Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Nieustąpienie pierwszeństwa na przejściu
—
Lewi w lewo, a prawi w prawo
›
Kolizja z Łodzi
paź 08 2018
Kategoria:
OKIEM KAMERY
Ciekawe gdzie kierowca opla patrzył?
https://youtu.be/1LWfO1Wu9Tk
do góry
47 komentarzy
do "
Kolizja z Łodzi
"
motocyklista
pisze:
10/10/2018 o 00:35
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
10/10/2018 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/10/2018 o 09:12
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
11/10/2018 o 17:27
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/10/2018 o 22:45
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
09/10/2018 o 18:45
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 19:21
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/10/2018 o 19:31
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 19:41
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/10/2018 o 19:46
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 20:04
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/10/2018 o 20:11
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 21:32
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
09/10/2018 o 22:11
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 22:18
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 11:52
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
09/10/2018 o 15:52
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 17:05
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
09/10/2018 o 19:56
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 20:07
Odpowiedz
Report comment
bladteth
pisze:
11/10/2018 o 23:47
Odpowiedz
Report comment
ENAK
pisze:
09/10/2018 o 10:50
Odpowiedz
Report comment
Nino Rota
pisze:
09/10/2018 o 10:44
Odpowiedz
Report comment
StarRad44
pisze:
09/10/2018 o 11:45
Odpowiedz
Report comment
Azi
pisze:
09/10/2018 o 10:34
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
09/10/2018 o 10:13
Odpowiedz
Report comment
StarRad44
pisze:
09/10/2018 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
09/10/2018 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
Admin vel Driver tablicy rejestracyjnej
pisze:
08/10/2018 o 22:25
Odpowiedz
Report comment
Mateo
pisze:
08/10/2018 o 22:23
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
08/10/2018 o 22:17
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
08/10/2018 o 21:16
Odpowiedz
Report comment
UrodzonywWarszawie
pisze:
09/10/2018 o 00:44
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
09/10/2018 o 01:20
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
09/10/2018 o 06:54
Odpowiedz
Report comment
Oskar
pisze:
09/10/2018 o 07:51
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/10/2018 o 08:13
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
09/10/2018 o 08:45
Odpowiedz
Report comment
Razi
pisze:
09/10/2018 o 09:39
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
09/10/2018 o 10:57
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
09/10/2018 o 11:08
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2018 o 14:47
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
09/10/2018 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
Słoneczko
pisze:
08/10/2018 o 21:05
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
08/10/2018 o 21:14
Odpowiedz
Report comment
dan
pisze:
09/10/2018 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
Toporny
pisze:
09/10/2018 o 12:27
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
47 komentarzy do "Kolizja z Łodzi"
Racej bym obstawiał, że jest to jedno skrzyżowanie. Tutaj pod linkiem: https://www.google.pl/maps/@53.447993,14.5741095,3a,75y,280.52h,76.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEJQnDPf3il8_g3iJvKdPZw!2e0!7i13312!8i6656 podobna zagwozdka. Często dochodzi do wymuszeń kierowców jadących tak jak ten niebieski na google maps (nie ustępują wyjeżdżającym z prawej strony).
Inna kwestia, że w tym filmie żaden kierowca nie włączał się do ruchu – oni byli w ruchu. Poruszali się drogami podporządkowanymi.
Od jakiej odległości pomiędzy odnogami jest to jeszcze skrzyżowanie, a od jakiej już nie i jaki przepis to określa?
Stary Szoferze – napisałem moim zdaniem (obstawiałbym). Wiesz, że takiego przepisu Ci nie powiem. Zwyczajowo jest to skraj drogi po przedłużeniu. Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zajrzeć do projektu u zarządcy drogi.
Projekt drogi nie może być podstawą prawną w tym przypadku, gdyż oceny skrzyżowanie / nie skrzyżowanie musi móc dokonać każdy kierowca. Twierdzę, iż w momencie, gdy droga się rozwidla znaczenie ma wyłącznie fakt, czy skręcający w lewo był w stanie wjechać na drogę główną i poruszać się zgodnie z kierunkiem jej przebiegu. W PRD nie ma miejsca na “obstawiał bym” tu musi być opcja zero – jedynkowa. Odpowiedz na pytania: iż gdyby ta odnoga dochodziła do drogi głównej w odległości 100m to też “byś obstawiał”? Nie? a 50m?, a 25m? a 5m? – no to odległość nie może być kryterium, bo jak sam przyznajesz nie jest określona w żadnym przepisie, jak masz inne, dostępne dla każdego kryterium oceny to jestem otwarty na dyskusję.
Wchodząc w komentarze spodziewałem się wpisów o winie nagrywającego i się nie zawiodłem. Nawet pod takim oczywistym nagraniem widać ilu mamy debili-pseudokierowców.
