Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Uwięziony na przejeździe kolejowym
—
Kierowca wjeżdża w kobietę
›
Jak się nie zakręcić
sty 26 2017
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
https://www.youtube.com/watch?v=mvuH4oZgb6Y
do góry
57 komentarzy
do "
Jak się nie zakręcić
"
Michal
pisze:
28/01/2017 o 01:34
Odpowiedz
Report comment
kierowca bombowca
pisze:
26/01/2017 o 15:25
Odpowiedz
Report comment
pilnik2
pisze:
26/01/2017 o 15:15
Odpowiedz
Report comment
pilnik
pisze:
26/01/2017 o 14:56
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
27/01/2017 o 02:02
Odpowiedz
Report comment
l
pisze:
27/01/2017 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
28/01/2017 o 02:42
Odpowiedz
Report comment
kibelek
pisze:
26/01/2017 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
ryszard
pisze:
26/01/2017 o 14:09
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
26/01/2017 o 14:08
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 14:42
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
26/01/2017 o 22:38
Odpowiedz
Report comment
Lechu
pisze:
27/01/2017 o 00:05
Odpowiedz
Report comment
yapek
pisze:
26/01/2017 o 14:01
Odpowiedz
Report comment
Gosc
pisze:
26/01/2017 o 15:00
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
26/01/2017 o 13:44
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 14:39
Odpowiedz
Report comment
Pavlo
pisze:
26/01/2017 o 16:11
Odpowiedz
Report comment
Joseph
pisze:
26/01/2017 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
Pavlo
pisze:
26/01/2017 o 17:08
Odpowiedz
Report comment
Joseph
pisze:
26/01/2017 o 18:01
Odpowiedz
Report comment
Eddie
pisze:
29/01/2017 o 20:46
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
26/01/2017 o 19:40
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
26/01/2017 o 20:13
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
26/01/2017 o 13:32
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 14:36
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
26/01/2017 o 13:29
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 14:34
Odpowiedz
Report comment
Gosc
pisze:
26/01/2017 o 14:55
Odpowiedz
Report comment
Stay
pisze:
26/01/2017 o 21:50
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
26/01/2017 o 20:12
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
26/01/2017 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 12:07
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
26/01/2017 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 12:07
Odpowiedz
Report comment
taki tam
pisze:
26/01/2017 o 15:55
Odpowiedz
Report comment
taki tam
pisze:
26/01/2017 o 15:54
Odpowiedz
Report comment
Pavlo
pisze:
26/01/2017 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 12:06
Odpowiedz
Report comment
Pavlo
pisze:
26/01/2017 o 13:58
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 14:26
Odpowiedz
Report comment
taki tam
pisze:
26/01/2017 o 15:53
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
26/01/2017 o 16:08
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
26/01/2017 o 20:06
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
27/01/2017 o 01:51
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
27/01/2017 o 01:50
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
26/01/2017 o 11:49
Odpowiedz
Report comment
taki tam
pisze:
26/01/2017 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
paczanga
pisze:
26/01/2017 o 11:36
Odpowiedz
Report comment
to ja
pisze:
26/01/2017 o 12:19
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
26/01/2017 o 12:45
Odpowiedz
Report comment
paczanga
pisze:
26/01/2017 o 14:56
Odpowiedz
Report comment
taki tam
pisze:
26/01/2017 o 15:46
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
26/01/2017 o 20:00
Odpowiedz
Report comment
kriss
pisze:
27/01/2017 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
26/01/2017 o 11:31
Odpowiedz
Report comment
kriss
pisze:
26/01/2017 o 20:15
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
57 komentarzy do "Jak się nie zakręcić"
A mi się spodobało jedno zdanie Pana Dworaka: “nasze przepisy, o ruchu okrężnym, praktycznie nic nie mówią”. Lubie ten program. Ale chyba czas uregulować przepisy dotyczące takich skrzyżowań w Polsce skoro tyle problemów stwarzają. Dopiero później douczać ludność. Każdy ma swoją rację. Każdy się mądrzy. Każdy wie lepiej. Ale problem się zaczyna jak trzeba wyjechać autem za granicę Polski gdzie przepisy jasno określają zasady ruchu okrężnego, a tam zwykle uczą jeździć inaczej niż Pan Dworak twierdzi.
