Nagłe i ostre hamowanie przyczyną najechania
Kierowcy robią miejsce, aby ułatwić wjazd innym pojazdom. Nagle jeden z kierujących bardzo gwałtownie hamuje.
Kierowcy robią miejsce, aby ułatwić wjazd innym pojazdom. Nagle jeden z kierujących bardzo gwałtownie hamuje.
103 komentarze do "Nagłe i ostre hamowanie przyczyną najechania"
nie rozumiem po co ten DEBIL w osobówce shamował auto do zera skoro nikt się przed nim nie włączał ani nie chciał zmieniać pasa n a lewy … nie wiem myślał że ten citroen z prawego przeskoczy od razu dwa pola na lewy i to przed volvo?
Wygląda jak próba wymuszenia odszkodowania, janusz z Volvo pewnie łapska już zacierał a tu kamerka.
Bardzo słaby czas i miejsce na manewry zmiany pasa. Wszyscy i tak ze względu na natezenie ruchu musieli zwolnic. Wpuszacnie z wjazdowego mozna przy tej predkosci bez problemu zrobic “suwakiem”.
Niejeden jednak mysli, ze warto probowac nadrobic pare sekund.
Wina kierowcy ciężarówki, bo jak by wybrał inna drogę to by nie trafił na barana w Volvo.
Abstrahując: Filmik pokazuje jak ułomnym i niebezpiecznym tworem jest auto ciężarowe (chodzi mi o drogę hamowania). Auto powinno jeździć dużo poniżej ustalonych limitów a nie, że w mieście na 70km/h ciężarówka wyprzedza osobówki lub jeździ im na zderzaku.
Debil z Ciebie 😀 hahaha
Podejrzewam że to była zagrywka volvo po wcześniejszej jakieś akcji ciężarówki. Mruganie światłami, siedzenie na zderzaku. Itp. Dobrze Baranowi 1 nauczony
W mieście ciężarowym nie wolno Ci nigdzie przekorczyć 50, nawet na drogach szybkiego ruchu, jeśli tylko są w terenie zabudowanym. Dziwnym tworem to jest kierowca w trupie volvo, który za bezpodstawne hamowanie powinien odpowiedzieć za spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.
tylko debil nie wie ze ciężarówki nie dotyczą znaki zwiększające prędkość w terenie zabudowanym może być i 70 oraz 80 ale ciężarówka może jechać maks 50
Tej, a w nocy może 60 czy nie??
Sporo wiesz o ciężarówkach, szkoda tylko, że nie wiesz jak się nimi jeździ, bo piszesz głupoty
Volvo wymusił, kierowca tira dał mu długimi, kierowca osobowki chcial przycwaniakowac i mu przychamowal. Ot caly debilizm cwaniaka w volvo..
Po prostu kierowca Volvo kupił sobie automata? i w stresie chciał wcisną niby sprzęgło a tu masz hamulec sprzęgła brak ci co pierwszy raz automatem jechali wiedzą o czym piszę?
Czyli jest winny powstałej sytuacji. Brak umiejętności jazdy automatem.
kierowca volvo specjalnie przychamowal bo widac to na nagraniu. Szkoda że ten co nagrał to zdarzenie sobie odjechal………..
Winny jest kierofca T I R a
Nie zahowal odstępu
Z całego serca życzę ci żebyś był w sytuacji kierowcy ciężarówki. Może wtedy przestaniesz cytować kodeks a zaczniesz myśleć
Masz rację niech spróbuje przez takiego barana zatrzymać się ciężarówka do zera gdyby cymbol chociaż raz jechał takim ciężarem inaczej by się wypowiadał zatrzymać Tico a ciężarowe jest troche różnicy kilogramow
Tico podobnie hamuje jak przeladowana ciężarówka ???
