Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
“Nagle chyba zmienia zdanie”
—
Polskie Drogi #53
›
“Jedyna możliwość to ich spychać”
sie 22 2016
Kategoria:
O WŁOS
https://www.youtube.com/watch?v=9uWAp_J7ecs
do góry
113 komentarzy
do "
“Jedyna możliwość to ich spychać”
"
karol
pisze:
24/08/2016 o 11:04
Odpowiedz
Report comment
eugeniusz
pisze:
24/08/2016 o 10:10
Odpowiedz
Report comment
Zorro Polskich Dróg
pisze:
23/08/2016 o 22:00
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
23/08/2016 o 19:35
Odpowiedz
Report comment
zenek
pisze:
23/08/2016 o 18:47
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
23/08/2016 o 12:54
Odpowiedz
Report comment
Ozz
pisze:
23/08/2016 o 13:36
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
23/08/2016 o 16:17
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
23/08/2016 o 22:46
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
24/08/2016 o 10:38
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
24/08/2016 o 13:00
Odpowiedz
Report comment
Krystian
pisze:
23/08/2016 o 11:18
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
23/08/2016 o 09:45
Odpowiedz
Report comment
Ozz
pisze:
23/08/2016 o 08:48
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
23/08/2016 o 10:53
Odpowiedz
Report comment
Ozz
pisze:
23/08/2016 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
23/08/2016 o 15:48
Odpowiedz
Report comment
edw
pisze:
23/08/2016 o 01:19
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
22/08/2016 o 23:57
Odpowiedz
Report comment
n
pisze:
22/08/2016 o 23:52
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
22/08/2016 o 22:31
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
22/08/2016 o 22:19
Odpowiedz
Report comment
Cebulak
pisze:
22/08/2016 o 22:09
Odpowiedz
Report comment
poLak
pisze:
22/08/2016 o 21:05
Odpowiedz
Report comment
kamil
pisze:
23/08/2016 o 01:42
Odpowiedz
Report comment
Esposo
pisze:
24/08/2016 o 10:38
Odpowiedz
Report comment
Paco
pisze:
22/08/2016 o 20:43
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
22/08/2016 o 19:54
Odpowiedz
Report comment
luc
pisze:
22/08/2016 o 19:13
Odpowiedz
Report comment
kamil
pisze:
22/08/2016 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
22/08/2016 o 21:04
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
22/08/2016 o 18:27
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
22/08/2016 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
ARDS uk
pisze:
22/08/2016 o 16:37
Odpowiedz
Report comment
kamil
pisze:
22/08/2016 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
22/08/2016 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
mordzio
pisze:
22/08/2016 o 16:38
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
22/08/2016 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
kamil
pisze:
22/08/2016 o 17:17
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 19:23
Odpowiedz
Report comment
Oko Tygrysa
pisze:
22/08/2016 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
klekot
pisze:
22/08/2016 o 15:25
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
22/08/2016 o 15:16
Odpowiedz
Report comment
WMB
pisze:
22/08/2016 o 17:04
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 19:21
Odpowiedz
Report comment
Oko Tygrysa
pisze:
22/08/2016 o 15:11
Odpowiedz
Report comment
abc
pisze:
22/08/2016 o 14:46
Odpowiedz
Report comment
Twój pan
pisze:
22/08/2016 o 14:22
Odpowiedz
Report comment
drit
pisze:
22/08/2016 o 14:13
Odpowiedz
Report comment
AmericanAndrew
pisze:
22/08/2016 o 14:04
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
22/08/2016 o 14:01
Odpowiedz
Report comment
kamil
pisze:
22/08/2016 o 14:30
Odpowiedz
Report comment
karolski
pisze:
22/08/2016 o 13:39
Odpowiedz
Report comment
Dutch
pisze:
22/08/2016 o 14:12
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
22/08/2016 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
22/08/2016 o 20:55
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
22/08/2016 o 20:56
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 14:29
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
22/08/2016 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 15:22
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
22/08/2016 o 15:51
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 16:59
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
22/08/2016 o 17:12
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
22/08/2016 o 19:08
Odpowiedz
Report comment
kamil
pisze:
22/08/2016 o 17:15
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
22/08/2016 o 18:35
Odpowiedz
Report comment
Pawel
pisze:
23/08/2016 o 20:10
Odpowiedz
Report comment
Karolski
pisze:
25/08/2016 o 06:37
Odpowiedz
Report comment
Betonowy janusz
pisze:
30/08/2016 o 20:44
Odpowiedz
Report comment
KRZYCH
pisze:
22/08/2016 o 13:38
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
22/08/2016 o 13:33
Odpowiedz
Report comment
mgregor
pisze:
22/08/2016 o 13:29
Odpowiedz
Report comment
ano
pisze:
22/08/2016 o 14:38
Odpowiedz
Report comment
ARDS uk
pisze:
22/08/2016 o 16:31
Odpowiedz
Report comment
Redearw
pisze:
22/08/2016 o 13:11
Odpowiedz
Report comment
Alicja
pisze:
22/08/2016 o 13:04
Odpowiedz
Report comment
antysem
pisze:
22/08/2016 o 13:03
Odpowiedz
Report comment
Hasano
pisze:
22/08/2016 o 12:58
Odpowiedz
Report comment
Ewa
pisze:
22/08/2016 o 13:08
Odpowiedz
Report comment
Hasano
pisze:
22/08/2016 o 13:15
Odpowiedz
Report comment
zegarek
pisze:
25/08/2016 o 15:13
Odpowiedz
Report comment
zegarek
pisze:
25/08/2016 o 15:17
Odpowiedz
Report comment
Bebzol
pisze:
22/08/2016 o 13:26
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
22/08/2016 o 14:23
Odpowiedz
Report comment
Hasano
pisze:
22/08/2016 o 15:27
Odpowiedz
Report comment
Castagiro
pisze:
22/08/2016 o 14:45
Odpowiedz
Report comment
Hasano
pisze:
22/08/2016 o 15:26
Odpowiedz
Report comment
Castagiro
pisze:
22/08/2016 o 15:31
Odpowiedz
Report comment
Kulfon z 206
pisze:
22/08/2016 o 12:57
Odpowiedz
Report comment
asdf
pisze:
22/08/2016 o 16:30
Odpowiedz
Report comment
matuszka
pisze:
22/08/2016 o 16:39
Odpowiedz
Report comment
Pierdolicie Hipolicie
pisze:
22/08/2016 o 18:10
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
22/08/2016 o 12:57
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
22/08/2016 o 14:15
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
23/08/2016 o 22:08
Odpowiedz
Report comment
matiap
pisze:
22/08/2016 o 12:48
Odpowiedz
Report comment
kk
pisze:
22/08/2016 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
kk
pisze:
