Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Rozpędzony pojazd i piesi na przejściu
—
“Mordor Rołd Rejdż”
›
“Niewygodna prawda”
maj 06 2017
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
https://www.youtube.com/watch?v=lQY1nMTIh7k
do góry
24 komentarze
do "
“Niewygodna prawda”
"
Witold Mączyński
pisze:
07/05/2017 o 10:45
Odpowiedz
Report comment
Criss
pisze:
07/05/2017 o 09:26
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
06/05/2017 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/05/2017 o 18:28
Odpowiedz
Report comment
tatar
pisze:
06/05/2017 o 17:42
Odpowiedz
Report comment
tatar
pisze:
06/05/2017 o 17:44
Odpowiedz
Report comment
tatar
pisze:
06/05/2017 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/05/2017 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/05/2017 o 15:27
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
06/05/2017 o 15:22
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
06/05/2017 o 14:45
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
06/05/2017 o 14:38
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/05/2017 o 15:22
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
06/05/2017 o 13:40
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
06/05/2017 o 13:24
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
06/05/2017 o 16:14
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
06/05/2017 o 13:11
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
06/05/2017 o 13:13
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
06/05/2017 o 14:36
Odpowiedz
Report comment
Lukasz
pisze:
06/05/2017 o 14:42
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
06/05/2017 o 20:48
Odpowiedz
Report comment
Edward
pisze:
07/05/2017 o 01:04
Odpowiedz
Report comment
Zbigniewas
pisze:
20/12/2017 o 17:55
Odpowiedz
Report comment
nieanonimow
pisze:
06/05/2017 o 13:08
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
24 komentarze do "“Niewygodna prawda”"
Pierwszym oskarżonym powinien być pan prokurator (w sumie ludzki pan, mógł przecież oskarżyć ofiary). To co się tam odstawia w tej Polsce powiatowej to jest jakiś dramat. Lokalny przedsiębiorca potentat, prokurator na jego usługach, uwalanie śledztwa na każdym kroku jak tylko można, nadal nam bliżej do standardów białoruskich i rosyjskich niż europejskich.
Ładne auto pana prokuratora…
Po pierwsze Stan techniczny tej kłonicówki to porażka, to jest główna przyczyna tego wypadku a kierowca tego zestawu to idiota że wsiadł do niego. Po drugie warunki na drodze w pierwszych minutach deszczu na nawierzchni tworzy się warstwa podobna do gołoledzi więc przyczepa mogła zjechać na przeciwległy pas. Po trzecie przy masie 40 ton ten dyszel jest nie potrzebny bo ma docisk do nawierzchni, a przyczepa jest SAMOSTERUJĄCA, jak sama nazwa skazuje jest sterowana przez kierowce z szoferki. Głównymi osobami odpowiedzialnymi za wypadek są właściciel firmy, diagnosta że dopuścił pojazd, dyspozytor i częściowo kierowca że wyjechał nim, a miał prawo odmowy wyjazdu za zły stan techniczny pojazdu. Tylko w Polsce jak już jest że jak odmówisz to jutro nie masz roboty.
Ja tam regularnie odmawiam jak coś nie gra i robotę póki co mam. Z idiotami, którzy dla paru złotówek są skłonni ryzykować zniszczenie swojego sprzętu, a w skrajnym przypadku mojego życia nie mam zamiaru współpracować.
Już z paroma firmami się pożegnałem widząc czego się tam dopuszczają, i dobrze bo zazwyczaj w niedługim czasie od wprowadzenia “oszczędności” firmy i tak mają problemy z kasą (w pierwszej kolejności z wypłatami dla szeregowych), a potem padają na ryj. Takie praktyki to pierwsze ostrzeżenie że osoby zarządzające firmą sobie nie radzą i w pierwszej kolejności tną to, co na pierwszy rzut oka można zmierzyć tylko kosztem – najpierw komfort pracownika który już się przekłada na bezpieczeństwo, a potem bezpieczeństwo samo w sobie. Pękła sprężyna? Wciśnij klocek, wymienimy na św. Nigdy.
