Niemiecki 5-latek: które modele warto wziąć pod uwagę?

Artykuł sponsorowany

Fabrycznie nowe samochody gwałtownie tracą na wartości chwile po opuszczeniu salonu. Proces ten trwa około 2 lat, potem zaczyna się “złoty okres” kiedy wartość samochodu przestaje pikować, a koszta jego utrzymania nie rosną jeszcze lawinowo. Dlatego właśnie dobrym pomysłem jest zakup auta 5 letniego – cena jego zakupu jest najbardziej adekwatna do jego stanu. Taki 5-latek jest też również wciąż dość świeżym autem. W tym artykule przyjrzymy się kilku ciekawym modelom spełniającym to kryterium.

Opel Astra J

Astra jest miejskim kompaktem produkowanym przez niemieckiego, a właściwie aktualnie niemiecko-francuskiego producenta.

Przyjrzymy się tutaj dwóm generacją Astry, a mianowicie modelom J i H.

Opel Astra J produkowana była między 2009 a 2015 rokiem, więc tak naprawdę jedynie ostatni rok produkcji mieści się w kategorii “do 5 lat”.

Warto jednak przyjrzeć się temu modelowi. Wiele ciekawych egzemplarzy możemy znaleźć na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/astra-j-2009-85033 

Pierwszym atutem Astry J jest szeroka gama typów nadwozia. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Wybierać możemy bowiem między kombi, sedanem, hatchbackiem, kończąc na modelach typu cabrio.

Dzięki unikalnym rozwiązaniom technologicznym zastosowanym w zawieszeniu astry J, auto to prowadzi się wzorowo i do tego jest dość, jak na kompakt, komfortowe. Wadą tutaj jest masa pojazdu, która niezależnie od zastosowanej jednostki napędowej, powoduje, że sprawia ona wrażenie lekko ospałej.

Wybierając jednostkę napędową mamy równie szeroki wybór co przy wyborze typu nadwozia.

Silniki benzynowe bardzo dobrze znoszą współpracę z napędem LPG.

Najczęściej polecany jest silnik 1.4 Turbo. Słynie on ze świetnych osiągów oraz niemal “pancernej” konstrukcji. 

Jest to silnik technologicznie mało skomplikowany, co nie bez znaczenia jest dla jego wytrzymałości, która nie pogarsza się nawet gdy zasilany jest gazem.

Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest 1.6 Turbo, jednak silnik ten bardzo rzadko pojawia się w egzemplarzach dostępnych z drugiej ręki.

Jeżeli chodzi o diesle – warto tutaj zgłębić charakterystykę każdego z nich i na wstępie odrzucić najsłabsze jednostki, które nie dają rady z napędzaniem ciężkiej astry.

Ogólnie w astrze J nie montowano złych silników, jeżeli jednak chodzi o diesle to część z nich cierpi na nieznaczne “niedoróbki”, które mogą skutkować awariami. Tutaj warto poczytać o konkretnych jednostkach i szczegółowo przyjrzeć się, w jakim stanie jest silnik w samochodzie, który zamierzamy nabyć.

Oprócz problemów ze skomplikowaną konstrukcją tylnego zawieszenia w Astrze J raczej nie występują poważne usterki. Auto to stylistycznie może się podobać, jednak nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym na tle konkurencji. Jeżeli uda nam się jednak trafić egzemplarz zadbany z dobrym silnikiem, to będzie to idealne auto do przemieszczania się z punktu A do punktu B, które sprawdzi się zarówno w mieście jak i na krótkich trasach.

Dla osób szukających czegoś tańszego można pochylić się nad oplem astrą H, której produkcja zakończyła się co prawda w 2014 roku, więc najmłodsze egzemplarze będą starsze niż zakładane 5 lat. Jednak wychodzą one niezwykle korzystnie cenowo, co sprawdzić możesz, na przykład zaglądając na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/astra-h-2004-2014-12745

Chociaż stylistyka modelu H jest nieco już przestarzała, to wciąż zadbane egzemplarze są świetnym wyborem na przykład jako pierwsze auto dla młodego kierowcy. 

Volkswagen Passat B8

Passat to niekwestionowany król polskich dróg. Passat B8 to aktualnie produkowana generacja tego modelu, więc nawet najstarsze dostępne na rynku egzemplarze są stylistycznie świeże, a pod względem stylistyki Volkswagen Passat B8 wiele zyskuje względem swoich poprzedników.

Najnowsza odsłona tego auta nabrała lekkiej zadziorności jeżeli chodzi o jej stylistykę.

Przeglądając oferty na Allegro, bez problemu znajdziemy egzemplarze 5-letnie z przebiegiem poniżej 180 tys. km: https://allegro.pl/kategoria/passat-b8-2014-250759 

Passat B8 tak jak i jego poprzednicy wykazuje się dobrą wytrzymałością i bezawaryjnością. Zadbane egzemplarze na pewno będą służyć nowym właścicielom dobrze i przez długi czas.

Volkswagen Passat B8 fabrykę opuszcza w przeróżnych wersjach silnikowych. Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne, największym uznaniem cieszy się ekonomiczny 2.0 TDI 150 KM. Z benzyn polecane są 1.8 TSI oraz 2.0 TSI. 

Najnowsza generacja Passata nie cierpi z powodu nadmiernej awaryjności.

Problematyczne mogą być zaniedbane automatyczne skrzynie DSG oraz filtry DPF w silnikach diesla. Inne elementy konstrukcji nie sprawiają właścicielom najmniejszych problemów. 

Niewątpliwie Passat to jeden z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych samochodów na polskich drogach. Jeżeli dysponujemy budżetem między 40-50 tys. zł to jest to niewątpliwie jedna z najlepszych dostępnych na rynku opcji.

Share Button

47 komentarzy do "Niemiecki 5-latek: które modele warto wziąć pod uwagę?"

  • Anal pisze:
  • pam anderson pisze:
    • sds pisze:
      • pdf pisze:
        • Anonim pisze:
          • Anonim pisze:
      • Qq pisze:
  • Anonim pisze:
    • Anonim pisze:
    • Kazik pisze:
      • Anonim pisze:
  • Tom pisze:
  • Jeb reklamy pisze:
  • Jeb reklamy pisze:
    • stif dżob pisze:
  • Dawid pisze:
  • Grammar Ninja pisze:
  • Król pisze:
    • edd pisze:
      • Anonim pisze:
      • eddy pisze:
  • ciamciak pisze:
  • janusz pisze:
  • Anonim pisze:
  • Stasiek pisze:

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj

  • Sty 23 2021
    Nieudany “dynamiczny” skręt w prawo
  • Sty 20 2021
    Polskie Drogi #184
  • Sty 19 2021
    Bezpieczna odległość
  • Sty 15 2021
    Wypadek w Chorzowie
  • Sty 12 2021
    Śmiertelne wyprzedzanie na DW 631
  • Kategorie

  • Archiwa

Skip to content