Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Nieudane próby ujarzmiania mocy przez samotnego jeźdźca
—
wyprzedzaczPL #15
›
Nieudane wyprzedzanie i farciarz roku
wrz 09 2020
Kategoria:
O WŁOS
,
WYPRZEDZANIE
Farciarz roku…
do góry
118 komentarzy
do "
Nieudane wyprzedzanie i farciarz roku
"
tomtom
pisze:
12/09/2020 o 13:58
Odpowiedz
Report comment
Twoja stary
pisze:
12/09/2020 o 16:28
Odpowiedz
Report comment
Seba
pisze:
11/09/2020 o 11:27
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
10/09/2020 o 19:44
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
10/09/2020 o 20:32
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
10/09/2020 o 20:56
Odpowiedz
Report comment
Rysiek
pisze:
10/09/2020 o 21:27
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
10/09/2020 o 21:29
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
10/09/2020 o 22:21
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
11/09/2020 o 09:08
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
10/09/2020 o 22:47
Odpowiedz
Report comment
Eldo
pisze:
11/09/2020 o 08:36
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
11/09/2020 o 09:21
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
11/09/2020 o 13:46
Odpowiedz
Report comment
Żakiet
pisze:
10/09/2020 o 22:54
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
11/09/2020 o 08:53
Odpowiedz
Report comment
Raf
pisze:
11/09/2020 o 09:11
Odpowiedz
Report comment
Puotr
pisze:
11/09/2020 o 09:35
Odpowiedz
Report comment
darek
pisze:
11/09/2020 o 10:15
Odpowiedz
Report comment
Krzychu427
pisze:
11/09/2020 o 15:43
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
11/09/2020 o 09:04
Odpowiedz
Report comment
Kail
pisze:
10/09/2020 o 22:46
Odpowiedz
Report comment
F
pisze:
11/09/2020 o 06:00
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
11/09/2020 o 08:15
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
11/09/2020 o 08:55
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
11/09/2020 o 09:04
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
11/09/2020 o 09:24
Odpowiedz
Report comment
Cyber
pisze:
11/09/2020 o 09:49
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
11/09/2020 o 10:17
Odpowiedz
Report comment
ktos
pisze:
11/09/2020 o 10:18
Odpowiedz
Report comment
Asker
pisze:
11/09/2020 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
Dany
pisze:
11/09/2020 o 14:07
Odpowiedz
Report comment
konioS1980
pisze:
11/09/2020 o 14:30
Odpowiedz
Report comment
Ugarz
pisze:
11/09/2020 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
10/09/2020 o 16:50
Odpowiedz
Report comment
dave
pisze:
10/09/2020 o 22:45
Odpowiedz
Report comment
R…
pisze:
12/09/2020 o 15:10
Odpowiedz
Report comment
Arkadiusx
pisze:
10/09/2020 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
Or
pisze:
10/09/2020 o 14:03
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
10/09/2020 o 14:13
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
10/09/2020 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
10/09/2020 o 19:30
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
10/09/2020 o 20:37
Odpowiedz
Report comment
Keisim
pisze:
10/09/2020 o 14:24
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
10/09/2020 o 14:38
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
10/09/2020 o 18:54
Odpowiedz
Report comment
jan
pisze:
10/09/2020 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
Filip
pisze:
10/09/2020 o 19:55
Odpowiedz
Report comment
NN
pisze:
10/09/2020 o 16:08
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
10/09/2020 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
Michu
pisze:
10/09/2020 o 17:16
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
10/09/2020 o 19:19
Odpowiedz
Report comment
Robert
pisze:
10/09/2020 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
Dariusz
pisze:
10/09/2020 o 19:35
Odpowiedz
Report comment
wfe
pisze:
10/09/2020 o 19:35
Odpowiedz
Report comment
Miikado
pisze:
11/09/2020 o 00:43
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
11/09/2020 o 09:04
Odpowiedz
Report comment
ja
pisze:
21/09/2020 o 11:08
Odpowiedz
Report comment
Lechu
pisze:
11/09/2020 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
Realista
pisze:
10/09/2020 o 12:53
Odpowiedz
Report comment
byko
pisze:
10/09/2020 o 13:16
Odpowiedz
Report comment
Sebastian
pisze:
10/09/2020 o 13:21
Odpowiedz
Report comment
Bascus
pisze:
10/09/2020 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
Stroz
pisze:
10/09/2020 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
10/09/2020 o 11:38
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
10/09/2020 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
kierowca
pisze:
10/09/2020 o 15:18
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
10/09/2020 o 16:46
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
10/09/2020 o 09:58
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
10/09/2020 o 10:09
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
10/09/2020 o 10:25
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
10/09/2020 o 14:40
Odpowiedz
Report comment
Polowic
pisze:
10/09/2020 o 16:28
Odpowiedz
Report comment
Pietrek
pisze:
10/09/2020 o 08:29
Odpowiedz
Report comment
Przemek
pisze:
10/09/2020 o 09:33
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