Podobnie jak ty o twoje teksty
Gdyby kierowca tira zachowal bespieczna odleglosc nie doszlo by do zdazenia. Na drodze trzeba być przewidywalny i być przygotowanym na różne sytuacje, A kierowcy tirów nie stosują się do tych zasad bo twierdzą że to ich praca i im się ciągle spieszy mało tego blokują lewy pas bo wyprzedza jadąc 1km. Szybciej od wymijajacego pojazdu i tego nie widzę że hamuje ruch innych uczestników drogi
Po pierwsze kierujący tirem pierwszy zmienia pas ruchu! Kierujący Volvo wymusza na tirze pierwszeństwo zmuszając go do hamowania. Po zmianie pasa ruchu sam hamuje nie wiadomo po co. W tym przypadku winny jest tylko i wyłącznie kierowca osobowki.
Gość osobówka hamuje bez żadnej przyczyny. Przypominam więc przepis: art. 19 ust 2 pkt 2 Prawa ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.
W świetle tych przepisów winny jest hamujący.
To że oglądający film nie widzą przyczyny gwałtownego hamowania nie oznacza że nie było przyczyny do tego hamowania, kierowca ma przed sobą chociażby zestaw kontrolek i komputer pokladowy który wyświetla komunikaty poza tym mogło dojść do jakiejś awarii której na filmie nie widać a za kierownicą było ją czuć, natomiast na filmie doskonale widać że volvo hamuje cały czas a TIR niekoniecznoe
W tym Volvo nie ma systemów asystujących kierowcę. Ma tylko czujniki parkowania co najwyżej.
Wiec albo pierwszy raz za kółkiem w automacie, albo cwaniak
Igor – kolejny upośledzony, mam nadzieję, że bez prawa do jazdy.
Albos sklepy, albo głupi.
A ty sie urodziłeś z kwadratowym i pustym łbem ?
Anonim, wróć do sklepu w którym kupiłeś chipsy i oddaj prawko znalezione w paczce… Osobowa winna i tyle
Jak masz prawo jazdy to powinieneś je dobrowolle oddać
Ha a co jeśli nie mam ?
Ortografia idioto
Winny jest kier. Volvo to on zmienil pas i go zblokowal
Oczywiście najmadzejszy. A jak śnieg spadnie to auto w domu zostawia bo go szkoda ?.
Zajedziesz komuś drogę i od razu zahamujesz to takie tłumaczenie nigdzie nie przejdzie. Musisz patrzeć na cały kodeks, a nie wyrywkowo cytować.
“Anonimie debilny” jakiej odległości? Kierowca volvo wpakował się przed ciężarówkę! To nie wina kierowcy ciężarówki, jełopie kretyński. Jak czytam Twoje słowa to się modlę, żebyśmy się nie spotkali na drodze, bo z przyjemnością powtórzyłbym na tobie pajacu tę sytuację a potem wezwał policję i z uśmiechem patrzył jak się tłumaczysz, ty ptasi móżdżku. Kurczę, ręce mi opadły. Idiotów nie sieją. To prawda.
Jak miał zachować odstęp jak debil z Volvo mu pod mache wjechał, myśl głąbie albo z domu nie wychodz bo możesz stwarzać zagrożenie na drodze.
Dokładnie
Ciekawe, kilka dni temu typ hamowal przy zjezdzie na zakopane do zera i dostal ciezarowka i malo ktory komentujący widzial w tym niepotrzebnym zatrzymaniu problem a w tym wypadku jednak jest problem ze auto osobowe sie nagle do zera zatrzymalo, Piłsudskiego mozna by cytowac 🙂
Może dlatego, że tamto zatrzymanie było potrzebne i nie było nagłe?
Bylo nagle i nie bylo potrzebne, co wiecej zakaz zatrzymywania sie na takich drogach jest nadrzedny nad tym, ze ktos nie umie sie odnalezc w sytuacji, poniewaz gosc mial co najmniej 3 okazje slyszac, ze nawi mowi “za 400m w prawo”, wjechac w luki, ktore byly na pasie awaryjnym a logicznym bylo, ze ludzie tam staneli do wyjazdu. Gdyby gosc byl madrzejszy, to by dojechal do konca prawym pasem, gdzie jest juz wolne miejsce na zjezdzie i moze by go ktos wpuscil a tak to jest tak samo madry jak podczlowiek zatrzymujacy sie na srodku drogi ekspresowej, z tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=8FUIk9cOyc4
Bo różnica polega na tym że gość zjeżdżając na Zakopiankę jechał długo prawym pasem powoli zwalniając i stanął bo warunki drogowe (Stojące na pasie do zjazdu pojazdy) go do tego zmusiły. Tutaj gość hamuje bez żadnej przyczyny. Przypominam więc przepis: art. 19 ust 2 pkt 2 Prawa ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.
