Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Z rozmachem
—
Polskie Drogi #76
›
Korytarz ratunkowy na A4
mar 22 2017
Kategoria:
KAMPANIE SPOŁECZNE
,
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=Xl0ZgBhoUCU
do góry
36 komentarzy
do "
Korytarz ratunkowy na A4
"
szym
pisze:
24/03/2017 o 01:09
Odpowiedz
Report comment
Flo
pisze:
23/03/2017 o 20:58
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
24/03/2017 o 11:39
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
24/03/2017 o 11:39
Odpowiedz
Report comment
Ranek
pisze:
25/03/2017 o 16:14
Odpowiedz
Report comment
Rebel
pisze:
04/05/2018 o 17:59
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
23/03/2017 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
23/03/2017 o 14:15
Odpowiedz
Report comment
Ranek
pisze:
22/03/2017 o 20:22
Odpowiedz
Report comment
Flo
pisze:
23/03/2017 o 21:09
Odpowiedz
Report comment
Ranek
pisze:
24/03/2017 o 21:32
Odpowiedz
Report comment
Bolek
pisze:
22/03/2017 o 18:34
Odpowiedz
Report comment
Ranek
pisze:
22/03/2017 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
22/03/2017 o 18:07
Odpowiedz
Report comment
Olek
pisze:
22/03/2017 o 15:54
Odpowiedz
Report comment
rzadek
pisze:
22/03/2017 o 17:45
Odpowiedz
Report comment
Midas
pisze:
22/03/2017 o 15:37
Odpowiedz
Report comment
Coralgol
pisze:
22/03/2017 o 15:19
Odpowiedz
Report comment
wujek_samo_zło
pisze:
22/03/2017 o 15:05
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
22/03/2017 o 14:07
Odpowiedz
Report comment
GOŚĆ
pisze:
22/03/2017 o 14:13
Odpowiedz
Report comment
GIepson
pisze:
22/03/2017 o 13:55
Odpowiedz
Report comment
GIepson
pisze:
22/03/2017 o 13:56
Odpowiedz
Report comment
GOŚĆ
pisze:
22/03/2017 o 14:04
Odpowiedz
Report comment
GIepson
pisze:
22/03/2017 o 14:12
Odpowiedz
Report comment
GOŚĆ
pisze:
22/03/2017 o 14:25
Odpowiedz
Report comment
lxl
pisze:
22/03/2017 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
GIepson
pisze:
22/03/2017 o 14:22
Odpowiedz
Report comment
JA
pisze:
22/03/2017 o 17:34
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
23/03/2017 o 08:12
Odpowiedz
Report comment
GOŚĆ
pisze:
22/03/2017 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
poparcie
pisze:
22/03/2017 o 13:44
Odpowiedz
Report comment
smieszek88
pisze:
22/03/2017 o 16:01
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
22/03/2017 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
22/03/2017 o 23:53
Odpowiedz
Report comment
poparcie
pisze:
23/03/2017 o 12:45
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
36 komentarzy do "Korytarz ratunkowy na A4"
da sie ? da sie !
Nie wiem kto i po co wymyślił ten “korytarz”, chyba tylko po to żeby na takich stronach jak ta “spece” mieli pole do popisu i okazje do zwymyślania prawidłowo jadących kierowców. Po to jest budowany za SPORE pieniądze ten pas po prawej stronie, za linią ciągłą, tzw. pas awaryjny aby kierowcy podczas awarii samochodu mogli zatrzymać się bezpiecznie i odpowiednie służby dojechać z pomocą. Jest on na tyle szeroki że samochód ciężarowy straży pożarnej może przejechać. Nawet gdy na tym pasie “po drodze” stoi zepsuty samochód kierowcy pozostałych samochodów mogą się jakoś ścisnąć, zjechać i udrożnić przejazd dla tych służb w razie potrzeby. Jak dla mnie należy jedynie piętnować kierowców tzw. cwaniaczków którzy wykorzystują ten pas do ominięcia zatoru, powinno się im nakładać takie kary żeby przy następnej okazji zastanowili się poważnie 5 razy nim zjadą na ten pas. Jeżdżę samochodem ciężarowym (~18,5m) i nie mam najmniejszego zamiaru stosować się do tworzenia tego pseudo korytarza. Szanuje prace służb ratunkowych i jak tylko mogę ustępuje, i zjeżdżam im z drogi, ale to…? Totalna bzdura!
