Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Dla zapominalskich
—
Kolizja po wjeździe na czerwonym świetle
›
“Niespodziewany rowerzysta”
maj 23 2017
Kategoria:
O WŁOS
,
ROWERZYŚCI
https://www.youtube.com/watch?v=jGfc1x_Jr0M
do góry
23 komentarze
do "
“Niespodziewany rowerzysta”
"
Bartosz
pisze:
24/05/2017 o 17:40
Odpowiedz
Report comment
Super Kierowca.
pisze:
23/05/2017 o 20:13
Odpowiedz
Report comment
Oczywiscie
pisze:
23/05/2017 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
23/05/2017 o 13:42
Odpowiedz
Report comment
Stefan Taxi
pisze:
23/05/2017 o 13:57
Odpowiedz
Report comment
michal
pisze:
23/05/2017 o 14:03
Odpowiedz
Report comment
WASP
pisze:
23/05/2017 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
23/05/2017 o 18:03
Odpowiedz
Report comment
Kierowca
pisze:
23/05/2017 o 14:03
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
23/05/2017 o 14:06
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
23/05/2017 o 14:33
Odpowiedz
Report comment
robur
pisze:
23/05/2017 o 16:02
Odpowiedz
Report comment
waskos
pisze:
23/05/2017 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
23/05/2017 o 21:16
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
23/05/2017 o 22:57
Odpowiedz
Report comment
Jerzy
pisze:
24/05/2017 o 16:37
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
24/05/2017 o 14:47
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
23/05/2017 o 13:29
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
23/05/2017 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
23/05/2017 o 13:44
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
23/05/2017 o 13:48
Odpowiedz
Report comment
Mr.D.
pisze:
23/05/2017 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
23/05/2017 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
23 komentarze do "“Niespodziewany rowerzysta”"
Oczywiście fatalne zachowanie rowerzysty, ale chciałbym się odnieść do niektórych komentarzy.
Otóż część z Was twierdzi, że nie wolno jechać na skrzyżowaniu pod prąd, a to nieprawda. Nie ma zakazu wjeżdżania na lewą połowę jezdni na skrzyżowaniu. Jazda “pod prąd” w tym przypadku była debilna, ale jest w 100% legalna gdy np. wyprzedzamy na skrzyżowaniu (przypomnę, że na skrzyżowaniach o ile nie naruszymy znaków poziomych można wyprzedzać pojazdy niesilnikowe jedno- i wielośladowe).
Nie czepiać się! Rower to nie pojazd, jak wózek inwalidzki, a pedalista to nie kierowca, jak operator walca. Moja babcia też ma wózek i nie ma prawka, jeździ tylko po podwórku. OC tez nie ma 🙂 🙂 🙂 Jak każdy pedalista 🙁
Chory przepis ale cóż. Dla mnie tak samo chory jak ostatnio glosne wyprzedzanie na skrzyzowaniu. Zycie
Czy w razie kolizji wina byłaby po stronie rowerzysty? Czy jednak kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa?
Przecież rowerzysta przemieszcza się pod prąd- tam go nie powinno być w ogóle 😀 no to jak? Kodeks drogowy kogoś ma nie uwzględniać? :d
Niestety w/g przepisów winny był by Pan włączający się do ruchu, gdyż ponieważ nie sprawdził czy bezpiecznie może się włączyć do ruchu. Podobny przypadek jakby ktoś cofał po tej drodze, i włączający się do ruchu wjechał by w cofającego, cofający nie zawinił tylko osoba włączający się do ruch
O czyim włączaniu się do ruchu piszesz? Nagrywający poruszał się pojazdem będącym w ruchu drogowym. Zmieniał kierunek ruchu pojazdu, wjeżdżając z drogi podporządkowanej. Ma obowiązek ustąpić pierwszeństwo wszystkim uczestnikom ruchu poruszającym się po drodze, na którą chce wjechać, to pewne. Ale w razie kolizji z pojazdem przemieszczającym się pod prąd, z kierunku całkowicie niespodziewanego, to prowadzący taki pojazd będzie winny. A w temacie “włączania się do ruchu” proszę poczytać – to są proste w sumie sprawy a często nam się mylą, podobnie jak omijanie/wymijanie/wyprzedzanie.
A jak cofasz to czy nie musisz ustąpić pierwszeństwa wszystkim użytkownikom?
a no tak, że był na drodze z pierwszeństwem i wyrok policji mógłby być dwojaki… 😀 Paranoja, ale jednak.
No i trochę się mylisz, nawet kiedy wyjeżdżasz np. z podporządkowanej na drogę jednokierunkową, a ktoś jedzie pod prąd po niej, to jednak ty włączasz się do ruchu a nie on, w związku z tym zostaniesz za to ukrany jeśli np. dojdzie do kolizji. I nie śmiej się, w zeszłym roku była na tem temat dyskusja w sieci, dokładnie w takiej sytuacji gdy kierowca spowodował kolizję z jadącym pod prąd autem. Nie ma w tej sytuacji orzeczenia aby winnym była jedna strona. Tamten kierowca złamał przepisy i jechał pod prąd, ale to ty nie ustąpiłeś pierwszeństwa wyjeżdżając z podporządkowanej. Nie wiem jak patrzyłby na to ubezpieczyciel. Więc w sytuacji z rowerzystą, stawiam, że było by podobnie. Jego wina za jazdę pod prąd i to jeszcze przy prawej krawędzi, ale to nagrywający włączył się do ruchu.