10/09/2020 o 09:50
Odpowiedz
Report comment
Redi
pisze:
10/09/2020 o 07:08
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
10/09/2020 o 08:12
Odpowiedz
Report comment
pawel
pisze:
10/09/2020 o 10:07
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
10/09/2020 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
Gordon
pisze:
10/09/2020 o 12:27
Odpowiedz
Report comment
Gordon
pisze:
10/09/2020 o 12:30
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
10/09/2020 o 14:45
Odpowiedz
Report comment
Or
pisze:
10/09/2020 o 13:56
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
11/09/2020 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
10/09/2020 o 10:30
Odpowiedz
Report comment
bebe
pisze:
10/09/2020 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
10/09/2020 o 12:02
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
10/09/2020 o 14:00
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
09/09/2020 o 22:16
Odpowiedz
Report comment
E
pisze:
09/09/2020 o 22:59
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
09/09/2020 o 23:23
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
10/09/2020 o 02:22
Odpowiedz
Report comment
czytelnik
pisze:
10/09/2020 o 09:36
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
10/09/2020 o 09:55
Odpowiedz
Report comment
Gordon
pisze:
10/09/2020 o 12:36
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
10/09/2020 o 10:11
Odpowiedz
Report comment
Aaaa
pisze:
10/09/2020 o 05:46
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
09/09/2020 o 23:30
Odpowiedz
Report comment
I musi zakończyć mNewr wyprzedzania przed ciągłą lunią a jeśli nie jest w stanie tego zrobić to nie powinien zaczynać wyprzedzania
pisze:
10/09/2020 o 09:12
Odpowiedz
Report comment
Seba_na_zasiłku
pisze:
10/09/2020 o 10:11
Odpowiedz
Report comment
Kazik
pisze:
09/09/2020 o 22:11
Odpowiedz
Report comment
Bart
pisze:
09/09/2020 o 22:02
Odpowiedz
Report comment
dr
pisze:
09/09/2020 o 22:09
Odpowiedz
Report comment
ahahah
pisze:
09/09/2020 o 22:09
Odpowiedz
Report comment
Sxyszek
pisze:
09/09/2020 o 22:12
Odpowiedz
Report comment
Beny
pisze:
09/09/2020 o 22:12
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
09/09/2020 o 22:14
Odpowiedz
Report comment
Wuerdek
pisze:
09/09/2020 o 22:56
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
10/09/2020 o 07:32
Odpowiedz
Report comment
Eska
pisze:
09/09/2020 o 22:58
Odpowiedz
Report comment
s
pisze:
09/09/2020 o 22:40
Odpowiedz
Report comment
Esa
pisze:
09/09/2020 o 22:57
Odpowiedz
Report comment
MrGreg
pisze:
10/09/2020 o 08:44
Odpowiedz
Report comment
Ess
pisze:
09/09/2020 o 22:59
Odpowiedz
Report comment
MrGreg
pisze:
10/09/2020 o 08:40
Odpowiedz
Report comment
Wietotu
pisze:
10/09/2020 o 10:32
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
10/09/2020 o 10:12
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
lut 25 2023
Dachowanie w Starachowicach
lut 19 2023
Wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście
lut 14 2023
Potrącił go i uciekł
lut 10 2023
Dlaczego towarzystwa ubezpieczeniowe zaniżają odszkodowania?
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (841)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (158)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 514)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (153)
WYMUSZENIA (15)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
marzec 2023 (1)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
118 komentarzy do "Nieudane wyprzedzanie i farciarz roku "
jakiś sebuś w dresiku chciał burakowozem pole przeorać ?
Twoj stary tam jechal
Krzysiek, Kamil, – co z wami ludzie? Wy tak poważnie? Mam wrażenie, że niektórym się wydaje, że jedynym obowiązkiem wyprzedzającego to tylko: “lewy i p*zda”. Weźcie PoRD do ręki – tam manewr wyprzedzania ma chyba nawet swój art.
Woźnica wykonujący skręt w lewo, omal nie doprowadził do wypadku, powinien był najpierw popatrzeć w lusterko, a dopiero później zabrać się za manewr, on natomiast wrzucił kierunkowskaz i zaczął skręcać, nie interesując się zupełnie tym co się dzieje za nim.
Sam miałem kiedyś podobny problem, rozpocząłem wyprzedzanie dwóch holujących się samochodów, była przerywana, miałem miejsce do wykonania manewru, nic z naprzeciwka nie jechało, długa, prosta, droga z dobrą widocznością. Niestety w trakcie sytuacja się zmieniła, prędkość pojazdów zmalała, “luka” się zmniejszyła na tyle, że nie byłem w stanie się w nią wpasować, nie doprowadzając do kolizji, nie mogłem też przerwać manewru, gdyż miejsce z którego zaczynałem zajął już inny pojazd, pobocza po drugiej stronie w tym miejscu praktycznie nie było, nie pozostało mi nic innego jak kontynuować wyprzedzanie większej liczby pojazdów niż planowałem. Cała ta sytuacja wynikła z tego powodu, że jeden pojazd zwolnił, wrzucił kierunkowskaz do skrętu w lewo (na posesję), co spowodowało obniżenie prędkości wszystkich za nim, oczywiście zaczął wykonywać ten manewr bez patrzenia w lusterko, niewiele by brakło a wbiłbym się w niego…
Cała sytuacja wynikła z tego, że bez odpowiedniej widoczności i orientacji w sytuacji podjąłeś się manewru wyprzedzania. Tylko Ty byleś winny, bo nie przewidziałeś, że sytuacja przed tobą może się zmienić i nagle nie będziesz miał możliwości prawidłowo kontynuować czy zakończyć manewr.