TAKIE PYTANIE, NIEZWIĄZANE Z TEMATEM
jak rozkładają się mandaty i winni w przypadku karambolu na 20 aut ? przecież niektórzy mogli wyhamować i być wepchnięci na samochód poprzedzający przez tego za nimi, a niektóry mogli walić sobie w tył po kolei. Jak to jest załatwiane ?
7:35-7:44 czarny samochód jedzie lewym pasem ronda i według instruktora ma wjechać na prawy pas (sam instruktor wjechał na prawy pas bo miał wolne miejsce) ALE NIE MOŻE TEGO ZROBIĆ BO PRAWY PAS JEST ZAJĘTY I PRZEPUSZCZA SAMOCHODY Z PRAWEGO PASA I JESZCZE POKAZUJĄ ŻE ŻEL ROBI BO POWINIEN WPIERDZIELIĆ SIĘ NA PRAWY PAS NIE PRZEPUSZCZAJĄC SAMOCHODÓW I JECHAĆ DO TUNELU, FAKT PRZEJECHAŁ LINIE CIĄGŁĄ ALE UNIKNĄ STŁUCZKI BO KULTURALNIE PRZEPUŚCIŁ SAMOCHODY 7:46-49
1. koleś aż piszczy tak jest przejęty i broni swoich racji…..
2. kto normalny pozwala na “budowę ogrodów” na rondzie????!!!!!!!!! przecież przez to nic nie widzę czy ktoś jest na rondzie i z jaka prędkością jedzie, takie wysepki i ogrody jakie robi się z rond stwarzają zagrożenie bo ograniczają pole widzenia……. nawet trzcinę sadzą na rondach aby nic nie było widać, za to powinny być kary……
ziomus jak bedziesz jechal wystarczajaco powoli i zgodnie z przepisami to zdazysz wszystko zauwazyc nawet i kolor kwiatuszków na grzadeczce chocby ich tam roslo cale stado…. co za roznica ? Jak wjedziesz w tunele a tam rondo to tez bedziesz plakal ze nie zbudowano przezroczystych scian?
do “szym” zapoznaj się z tym artykułem….
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/tu-zginal-kulig-wtedy-tory-zaslanial-budynek-teraz-sznur-ekranow,392560.html
Komentujemy ronda a nie przejazdy kolejowe…. ?
Jest rondo SKRZYŻOWANIEM ??? Jest. To kur.w.a.sygnalizujemy skręt jak na każdym innym. A pan expert niech włączy myślenie.
zapraszam do Chełma, lubelskie na rondo turbinowe. tu to dopiero mozna sie uśmiac jak co niektórzy jeżdżą.:)
ale mnie ten majster irytuje po prostu nie mogę go słuchać, niby taki specjalista.. co z tego że zna dobrze przepisy i je próbuje wytłumaczyć skoro to robi w sposób moim zdaniem irytujący..
Ale używanie lewego kierunkowskazu aby pokazać że dalej jedziemy po rondzie jest bardzo dobrym pomysłem i sam tak robię, niejednokrotnie ktoś mi wjechał przed maskę na chama bo “myślał” że będę zjeżdżać (zawsze używam kierunkowskazów).
Dodać można że pas wewnętrzny jest w naszym kraju w takim razie zbędny bo Polska mentalność jest taka “Jadę prawym, nie wpuszczę gnoja bo czekałem na swoją kolej a on sobie na cwaniaka jedzie wewnętrznym” wewnętrzny pas nie ma prawa zjechać z ronda przed zewnętrznym to w Polsce jest to kompletnie do du** bo osoba jadąca wewnętrznym zatrzyma ruch i będzie musiała czekać aż ktoś normalny ją wpuści.
Uważam że to nagranie co zostało pokazane w filmie przy galerii handlowej, to niby zajechanie drogi.. z tego co w kilku miejscach widziałem i czego się nauczyłem kiedyś na kursie to wewnętrzny ma pierwszeństwo przed zewnętrznym więc w teorii Ci panowie czy tam panie mieli pierwszeństwo przed nagrywającym czyż nie?
Proszę nie pisać o prawo jazdy znalezionym w Laysach czy jeszcze gorzej w Top Chipsach bo to żenujące, widze jak każdy jeździ i sądzę że większośc nie ma pojęcia jak to tak na prawde wygląda a to że nie ma wielu wypadków na rondach to jest to najwyraźniej czysty przypadek..