Ja Ci odpowiem: pas awaryjny nie jest pasem używanym do ruchu, a jedynie jako pobocze, np. dla pojazdów unieruchomionych lub w przypadku robót drogowych aby przesunąć pas ruchu w prawo jeśli zajdzie konieczność. Nie mniej zgodnie z przepisami i założeniem pasa awaryjnego, nie jest on przeznaczony do jazdy, tak?
Kiedy mamy zator, bardzo często zdarza się, że na pasie awaryjnym lądują np. samochody, które nie tyle co chcą ominąć korek, co z jakiś powodów stanęły, np. przegrzały się, woda wykipiała itp.
Natomiast kluczem do odpowiedzi na zadanie przez ciebie pytanie są pasy ruchu które służą do jazdy. TUNEL RATUNKOWY jest zasadą stosowaną (lub mogącą być stosowaną) na drodze każdego rodzaju, od miejskich, po krajowe, ekspresowe, autostrady, itp.czyli kierowcy kolejno lewego pasa uciekają w lewo, wszystkie pozostałe pasy po prawej, uciekają w prawo. niezależnie czy pobocze jest (a może go nie być i takie autostrady też są) czy ktoś blokuje pobocze czy nie, tunel jest tworzony do przejazdu.
rozumiesz?
sorka. korytarz nie tunel hehe
Ciekawe co powiesz jak sam będziesz potrzebował karetki
Wypowiedź policjanta z policji autostradowej na A-4 (Kraków).
“”Więc to nie pas awaryjny służy do przejazdu służb ratowniczych.
Niektórzy się tu ze mną nie zgadzają, ale po wielu latach doświadczeń widzę, że przejechanie pasem awaryjnym nie jest takie proste. Po pierwsze, kiedy tworzy się korek, pas jest często blokowany przez samochody, które uległy awarii, choćby z powodu przegrzania. Po drugie, nie ma pasów awaryjnych na całej długości autostrady. W wielu miejscach, zwłaszcza przy mostach i wiaduktach, one się kończą, a nie wyobrażam sobie, żeby się przy każdym takim obiekcie przepychać. Wreszcie po trzecie: na ten pas trafiają różne śmieci, kamienie czy elementy, które odpadły od samochodów. Mieliśmy już kilka przypadków, że policjanci próbowali się tamtędy dostać na miejsce wypadku i nie dojechali, bo poprzebijali opony. Natomiast korytarz ratunkowy to stała zasada, która pozwala sprawnie dojechać na miejsce wypadku.””
Jak zwykle chaos informacyjny. Kiedyś “trąbili” że pobocze (pas awaryjny) jest dla służb i karetek pogotowia, nawet jak się coś zepsuło, trzeba było się szybko zbierać z prawego pobocza. To dla kogo teraz jest i jaki ma cel ten pas awaryjny, ktoś mnie oświeci ???
Podzielam zdanie, że spokojnie moglibyśmy już utworzyć jeden schemat działania i postępowania. Na drogach 1 pasmowych trzymać się prawej krawędzi, rowerzyści zawsze mogą przejechać chodnikiem, kierowcy motocykli nie zajmują dużo miejsca, ale więcej niż rowerzyści, a środkiem przejechać łatwiej niż poboczem. na drogach 2 pasmowych bez pobocza, analogicznie środek pomiędzy kierowcami, dlatego, że w razie gdyby się cokolwiek stało, np. innym kierowcom to nadal jest dostęp do każdego bez dezorganizacji ruchu. na 3 pasmowych analogicznie odstęp między lewym i środkowym pasem bo… na pobocze jest większa szansa aby uciec autom.
z drugiej strony jeśli jest pobocze, no to aż się prosi aby pozostało wolne tylko teraz (co widać na filmie) co robią kierowcy 90% widzi w lusterku jak układa się korytarz, ale znów… czemu nie jechać poboczem. tylko że z poboczem jest tak, że jak komuś np. zagotuje się woda czy cośnawali to może on to pobocze zablokować (przepisy takie syuacje dopuszczają).
