, to widać tam tego lanosa wjeżdżającego na most. Co oznacza, że on też widział, że ona zaraz wjedzie na most, a jednak pojechał 🙂

      • kolo napisał(a):
        5
        9

        ten z lanosa ma pierwszeństwo. Sam miałem taką sytuacje ja jechałem tak jak lanos

      • xXx napisał(a):
        7
        8

        To może mi wyjaśnisz dlaczego jest tak, że z punktu X widać np. punkt Y ale stojąc w punkcie Y nie widać punktu X? Jest coś takiego jak punkt widzenia. To, że na filmie widać tego Lanosa nie oznacza, że kierowca Lanosa widzał tą babę. Poza tym co… Dojeżdżam do takiego mostu i mam czekać Bóg wie ile bo może coś jednak nadjedzie? Nic nie jechało to facet sobie wjechał. To baba próbowała zrobić z siebie wszechwiedzącą… Tylko jej to nie wyszło.

  • zzz napisał(a):
    34
    12

    moim zdnaiem lanos mial pierszenstwo byl już na zwężeniu za nim dojechal do niego auto nagrania

  • Anonim napisał(a):
    10
    26

    Rejestracja SJ mówi sama za siebie.

    • Arek napisał(a):
      6
      0

      Dokładnie. Mieszkam kilkanaście kilometrów od Jaworzna i nie mówię, że wszyscy ale znakomita większość kierowców stamtąd jest tak nieogarnięta, że to przechodzi ludzkie pojęcie.

    • Anonim napisał(a):
      4
      4

      Nam z Jaworzna wszystko można

  • Jacek napisał(a):
    10
    16

    Chciał zakozaczyć, ale przepisy przepisami 🙂

  • Darek napisał(a):
    32
    17

    Oczywiście że racja kolesia w Lanosie, nie miał możliwości wcześniej widzieć samochodu z naprzeciwka. Jego kultura to już osobna sprawa.

  • Michał napisał(a):
    16
    6

    Ja osobiście w takim przypadku bym ustąpił, widać że od tamtej strony nie ma zbyt dobrej widoczności na ten zakręt, zresztą w momencie jak nagrywający wjeżdża na most, tamten jest już na środku. Bez przesady, co innego jak by wjechał w momencie, jak nagrywający byłby już w trakcie przejazdu.

    • Anonim napisał(a):
      2
      3

      uwierz mi, że jest doskonała widoczność od tamtej strony, zanim wjedziesz na most

  • name napisał(a):
    25
    16

    a moim zdaniem lanos nie miał pierwszeństwa powinien upewnić się czy z naprzeciwka czyli drogi z pierwszeństwem nie nadjeżdża inny pojazd .. zawłaszcza ze znaki wręcz nakazują nam coś takiego …

  • shiv napisał(a):
    29
    1

    Jestę ekspertę. Ch**owy most, winę w tym zdarzeniu ponosi ch**owy projektant. Oglądałem bez dzwięku.

  • mrdoubled93 napisał(a):
    30
    4

    Zaraz zaraz, on wjechał niemal w tym samym momencie co samochód nagrywający. A że miał większą prędkość to już tylko nieostrożność Lanosa.Z resztą jakby facet miałjaja od razu by wrzucił wsteczny, a nie kozaczy bo ma Lanosa na full wypasie z malowanymi zderzakami.

  • Don_Michael napisał(a):
    13
    23

    Oczywista racja kierowcy Lanosa. Był już na moście, jeszcze zanim kobieta w ogóle widziała most, więc sądząc po głosie, stara prukwa dostałą prawko 30 lat temu i wszystko wie.

  • mgm napisał(a):
    25
    0

    na moje oko to z drugiej strony widać było tą Panią znacznie lepiej niż ona by miała widzieć tego Pana (stąd takie a nie inne pierwszeństwo przejazdu). Pan wcale nie był na środku jak ona wjechała na most tylko kilka metrów. Nie zmienia to faktu, że z czystej kultury i pomyślunku (o tym dalej) Pani mogła zatrzymać się przed mostem jak go zobaczyła, a nie cisnąć się na siłę tylko dlatego, że zgodnie z przepisami ma pierwszeństwo. A Pan powinien od razu się wycofać jak wjechała mu przed nos i nie dyskutować.

    Wciąż tego w Polsce brakuje – patrzenia nie tylko na “ja jadę i mam pierwszeństwo” albo “ja tu wjechałem pierwszy i nic mnie już nie ruszy”, ale czasem zwykłego pomyślunku co usprawniłoby przejazd i mnie i innym. Pani zatrzymałaby się na 3 sekundy przed mostem i za chwilę przejechała, a tak to stracili oboje minutę czasu – było warto?