22/08/2016 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
M. Ż.
pisze:
22/08/2016 o 14:06
Odpowiedz
Report comment
MR.X
pisze:
22/08/2016 o 14:32
Odpowiedz
Report comment
schab
pisze:
22/08/2016 o 14:52
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
22/08/2016 o 16:13
Odpowiedz
Report comment
Mniodek
pisze:
22/08/2016 o 16:24
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
22/08/2016 o 18:10
Odpowiedz
Report comment
mordzio
pisze:
22/08/2016 o 19:22
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
23/08/2016 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
dokładnie
pisze:
23/08/2016 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
22/08/2016 o 12:44
Odpowiedz
Report comment
maxikaz
pisze:
22/08/2016 o 12:40
Odpowiedz
Report comment
maciek
pisze:
22/08/2016 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
22/08/2016 o 20:57
Odpowiedz
Report comment
Cebulak
pisze:
22/08/2016 o 20:57
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
113 komentarzy do "“Jedyna możliwość to ich spychać”"
Ty idioto!
Filmik sugeruje dość niski poziom intelektualny kamilka, więc warto zadać pytanie czy kamilek marudząc na prędkość innych samochodów określił ją w milach czy kilometrach na godzinę?
Inna sprawa to wyprzedzanie anglikiem na takiej drodze, na kontynencie bezpośrednio zza zderzaka poprzedzającego pojazdu
Jesteś bandytą drogowym.
Zenku drogi, nikt nie będzie jechal z wielkim odstepem, bo “nie wyprzedza”. Przyznam, ze jak czytam komentarze takie jak Twoje, to mnie krew zalewa – zeby nie uzywac wulgaryzmow. Idiota, kretynem, debilem jest tylko “kierowca”, ktory nie umie poczekac na rozwiazanie sytuacji albo na lepszy moment i pcha sie pod ciężarówkę, bo “on nie bedzie jechal 50”. Jeszcze któryś z komentujacych atakuje kierowcę Scanii, ze za malo zjechal ! Ludzie ogarnijcie się. Ci kierowcy nie jada 50 bez przyczyny. Nie ma mozliwosci wyprzedzić, to jedziemy predkoscia pojazdu ktory zamierzamy wyprzedzic i czekamy na miejsce, w ktorym bezpiecznie wyprzedzimy – czyli drogi Kamilku i jego zwolennicy, w miejscu gdzie nikogo nie zmusimy naszym manewrem do HAMOWANIA i nikokomu nie ZAJEDZIEMY DROGI. Amen.
Niepotrzebnie się pchał jak widział ile jest miejsca, ale wg. mnie kierowcy też jadący przed nim to są cioty. Nie wiem czy to teren zabudowany, że jechali lekko ponad 60 (ale z otoczenia wnioskuję, że niezabudowany). Zamiast jeden po drugim wyprzedzać łajze, która się toczy po drodze, to siedzą jeden drugiemu na dupie. Nie mam zamiaru wyprzedzać – nie siedzę na zderzaku i elo. Jaki jest sens takiego jeżdżenia i ciągłego hamowania? Wystarczy że jeden cymbał jedzie jak ciota na prostej drodze i wszyscy muszą cierpieć przez niego.
Barany kochane. Zachowanie wszystkich na nagraniu poza pasażerką było karygodne. I nie chodzi o przepisy, bo te są jakie są.
Ale chodzi właśnie o to, że wszyscy na tym nagraniu wzajemnie się podjudzają i CELOWO robią sobie pod górkę. Na początku banda debili jadąca z prędkością grubo poniżej przepisowej zderzak w zderzak. I oni mają wszystko w dupie, bo jak sami w komentarzach potwierdzacie swoje buractwo wpisami “trzymam odległość, żeby nie wjechać w dupę”. I to by było nawet sensowne, gdyby nie fakt, że te odległości i tak są fikcyjne, bo jak ten z przodu da w hebel awaryjnie to będzie karambol z udziałem 5 aut, bo żaden z widocznych na filmie kierowców NIE BĘDZIE W STANIE zahamować na czas. Pierdolenie, że czuję swoje auto i 5 metrów mi wystarczy można schować między bajki, bo większość z was nigdy nie hamowała awaryjnie i sobie nie zdaje sprawy jak szybko auto przed wami może się zatrzymać w miejscu i sobie sprawy ludki nie zdajecie, że w takim momencie nawet 50m może okazać się za mało. Najnowocześniejsze auta sportowe z hamulcami za kilka tysięcy z prędkości około 90kmh hamują na dystansie powyżej 50m, a na filmie widzimy odległości, które wynoszą ledwo 10-15m. Także nie pierdolcie tutaj, że trzymacie odległość. Jeździcie tak celowo, żeby własnie uniemożliwić innym wyprzedzanie. Postawa psa ogrodnika, sam nie wyprzedzi innym nie da. Druga sprawa – przyśpieszanie podczas bycia wyprzedzanym. Konia z rzędem, że wyprzedzany kierowca jeszcze bardziej i celowo zmniejszył dystans, żeby nikt się nie wcisnął. Sytuacja nagminna, a bardzo ciężka do udowodnienia w razie draki.
Zachowanie autora było niebezpieczne, ale w sumie całkowicie uzasadnione.
Jedzie banda debili jeden za drugim i nie da się wyprzedzić. Wy bierzecie jakiś udział w konkursie na najdłuższy pociąg drogowy?
I proszę przestańcie sobie gębę wycierać, że jedziecie zgodnie z przepisami, bo nie jedziecie. Utrudniacie ruch poruszając się po prostu wolno, nie trzymacie bezpiecznych odstępów, które nie wystarczą nawet na czas reakcji wynoszący 1 sekundę. Odstępy jakie widać na nagraniu powodują, że jak pojazd poprzedzający naciśnie hamulec to jadący za nim zorientuje się o tym w momencie uderzenia, bądź na ułamek sekundy przed. Nie ma fizycznej możliwości, żeby na dystansie 10-15 metrów zmieścić czas reakcji, reakcję i samo zatrzymanie się pojazdu, bądź unik.
W końcu jakiś mądry komentarz.
Ni chu chu nie masz racji.
Hamowanie z 60 km/h to około 20 metrów. Do tego trzeba brać pod uwagę, że każdy samochód się porusza, a nie stoi w miejscu, więc nie musisz trzymać tych 20 metrów za pojazdem, bo ten przed tobą w miejscu nagle też nie stanie, tylko ileś tam metrów musi zrobić do 0. Więc 5-10 metrów całkiem wystarczy przy takiej prędkości. Musisz mieć tyle miejsca aby mieć czas na reakcję i nie walić ewentualnie w kogoś przy pełnej prędkości, a najlepiej w ogóle nie walić.