a więc sprawa dyszla ma się tak, jest on potrzebny tylko i wyłącznie podczas pustego przejazdu, chyba że pojazd do transportu drzewa ma możliwość wzięcia wózka na “plecy”, podczas transportu nie ma żadnej możliwości połączenia wózka z pojazdem ciągnącym, jedynym łącznikiem w takim transporcie jest przewożony towar, (drzewo, elementy żelbetowe i inne),wygląda to następująco > https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg.drewno.pl%2Fz%2F165426_1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.drewno.pl%2Fgieldadrzewna%2F243-2-Us%25C5%2582ugi%2Btransportu%2Bdrewna%2Bokr%25C4%2585g%25C5%2582ego-165426-Transport%2Bd%25C5%2582u%25C5%25BCycy.html&docid=smY3aYsTL-4g8M&tbnid=wPDjOSKvf1h_PM%3A&vet=10ahUKEwj2vO2_y9vTAhWH8ywKHeKnBxkQMwgzKBIwEg..i&w=800&h=600&bih=631&biw=1366&q=w%C3%B3zek%20do%20d%C5%82u%C5%BCycy&ved=0ahUKEwj2vO2_y9vTAhWH8ywKHeKnBxkQMwgzKBIwEg&iact=mrc&uact=8 https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg37.otomoto.pl%2Fimages_otomotopl%2F847268179_8_1080x720_rev014.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.otomoto.pl%2Foferta%2Fdoll-ressenig-naczepa-do-dluzycy-lasu-rozciagana-skretne-kola-ID6yRWLt.html&docid=sRtB2A4cI4XcWM&tbnid=dhlUMhYr3Onp6M%3A&vet=10ahUKEwizmdHyy9vTAhXEDywKHb3DDBwQMwgyKBEwEQ..i&w=959&h=720&bih=631&biw=1366&q=naczepa%20do%20d%C5%82u%C5%BCycy&ved=0ahUKEwizmdHyy9vTAhXEDywKHb3DDBwQMwgyKBEwEQ&iact=mrc&uact=8 < winę za wypadek ponosi awaria systemu sterującego wózka, wózek zbudowany jest w taki sposób, aby mógł skręcać, wygląda jak zwykła przyczepa z obrotnicą tylko jego połączeniem jest ładunek ułożony na obrotowej kłonicy, która w przypadku wózka jest elementem sterującym, ponieważ kłonica połączona jest hydraulicznie ze skręcaną osią wózka, podczas manewrowania w lesie układem steruje się ręcznie, podczas transportu układ sterowany jest automatycznie https://www.youtube.com/watch?v=z3wWvjCAHoE
pomiędzy linkami > stałe sztywne połączenie umożliwia tylko zastosowanie naczepy rozciąganej teleskopowo
i jeszcze bonus, żadne przepisy nie mówią o tym ,że wózek musi być połączony stalowym dyszlem, jeżeli by tak było to na rynku nie można byłoby zakupić zestawu widocznego na filmie z mojego komentarza, pozdrawiam wytrwałych którym chciało się czytać 😀
Również pozdrawiam, mi się chciało. Dostrzegam jednak pewne niedopatrzenia:
1. W transporcie dłużycy występują dwa rozwiązania – przyczepy z dyszlem (nierzadko teleskopowym) oraz wózki samosterujące o których piszesz.
W opisywanej sytuacji problem jest taki, że nikt nie mówi wprost jakiego rodzaju sprzęt uczestniczył w wypadku. Można jednak wnosić z wypowiedzi, że była to przyczepa z dyszlem, którego jednak nie stosowano bo może ktoś “pomylił” ją z wózkiem samosterującym. No skoro właściciel jawnie przyznał na rozprawie, że dyszel do zestawu jest ale z niego nie korzystają to nie sposób się upierać, że to jednak wózek samosterujący nie mający z definicji dyszla. Myślę, że zarówno właściciel jak i biegły wiedzą o czym mowa skoro obaj zwracają uwagę na brak istotnego elementu.
2. Nawet wózki samosterujące to nie jakieś byle taczki, one MUSZĄ być podpięte do ciężarówki stalową linką i być wpięte w instalację elektryczną i pneumatyczną. To nie jest tak, że towar jest totalnie jedynym połączeniem pomiędzy urządzeniami.
3. Trzecią sprawą jest interpretacja przepisów, bo w przepisach ogólnych nie ma słowa o tym czy dyszel musi być czy czasem nie musi itd. itp. Jest to “zrzucane” na homologację. I tu jest pies pogrzebany, bo od dłuższego czasu zarówno TDT, jak i producenci sprzętu oraz korzystający z niego przewoźnicy (grubo ponad połowa do dłużycy używa wózków samosterujących) kłócą się z GITD i ministerstwem o interpretację tychże ogólnych przepisów. I rozwiązanie nie jest oczywiste, bo weźmy taki nieodległy przykład – Niemcy. W Niemczech co do zasady nie wolno (i jest to jasno określone w przepisach drogowych) używać wózków samosterujących na drogach publicznych, jednak poszczególne landy mające na swoim terenie rozbudowaną gospodarkę leśną zezwalają na korzystanie z tego sprzętu na swoim terenie.