Jak ktoś jest idiotą i wykonuje manwery na drodze, nie biorąc pod uwagę wszystkich możliwych wariantów które mogą się wydarzyć to sorry, ale nie powinien być posiadaczem PJ
Nie zgodzę się z tym co piszesz bo według przepisów polskiego prawa winna była osoba która wykonywała manewr skrętu w lewo bez wcześniejszego upewnienia się czy może go bezpiecznie wykonać
A skoro była prosta droga, linia przerywana i dobra widoczność to jak to mogła być wina kierowcy, który wykonywał manewr wyprzedzania?
Masz rację wbiłem się tak w punto i wina po wizycie policji była pana z punto proste wytłumaczenie policjanta byłeś już na pasie i wykonywała manewr Pan z busa powinien się upewnić czy nikt nie wyprzedza
no własnie tak jak zostalo to opisane, “myslal indyk on niedzieli” w skrócie.
A gdyby nagle pojawił się samochód z naprzeciwka, to też byłaby wina innych tylko nie wyprzedzającego ?
Wyprzedzanie to jeden z najtrudniejszych manewrów. Musisz być pewny, że zaczynając manwer bezpiecznie go skończysz. Wyprzedzanie kolumny to zawsze spore ryzyko, bo nie posiadamy wiedzy czy skończymy go bezpiecznie. Po prostu nie możesz być nigdy 100% pewny co się dzieje na poczaku kolumny, jaki jest powód że jadą nagle wolniej.
Wyprzedzając jeden pojazd jesteśmy w stanie ocenić całość, przy kolumnie nigdy.
Ślepy jesteś albo co innego oglądałeś. Pewnie 90% tych komentarzy piszą jakieś cięcie co prawka nie mają i nie widzieli na filmiku znaku ani podwójnej ciaglej
Obejrzy jeszcze raz ten film i napisz dopiero komentarz . Ja tam widzę podwójną ciągłą, ale jak to na kierowców BMW przypadło, mają swoje zasady
BMW to stan umysłu. Kierunkowskazy i podwójna ciągła dla nich nie istnieje. Wina tylko i wyłącznie kierowcy z BMW
W momencie wyprzedzania nie było ciągłej.
Niestety nie masz racji, winny jest ten co wyprzedzał bo w Polsce jest zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniach, a to że ktoś zaczyna manewr na przerywanej i na ciągłej kończy lub za ciągłą to i tak łamie prawo
Nic z tych rzeczy. Jest po drodze znak informujący o skrzyżowaniu i jest podwójna ciągła. Bus był na prawie
Kolego polskie prawo mówi jasno że nie wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu, chyba sam nie znasz dobrze przepisów
Jednak widac linie ciagle, przerywaja sie jedynie na tym zakręcie … nie mogl wyprzedzać w tej sutuacji… nie zwalnia to z obowiazku skrecajacego do zachowania ostrożności…
Była podwójna ciagla
Chyba nie znasz się na przepisach kolego, manewr wyprzedzania możesz zacząć na linii przerywanej co miało miejsce ale musisz go skończyć też na linii przerywanej. Tutaj wyprzedzanie miało miejsce na skrzyżowaniu i na linii podwójnej ciągłej, wina tylko i wyłącznie właściciela BMW.
Spojrz dobrze gdzie byla przerywana a zaraz po niej podwojna ciagla gosc z bmw zawinil poza tym wyprzedzal.na 3 to ze jest prosta nie znaczy mozesz zapiwrdalac jak idiota
Ciekaw jestem jasnowidzu czy ty tak wszystko potrafisz przewidzieć na tej drodze 😂😂😂😂😂😂
A wyprzedzanie na skrzyżowaniu czy jest dozwolone? A prawo jazdy zdawał w Egipcie?
Tam jest znak skrzyżowanie i podwójna ciągła. Absolutny zakaz wyprzedzania. Winny kierowca bmw bez dyskusji.
Jaka jego wina??? Przecież skrzyżowanie tam jest, linia ciągła, znak!
Z taką wiedzą na temat przepisów nie wsiadaj za kierownicę bo zrobisz komuś krzywdę. Obejrzyj film od początku: linia przerywana ma coraz krótsze przerwy co oznacza, że zbliżasz się do ciągłej, po prawej znak skrzyżowanie, po chwili ciągła. Po tym wszystkim jesteś zdziwiony, że ktoś na skrzyżowaniu skręca? Prawo jazdy znalezione w chipsach
Ty ślepy jesteś nie widziałaś podwójnej ciągłej na filmie ?? 🤣
Okulista się kłania !!