Rondo z 2 pasami, dojazd prawym pasem zapchany.. 15 aut stoi i czeka a lewy? puściutki bo Polska mentalność jest jak już wyżej napisałem jaka.. ech
Nie mentalność, lecz przepisy, zobacz sobie poprzedni odcinek z rondami, tam policjant wytłumaczył.
niezrozumiałe są dla mnie te łapki w dół, jakiś ból dupki chwyta?
Pas wewnętrzny ma pierwszeństwo przed zewnętrznym? Od kiedy? Nie chciałbym się z Tobą spotkać na rondzie 2 pasmowym.
Problem z rondami będzie jeszcze przez wiele lat. Nie sądzicie, że łatwiej byłoby tworzyć ronda spiralne? Zmiana pasa na zewnętrzny na rondzie nie jest takie bezpieczne (gorsza widoczność w prawym lusterku), a zakładanie, że możemy zjeżdżać tylko z prawego pasa będzie powodowało jeżdżenie Januszy dookoła ronda prawym pasem (oczywiście chodzi mi o sytuację gdy przy zjeździe mamy 2 pasy).
Turborondo lekiem na chore przepisy i ich interpretacje.
Jest to jeden z odcinków, którego zupełnie nie rozumiem. Prowadzący co jakiś czas zmienia stanowisko na temat jazdy po rondzie. W przykładnie nadesłanym przez widza wymuszenia są ewidentne, tylko nie mówi się nic o tym, że kierujący zjeżdża 3 zjazdem, więc powinien wjechać na rondo na pas wewnętrzny, gdy będzie ono puste (będzie miejsce do bezpiecznego włączenia do ruchu) i przed samym zjazdem zmienić pas na zewnętrzny. Jeżeli budujemy ronda mające po 2-3 pasy ruchu uczmy też po nich poprawnie jeździć, bo większość kolizji na rondach to przypadki nieumiejętnego dobrania pasa do kierunku ruchu. Jeżeli chodzi o to słynne już rondo przy przystanku autobusowym o 3 zjazdach uważam, że tam pan Dworak ewidentnie powinien jechać pasem wewnętrznym. Zgadzam się więc z cytatami z tego pisemka, że nie ma co rozdmuchiwać sytuacji na rondach, tylko trzeba nauczyć ludzi, że zmieniając kierunek jazdy należy to zasygnalizować.
Jest jakiś przepis, który nakazuje wjazd na wewnętrzny pas, gdy zjeżdżamy 2 i kolejnym zjazdem? Nie ma, więc dobór jest pasa jest dobrowolny, gdy tego znaki nie wyznaczają, lecz zjazd jest już regulowany, ponieważ w przypadku ronda z nagrania nadesłanego trzeba ustawić się przy prawej krawędzi. Natomiast, ustawienie się przy prawej krawędzi na rondzie z niewyznaczonymi pasami uniemożliwia nam wyprzedzanie pojazdów z prawej strony, ponieważ jest zakaz, natomiast można to zrobić, gdy ustawimy się na wewnętrznym niewyznaczonym pasie.
No właśnie jest. Specjalnie skontaktowałem się z kuzynem, który zdał prawko w Krakowie kilka tygodni temu. Skręt w lewo oraz zawracanie to bezwzględnie wjazd na wewnętrzny pas. Zasada prosta – w prawo i prosto: zewnętrzny, w lewo i zawracanie: wewnętrzny.
Kuzyn stanowi o przepisach obowiązujących w tym kraju?
Po co głupio komentujesz Januszu skoro nie rozumiesz przedmiotu dyskusji? Czy trzeba być geniuszem, żeby zrozumieć, że przez ostatnie kilka miesięcy wyjeździł kilkadziesiąt godzin po Krakowie z instruktorem, który wpoił mu najnowsze, obowiązujące przepisy ruchu drogowego, m.in sposób jazdy po rondzie?
Doskonale to rozumiem. TomaszTomasz pyta o konkretny przepis, a Ty mu wyjeżdżasz z tekstem, że gadałeś z kuzynem. Nie obchodzi mnie z kim gadałeś. Do póki nie podasz konkretnego przepisu, to obawiam się, że nie mamy o czym dyskutować.