Samochody dojeżdżające do betoniarki jeszcze 30-60 sekund wcześniej mogły jechać te 90-100 km/h, ale po dojechaniu do niej, przy braku możliwości wyprzedzania muszą zwolnić do prędkości betoniarki. Wtedy odległości pomiędzy samochodami zmniejszają się. Tym bardziej, że wszystkie auta nie hamują równocześnie, tylko jak domino, każdy po sekundzie dwóch od poprzedzającego. Dziesiąte auto może hamować po 30 sekundach od pierwszego. Do tego jedni mniej inni mocniej hamują, odległości pomiędzy samochodami mogą wtedy byc różne, raz to będzie 20 metrów, ale może być i 3 czy 5.
A teraz pomyśl co by sie stało, kiedy każdy trzyma te niecałe 10 metrów, bezpieczne dla siebie, i nagle w środek wciska się Kamilek ?? Kamilek jest jakieś 2-3 metry za pojazdem i 2-3 przed pojazdem, co w sytuacji kiedy ktoś jeszcze przed tym nagle hamuje ?? Kamilek ładuje komuś w kuper i Kamilkowi ktoś ładuje się w kuper. Kogo wina ?? Tylko i wyłącznie Kamilka. W dobie rejestratorów przy nagraniu z takiego wypadku byłby jedynym sprawcą.
Jakie 20m chłopie, chyba w teorii i tunelu aerodynamicznym. W praktyce potrzeba co najmniej dwukrotnie większego dystansu. Weź pod uwagę, że jedno auto zahamuje szybciej, drugie wolniej. Do tego znając stan techniczny aut w Polsce można domniemać, że co najmniej połowa z aut biorących udział na nagraniu nie ma ABSu wcale, albo ma go niesprawnego. Do tego przeciętne, kilku letnie ogumienie w każdym z tych samochodów. 20m hamowania to będzie na teście jak się spodziewasz, ale nie jak jedziesz w ruchu ulicznym, gdzie kompletnie nie spodziewasz się hamowania do zera i najczęściej niestety kończy się ono dzwonem. Problem polega na tym, że jak widzisz pojazd hamujący przed Tobą to nie od razu widzisz, że hamuje awaryjnie. Pierw widzisz światła stopu i mija około sekunda zanim sam zaczniesz hamować… dopiero gdzieś po następnej sekundzie reakcji dociera do Ciebie, że to nie hamowanie zwyczajne, ale awaryjne. Nie ma fizycznej możliwości, żeby zatrzymać się w ruchu ulicznym przy takiej prędkości, na odcinku 20 metrów. A nawet jeśli się zatrzymasz to gwarantuję Ci, że będzie to zatrzymanie “na grubość lakieru”. Pytanie tylko czy można nazwać odległością bezpieczną odległość, która pozwala Ci zahamować na milimetry. Dla mnie bezpieczna odległość to taka, która nie powoduje, że na widok świateł stopu poprzednia zrywam się jak poparzony wciskając hamulec do podłogi – bo takie hamowanie nie ma z bezpieczeństwem nic wspólnego. To takie trzymanie odległości na słowo honoru. Dlatego uważam, że bezpieczna odległość przy prędkości 90-100kmh to przynajmniej 70-80 metrów, bo wiem, że na takim dystansie nie tylko na czas zareaguje, ale również nie będę musiał reagować gwałtownie. Mało tego, trzymając taką odległość robię uprzejmie miejsce właśnie takiemu Panu Kamilowi. Dużo prościej jest mi potem zweryfikować odległość na nowo po wjechaniu innego pojazdu pomiędzy mnie, a poprzednika i w zasadzie nie ma wtedy ciśnienia.
Ale Ty właśnie pokazałeś jak się u nas jeździ. 20 metrów, czyli na słowo honoru. 20 metrów, czyli jak pojazd przed Tobą zacznie awaryjnie hamować, to zrywasz się jak poparzony i testujesz wszystkie trzyliterowe systemy w aucie. Jeśli uważasz to za bezpieczną jazdę to gratuluję wyobraźni.
I nie, nie popieram tego co zrobił kolega Kamil, ale rozumiem pobudki. Inne nagrania tego kolesia pokazują, że jest narwańcem, który powinien ewidentnie przemyśleć swoje zachowanie na drodze, ale nie chcę by uwadze umknął też fakt, który taką jazdę prowokuje. Nie spadniekorona ze łba, jak zamiast 20 metrów zrobisz 50 metrów i pozwolisz się wyprzedzić skoro sam tego zrobić nie zamierzasz, albo się boisz, albo nie umiesz, whatever. Po drodze poruszają się różne pojazdy i to, że Ty nie możesz w danym momencie przeprowadzić manewru wyprzedzania nie znaczy, że inni też nie mogą. Podjąłeś decyzję o niewykonywaniu wyprzedzania, bo uważasz, że nie masz do tego możliwości? Zrób miejsce komuś kto może ma mocniejsze auto, lepszy refleks i nie próbuj na siłę zgrywać cwaniaka jadąc z odstępem na słowo honoru, egoistycznie zostawiając miejsce tylko i wyłącznie dla siebie. To, że prawo nie obliguje Cię do trzymania odstępu dla wyprzedzających nie znaczy, że musisz być chujem na drodze i koniecznie z tego prawa korzystać. Nie spadnie Ci ze łba korona jak zamiast 20 metrów zrobisz 50 i takiego Kamila wpuścisz. Tym bardziej, że tak jak mówiłem – 20 metrów daje Ci miejsce do zatrzymania, ale na słowo honoru i w żadnym wypadku nie można tego nazwać odległością bezpieczną.
Po 1. Wskaż, gdzie podałem jaką odległośc powinno się trzymać przy prędkości 90 km/h ??
Po 2. Sam ostatnio musiałem nagle hamować przy prędkości 50 km/h i wystarczyło mi niecałe 15m, aczkolwiek mało brakowało, ale nie było stłuczki. Przy czym jak byłem skoncentrowany, a nie zajęty pierdyliardem innych rzeczy. A jak sam mówi na filmie Kamilek, jedziemy 50.
Drogi mój kolego…
Po 1. ABS nie jest po to by skracać drogę hamowania i niestety ją wydłuża.