Poszukam w Google tamtej akcji, jak znajdę, wkleję link.
Trochę nie masz racji. Czym innym jest skrzyżowanie, a czym innym jest włączanie do ruchu. W tym drugim wypadku generalnie musisz ustąpić wszystkim, dosłownie. Na skrzyżowaniu gdyby ktoś jechał po nie swoim pasie – była by to jego wina.
Obyś się kiedyś srodze nie rozczarował, bo niestety orzecznictwo sądów przeczy Twojej wersji.
Bartku mylisz się, jeżeli wjeżdżasz na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej w drogę jednokierunkową, natkniesz się na znak drogowy A-7, Ustąp pierwszeństwa. Znak ten nie mówi którym pojazdom, czy nadjeżdżającym z prawej czy z lewej, zatem jeżeli dojdzie do kolizji z pojazdem, który jedzie “pod prąd” policjant uzna twoją winę, owszem kierowca drugi zostanie ukarany mandatem za jazdę pod prąd, ale tylko za to. Wiem, że to chore, bo nie mogłeś się spodziewać, że ktoś pojedzie odwrotnie, niestety takie mamy durne prawo!
w skrajnych przypadkach, a wydaje mi sie ze tutaj mogloby cos takiego miec miejsce, moglby zostac ukarany tylko rowerzysta (slawna sprawa chyba z Wawy gdzie gosc tak bardzo przekroczyl predkosc na drodze z pierwszenstwem, ze sad uznal go jedynym winnym kolizji z autem wyjezdzajajacym z podporzadkowanej). Rowerzysta zlamal tak duzo przepisow i w sumie mogl byc nawet niewidoczny dla kierujacego ze ten po prostu nie mogl go widziec i nie mogl zrobic nic zeby to zmienic (nie mowie o teorii – mogl wyjsc i zobaczyc albo mogl poprosic pasazera).
Rowerzysta (na tym filmie), a kierowca samochodu jadącego jednokierunkową pod prąd (w podobnej sytuacji) dostałby mandat za tę jazdę w niewłaściwym kierunku (zgaduję że pewnie w 1 przypadku jakieś niestosowanie się do zasady ruchu prawostronnego, a w 2 za zignorowanie zakazu wjazdu), natomiast ten skręcający na skrzyżowaniu, wyjeżdżający z drogi podporządkowanej zostałby ukarany mandatem za spowodowanie kolizji i to z jego polisy byłyby wypłacane pieniądze. To wcale nie jest, jak niektórzy tutaj piszą “chore”, czy też “paranoja”. Zasada podstawowa jest taka, że prowadząc masz zawsze patrzeć, co robisz. Wyobraź sobie że taką drogą jednokierunkową tnie (pod prąd) by ominąć korek na głównej arterii karetka, z zawałowcem na pokładzie. Sytuacja ekstremalna, ale może zdarzyć się w prawdziwym życiu. Dlatego – trzeba zawsze patrzeć co się robi. I z tego samego założenia (moim zdaniem słusznego) wychodzi ustawodawca.
A gość ma całkowitą racje 😉 pół roku temu zdałem prawko, i to samo powiedział Mi mój instruktor. Nawinęła się ogólna gadka, i własnie powiedział Mi że jeżeli nawet jakbym wyjechał gościowi który jedzie pod prąd, miałbym w tym wine ponieważ nie ustąpiłem pierwszeństwa i nie oceniłem sytuacji na drodze. Oboje winni w tym wypadku. :/
Moj brat też jechał pod prąd. Winę za potrącenie dostał taksówkarz. Fakt, że wtedy sytuacja była bardziej ewidentna, bo taksówkarz wyjeżdżał ze stacji paliw, więc włączał się do ruchu.
Typowy rowerzysta. Egoizm drogowy. Ma za nic innych uczestników ruchu.
To jakiś dzieciak. W jego wieku jeździłeś tak samo, ja też.
Nie jeździłem tak. Po czym to wnioskujesz?
Z moich obserwacji wynika, że nieważne czy dzieciak czy starszy – większość rowerzystów jakich spotykam na drodze ma ZA NIC przepisy i innych uczestników ruchu.
10 min temu wymusiła mi rowerzystka, tak na oko 40 lat. Ona jest “mała” na jednośladzie, więc nie obowiązują jej przepisy dotyczące pierwszeństwa (w jej mniemaniu).
Ja mając jakieś 10 lat śmignąłem przed maską syreny jak mi łańcuch w moim salcie spadł i nie było się jak zatrzymać, bo ręcznego nie miałem (może wtedy jeszcze nie było). Taki ze mnie był pirat w temtych czasach 🙂
Typowy komentarz debila. Ma oczy w dupie i gówno widzi.
Nie bądź tak bardzo samokrytyczny.
Debilem się rodzisz, nie masz na to wpływu.