Pavlo, pozdrów kuzyna i powiedz mu, że lepiej niech sam się dokształci bo wg tego co go uczyli, często będzie narażony na stłuczkę z jego winy. Zewnętrznym pasem, o ile nie ma oznaczeń poziomych, możesz jechać wokół ronda aż ci się znudzi.
Mnie tak nauczono i uważam, że jest to jedno z rozwiązań, które minimalizuje kolizje na rondzie, z resztą z doświadczenia wiem, że zewnętrznym pasem ronda najczęściej jeżdżą osoby niedoświadczone, które boją się zmiany pasa ruchu i zwyczajnie nie są nauczone myślenia na drodze.
Wjazd którym wjechał nagrywający jest jednopasowy, a na rondzie są dwa pasy. Ponieważ lewy był zajęty to żeby nie blokować tych co za nim (może któremuś żona rodziła?) wjechał na prawy i nim jechał bo na lewym ciągle były samochody.
Po 5 Co jeżeli prawy pas nie możne jechać inaczej niż w prawo i tylko na prawy pas? (ciągła linia) to lewy ma zostać nie używany nigdy?
PS: wszystkie moje przykłady widzę codziennie w drodze do pracy.
5) Z ronda tylko zjeżdża się w prawo, a jeśli twierdzisz inaczej, to daj znać jak podzielisz zjazdy na rondzie z nierównomiernie ułożonymi wylotami? Prawy, mniej prawy, prawie na wprost, mniej lewy, bardziej lewy?
Podaj link do google maps z kilkoma przykładami albo podaj ich lokalizację.
Czy Pan Dworak jeździ kiedykolwiek samochodem poza kręceniem programu JB?
Po 1: lewy kierunkowskaz na rondzie (zwłaszcza jednopasmowym) zdecydowanie zmniejsza szanse, że ktoś wyjedzie nam przed maskę, bo widzi, że będziemy jechać dalej.
Po 2: większość rond w tym kraju ma średnicę wyspy poniżej 1 metra i widać wszystkie samochody dojeżdżające do ronda, a wrzucenie kierunkowskazu w prawo następuje kiedy przód auta miną już poprzedni zjazd a tył jest jeszcze poza rondem !! (w przypadku ciężarówek) albo za poprzednim zajadem. czyli lewy kierunkowskaz ponownie ułatwia innym kierowcom ocenę naszych zamiarów
Po 3: jak mamy nie jeździć na logikę to polecam jechać zgodnie z oznakowaniem pionowym, które notorycznie prowadzi na czołowe z betonowym filarem, bo po budowie zapomnieli przemalować. Św. Piotr da wam like
Po 4. a jak jest rondo z jednym zjazdem (w budowie) ale 2 pasy wchodzą i wychodzą z ronda, to wszyscy mają pchać się na prawy? bo z lewego nie można zjechać? ponownie kłania się logika, której Pan Dworak nie uznaje.
Podobny przykład jak jest więcej zjazdów, ale droga główna prowadzi np. prosto a wjazdy z boków są bardzo mało uczęszczane. (oczywiście trzeba uważać, bo mimo wszystko trzeba puścić pojazdy z prawego pasa).
Po 5,6 ,7 8…. przykładów jest dziesiątki, ale jak mamy wszystko wrzucać do jednego wora i nie używać logiki ani najlepiej w ogóle nie myśleć to życzę powodzenia w życiu
1) Badania jakieś przeprowadziłeś? Nie jest wymagany i koniec, no i prawidłowo, że tak jest, ponieważ on tyle mówi, co wcale. Wjeżdżający bez znaczenia, czy samochód na rondzie ma kierunek załączony, czy nie, musi ustąpić, gdy mu to znak nakazuje.
2) Bzdura, pojeździj po kraju, to się przekonasz, wyjedź z miejskich uliczek, to również się przekonasz, że tak nie jest.
3) Ani razu nie spotkałem się z taką sytuacją, o której piszesz, możesz pokazać jakiś przykład?
4) To nie logika ma być zrozumiała dla innych, lecz przepis, a ten kto nie rozumie przepisu, który nakazuje w prawo skręcać z pasa przy prawej krawędzi jezdni, to znaczy, że powinien być odesłany na egzamin kontrolny. Kierujący nie ma prawa zjeżdżać z ronda pokazanego na filmie z wewnętrznego pasa, ponieważ jest tam linia ciągła oraz przepis nakazuje dokonywać skrętu w prawo z prawego pasa, chyba, że znaki inaczej nakazują.