    • andrzej napisał(a):
      6
      0

      mądrze prawisz 🙂 obu kierującym zabrakło zdrowego rozsądku.

    • Kuna napisał(a):
      2
      0

      Zgadzam się również, obejrzałem z 5x przed wjazdem na most i Lanos miał duże pole widoku, ale w zasadzie kierowca się głównie patrzy przed siebie, więc to też odgrywa swoją rolę, co nie zmienia faktu że powinno być to rozegrane pokojowo ;/.

  • wtf? napisał(a):
    14
    0

    A wiecie co w tym wszystkim jest najsmutniejsze – to że te ch*** zbudowały most tylko z jednym pasem 😐 🙁

  • artx napisał(a):
    5
    7

    0:15 zanim wjechała na most widziała, że był już na nim samochód.
    Winna na 100proc. kierująca-nagrywająca. Kiedyś ze swoją arogancją na drodze się przeliczy i dla niej to się źle skończy.

  • artx napisał(a):
    7
    6

    Najlepsze, że nagrywająca wyłączyła opcje komentowania na yt. Nazwać prymitywem człowieka to potrafi, zmierzyć się z faktami już nie.

  • Mateusz napisał(a):
    9
    4

    Popieram osoby broniące kierowce Lanosa. Zanim ta kobieta wjechała facet już był na moście. Praktycznie Lanos już zjeźdzał jak się spotkali. Przepisy obowiązują wtedy kiedy oba pojazdy znajdują się przed mostem, ale jeśli jeden z nich już wjedzie na przejście wtedy musi drugi się zatrzymać. Absurd byłby jeśli byłoby inaczej. Także ośmieszyła się z lekka bo powinna pozwolić kierowcy Lanosa dokonczyć manewr mimo znaków. Nie wiem co gorsze: prymityw czy chamidło. Raczej to drugie. Oczywiście sytuacja byłaby zgoła inna gdyby kierowca Lanosa widząc kobiete na bezczelnego wjechał szybciej na most. Tylko tutaj to nie miało miejsca. Trudno wypatrzyć czy coś jedzie gdy po drugiej stronie jest zakręt i w dodatku drzewa wszystko zasłaniają. Obawiam się, że kobieta sobie to uświadomiła dlatego wyłączyła możliwość komentowania.

  • Ghost napisał(a):
    3
    0

    Jeżdze tam praktycznie codziennie, kierowca lanosa widział na pewno auto osoby nagrywającej, z tamtej strony jest duzo lepsza widoczność. W 0:13 można dostrzec auto przed zwężeniem, on też napewno widział, że cos jedzie z naprzeciwka.

  • paxo napisał(a):
    3
    4

    Na miejscu tej babki wpierdoliłbym na czołówę takiemu baranowi za głupie dyskutowanie- miała pierszeństwo wjechała elegancko a ten gamoń z lanosa na bank ją widział wcześniej i jeszcze sepleni baran do tej kobiety. Jezu jak ja nienawidzę takich wafli co nie dość,że jeżdża niezgodnie z przepisami to jeszcze się plują do poprawnie jadących.

  • alko napisał(a):
    2
    1

    Jak dla mnie to dwa chamy spotkały się na drodze. Buc z Lanosa wychodzi i rzuca kurwami (choć chyba nie ad persona), kobieta z kamerą z kolei mogła poczekać kilka sekund i przepuścić samochód, który wjechał wcześniej na most. Korona z głowy by jej nie spadła, ale ona musi udowadniać że ma pierwszeństwo, jak zobaczy pieszego na czerwonym, to pewnie zabije, bo przecież to ona ma pierwszeństwo.

  • Gregory32 napisał(a):
    3
    0

    Wystarczy trochę uśmiechu , Państwo obydwoje znaleźli się na moście w tym samym czasie
    , uśmiech …..małe sorry i wsteczny ……i po sprawie , ludzie więcej optymizmu 🙂

    • Borek napisał(a):
      0
      0

      I mandacik za cofanie na moście, gratuluję. Zmuszanie kogoś do popełnienia wykroczenia również nim jest.

  • anon napisał(a):
    3
    0

    Czy to ta starsza pani z “Dnia świra” ?

