Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Uwaga ślisko!
—
Polskie Drogi 24
›
Jedź bezpiecznie odc. 525
gru 09 2014
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
POŚLIZGI
https://www.youtube.com/watch?v=OAzLLYKgb7Y
do góry
13 komentarzy
do "
Jedź bezpiecznie odc. 525
"
Piotr
pisze:
15/12/2014 o 13:15
Odpowiedz
Report comment
Duif
pisze:
09/12/2014 o 19:48
Odpowiedz
Report comment
Krzych
pisze:
09/12/2014 o 18:44
Odpowiedz
Report comment
zazi
pisze:
09/12/2014 o 16:39
Odpowiedz
Report comment
Duif
pisze:
09/12/2014 o 13:29
Odpowiedz
Report comment
damian
pisze:
09/12/2014 o 14:17
Odpowiedz
Report comment
K4wtan
pisze:
09/12/2014 o 13:04
Odpowiedz
Report comment
Peck
pisze:
09/12/2014 o 12:23
Odpowiedz
Report comment
damian
pisze:
09/12/2014 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
*
pisze:
09/12/2014 o 11:59
Odpowiedz
Report comment
Bucho
pisze:
09/12/2014 o 11:38
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
09/12/2014 o 16:37
Odpowiedz
Report comment
Outremer
pisze:
10/12/2014 o 18:52
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
13 komentarzy do "Jedź bezpiecznie odc. 525"
a gdzie odcinek 524 🙂 ?
@damian, jeśli tam chcesz jechać 40km/h pod górkę to powodzenia. Tiry tam szybciej jadą.
Jeśli jestem rozpędzony to wg rozsądku i logiki nie będę hamował przed górką tylko po to, żeby wlec się 40km/h jak krowa na drodze. To co mówi Pan Dworak jest czasem dobre. Ale czasem zupełnie oderwane od tego co się spotyka na drodze i jak się powinno jeździć.
@krzych dobrze mówi. Za bardzo jest przywiązany do tego co jest w przepisach, a za mało do realnej jazdy. Chciałbym zobaczyć Pana Dworaka, który w tym miejscu jedzie 40km/h wlokąc się za ciężarówką.
Tak w ogóle, wg tej logiki, lepiej wyprzedzać na ciągłej, albo nawet przerywanej ale na trzeciego niż na wydzielonym do tego specjalnym pasie? Toż to namawianie kierowców do jeszcze większego niebezpieczeństwa.
@damian, fajnie, profilaktyka ponad wszystko. To jest tak jakbyśmy wiedzieli, że trzeba unikać przeziębienia, ale nie wiedzieli jak sobie z nim poradzić gdy już nas złapie. A złapać może niespodziewanie i nieraz niezawinienie. Trzeba nauczyć kierowców jak sobie poradzić w sytuacjach stresujących, a nie jak do nich nie doprowadzać.
Ehhh… Wszystkiemu winne CB Radio, prawda jest taka, że pokazane miejsce jest pod bardzo dużą górę i mało komu chce się żonglować biegami, żeby tylko nie wyprzedzić, więc wolą już je dokończyć, a jeśli jest mokro to nie koniecznie musi się to skończyć dobrze, więc rozwiązaniem tego problemu było by szybsze skończenie się lewego pasa. Dla mnie osobiście DEBILIZMEM tego odcinka jest pokazywanie wyprzedzania pod górę zamiast pokazanie, że wyprzedzające samochody kończą przed przejściem i marnie to widzę, żeby w razie “hallo” ktoś jadąc 70 km/h zatrzymał się na odcinku 20m (lub mniej)… Poza tym w każdym cywilizowanym kraju takie podjazdy służą do wyprzedzania wolniej jadących, tylko w Polsce Pana Dworaka to jest złe. Co do potrącenia pokazanego na początku odcinka, to przejście będące jednocześnie progiem zwalniającym powinno załatwić sprawę raz a dobrze, a nie pier****nie o Chopinie, że nikt nie reaguje na apele. Jak dla mnie to Pan Dworak jest zbyt przewiązany do przepisów i policyjnej szkółki, która nakazuje karać karać i jeszcze raz karać, zamiast albo pokazywać bezsensowność niektórych przepisów, albo rozwiązania, które uczynią nasze drogi bezpieczniejszymi lub jak kto woli zmuszą kierowców do zwalniania, np. na przejściach. No, ale płacą mu za nagonkę na kierowców, więc wykonuje to najlepiej jak tylko może, swoją drogą to ciekawe czy poza okiem kamery też jest taki przepisowy.
ps. Jeśli samochód ma sprawny ABS to jak Pan Dworak chciałby zobaczyć ślady hamowania?! To już nie czasy kiedy szczytem luksusu w samochodzie były hamulce tarczowe!
