Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Potrącenie rowerzysty przez autobus
—
Bandyta drogowy
›
“KorytaSZ ratÓnkowy” – coś tu nie gra…
gru 23 2016
Kategoria:
UPRZYWILEJOWANE
https://www.youtube.com/watch?v=7poQ2BAbbuY
do góry
51 komentarzy
do "
“KorytaSZ ratÓnkowy” – coś tu nie gra…
"
Jacek
pisze:
26/12/2016 o 22:58
Odpowiedz
Report comment
Nestor
pisze:
25/12/2016 o 23:05
Odpowiedz
Report comment
oz
pisze:
25/12/2016 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
CorpsePL
pisze:
24/12/2016 o 15:21
Odpowiedz
Report comment
demon
pisze:
24/12/2016 o 14:48
Odpowiedz
Report comment
kazan1234
pisze:
23/12/2016 o 18:39
Odpowiedz
Report comment
Witek
pisze:
23/12/2016 o 17:54
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
23/12/2016 o 18:40
Odpowiedz
Report comment
Majkel
pisze:
23/12/2016 o 12:52
Odpowiedz
Report comment
Greg
pisze:
23/12/2016 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
23/12/2016 o 12:14
Odpowiedz
Report comment
Barto
pisze:
23/12/2016 o 11:36
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
23/12/2016 o 11:12
Odpowiedz
Report comment
radziu
pisze:
23/12/2016 o 11:07
Odpowiedz
Report comment
cezar
pisze:
23/12/2016 o 10:39
Odpowiedz
Report comment
Tommy
pisze:
25/12/2016 o 14:39
Odpowiedz
Report comment
Niebieskikierowca
pisze:
23/12/2016 o 10:32
Odpowiedz
Report comment
xk
pisze:
23/12/2016 o 10:28
Odpowiedz
Report comment
mainClass
pisze:
23/12/2016 o 10:27
Odpowiedz
Report comment
bz
pisze:
23/12/2016 o 10:25
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
23/12/2016 o 18:36
Odpowiedz
Report comment
rroberto
pisze:
23/12/2016 o 10:24
Odpowiedz
Report comment
figi
pisze:
23/12/2016 o 10:28
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
23/12/2016 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
figi
pisze:
23/12/2016 o 11:09
Odpowiedz
Report comment
m
pisze:
24/12/2016 o 00:19
Odpowiedz
Report comment
R420
pisze:
23/12/2016 o 13:40
Odpowiedz
Report comment
CorpsePL
pisze:
24/12/2016 o 15:13
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
23/12/2016 o 10:24
Odpowiedz
Report comment
mat
pisze:
23/12/2016 o 10:21
Odpowiedz
Report comment
czeczeluk
pisze:
23/12/2016 o 11:04
Odpowiedz
Report comment
M83
pisze:
23/12/2016 o 11:35
Odpowiedz
Report comment
CABAL
pisze:
23/12/2016 o 10:20
Odpowiedz
Report comment
Swiadek
pisze:
23/12/2016 o 10:43
Odpowiedz
Report comment
edw
pisze:
23/12/2016 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
zxc
pisze:
23/12/2016 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
Tom.
pisze:
23/12/2016 o 14:01
Odpowiedz
Report comment
CABAL
pisze:
23/12/2016 o 14:06
Odpowiedz
Report comment
Dominik
pisze:
23/12/2016 o 14:41
Odpowiedz
Report comment
figi
pisze:
23/12/2016 o 10:19
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
23/12/2016 o 10:41
Odpowiedz
Report comment
gas
pisze:
23/12/2016 o 10:19
Odpowiedz
Report comment
Dominik
pisze:
23/12/2016 o 14:36
Odpowiedz
Report comment
name
pisze:
23/12/2016 o 16:15
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
23/12/2016 o 16:40
Odpowiedz
Report comment
Kubuś.
