Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Niebezpiecznie zielone
—
Polskie autostrady
›
Jedź bezpiecznie odc. 540
mar 25 2015
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
https://www.youtube.com/watch?v=9iR1Kesn8Dk
do góry
21 komentarzy
do "
Jedź bezpiecznie odc. 540
"
lukasz
pisze:
25/03/2015 o 21:31
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
25/03/2015 o 22:01
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
26/03/2015 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
DawidS
pisze:
25/03/2015 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
25/03/2015 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
miko
pisze:
25/03/2015 o 16:48
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
25/03/2015 o 14:33
Odpowiedz
Report comment
czytać
pisze:
25/03/2015 o 15:04
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
25/03/2015 o 21:37
Odpowiedz
Report comment
Sarmata
pisze:
25/03/2015 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
25/03/2015 o 21:23
Odpowiedz
Report comment
Sarmata
pisze:
26/03/2015 o 10:01
Odpowiedz
Report comment
Q
pisze:
25/03/2015 o 12:44
Odpowiedz
Report comment
Q
pisze:
25/03/2015 o 12:45
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
26/03/2015 o 12:34
Odpowiedz
Report comment
namexyz
pisze:
25/03/2015 o 13:10
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
25/03/2015 o 13:31
Odpowiedz
Report comment
Sarmata
pisze:
25/03/2015 o 16:23
Odpowiedz
Report comment
DawidS
pisze:
25/03/2015 o 18:39
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
26/03/2015 o 06:45
Odpowiedz
Report comment
Wąsu
pisze:
25/03/2015 o 11:25
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
21 komentarzy do "Jedź bezpiecznie odc. 540"
a czemu kur*a nie mogą do sygnalizatora wstawić klosza ze strzałka w lewo i w dół do zawracania ?
chyba w dupie byłeś i gówno widziałeś
Mogą i na wielu skrzyżowaniach tak jest. Ale jeśli z ulicy po lewej świeci się zielone światło (kierunkowe) do skrętu w prawo, to nie można tego zrobić. A zakazu zawracania być nie musi: jeśli światła nie działają to zawrócić można (jadący od lewej i skręcający w prawo nie mają wówczas gwarancji – dawanej przez zielone światło – bezkolizyjnego przejazdu).
Przyczyną łamania zakazu zawracania na bezkolizyjnej zielonej strzałce jest jedno i drugie.Niewiedza może wynikać z tąd że wielu kierowców wzoruje się na oznakowaniu gdzie w wielu miejscach stawia się jako niepotrzebny znak ZAKAZ ZAWRACANIA.
Wielu kierowców ignoruje zakaz zawracania gdyż jest on plagą na drogach.Mozna zrozumieć ze na co którymś skrzyżowaniu nie można zawrócić, ale nie to że na prawie każdym. Wiadome jest ze jak ktoś ze jeśli ktoś z posesji chce jechać w lewo to na drodze dwujezdniowej musi skrecić najpierw w prawo a potem zawrócić( coraz częściej na wielu skrzyżowaniach gdzie jest droga dwujezdniowa jest tylko nakaz skrętu w prawo-nie ma możliwości skręcania w lewo) tylko jak ma to zrobić na kilka pod rząd skrzyzowań ma zakaz zawracania
Pan Redaktor notorycznie trąbi na innych, też mógłby nie dawać złego przykładu…
a po ch… jest klakson? jak gamon jedzie źle to trzeba mu zwrócić uwagę
Ja przypuszczam, że jednak większość kierowców (tak raczej 95%) jest nieświadomych, że sygnalizator świetlny ze strzałką jest równoznaczny z zakazem zawracania.
Na kursie prawa jazdy, który robiłem 20 lat temu, nic takiego się nie uczyłem, a temat sygnalizatora ze strzałką nie jest aż tak chodliwy, żeby gazety się o tym rozpisywały.
Swoją drogą jak to dobrze, że jest taka strona jak ta, gdzie takich rzeczy możemy się dowiedzieć.
Na koniec jeszcze jedno pytanie do redaktora:
Wyobraźmy sobie takie skrzyżowanie jak na filmie, czyli z sygnalizatorem świetlnym ze strzałką ale bez tablicy zakazu zawracanie. Tym razem jednak sygnalizatory świetlne zostały wyłączone (mam na myśli mrugają światłem pomarańczowym), co często się zdarza późnym wieczorem albo w nocy.
Czy w takim wypadku można zawrócić czy nie?
To wbrew pozorom nie jest aż takie oczywiste. Jest skrzyżowanie bez tablicy zakazu zawracania, sygnalizator wyłączony, jest noc, prawie nikogo na drodze, a ja potrzebuję zawrócić… Chcę jechać zgodznie z przepisami… Powinienem jechać dalej i zawrócić dopiero na następnym skrzyżowaniu, czy mogę zawrócić tu i teraz…?
Część pierwsza jest właśnie największą bolączką polskich dróg. Ludzie, którzy prawo jazdy zrobili 30 lat temu, kiedy po miastach jeździły trzy samochody na krzyż i od tamtej pory nie przyswoili żadnej zmiany przepisów. Dlatego jestem zwolennikiem odnawiania uprawnień co 5/10 lat i wcale nie uważam, że jest to okradanie.