Tu już nie chodzi tylko o zdrowy rozsądek i uprzejmość ale o to że jest takich ruch, że powinno to być po prostu uregulowane. w miastach także, bo tu problem też jest dotkliwy gdy kierwocy np. nie widzą błędu jaki robią zatrzymując się nagle i blokując wszystkie auta jadące za nim które też chcą zjechać na bok.
przykład ze Szczecina, zeszłe wakacje. 1 pasmówka, jedzie karetka, wszyscy uciekają na prawo i nagle kilka aut zostało z dupami na środku + ciężarówka z naczepą. dlaczego? bo kierowca który stał na początku peletonu zamiast tocząc się do przodu zjechać na bok, zjechał i zatrzymał się. jak ciężarówka miała zjechać? jak inni kierowcy mieli zjechać. tąbili wszyscy ! wszyscy!
znów kolejna kwestia, karetka wiadomo jedzie z jednego kierunku i często gęsto wydaje się że tylko kierowcy jadący w tym samym kierunku ustępują pierwszeństwa, a przecież raz: nie zawsze jest miejsce zjechać na bok, na chodnik czy coś, dwa chorym jest to zatrzymywanie się… jest miejsce, możemy się ładnie toczyć przy prawej krawędzi, wystarczy że lewy pas przeciwny też przysunie się do krawędzi i będzie miejsce… nie. przeciwny pas jedzie jak gdyby nigdy nic, a reszta się gniecie. cudaczne podjazdy pod krawężniki, parkowanie, światła…
Widzę że wielce doświadczenie kierowcy zawodowi zazwyczaj “najwcześniej od tyłu” się kapli że powinni zjechać. Żygać mi się nimi chce z tego względu ze wielce się chwalą ile to km przejeżdżają i ile to doświadczenia przez to mają a w rzeczywistości zachowują się gorzej niż połowa osobówek które to od święta wyjeżdżają.
Co ty rowerem jeździsz? Wyobraźni nie masz? Nie wiesz ile potrzebuje drogi taki TIR by naczepą zjechać na pobocze? Wystarczy że przed nim ktoś stoi i już klapa. Pomyśl.
Wiem że dużo potrzebuje, ale kierowca zawodowy jak widzi korek na autostradzie to z góry powonień ustawić się na stworzenie korytarza ratunkowego! – sorry mały błąd każdy kierowca powinien tak robić!
W moim wypadku zazwyczaj nawet jak na czerwonym staje ustawiam blisko skrajnej krawędzi swojego pasa – a później się tylko śmieje z innych z tego co próbują robić aby karetkę puścić, nawet większość nie wie że w tym wypadku mogą wjechać na skrzyżowanie.
Wg mnie jak ktoś jeździ zawodowo to powinno to być dla niego oczywista oczywistość, tym bardziej że potrzebuje hektara aby się ustawić do boku.
W naszym kraju niestety dalej nie ma czegoś takiego jak kierowca zawodowy… chyba pierdoła zawodowa to już prędzej. Widać każdy ładnie potrafi ustawić się za w czasu przy krawędziach drogi tylko oczywiście nie kilka zestawów które muszą stać jak sieroty tak jak się zatrzymały i dopiero przed samym najazdem pojazdu leniwie się tocząc zjechać na bok.
nie pierdoła a morderca
Miałem tę wątpliwą przyjemność stać w tym korku i byłem świadkiem jak kolejny wóz RG dojeżdżał do miejsca zdarzenia właśnie poboczem. A za nim pomykało 3 mędrków na numerach z miejscowego powiatu. Nie sądzę żeby to byli ratownicy bo oni chyba na akcje na drodze nie dojeżdżają własnymi pojazdami? Zresztą nie było tam innych prywatnych aut oprócz poszkodowanych.
Kolejny cwaniak. Myśli, że jak ma koguta i jedzie do wypadku, to może być szybciej. Niech stoi w kolejce i czeka jak wszyscy
Oby kiedyś po Ciebie nie musiał stać…
No dobrze, ale według przepisów powinni jechać poboczem, nie środkiem drogi.
