Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Kolizja przy lewoskręcie
—
Kierowca z fantazją
›
Na planie kampanii “Kierujesz życiem”
wrz 05 2017
Kategoria:
KAMPANIE SPOŁECZNE
,
PIESI
,
POTRĄCENIA
,
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
https://youtu.be/KrZgC63PiUc
do góry
12 komentarzy
do "
Na planie kampanii “Kierujesz życiem”
"
Stary Szofer
pisze:
09/09/2017 o 23:36
Odpowiedz
Report comment
WieprzCoJezdziPassatem
pisze:
09/09/2017 o 08:35
Odpowiedz
Report comment
janek
pisze:
06/09/2017 o 01:24
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
06/09/2017 o 06:15
Odpowiedz
Report comment
janek
pisze:
06/09/2017 o 19:41
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
06/09/2017 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
05/09/2017 o 21:05
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
06/09/2017 o 06:13
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
06/09/2017 o 21:42
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
05/09/2017 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
06/09/2017 o 06:10
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
06/09/2017 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
12 komentarzy do "Na planie kampanii “Kierujesz życiem”"
A jakieś merytoryczne argumenty? Jakieś odniesienie do wcześniejszych wpisów?
TEN FILM POWINIEN OBEJRZEĆ KAŻDY PASSACIARZ, GOLFIARZ, SKODZIARZ, AUDICOWIEC. KAŻDY VAG OWIEC CO MA W MÓZGU ZAKODOWANE, ŻE JEGO TDI JEST NAJLEPSZE I MUSI BYĆ WSZĘDZIE NAJSZYBSZY. VAG-OWCY TO MORDERCY NA POLSKICH DROGACH. SZCZEGÓLNIE TEPAKI W AUDI.
Chcecie temu zapobiec tak? Ekstra! Mam pomysł: pozamykajcie więcej torów, wydajcie więcej kasy na pojebane spoty, które młodzi ludzie mają gdzieś bo przecież to daje więcej niż szkolenia. Szkoda strzępić ryja na prawdę.
A ja mam pomysł. Otwórz swój tor wyścigowy. W końcu mamy kapitalizm.
Nawet nie wiesz jak bardzo o tym marzę.
1 lub 2 tory w Województwie to minimum niestety nie ma. I dłuuugo nie będzie niestety.
Prędkość nie zabija, lecz jej nagłe wytrącenie !
Wysokość też nie zabija tylko ziemia. Jak potrącisz pieszego bo jechałeś za szybko i nie zdąrzyłeś zareagować, to pieszego zabiłeś Ty, nie prędkość. Ona była tylko jedną ze składowych, obok refleksu, masy samochodu, drogi hamowania, podjętych wcześniej decyzji.
Stary Szofer jasno opisał wszystko. Wiec to co napisałem jest 100% racja. Chodzę również pieszo i wiem, że nie zawsze moge przejść, bo rownież jestem kierowca i wiem jak auto osobowe 2tony potrafi się zachować. Kierowca ma dbać o bezpieczeńśtwo swoje i załogi, a nie myśleć za pieszego.
Ta bzdura woła o pomstę do nieba!!! Tyle ludzkiej energii, pozytywnej energii kierowane jest w bezsensownym kierunku “ZWOLNIJ” , “NADMIERNA PRĘDKOŚĆ” – jakby nie było raportu NIK o drogach, jakby nie było spadku ilości wypadków w Polsce (wypowiadane w spocie słowa “jest tylko gorzej” to kłamstwo!) po wybudowaniu autostrad i ekspresówek na których raczej nikt nie zwolnił….
Nie zgadzam się. Na filmie jest miejscowość i do miejscowości kampania się odnosi. Chodzi by zwolnić w terenie zabudowanym, gdzie pieszych możesz spotkać wszędzie. Nie na autostradach. Jedno nie ma nic do drugiego. Mówisz, że wypadków jest mniej i powołujesz się na raport. Poprzyj swoją tezę argumentem i pokaż ilość wypadków z udziałem pieszych na przestrzeni ostatnich 10-20 lat. Tyle ile uda Ci się znaleźć. Chciałbym podyskutować merytorycznie. Osobiści jako naród mamy tendencję do łamania zasad wg widzi-mi-sie. Gdyby tak nie było już dawno przepisy byłyby luźniejsze. Tyle, że tak się nie da, bo nasz tok rozumowania na to nie pozwala. W USA można przechodzić na czerwonym, ale nie jak jedzie samochód i nikt tego nie robi. U nas nie można i każdy z nas widział przynajmniej raz kogoś wbiegającego na pasy na czerwonym mimo rozpędzonych samochodów. Jak sobie dbamy tak mamy.
To porozmawiajmy merytorycznie:
Dane o wypadkach z udziałem pieszych na przejściach: do 2007r rocznie było to około 4500 plus minus 300 – 400 w zależności od roku. Po 2007r notujemy spadek by od 2010r zejść na poziom 3400 plus minus 100 w zależności od roku. Te dane to kolejny dowód, iż wszystkie „akcje”, kampanie, apele mają zerową skuteczność, natomiast inwestycje w drogi dają natychmiastowe efekty. Ograniczenia prędkości mają się nijak do rzeczywistej prędkości z jaką samochód uderzy w pieszego – mała ilustracja:
W terenie zabudowanym:
Jedzie doświadczony kierowca, ponieważ są dobre warunki ( ciepło i sucho) a droga jest widoczna na długim odcinku jedzie 80km/h. Cały czas uważnie obserwuje drogę i chodniki, gdy z daleka dostrzega na chodniku dziecko natychmiast zmniejsza prędkość, ponieważ dostrzegł dziecko z daleka bez problemu zwalnia do 30km/h. Gdy dziecko zaczyna biec w stronę jezdni automatycznie hamuje i bez problemu zatrzymuje samochód.
Jedzie ostrożny kierowca, jedzie 40km/h – patrzy głownie na drogę przed samochodem, jest wyluzowany i spokojny, no bo przecież jedzie z bezpieczną prędkością. Dziecko zauważa dopiero gdy wybiega mu przed maskę, jest tak zaskoczony, iż hamować zaczyna gdy już przejechał po dziecku.
Kierowca który bezpiecznie zatrzymał samochód popełnił wykroczenie, bo jechał za szybko, kierowca który zabił dziecko jest niewinny, bo przyczyną wypadku było „gwałtowne wtargnięcie pieszego na jezdnię”.
I jeszcze trochę policyjnej statystyki:
Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem pieszych w Polsce w 2014 roku było nieostrożne wejście na jezdnię – 300 zabitych, następną w kolejności przyczyną było stanie lub leżenie na jezdni – 119 zabitych, trzecią najtragiczniejszą przyczyną stanowiło chodzenie nieprawidłową stroną jezdni – 60 zabitych.
Tak długo, jak będziemy walczyć z prędkością, zamiast skupić się na rzeczywistych przyczynach wypadków, nie będzie efektów.