Moment wypadku na krajowej 12
Jak informuje lublin112.pl
“Kierowca osobowego opla zatrzymał się, aby skręcić na pobliską stacje paliw. Po chwili w tył jego pojazdu uderzył samochód ciężarowy z naczepą. W wyniku tego opel został zepchnięty na przeciwległy pas jezdni, gdzie zderzył się z jadącym z naprzeciwka busem. W wyniku wypadku trzy osoby zostały przetransportowane do szpitali.”
46 komentarzy do "Moment wypadku na krajowej 12"
Tak jak napisal gc, nigdy nie stojce ze skreconymi kolami w takich sytuacjach ! Skrecacie je dopiero jak jest mozliwosc skretu!! No i obserwacja lusterek jak zaczynacie hamowac do skretu !
tiry na tory!!
Z tego co wdać na filmie to jest tam podwójna ciągła więc kierujący oplem nie miał prawa tam skręcać, ale kuźwa gdzie miał oczy ten z TIR-a? Nieraz na tym portalu wypowiadają się kierowcy zawodowi i chwalą się ile to oni km w życiu przejechali i że oni wiedzą najlepiej jak należy jeździć, a rzeczywistość to niestety weryfikuje.
“Kierowca osobowego opla zatrzymał się” ewidentnie widać, że na lewym pasie…….
Dlatego w takich sytuacjach nigdy nie stoję na skręconych kołach. Skręcam dopiero jak ruszam. Jak by miał koła wyprostowane skończyło by się na uderzeniu w tył. Minimalizacja ryzyka.
Idiota z ciężarówki pewnie komóreczka albo tablecikiem dzialal bo brak reakcji.
gdyby mial kola wyprostowane to by polecial do przodu, a nie pod busa, szczegol, ktory moze uratowac zycie (gdy zamiast busa trafi sie zestaw)
Niekoniecznie, opel zostal uderzony w prawą ćwiartkę wiec nawet gdyby koła były “na wprost” to siła z jaką uderzył “duży” wypłynęła by go w lewo.
PS. Minus nie odemnie 😉
Ale gdzie tam widzicie zakaz skretu w miejscu wjazdu na stacje z lewej strony jest przerywana czyli mial prawo tam legalnie skrecic
Na zdjęciach Google tak. Ale zdjęcia są z lipca 2013, a nagranie jest z listopada 2017. Na nagraniu nie widać za bardzo tej przerywanej. Na lublin112 ktoś napisał, że teraz tam nie ma przerywanej, a wjazd na stację jest przez skrzyżowanie widoczne na początku filmu.
Dobrze widzę, że kierowca Opla wychodzi przez bagażnik :O ?
Swoją drogą i tak uszkodenia wszystkich pojazdów nie wyglądają najgorzej.
Szybciej kur## niech jezdza i patrza dalej wszedzie byle nie na droge.
Tam chyba już zamalowali przerywaną i chyba stoi jakiś znak zakazu (może skrętu – widać go od drugiej strony).
Nie widać, jak szybko zatrzymała się osobówka i ile czasu na reakcję miał TIR.
Masakryczny wypadek.
Czy tam jest linia ciągła ?
Nie, nie ma.
Tak, jest. Nawet podwójna – widać na filmie.
Wydaje mi się że osobówka bez świateł była. W takiej szarówce może Szofer ją przegapił i oto problem gotowy. Ludzie włączcie mózgi i włączcie światła. LED’y z Castoramy i innych Allegro to sobie w WC montujcie a nie w autach. Pozdro
Z tyłu nie ma obowiązkowych świateł. A tak zupełnie z innej bajki to opel ma barwy maskujące i wcale się nie wyróżnia od drogi. Dzień jak widać pochmurny więc słońce też nie oślepiało. Kierowca ciężarówki miał oczy w d…ie i tyle.
Może się będę czepiał, ale w stronę nagrywającego zaczyna jechać ciągnik siodłowy z naczepą, a on nawet nie ma odruchu ucieczki?
Już się bałem, że nikt o nic się nie przypierdoli do nagrywającego. Całe szczęście, jednak się przypierdolił.
TAM POWINIEN BYĆ OSOBNY PAS DO SKRĘTU JEDNAK -AJ AJ INŻYNIEROWIE
Tam nie ma skrętu w ogóle. Ale co tam podwójna ciągła…
Mylisz się, jest wjazd i linia przerywana. Radzę zainwestować w okulary.