Widok google street view chyba rozwiewa wątpliwości (skrzyżowanie 1×4 kierunki), chyba że, sytuacja od 2014 się tam zmieniła.
https://www.google.pl/maps/@51.7298598,19.4683095,3a,75y,77.78h,85.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYkXtxA2jFFRqCQy0Jiuqpg!2e0!7i13312!8i6656
Nic nie rozwiewa, już to widziałem i napisałem to co poniżej, to nie jest jedno skrzyżowanie.
Uzasadnij.
Opuść wzrok wpis niżej – tam jest uzasadnienie, moje!!!!
Jak wyjedzie Ci ktoś z podporządkowanej, uderzysz w jego bok to też przyjmiesz jego tłumaczenie, że skoro uderzyłeś to znaczy że on już był na drodze głównej, czyli miał pierwszeństwo ?
Spróbuj czytać ze zrozumieniem. On nie tylko “był na ulicy z pierwszeństwem” , ale poruszał się tą ulicą zgodnie z jej kierunkiem! Czy gdyby wyjechał na tą ulicę 100m wcześniej też byś twierdził że to jedno skrzyżowanie i nie miał pierwszeństwa? A 50m? A 25m? – to w końcu ile i na jakiej podstawie prawnej? Przykład z wyjeżdżającym z podporządkowanej – jest cośkolwiek inny.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której strony nadjeżdża.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.
Przepisy PRD znam cytować nie musisz, tyle że tam nagrywający poruszał się drogą z pierwszeństwem przejazdu.
Kwestią kluczową jest tu czy drogi z których wyjeżdżały pojazdy (podporządkowana i wewnętrzna) należą do tego samego skrzyżowania, czy też nie – odpowiedź na to zagadnienie i mamy winnego, ale jak zdania są podzielone to się nie dogadacie nigdy, a tylko będzie bicie piany.
Potrzebne są konkretne przepisy/rozporządzenia definiujące skrzyżowanie.
“skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;”
Pierwsze co zrobiłem po obejrzeniu tego materiału, to przeczytałem powyższą definicję, tyle, że wnosi ona niewiele, moim zdaniem, ale jak potrafisz z niej coś wyinterpretować – napisz
Moim zdaniem nagrywający jechał prawidłowo. Czytam głosy, które mówią iż cały czas był na skrzyżowaniu wiec de fakto był skręcającym w lewo i nie miał pierwszeństwa. To wyobraźmy sobie, iż to rozwidlenie nie jest przed wysepką, tylko 100m wcześniej, i że ta lewa odnoga łączy się drogą główną w odległości 50m od połączenia prawej – wtedy nikt by chyba nie twierdził, iż jest to skrzyżowanie… To teraz wskażcie mi przepis który odkreśla do jakiej odległości takie rozwidlone drogi są jednym skrzyżowaniem? Nie ma? No to odległość nie może być kryterium, a jakieś kryterium być musi. Widzę tylko jedno: jeśli skręcający w lewo przejechał przez oś jezdni i porusza się pasem drogi z pierwszeństwem przejazdu zgodnie z kierunkiem pasa, to znaczy, iż opuścił jedno skrzyżowanie i zbliża się do kolejnego – zatem nagrywający jechał prawidłowo.
Przeczytaj inny komentarze. Nagrywający włączał się do ruchu z drogi wewnętrznej i to jest tutaj problematyczne.
Ale on już się włączył, on był na drodze z pierwszeństwem! – gdyby ten wyjazd był 20m dalej też byś pisał, że z podporządkowanej wyjechał? a 50m? – a jest przepis który tą odległość określa?
Nie jest określona. Dlatego napisałem, że sytuacja jest problematyczna.
Skoro nie jest określona, to muszą istnieć inne kryteria i te opisałem,
Komplikujesz. Nie trzeba sobie wyobrażać. Taki układ:
https://goo.gl/maps/NW4gncdZhC22
Ile tu jest skrzyżowań?
Black hole sun, won’t you come… and wash away the rain…
To była zwykła karma za słuchanie takiej “muzyki”.
hahaha… z powodu tej muzyki myślałem, że ktoś się pomylił z tą Łodzią i że tak naprawdę chodzi o Radom 🙂
Prawa wolna?
To nie pierwsza taka sytuacja że skrzyżowanie jest jakoś dziwnie rozciągnięte i niejasne są zasady pierwszeństwa, bo niby tamten pojazd to jechał z naprzeciwka i nagrywający miał mu ustąpić pierwszeństwa. Ja jadąc nie mam czasu się domyślać co zarządca drogi miał na myśli. Tam nawet na początku nie wiadomo którędy jechać bo równie dobrze można tą wysepkę z lewej objechać skręcając tam w lewo.