pisze:
23/12/2016 o 17:07
Odpowiedz
Report comment
pawel
pisze:
24/12/2016 o 13:42
Odpowiedz
Report comment
Ka
pisze:
23/12/2016 o 17:08
Odpowiedz
Report comment
Eurynomos
pisze:
24/12/2016 o 14:39
Odpowiedz
Report comment
name
pisze:
23/12/2016 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
antysem
pisze:
24/12/2016 o 09:32
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
51 komentarzy do "“KorytaSZ ratÓnkowy” – coś tu nie gra…"
Wg tego co się dowiedziałem z internetu to wszyscy z prawego pasa powinni ustawić się maksymalnie przy prawej krawędzi, na pasie awaryjnym, tworząc korytarz na środku. Jednocześnie uważam że ci bardziej uświadomieni powinni wziąć pod uwagę że nie wszyscy się interesują. Na kursach i egzaminach tego w końcu nie uczą. Rozwiązaniem tego zamieszania jest po prostu pozostawienie sobie odpowiedniego odstępu od poprzedzającego pojazdu (w zależności od zwrotności auta), który umożliwi nam dostosowanie się do większości. W takich sytuacjach nie jest w końcu ważne kto robi dobrze a kto źle, tylko żeby skutek był osiągnięty.
Bo za takie blokowanie pasa powinno być co najmniej 10 tys. zł kary. Służby ratunkowe powinny obligatoryjnie zgłaszać takie przypadki na policję. Również wysoka kara dla cwaniaków,którzy wykorzystują pas awaryjny do omijania korków.
Nie tworzy się pasa ratunkowego na pasie awaryjnym, bo tam może znajdować się unieruchomiony pojazd w innym zdarzeniu. Będzie on wtedy blokował tak dziwnie utworzony korytarz. Tylko opcja – korytarz ratunkowy środkiem.
Korytarz ratunkowy tylko i wyłącznie między pasami. Nie ważne czy 2, 3, 4 pasy. Jazda alarmowa pasem awaryjnym to koszmar. Po pierwsze jest węższy, po drugie zbiera się na nim największy syf.
Zobaczcie ten filmik stworzony przez niemców i skończcie co inny pier….olić głupoty i pouczać “dobrymi radami” jak sami nie macie wiedzy https://www.youtube.com/watch?v=1D4lsJnznqk
Dla Kowalskich,którzy nie wiedzą jak powinien wyglądać korytarz ratunkowy
https://www.youtube.com/watch?v=SA83SgIuOTQ
No to na podsumowanie, pas awaryjny środkiem czy po prawej stronie zostawiamy? Przeczytałem wszystkie posty i mam wątpliwości?
tylko i wyłącznie na środku!
PS. nawet jak na światłach się zatrzymujesz zawsze stawał na skrajnej pozycji swojego pasa tak aby na środku pozostawić sporą ilość miejsca, nigdy nie wiadomo kiedy jaki pojazd uprzywilejowany pojedzie.
Ludzie w naszym kraju nie są uczeni jak korzystać z autostrad. Takie buractwo i niewiedza powoduje potem że przez innych umierają ludzie.
Pominę fakt popierd…. pasem awaryjnym – za takie coś za naszymi granicami jest sroga kara. U nas niestety wszyscy leją na to…
To A1, pomorski odcinek, na tyle szeroki, by dało się stworzyć korytarz jednocześnie nie pakując się na pas awaryjny.
Czytając wasze komentarze odnoszę wrażenie, że to ja odmiennie zinterpretowałem ten filmik. Nie chodzi Tu o tworzenie korytarza pomiędzy pasami ruchu zjeżdżając na pas awaryjny tylko “Szeryf” zablokował ten pas aby “Kowalski” nie jechał tym pasem omijając korek. W mojej ocenie to ta sytuacja jest przedstawiona.
A ja widziałem wiele postów i filmów, w tym zagranicznych, o korytarzu ratunkowym i jasno z nich wynika, że korytarz ZAWSZE tworzy się na środku, nawet gdy mamy pas awaryjny. Więc teoretycznie to ci na pasie awaryjnym jako jedyni zastosowali poprawnie tę regułę. Ale oczywiście praktycznie rzecz biorąc, zachowali się idiotycznie, że widząc w jaki sposób zatrzymują się inni kierowcy, nie dostosowali się mimo wszystko do reszty, tylko postawili na swoim.
Tjaa… Typowe w Polsce. Swoją drogą jak przy poprzednim tego typu filmiku pisałem,że dużo lepiej jest zostawić wolny pas awaryjny to zebrałem 36 minusów “bo się robi przecież korytaSZ na środku”.. a tera nagle wszyscy murem za tym, że nie wolno na środku, trzeba zostawiać wolny pas awaryjny. Nic dziwnego, że ludzie nie wiedzą jak jeździć
Osobną sprawą jest, że trzeba obserwować co się dzieje i w razie czego auto przestawić a nie łazić sobie po autostradzie szukając grzybów na poboczu.