W Austrii za nie zjechanie jest 2500 eur mandatu. A poza tym jest dużo informacji na ten temat. Tak samo jak jazda na suwak. Znak informujący o tym przy każdej zwężce jest.
troche za krotki filmik
Ja bym nie zjeżdżał.
Każdy portal kiedyś dorabia się trolli i to takich pełnoetatowych, nie że z doskoku 😀
Połowa osobówek włączyła myślenie i tworzyła korytarz na piątkę. Reszta powinna dostać obowiązkowe szkolenie a “zawodowi” kierowcy powinni potracić prawa jazdy. Kretyni jedni stoją do ostatniej chwili zastanawiając się na cholera wie czym. Zgadzam się z kolegą @GOŚĆ. Spoty edukacyjne byłyby znacznie lepsze od tych pierdołowatych reklam które nic nie wnoszą do naszego życia. Być może nasze życie byłoby bezpieczniejsze na drodze gdyby każdy kierowca posiadał odpowiednią wiedzę z zakresu udrożniania jezdni. Inna sprawa to fakt, że na naukach jazdy praktycznie nie wspomina się obecnie o takim manewrze. Uczy się kursanta niczym małpę z wodogłowiem by ten zdał egzamin praktyczny a nie by umiał zachować się na drodze w odpowiedniej sytuacji. Egzaminy też są bezmyślne. Łuk, jazda do przodu, czasami do tyłu, szybkie ogarnianie znaków drogowych w czasie jazdy … i na dobrą sprawę wszystko. Za kulturę na drodze bardzo często otrzymuje się wynik negatywny … bo przepisy. Pamiętam jak mój egzaminator z kat. D powiedział mi coś czego nigdy chyba nie zapomnę – “Zawsze gdy zaczynam egzamin z osobą zdającą boli mnie fakt, że nie mogę sprawdzić jakim kto jest człowiekiem. Moje zadanie ogranicza się do sprawdzenia jak kto zna przepisy a i tego nie jestem w stanie zweryfikować w 100% bo przez 45 minut jazdy jest to niemożliwe”. Nie sposób się z tym zgodzić.
Mała poprawka. “Nie sposób się z tym NIE zgodzić”
Mój instruktor mówił Cytat niedosłowny: “Czasu mamy tyle, że ja Cię uczę na egzamin. Jeździć będziesz się uczył jak zdasz”. Ani na Nauce Jazdy ani egzaminie nie wyjechałem na drogę lepszą klasowo ponad Drogę Krajową…
Do egzaminu włączyli “EkoDriving” to mogli by i oceniać kulturę jazdy. Tylko czy to nie za dużo dla tak bardzo początkujących osób tak się zastanawiam. Podobno duży stres, brak obycia na drodze, bo co to jest jakieś śmieszne ?30? godzin jazdy…
Muszę przyznać Ci rację. Chociaż na swój sposób każdy egzamin jest stresujący. Może wystarczyłoby wydłużyć naukę praktyczną do przykładowo 50 godzin natomiast egzamin praktyczny wydłużyć / podzielić na dwie części? Nie wiem sam. Z drugiej strony – na miłość boską to jest egzamin po którym dostajesz licencję na coś bardzo poważnego. Nie wiesz jak się zachowywać na drodze – nie zdajesz bo możesz kogoś zabić. Nie musisz tego robić bezpośrednio. Możesz zablokować drogę karetce i też będziesz współwinnym zgonu czyż nie jest tak? Nie chcę debatować tutaj nad tematem “co by było gdyby” ale fakty są takie, że obecne sytuacje i zachowania niektórych kierowców na drogach to jest jakieś nieporozumienie i jestem zdumiony, że tacy ludzie dostali prawo jazdy … szczególnie zawodowe. Sam nie jestem idealny … nikt z nas nie jest. Zdarza mi się przekroczyć znacznie prędkość, przejechać na żółtym ale nigdy nie robiłem takich cyrków jak lewoskręt z prawego czy stanie jak cielak na swoim pasie podczas gdy na mnie trąbi straż pożarna.