A ja bym radar postawił. Akurat w takich miejscach jestem zaa. I jeden z drugim by zwolnił
Znów w tym programie mamy sprzeczności… Raz mówią, że kierowcy przekraczają prędkość i wypadają bo przekraczają 40km/h. Za chwilę, że 40-tka jest, bo jest osuwisko. Prawda jest taka, że spokojnie można tam pod górę jechać 60-70km/h, i wyprzedzać wolniej jadące auta. Program jest bardzo dobry, ale czasem strasznie oderwany od rzeczywistości. Zamiast mówić o tym jak wyjść z poślizgu, program mówi o tym jak w niego broń Cię Boże nie wpaść. To jest duży błąd.
Właśnie po to są znaki, aby ostrzegać przed niebezpieczeństwem. Częśc z nich są absurdalne to fakt – prosta droga na polu i 40 km/h, ale przy tak krętym zakręcie w górach gdzie rzadko kiedy jest profil wyprzedzanie to idiotyzm. Sorki że to powiem ale to mi przypomina roszczenia amerykanów do mcdonalda za to, że są otyli. Kursy wychodzenia z poślizgu to jest zupełnie inny temat bo pamiętajmy że nie jesteśmy sami na drodze.
Pierwsza sprawa to Pan “ekspert” troszkę poleciał idiotyzmem mówiąc że CB radio = nie szanowanie przepisów.
Po drugie na bezpieczeństwo na tej drodze jest jedna łatwa recepta. Nie ograniczenie do 40 czy nawet 10 km/h tylko likwidacja pasa do wyprzedzania.
Moim skromnym zdaniem w takich niebezpiecznych miejscach, jak na filmie, powinny byc przyklejone duze zdjecia z wypadkow z tgo miejsca, na bilbordach, jak mamy na reklamach. Duza czesc kierowcow na widok zdjec, puscila by noge z gazu.
W polsce uczy się na kursie po to żeby zdać, bardzo często ci z prawkiem nie potrafią nawet wycofać z parkingu. Ludzie z roku na rok są coraz bardziej ogłupiani przez media, w szkole praktycznie niczego się nie wymaga, kompletnie żadnej inwencji twórczej co przekłada się na świadomość pewnych faktów przyczynowo skutkowych. Ja często widzę jak łebasy od na odcinku od świateł do świateł 1,2,3 do odcięcia wpychając się na siłe między autami, nie dość że kompletnie nic do nie daje to jeszcze ludzie muszą uciekać z pasów. Może jakby zaczęli na kursach puszczać fimy z wypadków śmiertelnych bez cenzury może by to zasiało pewne wątpliwości.
Obawiam się, że niestety takie filmy nic by nie dały w większości przypadków. Aby odniosły skutek, konieczna jest wyobraźnia i zdolność do postawienia się w sytuacji drugiej osoby (to przecież mogłem być ja- ja też tak jeżdżę/ też tak robię). Znaczna część osób, które potrzebowałyby takich projekcji, niestety, bardzo często swoimi czynami (na drodze, ale nie tylko) udowadnia, że procesy myślenia (tak twórczego i odtwórczego) są im zupełnie obce. Ten kto ma wyobraźnię od samego początku nie robi takich rzeczy, ponieważ w mediach pełno informacji o wypadkach, w telewizji są programy o tym, a poza tym jeżdżąc, prędzej czy później, zobaczysz wypadek lub (czego absolutnie nikomu nie życzę) weźmiesz w nim udział.
Polak zawsze wie najlepiej- jak jest 40 to znaczy że 80 też się pojedzie i da radę. A później nagle szok, bo auto wpada w lekki poślizg i już dajemy po heblach a dalej to wiadomo jak się kończy.
A według mnie to wszystko przez takie ograniczenia “na wyrost”. Sam sie na tym nie raz złapałem. W mojej okolicy na mazowszu notorycznie jest tak, że dojeżdżasz do zakrętu z ograniczeniem do 40, a okazuje się, że spokojnie pokonujesz go 60. Z takim doświadczeniem pojedzie człowiek w Polskę i nagle okazuje się, że na mazurach jak jest ograniczenie do 40 to tyle trzeba w zakręt wejść, bo inaczje to można się zdziwić.
Akurat w tym prezentowanym przypadku ja bym dał nawet 30, weź pod uwagę, że a)osuwisko, b) mokra, oszroniona, oblodzona nawierzchnia, c) niebezpieczny zakręt d) nieumiejętność wielu kierowców do pokonywanie wszelakich zakrętów – jak zsumujesz to wszystko to zauważysz, że żadnego “na wyrost” tutaj nie ma. Jest zwykła konsekwencja kilku czynników które złożyły się na odcinku 300-400 m