Niebezpieczna sytuacja na przejeździe kolejowym
Nie wiadomo czy zawiódł sprzęt, czy zawiódł człowiek. Wiadomo natomiast, że otwarty szlaban nie daje nam 100% pewności, iż sytuacja jest zawsze pod kontrolą.
Uważajcie na siebie.
Nie wiadomo czy zawiódł sprzęt, czy zawiódł człowiek. Wiadomo natomiast, że otwarty szlaban nie daje nam 100% pewności, iż sytuacja jest zawsze pod kontrolą.
Uważajcie na siebie.
17 komentarzy do "Niebezpieczna sytuacja na przejeździe kolejowym"
Mimo wszystko w mojej ocenie nic nie kosztowałoby,gdyby dyżurny wyszedł w kamizelce odblaskowej z lizakiem i zatrzymał pojazdy. Oczywiście z krótkofalową (nie wiem jakiego dokładnie sprzętu używaj dyzutnindonkontaktu z kolejarzami). Mam nadzieje, ze takie filmiki dadzą więcej do myślenia wszystkim kierującym, ale wiadomo ze każdemu może się zdarzyć gorszy moment-zamyślenie, zagapienie etc. Co oczywiście nie tłumaczy jednych i drugich. Dlatego uważam, ze dodatkowe ostrzeżenie kierujących samochodami, ciężarówkami oraz pieszych i rowerzystów powinno być w takiej sytuacji obowiązkiem dyżurnego.
A gdzie jest osoba kierująca ruchem. Prawidłowo, to kierowcy nie mogą ruszyć z miejsca jeżeli nie otrzymają zgody takiej osoby na przejazd.
Jednak informacja o źle funkcjonującej rogatce odbierana jest przez mechanika (maszynistę). Pociąg zwalnia do ok 10-20 km/h, w przypadku sprawnych rogatek szybciej by jechał.
Sensem filmu jest by zachowywać ostrożność przy każdym przejeździe. Nieuwaga na drodze zdarza się każdemu z nas, więc odruchem jest jechać, gdy szlabany są podniesione. Nie wszyscy kierujący są tak wytrawnymi i nieomylnymi kierowcami jak tu na portalu. Ja np. wyrobiłem już sobie nawyk rozglądania się na każdym przejeździe, bo awarie sprzętu mogą zdarzyć się wszędzie, a ślepa ufność w bezawaryjność urządzeń może być zgubna.
Chyba miało być “nie zawsze zamknięty szlaban” daje taką pewność?
Wzruszyłem się – pierwszy raz pojawia się tutaj nagranie, na którym kierowcy zachowują się prawidłowo na przejeździe kolejowym 😀
Przecież to nie była nawet awaria tylko modernizacja urządzeń, rogatki są nieczynne a przejazd prawidłowo oznaczony.
Skoro tak to dlaczego u góry pali się zielone swiatło, w tym przypadku powinno co najmniej migać żółte, powinna tam też być osoba kierująca ruchem
Panie Adlop. Owe zielone światło to latarnia uliczna 😉
Jest znak STOP, po drugie pociąg jedzie 20 km/h przez przejazd używając przy tym bardzo długiego i wielokrotnie powtarzanego sygnału “Stój” (RP1).
Ja tu żadnej awarii nie widzę. Jest oznakowanie o uszkodzeniu rogatki, jest znak Stop, pociąg ledwie się toczy i nadaje ostrzegawcze sygnały dźwiękowe. Wszystko ok. Jak ktoś stosuje się do znaków to nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa.
Zaraz ktoś ci pewnie napisze odpowiedź że każdy może się zagapić, być zmęczony i tak dalej, więc powinno to być zrobione w sposób idiotoodporny. Już ci taki kretyn wystawił minusa.
Xxx ma rację. Jestem dyżurnym na kolei i wszystko jest zgodne z instrukcjami. Osygnalizowanie przejazdu na gruncie, ograniczenie prędkości pociągu do 20 km\h i wielokrotny sygnał RP-1. Czasami mimo uszkodzeń rogatki można załączyć światła ostrzegawcze. Nic więcej zrobić się nie dało.
Wszystko zgodnie z procedurami.. znak stop z informacją “rogatka uszkodzona”, maszyniści dostają rozkaz że mogą przez przejazd przejechać max.20km/h, i mają podawać sygnał baczność, czyli trąbić ile się da. Nawet bez znaku stop itp, musimy się upewnić że nic nie jedzie. Dziennie jest kilkanaście podobnych awarii
Dobrze wiedzieć, teraz będę patrzył nie tylko czy jedzie pociąg, ale też wcześniej czy nie ma tabliczki “Rogatka uszkodzona”, żeby ewentualnie przejeżdżać z jeszcze większą ostrożnością.
Teraz? Ty masz ZAWSZE patrzec na WSZYSTKIE znaki i informacje obok nich.
Wielkie halo jest znak stop koło rogatki oraz jeszcze jeden. Prawdopodobnie informacja że rogatka uszkodzona.
Ale o co chodzi. Widać znak stop i jakaś informacje.
Pewnie, że rogatki uszkodzone