Redaktorem nie jestem, ale chętnie odpowiem.
Sygnalizator kierunkowy (ze strzałką) informuje nas o ruchu bezkolizyjnym i kierunku w którym on występuje (prawo, lewo, prosto, zawracanie). W związku z tym w przypadku wyłączonej sygnalizacji zachowujemy się tak jakby ona nie istniała, czyli poruszamy się z godnie z oznakowaniem pionowym/poziomym.
1) Sygnalizator kierunkowy do skrętu w lewo działa i występuje znak zakazu zawracania – nie możemy zawracać
2) Sygnalizator kierunkowy do skrętu w lewo nie działa i występuje znak zakazu zawracania – nie możemy zawracać
3) Sygnalizator kierunkowy do skrętu w lewo działa i nie występuje znak zakazu zawracania – nie możemy zawracać
4) Sygnalizator kierunkowy do skrętu w lewo nie działa i nie występuje znak zakazu zawracania – możemy zawracać
Dzięki za wyjaśnienia 🙂
A tak przy okazji, to oczywiście prawo jazdy ważne tylko określony czas to napewno jedno z rozwiązań. Ale może jednak łatwiej i przyjemniej po prostu popularyzować zmiany w przepisach jak choćby na tym portalu, w telewizji czy w gazetach motoryzacyjnych. No i oczywiście na każdym kroku zachęcać do bezpiecznej i rozsądnej jazdy 🙂
Ja na przykład chętnie się uczę czegoś nowego i chętnie przyswajam wiadomości o zmianach w przepisach, ale akurat o zakazie zawracania przy strzałce nie słyszałem.
Próbowałem nawet czytać aktualny kodeks drogowy, ale niestety niektóre sformułowania wcale nie są oczywiste i jednoznaczne do zinterpretowania. Stąd też właśnie przypuszczam, że czasopisma i telewizja byłyby bardziej efektywną formą zwiększania bezpieczeństwa na drodze.
A po co masz znaki poziome wymalowane na jezdni. Dla ozdoby?
Znak poziomy nie rozwiązuje problemu. Spójrzmy na opis strzałki:
P-8b strzałka kierunkowa w lewo:
Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką (…) Ponadto umieszczona na jezdni strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
Powinni zmienić przepisy.
P-8b powinien zezwalać na skręt tylko w lewo. Natomiast na drogach widzę jakieś hybrydy p-8b połączone z p-8c i to jest dobre bo jasno komunikuje co możesz zrobic.
Po co w takim razie jest znak “Zakaz zawracania? Skoro strzałka skrętu w lewo już sama w sobie jest równoznaczna z takim zakazem ?
Czy to nie jest mylące? Skoro znamy znak zakaz zawracania a w pewnym momencie go nie ma to można w domyśle uznać że zawracanie jest dozwolone.
Wez człowieku oddaj prawo jazdy, rozumiesz słowo nakaz ?!?! jak sama nazwa wskazuję masz obowiązek do pewnej czynności, a znak zakazu musi być ponieważ czasami są skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej cymbale !!!!!!
Dziwie się ze macie prawo jazdy…
Zakaz zawracania może stać na skrzyżowaniu bez sygnalizacji bezkolizyjnej, strzałki kierunkowe…
A jak mamy jak byk pas do skrętu w lewo to nie zawracamy bo w tym samym momencie osoby z pasa po lewej mogą mieć strzałkę do skrętu w prawo co doprowadzi do kolizji
A po co jest znak informujący o zmianie pierwszeństwa przejazdu? Jeśli znamy taki znak a go nie ma to możemy uznać w domyśle że wciąż mamy pierwszeństwo….
Myślenie (a raczej jego brak) na poziomie tych co twierdzą że jest zakaz przepuszczania pieszych. Jak to usłyszałem to myślałem że się posikam ze śmiechu… 😀
Po to ,że jak sygnalizacja nie działa to stosujesz się do znaków.
Ten znak jest tak naprawdę niepotrzebny.Zarzadca drogi go stawia dodatkowo tak jak np stawiają zakaz wyprzedzania gdzie same przepisy tego zabraniają przejścia dla pieszych, zakręty, skrzyżowania itp
znak zakaz zawracania jest dlatego,że jesli sygnalizacja świetlna jest wyłączona to mozna zawracać,wiec dajmy na to brakło pradu,naprawa itp i sygnalizacja kierunkowa jest wylaczona, wtedy zawracać z pasa do skretu w lewo można, po to jest niekiedy dodatkowo znak zakazu zawracania
Gdyby było więcej zawrotek PRZED skrzyżowaniami, to kierowcy nie musieliby zawracać na skrzyżowaniach przy takiej sygnalizacji. Ludziom nie chce się jechać 2-3 km po to, żeby zrobić to zgodnie z przepisami.
6:50 to trochę przegięcie. Gość jechał z taką samą prędkością co samochód z “L”, nie wyprzedzał go. Nawet gdyby zauważył (a w sumie to powinien), że elka hamuje żeby przepuścić pieszego, to musiałby hamować bardzo gwałtownie, stwarzając jeszcze większe niebezpieczeństwo.