Po 2. Mając odległość od poprzedzającego auta równą powiedzmy te 20m, nie oznacza, że na 20m musisz wyhamować. Droga hamowania Twojego jak i poprzedzającego Cię pojazdu jest zbliżona. Gdybyście zaczęli awaryjnie hamować w tym samym momencie, to po zatrzymaniu dystans między Wami niewiele się zmieni. Bezpieczna odległość to odległość, którą pokonasz w czasie pomiędzy rozpoczęciem hamowania przez auto poprzedzające a Tobą. Jeżeli potrzebujesz sekundy na decyzję i sekundy na rozpoczęcie hamowania to pokonasz w tym czasie 26m, więc dystans 30m powinien być dla Ciebie wystarczający. Z matematyką nie wygrasz 🙂
Nie pochwalam zachowania Kamila ani nie mam zamiaru go bronić, ale…
Czy ktoś z Was przeanalizował dokładnie ten film? Czy macie świadomość, że ta sytuacja była śmiertelnie niebezpieczna? I nie mówię tu o zachowaniu Kamila. Mam na myśli pozostałych kierowców… zapraszam do zapoznania się z wpisem, który porusza jeden z problemów na tym nagraniu:
https://sklep.blshop.pl/bnd/odl_za_poj_1
Najśmieszniejsze jest to, że za wzniesieniem i skrzyżowaniem betoniarka zjechała na prawy i każdy ją bezpiecznie wyprzedził. Wcześniej gość nie zjechał, bo gdyby na górce coś stało na poboczu a ktoś go wyprzedzał to byłoby niebezpiecznie. Tak więc szaleństwa Pana Kamila były bezcelowe jak próba zgięcia łyżeczki siłą woli.
Manewr wyprzedzania nie był bezpieczny to fakt ale kierowca, który tamował ruch powinien pierwszy mandat dostać. Nic tak nie denerwuje jak sieroty jadące 50 km/h jak jest dozwolone 90 km/h. Rozumiem jak są trudne warunki atmosferyczne ale w sytuacji pokazanej na filmie pogoda była bardzo dobra. Jak ktoś nie potrafi szybciej jeździć to niech korzysta z autobusów i nie utrudnia życia innym. Ci co jadą tak 5 km to mają czas ale jak ktoś jeździ dużo to taka różnica prędkości robi ogromną różnicę.
Policja oczywiście woli ukarać tego co jednym kołem najedzie na podwójną ciągłą po wyprzedzeniu muła niż dać mandat za utrudnianie jazdy….
Betoniarka miała jechać autobusem ?? Zastanów się trochę, obejrzyj kilka razy filmik, włącz mózg, i to samo zrób zanim wsiądziesz za kierownicę, bo kiedyś zrobisz krzywdę nie tyle sobie co niestety innym.
Mówię tutaj o samochodach jadących za betoniarką jeżeli chodzi o ten film. Nie powiesz mi że to problem ja wyprzedzić przed wzniesieniem.
A jazda autobusem tyczy się tych osobówek, które się wleką. Takich zawalidróg jest pełno niestety.
Widzę, że ta betoniarka jedzie środkiem swojego prawego pasa, przez co nie łatwo ją ot tak wyminąć, a także widzę, że z na przeciwka praktycznie non-stop coś jedzie. Nie wiem jak wyglądała droga wcześniej (przed filmikiem) i jaka była sytuacja na niej.
Ja bym przed wzniesieniem nie wyprzedzał, bo jest słaba widoczność, a do tego mogę trafić innego wariata pokroju Kamilka jadącego w przeciwnym kierunku, który będzie wyprzedzał, przed wzniesieniem (a domyślam się, że przed tą betoniarka było bardzo pusto, więc pewnie takich wyprzedzających pod górką tam nie brakowało) i nie chciałbym się wbić w takiego na czołówkę. 2 minuty jazdy za betoniarką to strata na całym odcinku jakichś 30-60 sekund maksymalnie, naprawdę żadna różnica.
Ten filmik to raptem 10 sekund na drodze przed wzniesieniem. Szkoda, że Kamilek nie wrzucił dłuższego fragmentu i jak wyglądała sytuacja na drodze po minięciu wzniesienia, bo pewnie okazałoby się, że wszyscy ładnie i płynnie mijali betoniarkę i dobijali do tych dozwolonych 90 km/h. Zresztą pewnie wtedy też Kamilek pewnie by ich wyprzedzał jak wariat.
Kamilek, a poboczem szybciej byś ich nie wyprzedził? Następnym razem spróbuj, będziesz pierwszy.
Jeżdżę na co dzień bryką, z bi-turbiną, pewnego razu jechałem nią (nie-)sławną S-7, od Krakowa na północ. Gdzieś w okolicy Widomej, na wysokości lasku, utworzył się dość spory korek. Popatrzyłem, oceniłem, paręnaście samochodów, w tym tiry, więc noga z gazu i jadę za resztą (w mojej ocenie nie było możliwości wyprzedzania). Patrzę w lewo i noga bardziej po hamulcu, gdyż obok mnie, (żeby nie było wątpliwości, pasem do jazdy w przeciwną stronę), ostatnie poty wyciska zdezelowany transporicak (mocno nadgryziony już przez rdzę), a za nim kolejny wyścigowy…fiat panda. Obaj debile szli cały czas na czołówkę, równo spychali każdy samochód jadący z naprzeciwka na pobocze, jakim cudem nie doprowadzili wówczas do wypadku, stanowi to dla mnie tajemnicę, po dziś dzień. Żeby było zabawniej tak bardzo się im spieszyło… że później obu wyprzedziłem, gdy była taka możliwość, na dwupasmówce, nie stwarzając przy tym zagrożenia dla ruchu.
Niektórzy ludzie w życiu nie powinni znaleźć się za kierownicą (a dla bezpieczeństwa, nawet w pobliżu drogi), gdyż swoją głupotą narażają życie i zdrowie bogu-ducha winnych innych uczestników ruchu.
największym baranem był kierowca ciężarówki ,prawdopodobnie miał dużo czasu a co mi tam MÓJ PAS gdyby zbliżył się do prawej chociaż lini nie blokował by i wszyscy spokojnie by wyprzedzali ale niestety trafiają się takie debile 40 na godzinę i maksymalnie przy środku . Oczywiście że zachowanie Kamila idiotyczne w kolumnie trzeba czekać na swoją kolej mój ma ponad 200 kucyków ale w takich wypadkach czekam się na swoją kolej , często spotykam takich Kamilków na zdechłym gratem wpakowują się w takie luki – ale do czasu selekcja naturalna
Kretyn!
zachowuje sie dystans conajmniej na odleglosc jednej dlugosci swojego samochodu, a najlepiej to na taka odleglosc ktora wyznaczaja ci swiatla- 9opcja w nocy) tam gdzie sie konczy oswietlony asfalt tam powinien znajdowac sie samochod przed toba – na ogol okolo 1,5 dlugosci samochodu.