W świetle tych przepisów winny jest hamujący.
ExM
Tam taka różnica że na A4 pod Krakowem to nagrywający nie zmieniał pasa. Jak zmieniasz pas i natychmiast ostro hamujesz to źle zmieniasz pas i wymuszasz pierwszeństwo, nawet jak twoje hamowanie jest uzasadnione. A tu nawet nie było uzasadnienia żeby hamować.
Oj czepiamy się wszyscy, a może Volvo widząc korkujący się pas rozbiegowy chciało wpuścić TIR`a przed sobą, ale zapomniał że nie jest sam na lewym pasie i wyszło jak wyszło. Może chciał dobrze, a może chciał źle. Ciekawe czy skracając sobie bagażnik uzyskał co chciał.
Jeśli nawet przyjąć takie założenie (choć brak ku temu podstaw bo TIR przed Volvo nie sygnalizował zamiaru zmiany pasa) to gość hamuje bez żadnej przyczyny to zgodnie z art. 19 ust 2 pkt 2 Prawa ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.
W świetle tych przepisów winny jest hamujący.
Exm
Kierowca ciezarowki powinien przejechać jak walcem po tym volvo, eliminacja debili w sposób naturalny, stwarzając takie sytuacje powinni tracić prawo jazdy ponieważ są zagrożeniem dla ruchu
Widać wyraźnie, że kierowca ciężarówki już po zajęciu lewego pasa wcisnął hamulec, by wpuścić wciskające się na ten pas Volvo. Czyli mamy tu jednoznaczne wymuszenie pierwszeństwa – zajechanie drogi przez kierowcę Volvo. Następnie kierowca Volvo praktycznie zatrzymał się przed ciężarowym. Dla mnie wina kierowcy volvo jest jednoznaczna. Powinien być on skierowany na badania psychologiczne, czy taki świr może być kierowcą osobówki w przyszłości.
Wariat z Volvo, nie miał żadnego dobrego powodu do wykonania tak nagłego hamowania, tą sprawą powinien zająć się sąd, gdyż gość spowodował swoim działaniem śmiertelne niebezpieczeństwo dla wszystkich użytkowników drogi, mógł spowodować karambol – jest to stwarzanie zagrożenia w ruchu lądowym.
Tego rodzaju zachowania trzeba zacząć jak najszybciej tępić, stosując najsurowsze kary, gdyż wariaci, którzy się ich dopuszczają stwarzają śmiertelne zagrożenie dla zdrowia i życia innych ludzi.
całom winę ma kierowca tira bo niezachował odstempu i zawsze winę ma ten kto wali w tył popszedzajoncego pojazdu. Dystans czeba czymać bo rużnie na drodze morze się przytrafić. Pewnie pisiorskie sondy bendom chciały ukarać nie winnego kierowcę osobuwki.
Jaki pan taki kram. Więcej już nie pisz.
Baranie n wsiąć na ciężarówkę i ją wyhamuj tak jak hamuje osobówka która dopiero co przed nią wjechała. Życzę powodzenia.
Niestety kierowca “osobuwki” to debil, który chyba nie wie co to hamulec i jak się go używa. A ty wracaj do szkoły na lekje pisowni i ortigrafii.
Ty tesz na lekcje ortografji
Moge się mylić ale widzę to tak że kierowca volvo chcial wpuścić też ciezarowego przed nim zeby ten wpuscil samochody na pasie rozbiegowym..
Początkowo miły i grzeczny a potem nagle cham? Nie masuje mi to.