Lewy kierunek na jednopasmowym rondzie to powinien być obowiązek(na wielopasmowym mógłby wprowadzać zamęt – zmiana pasa) , przed zjazdem z ronda oczywiście prawy. To zdecydowanie upłynnia ruch. Jednak jak widze to około połowa kierowców w ogóle nie używa kierunkowskazów na rondach (nie mowie już o zmianie pasa, wyprzedzaniu czy zwykłym manewrze skrętu), nie wiem żarówki albo prąd mają drogi?
Dokładnie!!!
“Po 4. a jak jest rondo z jednym zjazdem (w budowie) ale 2 pasy wchodzą i wychodzą z ronda,”
To oznakowanie poziome można poprowadzić tak, że zjazd będzie się odbywał z obu pasów ronda.
Szukasz problemów, tam gdzie ich nie ma, bo nie chce ci się zmieniać własnych złych nawyków na drodze.
w naszych wspanialych warunkach drogowych wjezdzanie na wewnetrzny pas na takim rodzie to proszenie sie o problemy..
Jeśli pozwalają na to znaki poziome na rondzie, to tak.
A co jeśli przed wjazdem na rondo byłyby strzałki w lewo na lewym i prawo na prawym, a na rondzie nie byłoby już strzałek? Czy wtedy można zjechać z lewego?
Jeśli pozwalają na to znaki poziome na rondzie, to tak
Nie wprowadzaj w błąd, bo jeżeli masz “lewoskręt” i w prawo to z lewego nie wolno ci zjechać na pierwszym zjeździe, dopiero drugi zjazd o ile nie jest znowu oznaczony umożliwia ci ten manewr.
Na pierwszym zjeździe z ronda w tym przypadku nie możesz zjechać, dopiero na drugim, o ile nie będzie kolejnych strzałek.
No właśnie. Przypadek 3:45 z Krakowa, gdzie bywam bardzo często, pokazuje skąd tyle wymuszeń i wypadków na rondach. Jakim prawem gość z kamerką wjechał na rondo, gdy były na nim inne samochody? Od razu uprzedzę, nie znam dobrze polskich przepisów, zdałem prawko w UK, gdzie ronda stanowią olbrzymią większość skrzyżowań, i tutaj od wielu lat jeżdżę dokładnie tak, jak instruktor pokazał mi na 1 lekcji. Mało, że nie miałem kolizji do tej pory, nie spotkałem się z najmniejszą stłuczką na rondzie. W sytuacji pokazanej 3:45 nie wyjeżdżam dopóki po mojej lewej ręce na rondzie są samochody. Jak widzę polskie przepisy ruchu drogowego skomplikowały tę sytuację do granic możliwości dając pierwszeństwo pojazdowi włączającemu się do ruchu. Kompletna bzdura.
Jak to? Od kiedy pojazd wjeżdżający na rondo, gdy ma znak A-7 ma pierwszeństwo przed pojazdem na skrzyżowaniu?
Wjechał i o ile pojazd na prawym niewyznaczonym pasie ruchu nie musiał zmienić prędkości, to nie wymusił, pojazdy na lewym niewyznaczonym pasie go nie dotyczyły. Co lepsze, powołujesz się na to, że to polskie przepisy utrudniają jazdę po rondzie, a możesz kilka wymienić? Jakoś PoRD prawie nic o rondach nie mówi, pomijając przepisy ogólne i wzmiankę o prawym kierunkowskazie przy zjeździe.
Dlatego to napisałem. Po pierwsze nie widzę na tym rondzie wyznaczonych pasów prawego i lewego, a po drugie nawet jeśli przyjmiemy że samochody jechały po wewnętrznym pasie, wjazd kierowcy z kamerką UNIEMOŻLIWIŁ im zmianę pasa na zewnętrzny, więc defacto wymusił pierwszeństwo. Nawet jeśli kierowca z kamerką miał prawo wykonać taki manewr w świetle przepisów, jest on nielogiczny z punktu widzenia codziennego ruchu drogowego. Później się ludzie dziwią skąd takie zastraszające statystki w PL. Jeden jedzie, bo wie, że może a drugi jedzie tak jak się jeździć powinno.
Nic mu nie uniemożliwił, ponieważ nie było żadnego manewru, ale wiem co masz na myśli i w pełni się zgadzam, że powinien zaczekać, lecz i tak nie wymusił.