To ze w polskich przepisach nie jest to jasno okreslone to nie znaczy ze kazdy moze sobie decydowac…. warto znac przepisy i zalecenia obowiazujace w innych krajach.
Co do wyprzedzania to mnie wkurwiacie bo ja chce miec swoja bezpieczna odleglosc a tacy pojebancy jak powyzszy ‘Kamil’ zakladaja ze ta odlegosc ktora ja utrzymuje to jest miejsce w sam raz dla nich i moga sie tam schowac przed czolowka podczas wyprzedzania. Dlatego przyspieszam jak widze pojebanców ktory chca sie zabic i przy okazji skasowac i mnie… wole zeby nie wyprzedzal niz mialby spychac mnie do rowu…
Poznaliśmy Kamila. Kamil.. Kamil to taki piracik drogowy, który podczas objawu głupoty podjął ważną kwestię – odstęp ! Nauczmy się zachowywać ‘odstęp’ i pomóżmy 🙂 nie zabić się Kamilowi i podobnym lub żeby Kamil i podobni nie zabili nas i innych..
Chłopie kupiłeś sobie kamerkę i na siłę chcesz coś wstawiać??? Zero pojęcia o jeździe, a w tym Twoim 160 konnym mondejo chyba 150 koni zdechło :p nie kompromituj się chłopie więcej.
mozesz mi naskoczyc biedaku zasrany
Odezwał się srający gotówką Mondeo Man, w jukeju żyjesz więc zakładam że wiesz o kim się tak mówi?
Kamil Ty buraku
Chłopie, jestes glupi czy udajesz głupiego ? Narzekasz, ze za blisko siebie jada, a powiedz mi z jakiej paki niby maja robic odstepy na dwa tiry skoro sie moze sxykowali do wyprzedzania. Jestes bardzo slabym kierowca z blednym poczuciem wysokich umiejętności.
generalnie z jego filmow na YT je*ie buractwem i cebulą…
Diagnoza: płaskostopie mózgu….
A Ty masz płaskostopie ryja gnoju!
Przy gnoju to chyba pracujesz w UK, bo nigdzie indziej takiego wieśniaka bym nie zatrudnił.
Bo gdyby ten jebany chuj tym jebanym superb jechał z odpowiednią odległością od poprzedzającego pojazdu to Kamil mógłby wyprzedać pojedynczo. Tak samo z każdym następnym. Chuje jebane co sobie jeździcie na zderzakach, zostawić odstęp tak, żeby inni mogli wyprzedać!!
Wszyscy się grzeczenie ustawili za ciężarówką przed wzniesieniem, aby ją wyprzedzić przy lepszej widoczności i warunkach za górką, tylko Kamilek nie mógł. Ledwo co do nich dojechał, a już stwierdził, że sie wleką bo tak.
Po wzniesieniu każdy by spokojnie pojedyńczo wyprzedził ciężarowego i Kamilek mógłby próbować ich dogonić.
Kamil pojebalo cię?
jeszcze żeby miał czym jeździć….a tu kurwa Astra 1.9 z 2005r heheh
akurat nie trafiłeś. to było mondeo 2.0 diesel 163km
Aj tam czepiacie sie chlopaka…. pewnie dostal bialej goraczki… bo wszyscy jada jak niedojdy… a jeszcze baba obok marudzi…
w końcu normalny komentarz
Aj tam czepiacie sie chlopaka…. pewnie dostal bialej goraczki… bo wszyscy jada jak niedojdy… a jeszcze baba obok marudzi…
nawet ją przezywam maruda 😛
Po za tym pasażerka nigdy w życiu nie prowadziła samochodu i nie bardzo ma pojęcię o jeździe.
Ty też nie masz, bo jeździsz jak idiota. Jak chcesz sobie poszaleć to jedź na tor, a szybko to możesz jeździć na A czy S. Na takich drogach jeździ się bezpiecznie, czego ty nie potrafisz jak widać na twoich filmikach.
Warto obejrzeć sobie tez inne filmiki żeby mieć obraz kierowcy.
Tu macie caly film…nie wiem czemu zostal przyciety…https://m.youtube.com/watch?v=9uWAp_J7ecs
Technicznie manewr poprawny. Kierowca widzi, że przed nim jadą kierowcy bojaźliwi, to ich sprawnie wyprzedza. Gdyby miał czekać na swoją kolej, to straciłby mnóstwo czasu.
Gdy tylko stwierdził, że nie da rady wyprzedzić (tudzież wolniejsi kierowcy nie ułatwią mu zadania), szybko wrócił na swój pas (co ważne, najpierw wyhamował na prostej, a dopiero później skręcił).
Jedyną uwagę można mieć co do komfortu pasażerów. Podejrzewam jednak, że na takiej trasie 200-300km, jazda jest na tyle płynna, że pasażerowi lubią z autorem filmiku jeździć.
Panowie, nie dajmy się zwariować.
Dokładnie też tak uważam, kierowca wie na ile stać jego samochód, umie wyliczyć czy zdąży – czego wielu kierowców kompletnie nie potrafi myślą że zdążą a później na trzeciego, zachowuje odpowiednią odległość przed poprzednikiem (odwołuje się tu do rozszerzonej wersji filmu na jego kanale).
Jedynie do czego mogę się przyczepić to że przegrał z frustracją i wykonywał ryzykowny manewr ale był on pewien tego że zdąży i zdążył!
szkoda tyko że nie może wyprzedzać po jednym samochodzie, tylko musi szukać miejsca jak na parkingu.
Nie, nie zdążył. Wjeżdżając przed VW spowodował, że ten bodajże Opel za VW, musiał hamować, a to według dzisiejszych przepisów jest już niezgodne z przepisami. I co lepsza, gdyby ten Opel wpakował mu się w kuper to byłaby wina Kamilka, mówię to z autopsji (kumpel tak wpakował się w tył wciskającego się, ale koleś za nim miał kamerkę i policja uznała winę wyprzedzającego, chociaż ten się kłócił bardzo, aktualnie sprawa w sądzie).
