Niemiecki 5-latek: które modele warto wziąć pod uwagę?
Artykuł sponsorowany
Fabrycznie nowe samochody gwałtownie tracą na wartości chwile po opuszczeniu salonu. Proces ten trwa około 2 lat, potem zaczyna się “złoty okres” kiedy wartość samochodu przestaje pikować, a koszta jego utrzymania nie rosną jeszcze lawinowo. Dlatego właśnie dobrym pomysłem jest zakup auta 5 letniego – cena jego zakupu jest najbardziej adekwatna do jego stanu. Taki 5-latek jest też również wciąż dość świeżym autem. W tym artykule przyjrzymy się kilku ciekawym modelom spełniającym to kryterium.
Opel Astra J
Astra jest miejskim kompaktem produkowanym przez niemieckiego, a właściwie aktualnie niemiecko-francuskiego producenta.
Przyjrzymy się tutaj dwóm generacją Astry, a mianowicie modelom J i H.
Opel Astra J produkowana była między 2009 a 2015 rokiem, więc tak naprawdę jedynie ostatni rok produkcji mieści się w kategorii “do 5 lat”.
Warto jednak przyjrzeć się temu modelowi. Wiele ciekawych egzemplarzy możemy znaleźć na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/astra-j-2009-85033
Pierwszym atutem Astry J jest szeroka gama typów nadwozia. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Wybierać możemy bowiem między kombi, sedanem, hatchbackiem, kończąc na modelach typu cabrio.
Dzięki unikalnym rozwiązaniom technologicznym zastosowanym w zawieszeniu astry J, auto to prowadzi się wzorowo i do tego jest dość, jak na kompakt, komfortowe. Wadą tutaj jest masa pojazdu, która niezależnie od zastosowanej jednostki napędowej, powoduje, że sprawia ona wrażenie lekko ospałej.
Wybierając jednostkę napędową mamy równie szeroki wybór co przy wyborze typu nadwozia.
Silniki benzynowe bardzo dobrze znoszą współpracę z napędem LPG.
Najczęściej polecany jest silnik 1.4 Turbo. Słynie on ze świetnych osiągów oraz niemal “pancernej” konstrukcji.
Jest to silnik technologicznie mało skomplikowany, co nie bez znaczenia jest dla jego wytrzymałości, która nie pogarsza się nawet gdy zasilany jest gazem.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest 1.6 Turbo, jednak silnik ten bardzo rzadko pojawia się w egzemplarzach dostępnych z drugiej ręki.
Jeżeli chodzi o diesle – warto tutaj zgłębić charakterystykę każdego z nich i na wstępie odrzucić najsłabsze jednostki, które nie dają rady z napędzaniem ciężkiej astry.
Ogólnie w astrze J nie montowano złych silników, jeżeli jednak chodzi o diesle to część z nich cierpi na nieznaczne “niedoróbki”, które mogą skutkować awariami. Tutaj warto poczytać o konkretnych jednostkach i szczegółowo przyjrzeć się, w jakim stanie jest silnik w samochodzie, który zamierzamy nabyć.
Oprócz problemów ze skomplikowaną konstrukcją tylnego zawieszenia w Astrze J raczej nie występują poważne usterki. Auto to stylistycznie może się podobać, jednak nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym na tle konkurencji. Jeżeli uda nam się jednak trafić egzemplarz zadbany z dobrym silnikiem, to będzie to idealne auto do przemieszczania się z punktu A do punktu B, które sprawdzi się zarówno w mieście jak i na krótkich trasach.
Dla osób szukających czegoś tańszego można pochylić się nad oplem astrą H, której produkcja zakończyła się co prawda w 2014 roku, więc najmłodsze egzemplarze będą starsze niż zakładane 5 lat. Jednak wychodzą one niezwykle korzystnie cenowo, co sprawdzić możesz, na przykład zaglądając na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/astra-h-2004-2014-12745
Chociaż stylistyka modelu H jest nieco już przestarzała, to wciąż zadbane egzemplarze są świetnym wyborem na przykład jako pierwsze auto dla młodego kierowcy.
Volkswagen Passat B8
Passat to niekwestionowany król polskich dróg. Passat B8 to aktualnie produkowana generacja tego modelu, więc nawet najstarsze dostępne na rynku egzemplarze są stylistycznie świeże, a pod względem stylistyki Volkswagen Passat B8 wiele zyskuje względem swoich poprzedników.
Najnowsza odsłona tego auta nabrała lekkiej zadziorności jeżeli chodzi o jej stylistykę.