A podwójna ciągła po co jest?? Wiem ze przepisy są po stronie BMW ale wg. Mnie jest to nie prawne… jest ciągła linia nie ma cie tam być i tyle…
Hehe, padnę zaraz.
Kto wam prawko dał.
Jak się ma włączony kierunek do skrętu w lewo to nikt nie ma prawa Cię wyprzedzić, a tu do tego podwójna ciągła. Co za dzban. Jak zaczynasz manewr wyprzedzania musisz mieć 100% pewności że zakończysz go na linii przerywanej. W innym przypadku nie podejmiesz próby. A jak się ptzeliczyles to jesteś winny.
Co innego zjazd na posesję, a co innego wyprzedzanie na skrzyżowaniu. Żałosne porównanie, żałosna znajomość przepisów…
downie nie widzisz ze jest 2 ciagla i nie wolno wyprzedzac. To po jakiego grzyba gosc ktory skreca ma patrzec sie w lusterka ze jakas ameba wyprzedza?
A linia ciągła to drut?
Koluniu na skrzyżowaniach się nie wyprzedza. Koniec kropka. Nie filozofuj. A lepiej powtórz przepisy.
Czyli kierowca jadący przed Tobą 4 lub 5 pojazdów dalej miał włączyć szklaną kulę i przewidzieć że będziesz go wyprzedzał ??!!! dobrze myślę? Wyprzedzałeś w zabudowanym?
nie wsiadaj do samochodu mordo bo ludzi pozabijasz jak Ty tak przepisy znasz xD
Czy by wyprzedzał jak tutaj czy by wyprzedzał na przerywanej i tak winny bylby kierowca bmw, bo skrecajacego w lewo nie mozna wyprzedzać z lewej.
Wiecej info w wyroku sądu:
https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sadow/vi-ka-1034-18-wyrok-sadu-okregowego-w-gliwicach-522764514
Brawo – czarno na białym tam jest – “W świetle powyższego nie mogło budzić wątpliwości, że obwiniona nie spowodowała zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na skutek nie zachowania należytej ostrożności, a zatem nie może odpowiadać za popełnienie wykroczenia z art. 86 § 1 kw. ” Bo za chwilę w tych komentarzach ludzie zaczną tworzyć nowy kodeks drogowy, gdzie skręcając w lewo trzeba będzie się upewniać, nawet na krzyżówce, czy ktoś nas na niej nie wyprzedza, na pasie pod prąd.
Też odpowiem merytorycznie.
Niewątpliwie po wjechaniu w pole BMW uległo uszkodzeniu, a do zetknięcia aut raczej nie doszło.
Dlatego odpowiedzialność ponosi posiadacz busa.
Art. 436 kc.
Pozdrawiam
Droga na Dąbrówce wielkiej ograniczenie prędkości. 40
Przynajmniej 3 moich znajomych w podobnych sytuacjach miało kolizję. To wjazd na posesję (też przecież mógł skręcić w lewo) a kolega wyprzedał kolumnę pojazdów, podobne wyprzedzanie na skrzyżowaniu (nie bronię go, bo to manewr zabroniony) i w KAŻDEJ z tych sytuacji policja na miejscu stwierdziła winę skręcającego w lewo a nie wyprzedzającego. Bo tak stanowi suche i dosłowne tłumaczenie PRoD. To kierujący busem tutaj nie zachowuje ostrożności, nie upewnia się o możliwości skrętu (manewr wyprzedzania przez BMW trwa dłużej i to on miał pierwszeństwo skończyć swój manewr dopiero bus mógł skręcić). Poza tym BMW było na drodze głównej a skręcający przecinając pas ruchu drogi głównej ma obowiązek przepuścić WSZYSTKICH się tam znajdujących i z przodu i z tyłu (również nieprawidłowo wyprzedzającego kierowcę BMW). Możecie lać na mnie hejt, takie jest prawo i każdy kto uważa inaczej jest w błędzie z PoRD.
A skręcający to gdzie się znajduje jak nie na drodze głównej, tak samo jak wyprzedzający. I biorąc pod uwagę art 24.5 pord to wyprzedzający nie ma prawa wyprzedzać z lewej strony.
Wyprzedzanie kolumny aut, kiedy nie widzimy co dzieje się na samym początku tej kolumny, to proszenie się o kłopoty, i zgodnie z pord powinniśmy takiego manewru zaniechać (art 24.1. pkt 1-3), nie mamy wtedy możliwości upewnić się że możemy ten manewr wykonać bezpiecznie i zachowaniem szczególnej ostrożności.
Nie ma znaczenia czy droga główna czy boczna.
Niestety ale kierujący bmw zostałby ukarany mandatem za wyprzedzanie na skrzyżowaniu i Lini ciągłej ale winnym kolizji jest kierowca busa który nie upewnił się czy może bezpiecznie wykonać manewr skrętu i takie jest chore polskie prawo i komentarze i winie bmw niestety nadają się do kosza bo według naszego ustawodawcy skręcając lub Mieniajac kierunek jazdy należy przepuścić wszystkich włącznie z pojazdem który nas wyprzedza niezgodnie z. Przepisami i mówię wam to jako policjant z drogowki
Żeby BMW wykonywało manewr wyprzedzania Busa to musiałoby być gdzieś w jego okolicy, a jak Bus sygnalizuje skręt i zaczyna go wykonwywać, to BMW wykonuje dopiero manewr wyprzedzania nagrywającego. I BMW powinno zaniechać wyprzedzania widząc kierunek w lewo (zgodnie z art 24.5).