Jest szersza wersja
“Patrz jedziemy k..wa 50 na godzinę no”
pasażerka mówi “Nie” a kierowca “Jak nie”
A na końcu
“K…a na ch.j oni tak blisko trzymają się”
I tak łagodnie ta Pani go potraktowała:D ja bym mu zaj…. obojętnie co by było pod ręką, nawet ładowarką samochodową i za drzwi
I Kamilek niedorozwój powinien stracić prawko i robić od nowa z podwoją ilością godzin teorii i jazdy
Kamil… “jesteś, jebni*ty mówię Ci, jesteś jebni•ty nananana na, jesteś jebni•ty mówię Ci, la la lala!!!” – znajdź pierwszą lepszą ścianę, rozbiegnij się i pierd*lnij się w łeb, jak dalej nie odkryjesz, że jesteś pajacem, to proponuję powtarzać, aż do skutku 🙂 BTW najlepiej jak samodzielnie i samotnie wyeliminujesz się z ruchu drogowego, a jak uważasz inaczej zapraszam do odwiedzenia kilku oddziałow rehabilitacji osób po wypadkach komunikacyjnych, a przy okazji oddział neurochirurgii (jakikolwiek). A tak po za tym to nie umiesz jeździć – sprawdź sam na torze jak mało potrafisz (widziałem kilka Twoich filmików).
Się odezwali hejterzy, mistrzowie kierownicy polskich dróg,,, nie pochwalam Kamila ale nie pojmuję dlaczego ludzie są tak “inteligentni” i nie mając zamiaru wyprzedzania pojazdu jadącego bezpośrednio przed, nie zostawią kawałka miejsca tylko dojeżdżają na zderzak…
Słuchajcie mam do Was pytanie kierowcy. Tez mam często takich debili na drodze i pierwsze co to zaczynam przyspieszać. . Bo na huj się pcha jak jest sznur samochodów. Niech czeka na swoją kolej.. czy takie przyspieszenie i utrudnienie lub uniemożliwienie mu wyprzedzenie mnie jest bardziej buractwem i “szeryfowaniem ” na drodze czy raczej normalna reakcja i wkurwieniem. Bo krew mnie zalewa jak takich widzę. Co o tym myślicie? Pozdro Kierowcy
mnie się czepiają a tu taki debil… to co napisałeś to nie buractwo i szeryfowanie ale również złamanie Prawa o Ruchu Drogowym
Art. 24 pkt 6.
Z jednej strony to debil bo jedzie jak jedzie. Ale z drugiej to trochę wkur… jak chciałbyś jechać a nie masz możliwości wyprzedzać bo jeden za drugim i nie wyprzedzają a na zderzakach sobie siedzą.
Dobry patent na takich napaleńców jest w germani na autostradach. Przed niektórymi wiaduktami nad autostradą, są narysowane dwie linie w odstępie chyba 15 metwów. Jeśli dwa auta znajdą się w ich obszarze to ten drugi dostaje do domu fotkę z mandatem 😛
W ten czarodziejski sposób byłby wilk syty i owca cała. Pan by sobie wyprzedzał a i zagrożenie byłoby mniejsze. Ale kierowcy na drodze w 90% myślą tylko o sobie a nie zwrócą uwag na resztę. I jest jak jest 🙂
W końcu jakiś mądrzejszy komentarz! Gość pojechał w tej sytuacji jak debil, ale o co innego tu chodzi…
W “Germani” linie nie są co 15m… Tam odległość między samochodami musi być nie mniejsza niż połowa prędkości którą samochody się poruszają. Linie służą tylko jako odniesienie dla kamery by móc obliczyć odległość.
Tutaj widać jak sznurek samochodów jadących powiedzmy 60 jedzie w odstępach 10m. Czyli o 1/3 tego co powinni!!! To nie kolumna BORu!!!
Zrozumiałe jest, że o ile szykujemy się do wyprzedzania to czasem podjedziemy bliżej. Ale większość siedzi na zderzakach nie mając ani mocy, ani zamiaru szybko się zebrać i wyprzedzić…
Może zamiast ganiać ludzi za +20km/h na pustej prostej należałoby każdemu z takich wstawić po 300pln za nie trzymanie odstępu?
W mieście też trzymasz 25 metrów odstępu?
sry, miało być do karolski
a kij, jednak dobrze 😀
A czy n filmiki mamy autostradę ?? Nosz k…a panowie, o czym wy piszecie. Napisz jak jeździ się w “germani” na tykich drogach jak na filmiku.
Kierowca debil, a to że jadą wszyscy 60 czy 70, to normalna prędkość, równie dobrze może któryś zaraz skręcać w lewo czy prawo i zaczyna już zwalniać. Ale tacy debile jak wy i kierowca nie mają wyobraźni, żeby pomyśleć o tym jak wiele może się zdarzyć w ułamkach najblizszych sekund na drodze.
Nikt tutaj nie pochwala kierowcy z kamerką bo zachował się jak idiota.
Został wskazany jedynie problem nietrzymania odległości przez pojazdy poruszające się w kolumnie z zamulającą prędkością. 60-70 km/h poza zabudowanym to zdecydowanie wolno, zatem jeśli ktoś nie ma zamiaru wyprzedzać, to niech zostawi odpowiedni odstęp aby inni mogli to uczynić. Zwykła kultura i partnerstwo na drodze.
Jeśli ktoś porusza się na dalekich dystansach to jazda z prędkością 60km/h w miejscu gdzie można 90km/h jest irytująca. A wyprzedzić praktycznie nie można przez maruderów przedłużających kolumnę, z których żaden nie ma zamiaru wyprzedzić a mimo to siedzi na zderzaku poprzednika,
Jaka to jest prawidłowa odległość ?? I powiedz mi jak to oceniasz ?? Znasz masy poszczególnych samochodów np. ?? Bo ja np. trzymam inną odległość jak jadę załadowanym samochodem na full np. na urlop, albo w pełnym skałdzie osobowym, a inną jak jadę sam praktycznie pustym autem. I dobieram ją tak, żeby według mnie byla to bezpieczna odległość, kiedy miałbym nagle zachamować i nie wpakować się kumuś w kuper.
Przez takich debili jak kierowca na filmiku, kiedy wpada mi ktoś pomiędzy mnie a auto przede mną, skaraca mi tą drogę drastycznie. A często taki kozak wpada i od razu daje po hamulcu aby nie wpakować sie komuś w tył, a ja muszę hamować aby nie wjechać w niego, ten za mną żeby w mnie itp.
Jazda 60 km/h gdzie można jechać 90 km/h, to nadal prawidłowa jazda. Różnie bywa, czasami sytuacja sprawia, że nie można jechać szybciej. Nie znaczy to, że trzeba odrazu odwalać takie akcje jak na filmiku. Ile by stracić kierowca jakby poczekał kilka minut na dogodniejszą okazję aby wyprzedzić bezpiecznie całą kolumnę ?? Ile by był w plecy w sumie ?? 30-60 sekund ??
Odpowiednia odległość to taka, która pozwoli innemu pojazdowi nas bezpiecznie wyprzedzić. Ułatwiajmy sobie życie nawzajem.