Przeglądając oferty na Allegro, bez problemu znajdziemy egzemplarze 5-letnie z przebiegiem poniżej 180 tys. km: https://allegro.pl/kategoria/passat-b8-2014-250759
Passat B8 tak jak i jego poprzednicy wykazuje się dobrą wytrzymałością i bezawaryjnością. Zadbane egzemplarze na pewno będą służyć nowym właścicielom dobrze i przez długi czas.
Volkswagen Passat B8 fabrykę opuszcza w przeróżnych wersjach silnikowych. Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne, największym uznaniem cieszy się ekonomiczny 2.0 TDI 150 KM. Z benzyn polecane są 1.8 TSI oraz 2.0 TSI.
Najnowsza generacja Passata nie cierpi z powodu nadmiernej awaryjności.
Problematyczne mogą być zaniedbane automatyczne skrzynie DSG oraz filtry DPF w silnikach diesla. Inne elementy konstrukcji nie sprawiają właścicielom najmniejszych problemów.
Niewątpliwie Passat to jeden z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych samochodów na polskich drogach. Jeżeli dysponujemy budżetem między 40-50 tys. zł to jest to niewątpliwie jedna z najlepszych dostępnych na rynku opcji.
47 komentarzy do "Niemiecki 5-latek: które modele warto wziąć pod uwagę?"
Sponsor chyba zapomniał o awaryjności skrzyń manualnych w Astrze J ;p
Wystarczy wpisać w googlach “Awaryjna skrzynia M32”
dwóch ich jest?
razem z tobom
jes czech
czworty sie naloz
poli dupa srogo
grzejo sie kule
czech i rus i lech tam byli i wino pili
TEJ
LAMUSY
A ilu z was przerobiło w życiu więcej niż 2 -3 auta, żeby wiedzieć co jest lepsze od czego?
HAAAAAHHHHHHHHHAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAA
przerobiony w ciouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuula
Ja 3 przerobilem na LPG
Była to chocioż po niemcu Asterka, albo Paśnik we bananie?
Czy jakieś badziewia łod fiata, czy inno dacia?
Najlepsze jest to, że mimo tylu komentarzy, “autor” dalej nie wprowadził poprawek. W żałosnym kierunku zmierza ten portal.
tzn. wedle krzyża, czy figurki?
twojo staro zmierzała do figurki i jeji we krzyżu ciulło
rozumisz
stary pypcie z firan wyskup
wisz
Pypcio, to ci laski na dzielni ksywa na dały, za względu na rozmiar w rozporze
pinceta weź, to swojo glista najdziesz
Passat to niekwestionowany król polskich drug„
Co za upośledzony człowiek to pisał
Passat królem polski !
Co za kur wa jeb Ana reklama ja pier dole qrw a. mać
och
Astra J była produkowana przez General Motors!
Jak doszedłem do:
Przyjrzymy się tutaj dwóm generacją Astry
GENERACJĄ
to nie mogłem czytać dalej.
Rozumiem, że sponsor zapłacił, ale żeby z tego powodu pozwalać na zamieszczenie na portalu treści o tak niskiej jakości (nawet nie merytorycznie, ale po prosty językowo), to jakaś straszna żenada
a mianowicie modelą J i H.
Pisane językiem wolskim dla Wolaków.
facelia, napalm
polskich drug.
Łączę się w bulu z autorem.
autor pewnie był po drugach…
po grudach boł
nio
po pigułach na pewno, srogich
Współczesne samochody są projektowane na około 6 lat eksploatacji. Kupujesz więc w 83,3% kupę bezwartościowego plastiku (bo nawet nie jest to złom). Auta dla użytkowników skończyły się wraz z XX wiekiem. Później nastała era aut dla koncernów samochodowych. Dziękuję, nie skorzystam.
Od kiedy są tak projektowane?
Ups. Juz widzę ze od 20 lat. W takim razie moja drynda jest wyjątkiem.
ma się rozumieć, że wyjątkiem
w poprzek zamiast wzdłuż
89% januszy w PL takich jak ja nie stać na 5 letnie auto.. to jest praktycznie 1.5 roczny dochód 1 osoby.
Gdybym przez 1.5 roku nie jadł nie pił mieszkał w kartonie gdzieś w podziemnym parkingu to uzbieram na 5 letniego Passtucha . LOL
weź kredyt :))
janusz, robota zmiń
sroj
poli duqa
ople to niezłe badziewie, podobnie jak fordy
I francuskie i włoskie samochody tak samo są syfiaste
hooja tam
renufki so dobre
i cytryny
hooooooooooooja tam
I skody
i mandarynki
Na łopla trzeba mieć hopla