Co Ty gadasz. Proste skrzyżowanie jak drut. Jest droga główna , na którą facet wjechał. Po prawej wali go opel , który ma ustąp. Nie ma tam żadnej filozofii.
No ja bym się z tobą zgodził. Mi bardziej o to chodzi że i że różne potworki się tworzy na drogach i łatwo o pomyłkę. https://youtu.be/crh4yApdLas?t=462 7:42 zobacz sobie, że oznakowanie nijak się ma do tego co widać na drodze i że niby nagrywający miał wtedy pierwszeństwo. Potem jest szperanie w przepisach rozporządzeniach kto niby ma pierwszeństwo i co to jest skrzyżowanie. No spoko ale ja jak jadę mam wszystko w ułamku sekundy załapać a nie myśleć.
Wina brudnej szyby przedniej, miał dużo czasu żeby wyhamować 🙂
hehe dobra nuta pozdro mordko
Tylko w Łodzi czarne słońce
Wina nagrywającego. Mimo przesuniętych wlotów jest to jedno skrzyżowanie i opel miał w tym przypadku pierwszeństwo.
Dobry troll. Ale opel minął znak pionowy z ustąp pierwszeństwa, tak jak nagrywający w momencie skrętu w lewo.
Nagrywający włączał się do ruchu z drogi wewnętrznej:
https://www.google.pl/maps/@51.7298598,19.4683095,3a,51.7y,102.45h,85.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYkXtxA2jFFRqCQy0Jiuqpg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl&authuser=0
No, ale z powodu “przesunięcia” nagrywający był już w ruchu w momencie kolizji.
Niestety nie zgodzę się. Ponieważ pierwszeństwo na skrzyżowaniu określa się przed wjazdem na skrzyżowanie. A nagrywajacy w związku z wjazdem z drogi wewnętrznej włączał się do ruchu i był zobowiązany ustąpić wszystkim pierwszeństwa
Z jakiegoś dziwnego powodu droga wewnętrzna kończy się kawałek przed skrzyżowaniem i dalej jest znak A7 czyli normalnie będąc już w ruchu nagrywający wyjeżdżał z podporządkowanej. Opel również wyjeżdżał z podporządkowanej, dlatego oba pojazdy były w sytuacji rownorzednej. Wina nagrywającego.
A jak miałaby się kończyć? Droga wewnętrzna dochodząca do drogi publicznej kończy się na linii rozgraniczającej drogi publicznej. Droga, to nie tylko jezdnia!
Nagrywający był już na normalnej drodze z pierwszeństwem gdy doszło do kolizji. To osobne skrzyżowanie i to że chwilę wcześniej wyjeżdżał z drogi wewnętrznej nie ma znaczenia.
A od kiedy połączenie drogi wewnętrznej z drogą publiczną jest skrzyżowaniem?
Czyli wlot i wylot to osobne skrzyżowania?
Idąc dalej tym tokiem rozumowania to ktoś zawracający jak wjedzie na skrzyżowanie to ma pierwszeństwo?
Możesz podać przepis który określa od jakiej odległości wlotu od wylotu są to osobne skrzyżowania? Bo tu układy dróg mogą być rożne – jak do wlotu do wylotu będzie 100m to też jedno skrzyżowanie? Nie? No a jak 50m? , a jak 25m? – i tak dalej! Ważne jest jedno – nagrywający wjechał na drogę z pierwszeństwem i już się nią poruszał, więc to było osobne skrzyżowanie.
Przede wszystkim to oznakowanie na tym skrzyżowaniu jest nieprawidłowe. Znaki A-7 (a także B-20) na drogach podporządkowanych nie mogą występować samodzielnie, na drodze nadrzędnej przed takim skrzyżowaniem muszą być znaki D-1 (romb) albo z grupy A-6. D-1 nie musi być powtarzany, ale właśnie dlatego przed każdym takim skrzyżowaniem powinien być odpowiedni znak A-6.
Masz rację że pierwszeństwo ustala się przed skrzyżowaniem. i ja się akurat nie zgodzę że to wszystko jest jedno skrzyżowanie. Jedno skrzyżowanie to jest Łączna / Tuszyńska / Strycharska w kierunku zachodnim, a drugie to wylot Strycharskiej w Tuszyńską.
Twoja wina bo miałeś stare zdarte wycieraczki
I słuchałeś irytującej muzyki 🙂
A uuj cię obchodzi co on słucha we wlasnym samochodzie.
Zamieszcza filmik w necie to już sprawa muzyki nie jest tylko jego sprawą, ale wszystkich. Mógł wyciąć dźwięk z nagrania, lub pomyśleć przed kolizją aby ją wyłączyć 🙂