60km/h na ograniczeniu 90km/h robi kolosalną różnicę jeśli mamy do przejechania pareset kilometrów. Niestety jeżdżąc po Polsce często widuję kolumny pojazdów wleczce się 60-65kmh, których łączna długość odpowiada długości dwóch albo trzech tirów. To nie są sporadyczne sytuację. Takich maruderów niezwykle ciężko wyprzedzić, bo potrzebny jest kawał prostej drogi, rzadko spotykany.
Akcji z filmu nie usprawiedliwiam. Nawet wleczenie się 20km/h nie usprawiedliwiałoby takich manewrów. Kategorycznie potępiam takie wyprzedzanie. Chcę jednak zauważyć, że problem jest wielowymiarowy. Każdy kij ma dwa końce.
Nie wiem kto i gdzie Ciebie uczył, ale mnie uczyli, że bezpieczna, odpowiednia odległość to jest taka aby zdążył odpowiednia zareagować/zahamować i nie wpakować się w tył auta przede mną. Auto pakujące się pomiędzy mnie i auto przede mną skraca mi ta drogę drastycznie, i jak czytam wypowiedzi tutaj, to mam wrażenie, że nikt z was o tym nie myśli.
Manewer wyprzedzania to jedna z trudniejszych czynności na drodze i powinno się go wykonywac tylko wtedy, kiedy ma się 100% pewność, że zostanie on wykonany prawidłowo i bezpieczenie, zarówno dla siebie, jak i dla innych uczestników drogi.
Wyprzedzający jest zawsze, ale to zawsze zdany na “łaskę” aut wyprzedzanych, ponieważ to one mają w tym wypadku pierwszeństwo.\
Powiedz mi, co zrobiłby taki wyprzedzający idiota, gdyby nagle okazało się, że samochód przed VW skręca w lewo czy w prawo (zjeżdża z tej drogi) ?? Nic, ale to nic nie usprawiedliwia takiego braku wyobraźni.
Cofnij się do podstawówki, bo o ile się nie mylę to na tym szczeblu edukacji nabywa się umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Nigdzie nie piszę o odległości bezpiecznej (czyli takiej, która pozwala nam zareagować na niespodziewane zagrożenie i wyhamować w odpowiednim momencie), lecz ciągle wspominam o potrzebnie zachowania odległości pozwalającej innym pojazdom na wyprzedzenie nas (a w konsekwencji całej kolumny samochodów “na raty”). To nie jest to samo co odległość bezpieczna.
Co więcej, niestety obowiązek zachowania takiej odległości nie wynika z przepisów (za wyjątkiem ciężarówek poza zabudowanym, czy jakoś tak – nie jestem pewien a nie chce mi się szukać). Odwołuję się jedynie do kultury na drodze i konieczności wzajemnej współpracy. Nie jesteśmy sami na drodze, a jeśli mamy ochotę poruszać się w ślimaczym tempie – nie musimy innych do tego zmuszać, ułatwmy im wyprzedzenie.
Ja rozumiem kulturę jazdy. Ja na takiej drodze akurat zjechałbym lekko do prawej, aby ci za mną mieli lepszą widoczność, jeżeli im się tak śpieszy, i wtedy jak ktoś wyprzedza to zdejmę nogę z gazu aby mu miejsce zrobić przed sobą, ale nie zawsze tak się da.
Tylko tutaj mamy:
– wzniesienie, a w każdym razie tak to wygląda,
– pasy na środku coraz częściej, czyli że zaraz pewnie nie będzie można już i tak wyprzedzać,
– słaba widoczność kierowcy co się dzieje daleko z przodu
– a na końcu widzimy, że wszyscy się człapią za ciężarówką, którą zapewne większość wyprzedziła po pokonaniu wzniesienia
Ja rozumiem, jak ktoś jedzie tak przez dłuższy moment i widzi, że ta kolumna będzie tak jechała jeszcze długo, ale tutaj kierowca dopiero co do niej dojeżdża i już ugotowany, że tak wolno jadą (bo za ciężarowym), więc wali na pałę i wyprzedza. Naprawdę nic by mu się nie stało jakby poczekał do końca tego wzniesienia i dopiero wtedy zaczął jakiekolwiek manewry. Przy lepszej widoczności, lepszych okolicznościach, bo zapewne kolumna skracałaby się wyprzedzając wtedy ciężarówkę. Ile by stracił biorąc pod uwagę całą drogę, 30-60 sekund ?? A o ile bezpieczniej by było.
Jak za ciężarówką (jadącą max 70 km/h na takiej trasie) jedzie kolumna samochodów, to z doświadczenia wiem, że każdy będzie ją wyprzedzał, ale w lepszych warunkach. I każdy trzyma taką odległość między sobą, aby potem wszyscy mogli płynnie wyprzedzić tą ciężarówkę, każdy podjeżdża, jest miejsce, to lewy i wyprzedzają. A taki idiota ciśnie nie wiadomo po co, bo kilka sekund zmarnuje.
W zeszłym tygodniu jechałem trasę Stegna-Warszawa i trafił mi się taki “Kamil” w Hondzie na nr NOS, co wyprzedzał jak wariat. Spotkałem go przed S przy Olsztynku, wyprzedzał jak idiota busy i ciężarowe, a ja sobie spokojnie jechałem te 80-90 (na S prawie te 120), i wiesz co najlepsze, że na jedno-jezdniowych i tak co 10 min do niego dojeżdżałem, bo na tej trasie i tak utykał z jakimś większym wolniejszym. I zostawiłem go dopiero jak zjechałem odpocząć na Orlenie przy rondzie Warszawa/Płock/Ciechanów, wiesz jaki to kawał drogi. Powiedz mi kto jechał bezpieczniej, ekonomiczniej i bez stresu (zarówno dla siebie jak i innych) ??
a gdzie miał skręcać w lewo albo w prawo ? do rowu ? nie było żanego skrzyżowania/wyjazdu/wysepki znaków też nie widziałem żeby sie coś miało pojawić
przeciez w tym filmie nie chodzi o to, ze te pojazdy jada blisko siebie i “nie trzymaja” odleglosci tylko ze ten idiota nie umie wykonac manerwu wyprzedzania bez narazenia siebie (choc tu akurat maja strata) i innych na niebezpieczenstwo.
Odleglosc pojazdow nie ma nic do rzeczy. Jedzie cos z przeciwka to jade spokojnie, nie jedzie – wyprzedzam. Dla niektorych to zbyt trudne rzeczy zrozumiem. Kierujacy jest zwyklym idiota – kierowca ciezarowki zwyczajnie uratowal mu zycie. Mogl poczekac a potem na wolnje drodze machnac ta auta na raz – skoro tak “blisko siebie” jechaly.