Polskie prawo jest takie, bo na to pozwalamy, ale coraz więcej ludzi zaczyna przed sądem walczyć o swoje, używając litery prawa i pord. Kiedyś uważano, że zdanie policji i ich opis są niepodważalne, ale teraz w dobie kamerek zaczyna się to zmieniać, bo są konkretne dane na podstawie któych dokonuje się oceny sytuacji. A przepisy PoRD są takie, że skręcający w takim miejscu nie może być winny zajechania nieprzepisowo wyprzedzającemu, bo skręcający nie łamie żadnego przepisu.
A te linie ciagle sa tylko dla picu i policja nie wezmie ich obecnosci pod uwage? Ciekawe..
W tym wypadku (linia ciągła) kierujący busem powołuje się na Art. 4. uPoRD i wygrywa.
Zasada taka: Linia ciągła albo zakaz wyprzedzania albo skrzyżowanie – wina wyprzedzającego.
Brak linii ciągłej/zakazu wyprzedzania/skrzyżowania (skręcający skręca na parking lub na prywatną posesję) – wina skręcającego.
Skręcający w lewo jest winien
Człowieku co ty bredzisz?
Skręcający w lewo jest winien, wyprzedzałem na skrzyżowaniu, na przejściu dla pieszych, na czerwonym świetle, gościu skręcał w lewo a ja się w niego wpierdzieliłem, kogo wina? Nie moja byla
A znak A6c zauważyłeś ? Tak że to jest skrzyżowanie i obowiązuje zakaz wyprzedzania o czym dodatkowo informuje oznakowanie poziome P-4 . Prawo jazdy sam sobie wydrukowałeś ?
To chyba ty je znalazłeś w kakao , skręcający jest winny kolizji mimo zakazu wyprzedzania
No właśnie niestety takie jest prawo. Jeśli wyjeżdżając ze swojej posesji na drogę jednoierunkową nie upewnisz się że ktoś nią jedzie pod prąd i spowodujesz kolizję to niestety ty będziesz jej winny. Jadący pod prąd może i dostanie mandat za jazdę pod prąd i ale sprawcą kolizji jesteś Ty bo włączając się do ruchu masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego znajdującym się na tej drodze. Również tym jadącym nieprzepisowo.
Włączanie się do ruchu to całkiem inna kwestia, nie do porównania w tym przypadku kiedy obaj kierujący znajdują się już na drodze.
Właśnie po to jest art 24.5, że sygnalizując skręt w lewo, skupiasz się na tym co jest przed tobą, i czy przecinając pas nie wpakujesz się komuś przed maskę (ale jadącemu z naprzeciwka), a nie że jakiś baran nie widząc twoich kierunkowskazów wykona manewr niezgodny z wieloma paragrafami PoRD w takim miejscu.
Jak policja mogła stwierdzić że to wina skręcającego? Podwójna ciągła nie obowiązuje? Ja myślę że to mówi wystarczająco dużo że wina wyprzedzającego. Policjanci idioci przepisów nie znają?
Art.24 ust. 5 Ustawy Prawo o ruchu drogowym
Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
Proszę zwrócić prawo jazdy do wydziału komunikacji
przecież to skrzyżowanie a nie wjazd a na skrzyzowaniu się nie wyprzedza i tyle w temacie
Jak masz prawko , to natychmiast je oddaj , zanim kogoś zabijesz na drodze , stosując swoje prywatne przepisy o ruchu drogowym .
Proszę nie ośmieszaj się. Gdyby było tak jak piszesz to mnóstwo cwaniaków wyprzedzałoby na podwójnej ciągłej i na skrzyżowaniu żeby celowo doprowadzić do kolizji i naprawić swój samochód na koszt kogoś kto skręca. Gdy skręcasz w lewo na posesję to musisz się upewnić czy ktoś cię właśnie nie wyprzedza – jemu musisz ustąpić pierwszeństwa bo rozpoczął już manewr. Tutaj masz oznakowane skrzyżowanie i podwójną ciągłą. Gdyby było tak jak piszesz to na podstawie tego filmu kierowca BMW mógłby ubiegać się o odszkodowanie od kierowcy busa za uszkodzenie podwozia. Doucz się przepisów bo jak kogoś na drodze zabijesz to twoje “myślałem, że mam pierwszeństwo” nie zwróci mu życia
I kierowca BMW może i ma podstawy ubiegać się o odszkodowanie od kierowcy busa.
Or ma rację. Mój pracownik też skręcając zajechał drogę komuś, kto go wyprzedzał na ciągłej i wina była po stronie mojego pracownika. Tamten dostał tylko mandat za złe wyprzedzanie, a pracownik za spowodowanie kolizji i poszła z naszego ubezpieczenia. Takie prawo lub jego interpretacje. Tutaj ewidentnie bałwan wyprzedza, ale ślepe prawo byłoby po jego stronie.