Te paredziesiąt godzin to jest ewidentnie za mało. A jak trafi się jeszcze trudna masa, nie mająca “drygu” to i zdaje po 10 razy. Jak się w końcu uda to dopóki nie nabędzie “obycia” w jeździe to jest taką zakałą-zagrożeniem. A są i tacy którzy się nie szlifują i takie “Grażyny” jeżdżą na rondzie pod prąd..
I coby nie mówić.
kiedyś było 15h jazd i też się jeździło 🙂
Kiedyś Marszałkowska w Warszawie w godzinach szczytu była przejezdna 😀
No tak, bo jak kierowca 16 metrowego zestawu zjedzie ciągnikiem na pas awaryjny pokonując przy tym raptem kilka metrów, które dzielą go od samochodu poprzedzającego to naczepa w jakiś cudowny sposób sama się schowa za ciągnik… I jeszcze to kretyńskie “czo zaostrzyć przepisy”, no pewnie od razu zaostrzyć prawo tak, żeby wymogiem homologacyjnym była lufa z pociskiem w zagłówku kierowcy i za wszystko kulka w łeb. Trzasnął drzwiami? BANG!!! Puścił bąka w czasie jazdy? To bardzo niebezpieczne, BANG!!! Mrugnął okiem, gdy auto ledwo się toczyło i przez ten ułamek sekundy pokonało kilka cm, BANG!!! W końcu drogę trzeba obserwować cały czas…
kierowca 16m zestawu dojezdzajac do korka juz powinien przynajmniej polowa zestawu zjechac na pas awaryjny, a nie jak juz straz stoi za nim i wyje. Osobowka zawsze sie wcisnie, taki kloc jak nie pomysli za wczasu to sie nie ruszy. Niestety na filmie widac ze z mysleniem u tych od zestawow slabo.
Na moje to mogłyby pojawić się oficjalne przepisy dotyczące zachowania w korku na autostradzie. Że ma się OBOWIĄZEK stanąć na poboczu będąc na prawym pasie i przytulić do trawki na lewym.
A zamiast durnych reklam Telewizja Publiczna mogłaby poświęcać 15 minut dziennie na 1,5 minutowe spoty uczące jakichś zachowań. I to nie tylko zachowań na drodze. Takich pro społecznych zachowań…
Nie byłoby przyjemnie obejrzeć krótkiego filmiku między wiadomościami a sportem o jeździe na suwak? Krótko i na temat, może do kogoś by to trafiło, może niektórzy nie wiedzą dlaczego tak nie inaczej…
Dokładnie zgadzam się z tym. Sam jakiś czas temu stałem w korku na autostradzie A4 i moje spostrzeżenia są takie, że potrzeba doinformować starszych kierowców, o ile ci młodsi jeszcze jakoś ogarniają sytuację i potrzebę utworzenia korytarza o tyle starsi zatrzymują się gdzie chcą, wyłączają silnik i najchętniej to by poszli na sam przód zatoru obserwować co się stało… Po prostu ręce opadają. Co z tego, że część kierowców zrobiła korytarz skoro kilku zatrzymało się na środku i ostatecznie strażacy musieli biec pomiędzy samochodami i kazali robić miejsce na pasie awaryjnym, na którym też stały puste samochody!
Niestety w tym kraju jest pełno idiotów którzy wykorzystają taką sytuację żeby ominąć “frajerów” i przez nich odechciewa się robienia korytarza ratunkowego.
Hmm. A po co jest ten wolny pas po prawej stronie,parking? Ale nic nie stoi na nim, to może po tym parkingu było by sprawniej i szybciej ratownikom ?
Lolu, więcej miejsca bedzie jak wszyscy zjada na ten pas awaryjny i inni na trawe. 😉
A po to jest, że jak sama jego nazwa wskazuje jest to pas awaryjny, czyli mają prawo stać na nim samochody, w których doszło do awarii. Wyobraź sobie sytuację, że jest wypadek i robi się zator, nagle komuś psuje się samochód i musi zjechać a pas awaryjny, po którym mają jechać służby ratownicze. Co wtedy się dzieje? Przejazd jest zablokowany przez niesprawny samochód! Więc po to tworzy się korytarz ratunkowy żeby pas awaryjny nadal spełniał swoje zadanie.