Przecież widaC że kierowca Tira pierwszy był na pasie niż Volvo to niby czemu wina tira ? Znasz się Panie na przepisach ? Volvo powinno przepuścić A nie zajechać droga i hamować
Kolego nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. W dobie kamerek instalowanych na potęge zasadsa ze ten co wjężdza w tył poprzedzającego auta nareszczie może być wrzucona do kosza. W tym przypadku kierowca volvo miał wolną drogę przed sobą i ponad to zajechał drogę cieżarówce. A tak po twojemu cwaniak z volvo zrobił brake check i dostał za swoje.
Ty się naucz zasad języka polskiego nim zaczniesz cytować zasady ruchu drogowego.
Otóż mylisz się i są wyroki sądów które temu przeczą.
Kierowca Volvo złamał przepis z art. 19 ust 2 pkt 2 Prawa ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.
W świetle tych przepisów winny jest hamujący.
ExM
Ja wszystko rozumem – ale co ma ta informacja do forum motoryzacyjnego??? Na forum o hotelach na godziny też wrzucisz?
Zgadzam się winny tirowiec bo niw chamowal
Widać że z KOD-u po fotografii.
Po 1. pisownia.
2. tam nie ma Tira tylko auto ciężarowe w dodatku solówka
3. Pokaż mi przepis w Polskim KD, w którym jest mowa o utrzymaniu odległości mówię o drodze jak na filmie nie o tunelu, bo jest taki przepis odnośnie odstępu w tunelu
4. Zajerzdżając drogę (czyli wymuszając pierwszeństwo) plus bezpodstawne hamowanie na prostej pustej drodze winny jest zatrzymujący, dlatego mam rejestrator na szybie
5. Dlaczego nagrywający nie zaczymał się udzielić pomocy w końcu ma taki obowiązek?
Ilu takich klubowiczow ze wdi jeździ po Warszawie
Nagrywający, jak widać kierowca ciężarówki nie zatrzymał się pomóc koledze po fachu tylko pojechał sobie dalej. A nagranie ewidentnie pokazuje chama w osobówce.
No i rozwalił sobie idiota pół auta tą złośliwością. Bo w ciężarowym pewnie nawet śladu na zderzaku nie ma.To taka wisienka na torcie dla oglądających. 🙂 🙂 🙂
Super! Powinno byc takie przyzwolenie w ustawie dla kierowcow ktorzy sa hamowani przez takich debili!?
“Co by się nie działo wal w osobówkę”
Prawidłowo i dobrze że nie szarpnął kierownicą….
Ludzie! Jeżeli macie nagrania, które mogą pomóc uczestnikom kolizji czy wypadków, to zatrzymujcie się na chwilę i przekazujcie namiary na siebie uczestnikom zdarzeń.
To tylko minuta, a może komuś bardzo pomóc!
Nagranie bardzo by pomogło kierowcy ciężarówki aby taki zlosliwy cymbał lub wyłudzacz odszkodowania jeszcze na tym nie zarobił.
Cojapacze w tirach masz zazwyczaj takie cacko jak CB radio takze nie musisz stawac zeby sie numerem telefonu wymienic. Taka mala anegdotka zanim cos napiszesz bez pomyslenia
Seba ty tak na serio?
@ Stary Szofer – pan do ciebie….
Spoerdalaj nie będę się zatrzymywał bo nie mam czasu
Prawo Jazdy do odebrania w trybie natychmiastowym, bo widać że specjalnie to zrobił. Zamiast mandat powinni mu dowalić minimum 5 tysięcy plus oddanie kosztów napraw ciężarówki plus działań policji i straży. Może by się nauczył że nie hamuje się celowo przed ciężarówką na ruchliwej drodze.
@dsss – tam jeszcze doszło do wymuszenia pierwszeństwa przez kierownika osobówki.
I w takim momencie tylko i wyłącznie nagranie – bo ciężko będzie kierującemu ciężarówką udowodnić swoją niewinność.
Nawet taki film nie jest w stanie uwolnić kierowcy ciężarówki od odpowiedzialności – koleś w osobówce powie, że był kot między barierkami, chciał wyskoczyć na jezdnię i zawrócił jak ten przyhamował – na filmie tego nie widać i nie sposób udowodnić, że było inaczej a to ciężarówka miała zachować bezpieczny odstęp. Niestety.