Co do braku wyznaczonych pasów na takim rondzie, to się zgadzam, że powinny być, bo jak jest miejsce na zatrzymanie samochodu na rondzie i jeszcze dwa obok siebie dają radę przejechać, to znaczy, że miejsce na ich wyznaczenie jest.
Po pierwsze, to że nie są wyznaczone liniami pasy to nie znaczy, że ich tam nie ma i o tym mówi PoRD. To można porównać do takiej samej sytuacji jak droga jednokierunkowa o dwóch nie wyznaczonych pasach. Oczywiście w PL obowiązuje ruch prawostronny więc chcąc z takiej drogi skręcić w lewo najpierw musimy zasygnalizować zmianę pasa ruchu i dopiero potem zamiar skrętu w lewo, to samo dotyczy tych co jechali po rondzie. Jakby gościu co jechał po rondzie chciał zjechać to musi najpierw dać sygnał o zmianie pasa (mimo, że nie ma namalowanych linii) i dopiero potem kontynuować manewr skrętu w prawo (zjazd z ronda).
W prawo się rozumie, w prawo.
Ponieważ nie sygnalizowali zmiany pasa na prawy no to na niego wjechał.
tez tak wjezdzam
Niestety ale kierowcy w UK rowniez maja problem z rondami. Wiem bo sporo jezdzilem po UK.. sprawdz se, pokrec sie po jakims rondzie w kolko na zewnetrznym pasie. Powodzenia.
Kierowcy po rondach jeżdżą tragicznie. Nie ma co się jednak dziwić kierowcom, skoro instruktorzy jazdy uczą takich głupot. Nawet na YT nie brakuje filmów, na których instruktorzy wpajają swoją teorię o jeżdżeniu w kółko z włączonym lewym kierunkowskazem.
Co raz mniej zauważam takich delikwentów, może te nagrania mimo, że jest ich sporo to jednak przy ilości instruktorów i szkół jazdy to margines jest.
ja jednak daję na rondzie znak, że będę się kręcił i przed wjazdem na rondo też, wolę wiedzieć, czy ktoś będzie się na nim kręcił. Pan na filmie powiedział, że to nie jest zabronione, a opinie innych na ten temat, które będą w komentarzach mnie mało interesują
Twoja opinia także nas nie interesuje 😉
Nie mam nic przeciwko sygnalizowaniu, że bd się kręcił, ale uważam, że jest to zbędne.
Jak nie włączasz kierunkowskazu w prawo to oczywiste jest, że będziesz kręcił … no nie? 😀
ja to widzę tak, jak dojeżdżam do ronda i widzę lewy kierunek u kręcącego się to wiem, że muszę się zatrzymać, albo znacząco zwolnić, jak widzę prawy kierunek gdy ktoś zjeżdża z ronda to mogę się szykować do sprawnego wjazdu na rondo, a często nie widzę żadnego kierunkowskazu, no to wtedy lepiej zastosować pierwszą wersję
I sam sobie odpowiedziałeś, kierunek lewy jest zbędny, bo cały czas jakbyś jechał prosto, dopiero jak zjeżdżasz z ronda dajesz prawy, czy to takie trudne ? Mało już widzę kierowców, ba nawet w L nie uczą tego, że wjeżdżając na rondo i na nim jak chcemy skręcić w lewo to należy kierunkowskaz dawać, nikt tego nie stosuje.
Po co tobie informacja, że będziesz się kręcił?
a jadąc prosto włącz awaryjne
Rondo.. najprostsze z możliwych połączeń dróg, a jacyś idioci potrafią to tak skomplikować, że strach z domu wychodzić…
czytając komentarze rozwala mnie logika zwolenników lewego kierunkowskazu to tak jakby na skrzyżowaniu równorzędnym auto z mojej prawej strony miało włączony jakiś kierunkowskaz czy nie dla mnie to bez różnicy muszę ustąpić. Moim skromnym zdaniem największym problemem lewego kierunkowskazu jest taki : widzę jego lewy kierunkowskaz który sugeruje mi że NIE będzie wyjeżdżał na najbliższym zjeździe a często nie wiemy na którym wjeżdzie wjechał co zmniejsza szanse na ustąpienie mu gdyby chciał zmienić pas na zewnętrzny i opuszczenie ronda.