Żaden farciaż, po prostu jak są umiejętności, to szczęscie sprzyja.
Jakby posiadał umiejętności, to by wiedział że na skrzyżowaniu się nie wyprzedza, a farta jednak miał, że nie było tam rowu, a drzewo minął o włos. Jest nawet takie powiedzenie: ” Głupi ma zawsze szczęście”
Jakie umiejętności ? Odbił w prawo i to jedyne umiejętności bo zamiast wciskać hamulec (jak zrobił gosc z bmw) to powinnien puścić odbić w lewo i najlepiej gaz a on jak zaczął lecieć bokiem tak leciał caly czas z wcisnietym hulcem wiec gdzie te umiejętności ?
Bmw juz bylo na lewym pasie i robi wykroczenie a busem zmienia pas ruchu i kierunek jazdy brak patrzenia w lusterka…. Niestety taka jeat rzeczywistosc. Widac wiele osob sie nie. Przejechalo na polskim. Prawie
Zacznijmy od tego, że zmieniajac kierunek jazdy musimy zachowac ostroznosc i sprawdzic czy dany manewr mozemy wykonac. To nie jest glupie prawo tylko rozdawanie prawo kazdy ludziom ktorzy nie znaja przepisow , a tylko umieja pojechac w/g siebie super. Zawsze skrecajac powinno się spojrzec w lusterko tak jak zmieniajac pas ruchu. Czy jest tam ciągła linia czy jej nie ma. Czy bylby znak zakazu wyprzedzania czy nie. Bmw nie spowodowalo by kolizji, bo ono nie zmienialo kierunku jazdy. Bylo podczas wykonywania manewru, czy byl on przepisowy to jest inna sprawa. Mozna go ukarac za wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym. Obowiązkiem kierujacego busem jest sprawdzic czy moze bezpiecznie wykonac manewr.
Ma zachować szczegolną ostrożność to prawda, ale sa wyroki SN ktore mowia ze ta ostroznosc ma polegac na tym co widzi do przodu a nie za sobą, czyli ma przepuscic tych co jada z na przeciwka i dodatkowo ma sprawdzic czy inne auto nie jest na jego wysokości, ale by spogladac w lusterko itd. to takiego czegos w przepisach nie ma. Nie nalezy mylic skretu w lewo z wyprzedzaniem albo zmianą pasa ruchu.
“Obowiązkiem kierujacego busem jest sprawdzic czy moze bezpiecznie wykonac manewr.”
Dokładnie taki sam obowiązek, wynikający z dokładnie tego samego przepisu, miał wykonujący manewr wyprzedzania. Jeżeli nie wypełnili tego obowiązku, to obaj kierujący. Różnica jest taka, że kierujący busem wykonywał manewr, który w tym miejscu był dozwolony, a kierujący BMW, wykonywał manewr, który był w tej sytuacji zabroniony przez kilka różnych przepisów.
Co ty tu za głupoty piszesz. Nie wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu to po pierwsze. Po drugie jest tu podwójna ciągła i jej nie wolno przekraczać. Jak jest podwójna ciągła na skrzyżowaniu to skręcasz w lewo i tyle i tak zrobił bus. Natomiast kierowca bmw złamał powyższe zasady i tylko szczęście go uratowało przed dzwonem w busa lub drzewo. Innym przypadkiem jest gdy jest linia przerywana i wjazd do posesji ,wtedy kierujący jak tutaj busem przed skrętem w lewo musi upewnić się ,że nie jest w tym momencie wyprzedzany a jeżeli tak, to musi przepuścić pojazd wyprzedzający, W przypadku kolizji wina byłaby busa.
@kierowca, niestety nie masz racji w tym drugim przypadku. Tak samo bmw by musial przerwac wyprzedzanie, wiem ze policja roznie to interpretuje, ale sa wyroki SN i tam jest jak byk , skrecaajacego w lewo mozna tylko z prawej. Poszukaj sobie na necie takie wyroki.
“Przyjmuje się bowiem, że wymóg zachowania szczególnej ostrożności, określony w art. 22 ust. 1 prd przez zmieniającego kierunek jazdy w lewo, nie obejmuje obowiązku upewnienia się w chwili wykonywania tego manewru, czy nie zajeżdża on drogi nieprawidłowo (z lewej strony) wyprzedzającemu go (zob: wyrok SN z dnia 1 grudnia 2005 r., KK 151/05, OSNwSK 2005/1/2287; wyrok SN z dnia 18 stycznia 2013 r., V KK 211/12, LEX nr 1277785 wraz z aprobująca glosą W. Kotowskiego, LEX/el. 2014; R. A. Stefański, glosa krytyczna do wyroku SN z dnia 8 marca 2006 r., IV KK 416/05, Prok. i Pr. 2006/9/143-147; W. Kotowski: Ustawa – Prawo o ruchu drogowym. Komentarz praktyczny, Warszawa 2004, s. 405; R. A. Stefański: Prawo o ruchu drogowym. Komentarz, Warszawa 2005, s. 215-218).” Reszte sobie doszukaj.