Jak policjant by się uparł to by wystawił mandat za wymuszenie pierwszeństwa przy zmianie pasa i hamowanie bez powodu co doprowadziło do kolizji.
Nie zgodzę się z twoją opinia, ciężarówka zmieniła pas i od pojazdu poprzedzającego miał wystarczająco dużo miejsca. Zaraz potem druga osobowa zmieniła pas i zaczęła od razu chamowac. Pojazd ciężarowy nie miał szans
Dokladnie tak samo jak volvo zrobil mi gosc w golfie w ubiegły wtorek tylko że ja jechałem na rowerze…Efekt do teraz leżę w szpitalu z obrażeniami i zmasakrowaną twarzą od szkła.Naszczescie byli świadkowie,chore gnoje za kierowcą.
@Dawid Szkoda, że nie usunął cię z ulic definitywnie. Powinno być prawo pozwalające rozjeżdżać rowerzystów jak pluskwy. Jeszcze się skarży pier***ony na swój los!!!!
posłuchaj smie c i u jeśli nie dorosłes do jazdy na ulicy to może na nogach powinieneś chodzić popaprańcu.Przez takich debili jak ty jest na drogach jak jest ,ciekaw jestem czy na zywo tez taki cwaniaczek jesteś.
My chyba inny film oglądamy. Volvo zmienia pas gdy cieżarówka jest już na lewym pasie. Już ten manewr jest wymuszeniem pierwszeństwa – Volvo zmusza kierowcę ciężarówki do hamowania. Podejrzewam, że poszło upomnienie w postaci klaksonu, na które Volvo odpowiedziało hamowaniem. Czy był kot czy nie – wymuszenie pierwszeństwa (nieprawidłowa zmiana pasa – nieupewnienie się czy można wykonać manewr prawidłowo), później hamowanie.
Niestety nie jest tak, w momencie hamowania i późniejszego zderzenia oba pojazdy były na jednym pasie. Zmiana pasa przebiegła bez wymuszenia, a później było tylko niezachowanie bezpiecznego dystansu. Wiem jak to wygląda obiektywnie ale policja na podstawie zarówno śladów na jezdni, ja też ewentualnie tego nagrania obwini tylko kierowcę ciężarówki. Przykre, smutne, okrutne ale niestety.
Jeśli to dla ciebie była zmiana pasu bez wymuszenia to proszę cię abyś sam tak dalej zmieniał pas..w końcu nadejdzie ten dzień kiedy przestaniesz marnować nasz tlen
Za Policję się nie wypowiadam, ale bez problemu przekonał bym sędziego, iż pojazd ciężarowy był na lewym pasie gdy na ten pas wjechała osobówka, nie zostawiając bezpiecznego odstępu, czyli zmuszając pojazd ciężarowy do zmniejszenia prędkości, wypełnia to wszelkie znamiona wymuszenia pierwszeństwa, zatem to nie kierowca ciężarówki “nie zachował bezpiecznego odstępu, tylko kierowca osobówki wymuszając pierwszeństwo – tłumaczenie z kotem nie przejdzie, bo skoro sam skrócił niebezpiecznie odległość, to powinien liczyć się ze skutkami – art 3 PRD
Niestety praktyka jest taka, że jeśli dojdzie do uderzenia w tył (nawet po wymuszeniu), to winą obarczany jest kierowca, który uderzył. Policja i sądy argumentują, że skoro nie wyhamował, to nie dostosował prędkości. Tutaj jest nagranie, które rzuca trochę inne światło na sprawę, ale byłbym ostrożny z twierdzeniem o bezproblemowym przekonywaniu kogokolwiek… jeśli nie doszło do uderzenia w momencie zmiany pasa, to w myśl przepisów winny jest ten, który nie wyhamował. To przykre, ale informacja z pierwszej ręki.
Taka jest praktyka, bo nie znacie swoich praw i nie pomagam dwolujecie sie do sadow.