Straż pożarna powinna taranować auta które blokują drogę, a policjanci od razu zabierać prawa jazdy.
Korytarz na środku tylko na drodze 3 pasmowej , wtedy tworzymy korytarz pomiedzy środkowym i lewym pasem. Pobocze zawsze zostaje wolne , w ten sposób mamy dwa równoległe korytarze, ale nim Polak to zrozumie to najpierw musi porobić jako parobek u bogatego, mądrego pana na Zachodzie. Ze dwa pokolenia pożyją w cywilizacji to jak potomkowie wrócą to nie będą mieli problemów z tak prostymi sprawami .
Uwielbiam takich ludzi jak ty – ‘nie mam za chuja pojęcia, to się powymądrzam’… Pewnie byś stał na środku jak pizda i marudził jakie to debile zjechały na pas awaryjny…
Spychacz, pług, cokolwiek.. w to powinnismy być wyposażeni.
rejestratory w pojazdach straży i karetek, a potem surowe karanie kierowców którzy blokują przejazd służbom na podstawie tych nagrań załatwiłoby sprawę
zdaje się “głupia rzecz”, “pierdoła”, nieprzestrzeganie oznakowania poziomego, a jakie może miec konsekwencje…. drógówka powinna się zabrać za przestrzeganie takich “drobiazgów”
normalnie spychać blokujących do rowu powinni Strażacy a potem Policja w dowód uznania laurki wypisać. Na koniec Laweta powinna wciągać na 1 zajęte miejsce!!! tj, parking policyjny do czasu ukończenia szkolenia dodatkowego z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
ze środka strasznie dużo tych osobówek by musiał zepchnąć, chyba by sobie nie poradził
No tak, to jest dramat! Bo wmawia się ludziom 5 teorii na temat “korytarza ratunkowego”, a tak naprawdę pasem awaryjnym można znacznie lepiej i szybciej dojechać. I tak wychodzi, ze część zrobi na środku, część zostawi wolny przecież awaryjny…a Ty kierowco karetki bądź tu mądry i slalom urządzaj. Brawo media!
Tutaj akurat jak się przyjrzałem to od 0:45 sekundy widać, że przed miejscem gdzie stoi karetka jest pusto, a od 2:15 widać jak pomiędzy wozy strażackie wpychają się osobówki, więc pewnie po prostu wyszło cebulactwo, ale masz racje… każdy kierowca ma inną teorię na temat korytarza ratunkowego… niestety zdarzają sie i takie sytuacje, gdzie wszyscy zjadą na boki, a środkiem ktoś i tak chce wykorzystać lukę i przejechać.
Tam gdzie nie ma pasa awaryjnego tworzy się korytarz przez środek. Jeśli jest pas awaryjny to się go nie zastawia. Niby proste a jednak niektórych przerasta
Niestety w Polsce pas awaryjny to dla kierowców w korku “wyjście ewakuacyjne” z zakorkowanej autostrady
Zawsze robimy przejazd przez środek, nawet jak jest pas awaryjny.
A co kiedy pasa awaryjnego nie ma? Następna sprawa, na pasie awaryjnym stoi uszkodzony pojazd, co wtedy? Czy pojazdy ratunkowe muszą robić w tym miejscu slalom? Tak więc chyba lepiej jednak robić korytarz środkiem. Pozdrawiam 🙂
@Rroberto
Nie, pasem awaryjnym nie jest łatwiej dojechać. Łatwiej jest dojechać korytarzem między pasami. Wszystko dlatego, że:
– pas awaryjny jest węższy
– na pasie awaryjnym leżą śmieci.
Nie ma nic gorszego niż jazda alarmowa po pasie awaryjnym. I pisze to jako ratownik medyczny.
Ponownie, jak w poprzednim “głośnym filmiku” na A4 pod Krakowem.
Pozabierać prawa jazdy, wychlastać po gębach i się nauczą.
Wpychać auto do rowu w takim przypadku…
Osobówkę można zepchnąć, jednak w pierwszych sekundach filmu widać że przejazd blokuje ciężarówka.
straż ma nawet do tego prawo, ale chyba tylko w sytuacji zastawionej drogi przeciwpożarowej 😐
Niech zgodne, część zostawiła korytarz ratunkowy na pasie awaryjnym, a część zjechała na tenże tworząc korytarz na środku…
Jestes debilem? Pas awaryjny jak sama nazwa mowi jest pasem ‘ na wypadek wypadku’ i nie jest on poto aby zwykly kowalskiw w czasie wypadku na niego zjezdzalzeby utworzyc korytarz na srodku bo 2stu zjedzie a jeden zostanie i cały plan psu w leb.
bez obelgi nie potrafisz się wypowiedzieć?