Prawo chyba wyraźnie mówi o zakazie wyprzedzania na skrzyżowaniu. A bus skręcał w lewo na skrzyżowaniu z drogą podporządkowaną. I wina jest po stronie wyprzedzającego w miejscu niedozwolonym. Tyle w temacie.
chyba jednak musisz sie doedukowac
Niestety mamy popierniczone prawo i wina busa, bmw dostałoby mandat za wyprzedanie w niedozwolonym miejscu.
Nie powiedziane. Bus może powołać się na Art.4 ustawy Prawa o Ruchu Drogowym i wygrać. Wina wtedy BMW. Skrzyżowanie i linia ciągła rozstrzygają w tym przypadku o winie.
Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
Ani słowa o pojeździe wyprzedzającym, skręcającego. Ponadto:
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Zawsze mnie to zastanawia w takich sytuacjach… W czym pomogło użycie klaksonu???
Klakson – jak sama nazwa wskazuje – służy przede wszystkim do karcenia innych użytkowników drogi.
Legendy mówią, że pełni również funkcję ostrzegawczą 😉
To odruchy, których uczymy sie od dziecka, patrzac dawniej na naszych wąsatych tatusiów, którzy zawsze szybciej potrafili zacząć trąbić niż hamować.
Dwa lata temu…mielismy w straży wezwanie do wypadku…gość traktorem skręcał w lewo.. .zakręt…podwójna ciągła…i tylko przerywana w miejscu gdzie skrecał… czyli mógł skręcać…w tym czasie Manem z przyczepą wyprzedzał …urwało przod traktora…
Wynik…winny traktorzysta zmieniał kierunek ruchu… z mana mandat za wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu…
I tu jest to samo
Co w takim razie mial robić kierowca busa, miał puścić gościa? Jak tak, to podaj przepisy ktore go zobowiązują do tego.
Zmienia pas na inny, tamten jedzie pasem co prawda nie powino go tam byc, ale jest a jak zmieniasz pas musisz ustąpić wszystkim.
Skret w lewo to nie jest zmiana pasa ruchu, nie mozna przepisow ktore odnosza sie do zmiany pasa podpinac pod skret w lewo.
Bus nie zmienia pasa ruchu tylko skręca to jest duża różnica a BMW wyprzedza w niedozwolonym do tego miejscu i to BMW zmienia pas ruchu wyprzedzając pojazdy wiec to on musi się upewnić czy może zrobić to bezpiecznie.
A pozatym BMW zanim zaczoł wyprzedzać powinien się zastanowić co jest powodem że kierowca przed nim zwalnia a gdyby przepuszczał ludzi na przejściu to by ich pozabijał?
Gordon piszesz: “kierowca BMW powinien się zastanowić”. To tak jak powiedzieć: “muchomor powinien powiedzieć, że jest trujący”. 🙂
Gdyby kierowca BMW się zastanawiał, to by nie jeździł BMW – kupiłby lepsze auta za niższą cenę z lepszym systemem ABS / ESP….
Tak miał OBOWIĄZEK puścić kierowcę BMW. Kierowca BMW był w trakcie wykonywania manewru wyprzedzania (to że w miejscu nieprzepisowym ma drugorzędne znaczenie) i to on miał PIERWSZEŃSTWO skończyć ten manewr dopiero kierowca busa mógł wykonać skręt. Jeśli ktokolwiek uważa inaczej powinien się doszkolić.
nie masz prawa wyprzedzać pojazdu który sygnalizuje zamiar skrętu. Kierowca BMW powinien stracić prawko
Zarówno ocena policji, jak i wyroki sądów w takich sytuacjach są bardzo różne.
Nie zawsze mamy nagranie, sytuacja i okoliczności zdarzenia mogą być bardzo różne. Zeznania świadków i uczestników też bywają bardzo różne.
Tutaj sytuacja jest dosyć jasna. Wyraźne oznakowanie poziome. Skrzyżowanie dodatkowo oznakowane znakiem ostrzegawczym. Kierujący busem z dużym wyprzedzeniem sygnalizuje zamiar zmiany kierunku ruchu.
Zdziwiłbym się, gdyby w tym przypadku kierujący BMW nie został uznany winnym spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym. Dodatkowo w tym przypadku nie powinno się skończyć na mandacie, tylko na zakazie kierowania. Szkoda, że prawo w takich przypadkach nie przewiduje trwałego odebrania uprawnień, bo jeżeli ktoś do tego stopnia nie jest w stanie ocenić sytuacji na drodze, to chyba w ogóle nie nadaje się na kierowcę.
Zauważ, gdzie jest namalowane oznakowanie poziome i gdzie stoi znak. Pajac w BMW mógł, podkreślam mógł, ale jednak nie zauważyć znaku ze wzgl. na zasłonięcie przez filmującego. Po prostu brakuje wcześniej postawionego znaku zakazu wyprzedzania. A ten z busa też powinien looknąć w lusterko, czy bolid za nim nie zabiera się do startu.