Taka jest praktyka, bo nagrania są nowością, również dla Policji, ale dziś już informacja o nagraniu powoduje, że Policjanci najpierw chcą zobaczyć nagranie. Do uderzenia doszło bezpośrednio po zmianie pasa, ewidentnie na skutek wymuszenia pierwszeństwa
Nagrania może i są nowością ale świadkowie było zawsze i wyroki sądów opierały się często o ich zeznania. ExM
@Bob – tak jest ale tylko kiedy zeznań nie można potwierdzić nagraniem 🙂
To jest tylko słowo przeciw słowu. No jeszcze kwestia innych dowodów.
W tym przypadku – a rozmawiamy o konkretnym nagraniu – sprawa prosta jak drut i żadnej winy ciężarówki tutaj nie ma.
Informacja z jakiej ręki? To jeszcze inaczej: Jedziesz – wyprzedzasz – albo chcesz wyprzedzić – dojeżdzasz do auta i zmieniasz pas na lewy. Kierujący przed Tobą – a masz do niego jeszcze parę metrów – zmienia pas na Twój – masz różnicę prędkości – uderzasz mu w tył. Zdążył całym pojazdem ulokować się na lewym pasie. To też Twoja wina? Niezachowanie odstępu?
Napomnę jeszcze że nie istotne czy lewy pas to na jezdni o dwu kierunkach czy jak tutaj o jednym kierunku.
Wcale taka praktyka nie jest. Jak są świadkowie lub jest nagranie, to prawie zawsze Policja mandatuje tych, co hamowali w takim przypadku. To jest wymuszenie, jedyny poprawny sposób na zmianę pasa jest wtedy, gdy upewnimy się, że pojazd z tyłu jest w bezpiecznej odległości. Za samo hamowanie mandatu pewnie nie będzie, ale za wymuszenie pierwszeństwa i spowodowanie kolizji już tak.
Jak najbardziej za hamowanie będzie mandat bo stanowi wykroczenie z art. 19 ust 2 pkt 2 Prawa ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.
W świetle tych przepisów winny jest hamujący.
ExM
Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz nic. Skup sie na czytaniu.
Jeśli nawet przyjąć że to nie wymuszenie (choć dla mnie jest to klasyczny przykład wymuszenia) to samo hamowanie było by kolejnym wykroczeniem kierującego Volvo z art. 19 ust 2 pkt 2 Prawa ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.
W świetle tych przepisów winny jest hamujący.
Prawko to w czipsach czy w maku z frytkami dostaes
@Dawid – napiszę więcej – wcale ciężarówka nie musiałby być na lewym pasie żeby doszło do wymuszenia pierwszeństwa. Ciężarówka pierwsza rozpoczęła manewr – a w przepisach jasno jest sformułowane kiedy możesz zmienić pas ruchu – nie tylko jak ten jest zajęty.
Tak tak, kot – super wymówka dla kierowcy. Pewnie że trzeba ratować zwierzaki w opałach, ale nie kosztem bezpieczeństwa ludzi. Żaden policjant ani sędzia nie kupi takiej bajki.
Tak, tak, powie, ze kot i sprawa zalatwiona. Z tym, ze jeszcze musi to byc prawda. Zreszta, jak juz to mozna by sie zastanawiac czy hamujacy cymbalista ustapil pierszenstwa ciezarowce, wjezdzajac na jej pas. Istnienie grzecznosciowego zwyczaju robienia miejsca wlaczajacym sie do ruchu kierowco nie uchyla zasad zmiany pasa, z zasada ustapienia pierszenstwa pojazdom znajdujacym sie juz na pasie.
@A – tu się nie ma co zastanawiać – na nagraniu to jest jasne jak słońce i bez wątpienia osobówka wymusiła na ciężarówce pierwszeństwo.
Jesli do wypadku przyjada odpowiedni policjanci to z ich notatka a bez filmiku w sadzie i tak nic nie wskorasz, szczególnie przy najechaniu na poprzedzajacy pojazd.
Zapominasz o świadkach.
ExM
Taaa… Kot…
Trzeba tylko mieć świadomość że składanie fałszywych zeznań to przestępstwo i wystarczy że znajdzie się świadek lub nagranie (co jak widać jest bardzo prawdopodobne) i gość mówiący o kocie ma bardzo duże problemy i prawdopodobnie wyrok z KK ograniczenia wolności…
Fajna perspektywa?
ExM
Tak to był kot