Karol, ty debilu, ty nawet nie wiesz o czym piszesz. Gdzieś kiedyś jechałeś przez Niemcy i zobaczyłeś znak. Nie wiesz co oznacza, więc sobie dopowiedziałeś. Otóż, ta odległość 15 metrów to odległość jaką trzeba zachować jadąc po tej autostradzie, czasem spotykane jako “szewrony”. Te 15 metrów to nie miejsce gdzie masz wjechać komuś ty lub autor filmiku, tylko w miarę bezpieczna droga hamowania.
Nie kozacz jak pi*da w necie. Nie trzymasz poziomu wypowiedzi to wy….j i sie zamknij. Łatwo jest argumentować swoje zdanie jedynie głupotą innych bo tak na dobrą sprawę nie ma sie argumentów ani swojego zdania.
Do wszystkich innych co potrafią normalnie dyskutować:
Hehe mała burza…
Widzę, że niektorzy na siłę usiłują zwalić winę na jedną osobę. Powodem tego na filmiku jest na pewno głupota kierowcy ale też zachowanie innych kierowców.
W Niemczech ostatnio byłem raz. Przytoczyłem to rozwiązanie bo moim zdaniem jest dobre. Przyznam, że nie wiem dokładnie jaki odstęp miedzy liniami i jak jest wyliczane. Ale wiem, że robi foto za nietrzymanie odstępu prawidłowego. Tak, nie jest miejsce gdzie wjechać ma ktokolwiek ale właściwie mówąc, jak juz sie czepiamy, to odleglość dająca nam możliwość odpowiednio szybkiej reakcji. Bo życzę powodzenia w hamowaniu na 15 metrach(czy ile ich tam nie jest).
A dalej ciągnąc temat to tam jakoś da sie jeździć i wyprzedzać. Z taka sytuacją nie spotkałem się. Ludzie respektują w większości przepisy. A Wy tłumaczycie to tym, “że taki mamy klimat” i nic nie da sie z tym zrobić.
Wiadomo, że w ruchu miejskim nie ma to żadnego zadtosowania. No nie czepiajmy sie…
Sytuacja jest prosta: tir, auto, auto, auto i Ty, nokt nie wyprzedza, predkość kolumny to 60km/h, a chciałbyś pojechać szybciej. Niewyprzedzając nie trzymam się komuś na zderzaku. Po co to robić? (Chyba, że autostrada i jade za cysterną, polecam bo spalanie dużo mniejsze 😉 )
Może to nie jest rzecz łatwo sprawdzalna i jaką można by kontrolować. Chodzi o inteligencję kierowców i zrozumienie, że nie jest się samemu ja drodze. Ja nazywam to po prostu inteligentną jazdą. To jak zobaczysz auto szybko zbliżające sie z tyłu na autostradzie i mu zjedziesz bo widzisz, że masz na tyle miejsca aby zanim wjechać na lewy znowu zanim dojedziesz dobwlekącego sie tira.
Po prostu myślenie na drodze! Tyle ode mnie 😉
ostatnio udało mi się wyprzedzić pociąg w składzie 16 samochodów – oczywiście bezpiecznie bo przez długą prostą i nic akurat nie jechało, jak by jechało to bym nie miał gdzie się schować Oo. sprawdziłem czy ktoś tez będzie wyprzedzał – nikt – wszyscy jechali 50
szukałem tego komentarza – ja zawsze jadę z odstępem minimum takim aby się jeszcze 2 samochody zmiesciły
A ODLEGŁOŚĆ MIĘDZY SAMOCHODAMI
Kolejny idiota, który prawo jazdy dostał chyba pod choinkę – czym prędzej powinni mu je odebrać.
Pan Kami generalnie jeździ jak poj…ny:
https://www.youtube.com/watch?v=pMkfP5pbyJA
no debil, dla niego proponuję karę dożywotni zakaz prowadzenia i przesiadka na rower… Chociaż i tu stwarzałby zagrożenie
chujowo jechał bo się do “britain’s got talent” spieszył heheheh
Przydałoby się 1000 zł mandatu dla nagrywającego kierowcy za stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.
Kurwa Kamil jakbym Cie spotkała to bym Coe dojechała ze odechciałoby Ci sie jeździć do końca życia!!!!
Zeby tak bezmyślnie postąpić i Bóg jeden czuwał wtedy nad takim idiota jak ty !!!
Debil!!!
Kamil nie widział bo jechał anglikiem, a reszta kierowców ma obowiązek zostawić większy odstęp niż 2 metry 🙂
Jeśli nie widzi – niech nie jedzie!
Dokładnie tak 🙂
dokładnie
dziewczyno , nie jeździj z tym kretynem, powinni mu prawko zabrać.
Jak anglikiem to niech z prawej wyprzedza…
2 metry-spałeś dziś dobrze? To bym kut..em obijał mu zderzak! Napisz 50 m i najlepiej zakaz wyjazdu z garażu bo kamil jedzie!
Nie świruj, wiesz o co chodzi.
Który przepis mówi o tym, jaką odległość ma trzymać za samochodem poprzedzającym?
Żaden, ma być bezpieczna.
Czyli taka, o której kierowca decyduje. Koniec.
Zajebisty Kamil jesteś. Też bym wyjechał na ciężarówkę, żeby być 6 sekund do przodu w sznurze samochodów. Chuj tam życie – co to za życie, jak się jest tyle czasu w plecy.
Co to za życie jak jest się takim idiotą jak Kamil 🙂
Co to za zycie jak nie ma adrenaliny. Nic dziwnego, że sie Kamil irytuje skoro sznur jedzie 50 na 90tce.
To go usprawiedliwia? A jak jest korek, bo się niektórzy kierowcy nie potrafią wyzbierać, to zirytowany Kamil poszukiwacz adrenaliny może napierdalać przez chodnik?
lecz się kamil lecz się
Bijcie masterczółki 😀
I to dokładnie 😉
typowy morderca drogowy
dokładnie
dokładnie
Dokładnie morduje czy co dokładnie?
Dokładnie w sensie że się zgadzają z przedmówcą
matiap pisze:
22/08/2016 O 12:48
“typowy morderca drogowy”
dokładnie
Dokładnie tak.
dokładnie
Dokładnie 🙂
dokladnie
dokladnie
dokładknie
Weź się Kamil…:D
no debil co tu komentowac
pasażerka mądrzejsza od kierowcy.
Na huj to mu prawko potrzebne bo przy takiej jeździe szybko je straci.
Jakim trzeba być debilem żeby dowody własnej głupoty i ignorancji do neta wrzucać????
według wypowiedzi kierowcy: “pasażerka nigdy w życiu nie prowadziła samochodu i nie bardzo ma pojęcię o jeździe” xD