  • gosc napisał(a):
    3
    0

    W holandii ludzie czekaja mimo tego ze maja pierwszenstwo czyli jednak sie da

  • kris napisał(a):
    1
    0

    jak juz nastapiło tak jak wyszło to wwystarczyło ze pan powinien cofnac bez dyskusji i po sprawie a nastepnym razem ypewnic sie czy nikt z przeciwka nie jedzie bo poszedł pewnie ma szczescie ze nic nikomu sie nie stało

  • drogowy pies napisał(a):
    6
    6

    BABA jest jak tępa strzała
    powtarza jak mantrę-mam pierwszeństwo :)))
    idiotka i tyle,żeby jeszcze miała pierwszeństwo
    facet przynajmniej wycofał ale SŁUSZNIE JĄ ZJEBAŁ !!!

    masz babo pierwszeństwo-ale NIE KIEDY drugi pojazd już jest na moście.
    TY nie miałaś prawa WJECHAC na ZAJĘTY JUŻ MOST !!!

    i piszę to jako policjant drogówki,żeby nie było.
    tyle że prywatnie

  • Haji napisał(a):
    4
    2

    Sytuacja niepotrzebna. Kobieta może trochę zbyt stanowcza, ale winny jest gość z lanosa. Jeśli widzi znak ustąpienia pierwszeństwa to musi się upewnić, że ma wolne zanim wjedzie na mostek. Koło mnie jest podobna sytuacja i czasem trafiają się walczący o pierwszeństwo od strony podporządkowanej. Zwykle ludzie zwalniają, upewniają się czy mogą jechać i dopiero jadą. Koleś z lanosa powinien się jeszcze raz douczyć.

  • Krzysztof napisał(a):
    0
    0

    Mnie się kiedyś przydarzyło coś podobnego, byłem z tej samej strony co Lanos, znaczy podporządkowany. Było to pod “mostekiem” między Piekarami i Radzionkowem – pamięta ktoś tych gości co nagrywali kto szybciej tam przejedzie ? Ale do rzeczy. Podjeżdżam, patrzę przez ten “mostek” nic nie jedzie, no to jadę. Na samym wylocie jak już wyjechałem spod mostka z przeciwka zap••la jakiś debil w pasacie i jedzie prosto na mnie żeby mnie zablokować (i być może zmusić do cofania). Nie zastanawiając się długo puknąłem go lekko (auto firmowe to nie przejąłem się) i zadzwoniłem po policję. I niestety dla debila w pasacie rację przyznano mnie. Gdyby gość był przed mostkiem zanim wjechałem to ok. Ale jak wjeżdżałem to go tam jeszcze nie było i spokojnie mogłem wjechać.

  • redflash napisał(a):
    0
    0

    Żeby nie było nie domówień znak D-5 jak nawet sama Pani zaznaczyła oznacza : “Znak D-5 “pierwszeństwo na zwężonym odcinku jezdni” oznacza, że kierujący przejeżdżają (przechodzą) przed kierującymi zbliżającymi się z kierunku przeciwnego.”, więc jak sam przepis mówi jeśli się zbilża a nie jest na danym zwężeniu jak w tej sytuacji więc nie ździwiłbym się jeśli ta pani również by byłą na tablicach SJ lub jeszcze lepiej na SBI, siłą rzeczy nadmieniając Lanos miał pierwszeństwo (i może py to dziwnie zabrzmi ale w tym momencie by mi brakło wstecznego biegu i już by nie było to minuta ale nawet bym czekał na przyjazd policji), mrdoubled93 może trochę przejrzyj zdjęcia bo Lanosy mają malowane zderzaki fabrycznie (choć nie wszystkie), co do kultury jazdy ogólnie w Polsce to powiedzmy szczerze (powiem to bardzo delikatnie) jest bardzo wiele do życzenia, jak napisał gosc w holandii powiem tak ogólnie w Beneluxie czy nawet w Europie zachodniej, choć chyba najbardziej kulturalnie jerzdzą skandynawowie czy nawet lepiej (chodzi o kulture teraz jazdy i uprzejmość na drodze) od Niemców czy Austryjaków (którzy by padli jako przykład) to napewno Anglicy, którzy naprawde miło mnie zaskoczyli więc powiem szczerze jak to mówi stare przysłowie najpierw popatrzmy na siebie co my robimy źle okiem krytycznym (bo nikt nie jest święty), a później mówmy o innych.
    WIęc wszystkim życze szerokości i bezpiecznego powrotu do domu oraz więcej samo krytycyzmu.

  • uwer napisał(a):
    0
    0

    Kierowca lanosa miał w tym wypadku pierwszeństwo, bo już był na moście. Nie ma co dyskutować.

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj

  • Mar 23 2017
    Uwaga wysiadam!
  • Mar 23 2017
    Polskie Drogi #76
  • Mar 22 2017
    Korytarz ratunkowy na A4
  • Mar 22 2017
    Z rozmachem
  • Mar 22 2017
    “Pościg za złodziejem samochodowym ekspresówką pod prąd”
  • Archiwa

  • PARTNERZY:

  • POSTY GOŚCI