Google ma zdjęcia sprzed 4 lat, nie jest to dla mnie dowód, bo w tym czasie mogła się kilka razy zmienić organizacja ruchu. Na filmie widzę ciągłą, a nie przerywaną. Widzę też na wysokości tego “skrętu” znak pionowy, którego na zdjęciach Google nie ma, co tym bardziej świadczy o zmienionej organizacji.
Zainwestuj w okulary, bo na filmie wyraźnie widać przerywaną do zjazdu na stację paliw w prawo.
to niema znaczenia czy jest tam zakaz skretu czy go niema. kierowca tira powinien zachowac ostroznosc a nie spac za kierownica.
Czy tam przypadkiem nie było ciągłej i próbował skręcić w niedozwolonym miejscu?
Oczywiście, czerwona osobówka próbowała wjechać na stację przez wyjazd – tam jest podwójna ciągła i do tego znak zakazu wjazdu (https://goo.gl/maps/dc4aNk2dbSv).
Co nie zmienia faktu, że kierowca ciężarówki w momencie wypadku chyba był zajęty czymś innym, niż ogarnianiem sytuacji na drodze.
heh, już kliknąłem na plus – ale zobacz, że on zjeżdża za stacją – i tam ma przerywaną od swojej strony…
https://www.google.pl/maps/@51.1687083,23.3383236,3a,75y,76.7h,79.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssM-n0jjloGTQV3-BQ5AHXQ!2e0!7i13312!8i6656
Ale gdzie tam widzicie zakaz skretu w miejscu wjazdu na stacje z lewej strony jest przerywana czyli mial prawo tam legalnie skrecic
Zgadza się, nawet na filmie to widać. Także nie wiem czym kierowca ciężarówki był pochłonięty, że doprowadził do takiego wypadku…
Może ten w tym małym samochodziku dał kierunek na sekundę przed skrętem. Szkoda, że nie ma nagrania z tira.
Na filmie widać podwójną ciągłą jak byk, nie ma tam żadnej przerywanej linii, umożliwiającej skręt z przeciwległego pasa na stację benzynową (zresztą w takich sytuacjach zazwyczaj nie zezwala się na taki manewr, szczególnie że nie ma tam nawet pobocza).
Ktoś chyba pomylił porozrzucany po drodze złom i ślady opon na pasach, z przerywaną – radziłbym się uważniej przyjrzeć nagraniu.
łooo krw
Widać że lubelskie bo ludzie biegną pomagać … w mazowieckim to tylko szybko do domu i niby nikt nic nie widzi !
No patrz, a przy jednym wypadku przy wjeździe do W-wy stanęło ze mną ok 30 samochodów, żeby pomóc.
Może to był wjazd od strony lubelskiego ;]
… blacharz, lakiernik, wulkanizator, facet z kancelarii odszkodowawczej, babka z zakładu pogrzebowego , youtuber….
Mundurowi, więc nic dziwnego.
Ciekawe jak się kierowca zestawu tłumaczył? Bo na filmie nie widać żadnej reakcji z jego strony.
Rozumiem że czasem trzeba na kilka sekund odwrócić wzrok od drogi, jednak zawsze trudno to zrozumieć i sensownie wytłumaczyć, DLACZEGO?
pewnie ogladal sobie jakis film… albo bawil sie małym… albo to i to ???
Wystarczyło aby kierowca skręcający na stację, wpadł na to aby sygnalizować manewr 5 metrów przed skrętem. Swoją drogą czy ja dobrze widzę, czy koleś wysiadał bagażnikiem?
Wystarczyłoby, żeby skręcający na stację przestrzegał znaków poziomych. Przecież tam jest podwójna ciągła.
Winnym wypadku jest kierowca Opla, który postanowił skręcić na stację niezgodnie z przepisami – w tym miejscu oznakowanie poziome (podwójna ciągła) jasno zabrania wykonania takiego manewru.
Kierowca TIR-a nie mógł się go spodziewać i nie miał czasu na reakcję (to nie jest osobówka, a nawet gdyby była i tak nie stanęłaby w miejscu).
jeszcze przypelzniesz za chlebem do stolicy…