Rozpoczynającej się podwójnej ciągłej też nie zauważył? 😉
Przypominam, że przed wyprzedaniem kierujący ma obowiązek upewnić się, że “ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
utrudnienia komukolwiek ruchu”
To oznacza tyle, że wyprzedzamy tylko wtedy, kiedy widzimy, że można, a nie kiedy nie widzimy, że nie można.
Ja – Od dawna o tym trąbię, że winnego powinno szukać się po przyczynie, nie po skutkach. Takie proste, a takie trudne do zrozumienia. Nie będzie przyczyny, nie będzie też skutku, czyli kolizji. Wina BMW.
a busiarz w czym i zawinil ? ze chcial skrecic prawidlowo ?
Niestety nasze polskie prawo jest do luftu. To kierowca busa byłby sprawca kolizji, gdyż “nie zachował szczególnej ostrożności podczas skrętu na skrzyżowaniu”. Z kolei kierowca BMW dostałby mandat za wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym. Tak, to jest bez sensu, ale niestety tak to wygląda.
To dlaczego w przepisach jest zabronione wyprzedzanie po lewej stronie auta syganlizującego skręt bądź zmianę pasa w lewo ? Po co jest ten przepis ?
Dla świętego spokoju kodeks nie tylko drogowy, ale również cywilny, gospodarczy i karny pełen jest martwych przepisów, których ewentualne udowodnienie graniczy z cudem lub jest zwyczajnie bez sensu.
gdzie masz zakaz wyprzedzania lewą stroną auta sygnalizującego zamiar zmiany pasa na lewy? potem są setki takich, co to myślą, że jak włączą kierunkowskaz to wszyscy z pasa na który on chce zjechać mają obowiązek go wpuścić – bo miga przecież.
Panie @czytelnik, może by tak przeczytać jeszcze raz PoRD.
Art 24. 5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
A sam początek tego artykuły określa, kiedy można brać się za wyprzedzania.
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Próbując wyprzedzać kolumnę aut, nie masz jak się upewnić czy ktoś na początku nie sygnalizuje zmiany kierunku, pasa itp. To praktycznie wyklucza możliwość samego rozpoczęcia manewru wyprzedzania.
O znakach pionowych i poziomych wspominał nie będę, bo te też jasno określają czy w danym miejscu można dany manewr wykonać czy nie.
Dziwnie to zabrzmi ale kierowca busa podczas skrętu ma obowiązek przepuszczenia pojazdów z naprzeciwka a nie z tyłu, to Ci z tyłu mają obowiązek zachować odstęp i ostrożność względem pojazdu poprzedzającego i sygnalizującego skręt.
zeby policja mogla ukarac jak zobacza ze ktos wyprzedza
Co wy poer….
Tak jest linią ciągłą
W tym że ma lusterka BMW było w trakcie wyprzedzania nie ważne czy była ciągła
antek75@o2.pl
wez chlopie wroc na kurs 😉
Farciarz jak uujj
Farciarz to ten z busa. Jakby doszło do kolizji to busiarz jest winny stłuczce a BMW ma mandat za wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu.
a od kiedy to wolno wyprzedzac na skzyzowaniu baranie ? co innego gdyby skrecal w np lesna sciezke
kolejny co prawko w laysah znalazl
No i tak właśnie prawko za masło zdane było. A tak poza tym to wszyscy w domu ?????
Egzakli.
Własnie jak to jest? kto byłby winny? Bo z tego co kojarzę, nasze absurdalne sądy (lub prawo) uznały by winę kierowcy busa.
Oczywiście, że busa. Lewoskręt jakże popularny w Polsce. Bmw jedynie mandat. Siedzę w tym 😅
Widać,że w tym nie siedzi nikt normalny dlatego takie absurdy mamy…
I tak właśnie by się sprawa zakończyła. Lewoskręt 🙄
Otóż nie, widać że sygnalizuje skręt wcześniej. BMW wyprzedzało na skrzyżowaniu i byłaby wina kierowcy BMW, osobiście znam sprawę gdzie baba wyprzedzała ciąg aut a kumpel skręcał w lewo i kobitka musiała zabulić kasę na OC i mandacik. Czemu to drzewo nie stało troszkę dalej.
To chyba się dogadali bez Policji, ale dogadali się jak się dogadali 😅
A niby dlaczego chciałbyś żeby drzewo stało troszkę dalej? Masz coś nie tak z głową? Upośledzony jesteś? Chciałbyś żeby ludzie się pozabijali? Czy coś innego Ci dolega?
Często jest tak że za błędy kierowcy płacą niewinni pasażerowie lub inni uczestnicy ruchu na drodze…
Zastanów się nad swoim myśleniem (lub raczej bezmyślnością)
Dokładnie tak jak mówisz kolego. Prawo jest takie, a nie inne. Ale i tak znajdą się znawcy 😅
Oczywiście ze tak jest.
A co gdyby zamiast BMW jechał np. pojazd uprzywilejowany … ?
Pojazd uprzywilejowany ma to do siebie, że używa sygnałów świetlnych i dźwiękowych, a kierowca BMW na filmiku nie używa ani sygnałów świetlnych i dźwiękowych, ani mózgu 🙂
prawda