Ale nawet na samych stronach Amber One czyli A1 wstawiają żeby robić korytarz ratunkowy wiec jak ludzie widzieli że korek to rozjeżdżali się żeby robić korytarz ratunkowy i to jest właśnie bez sensu że nie potrafią się zdecydować czym w końcu wolą jeździć, czy korytarzem, czy pasem awaryjnym.
Faktycznie, coś jest nie tak. Na większość typowych zachowań drogowych umiem JEDNOZNACZNIE odpowiedzieć czy to jest dobre, czy złe, opierając się na aktualnych przepisach.
Ale jeżeli chodzi o korytarze ratunkowe, to… no jest problem. Efekty widzimy na powyższym filmie.
Trzeba natychmiast coś zrobić. Czy Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dostaje takie filmy?
@Swiadek Coś źle powiedziałem? Widzimy na filmie, że służby ratunkowe jadą pasem awaryjnym, do momentu aż pas zostaje zablokowany.
Moim zdaniem, powinno się zrobić akcje edukacyjną ALBO zostawiamy pas awaryjny jako drogę ratunkową, ALBO robimy wszyscy miejsce na środku. Inaczej skończy się tak, jak na filmie.
Robimy korytarz zawsze tam gdzie powinien być, lewy pas zjeżdża do lewej krawędzi, wszystkie pozostałe do prawej, nie ważne czy są 2 pasy czy 10, to jest proste jak ……., problem nie jest z tym,że ciężko zrobić taki tunel, tylko problem jest z tym, że ludzie nie wiedzą jak się go robi..
Zamiast na egzaminie o prawo jazdy pytać o wymiary tablic rejestracyjnych to powinno się pytać właśnie o takie rzeczy, które są ważne dla bezpieczeństwa, życia, zdrowia. A co mnie obchodzi czy tablice mają 20 cm czy 2m? niech mają i 100 w urzędzie chyba wiedzą i dadzą mi dobre, nie?
Cytując klasyka “To jest dramat kurwa”
Nie, to tylko Polacy 🙂
a cenne minuty, sekundy lecą…
ta, tylko wyobraźcie sobie, że on jako jedyny poprawnie się ustawił, tworząc korytarz ratunkowy.
to jest trochę tak jak jazda po 3 pasach
gzie najwolniejszym pasem dla 90% kierowców jest środkowy a nie prawy
tak tu zgłupieli czy przepuścić środkiem czy poboczem
– jest to brak dokształcenia ludzi.. bo jak pytanie na egzaminie brzmi “ile centymetrów ma tablica rejestracyjna” to efektem są podstawowe braki wiedzy
Myślę, że to coś więcej niż braki w wiedzy. Nie dokońca rozumiem jak można nie widzieć tak grubej linii ciągłej? Ta linia to jak barierka, której nigdy nie wolno przekroczyć no chyba, że auto nam padnie bądź kierowca wyjątkowo źle się czuje i jego stan nie pozwała na dalszą jazdę. Osobiście uważam, że za takie popisy jakie tu możemy obejżeć powinno się zabierać prawo jazdy i kierować na powtórne szkolenie z teorii w pełnym wymiarze godzin i na koszt kierowcy, a w skrajnych przypadkach odholować auto. To z pewnością oduczy nie jednego cwaniaczka, króla polskich szos. Pzdr i wesołych
Tą linię masz przekroczyć, żeby tunel ratunkowy zrobić. A nie żeby służby poboczem się tłukły.
to jest pas awaryjny
Kolego, chyba nie za bardzo kojarzysz w jaki sposób powstaje korytarz ratunkowy. Właśnie na jego potrzeby nalaży tę linię przekroczyć
http://www.autosalwator.pl/media/tunel-ratunkowy-pas-dla-karetek-2.jpg
http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_jW8ZnYnf5lNM6DAI0IhBgFcqvT9rtcrm,w400.jpg
tu masz rysunek by zrozumieć 🙂
Też tak sądzę. Tam widać jak burol z audi się wciska za karetką. On natychmiast powinien zostać aresztowany za przestępstwo, dostać grzywnę 50tys. zł i stracić auto.