U nas wydawanie dowodów rejestracyjnych jest obowiązkiem starosty, ale też nie ma on jakiejś super swobody w interpretacji przepisów – zawsze może go podważyć sąd administracyjny czy ktoś inny. Dlatego jest problem.
W mojej prywatnej opinii ciąganie innego pojazdu na połączeniu giętkim to holowanie i tylko w takim wypadku powinno być dopuszczalne, właśnie ze względu na bezpieczeństwo. U nas kierowcy nawet poprawnie holować się nie potrafią, więc przy takim podejściu do technologii im mniej śmiałych rozwiązań tym lepiej. Po lesie niech sobie jeżdżą czym chcą, na co leśniczy pozwolą, ale na drogach publicznych ruch odbywa się trochę szybciej, jest trochę gęściej i czasem jak zawiedzie jedna głupia śrubka to jest potem kilka pogrzebów. Po co więc dokładać do pieca? Bo ktoś pieniądze musi zarobić? No bez żartów…
Jedna prokuratora nie może albo “nie może” wyjaśnić sprawy? Są trudne do ustalenia niuanse? No to przekazać sprawę do prokuratury odległej o np. 300km, zupełnie losowej – może tam znajdzie się ktoś kto ustali fakty. Czy to jest problem?
Brak dyszla daje możliwość “wrzucenia” tej przyczepki na ciągnik po rozładunku i tym samym późniejszą oszczędność paliwa i opon.
Rozmazać 12,8mm ciało sprawcy
W ostatniej minucie mówi, że bez dyszla ciężarówka jest w stanie się złamać w wąskich zakrętach leśnych, ale bez niego nie może wyjechać na drogę publiczną i jechać szybciej niż 20km/h.
Założenie zapewne jest uciążliwe i czasochłonne, a transport “tylko 30km, więc się uda”.
Możliwy jest jeszcze prostszy scenariusz – “o cholera, zapomniałem dyszla… A co tam, dłużyca też przecież jest sztywna”.
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Podejrzewam że taki dyszel nie kosztuję 100 zł, a na pewno ma swoją ograniczoną wytrzymałość. Więc jak się skończy to poco kupować nowy jak bele też utrzymają.
Może mi ktoś powiedzieć dlaczego przedsiębiorcom zależy na jeździe bez dyszla?
Chodzi o większą elastyczność zakrętów (a więc efektywność jazdy)?
Tak. Prawdopodobnie chodzi o łamanie się zestawu na leśnych dróżkach.
Posiada dyszel a go nie zakłada – w całym tym programie nie wyjaśniono DLACZEGO? To jakbym odkręcał sobie koło przed podróżą. Po co?
Może ma tylko 1-2 na przeglądy?
W ostatniej minucie mówi, że bez dyszla ciężarówka jest w stanie się złamać w wąskich zakrętach leśnych, ale bez niego nie może wyjechać na drogę publiczną i jechać szybciej niż 20km/h
Może zakładanie dyszla trochę trwa a przedsiębiorca wyznaje zasade “czas to pieniądz”…
Przedsiębiorca i wierni jego poddani (czyt. kierowcy)
Dyszel do dłużycy często jest za krótki względem długości przewożonego towaru. Kolejna sprawa to skład z dyszlem jest trudny w manewrowaniu. Dlatego dyszel często zakłada się po wyjechaniu z lasu na drogę publiczną, tylko wielu nie chce się tego robić. Osobiście uważam jazdę dłużycą bez dyszla za ogromne ryzyko, ale znam wielu takich którzy tak jeżdzą. Znam człowieka, który w ten sposób wiózł 3 4-tonowe dwuteowniki z prędkością 90km/h przez 200km, zapytałem go dlaczego – Nikt mi nie płaci za czas zakładania i zdejmowania tego.
Pokaż przykładowe zdjęcie z internetu przyczepy w której można założyć dyszel po zalodowaniu drewna. Piszesz takie same bzdury jak w tym reportażu. Są dwa rodzaje przyczep do transportu dluzycy, albo dyszel jest caly czas albo nie ma go wogole. podczas jazdy na pustu przyczepa stoi wtedy na samochodzie a kiedy przewozi się drewno to właśnie drewno utrzymuje przyczepę. Nie ma możliwości jakiegoś doczepiania dyszla przed wyjazdem na drogę.
Absolutnie przerażające, a ilość absurdów już całkowicie dobija sytuację. Takie coś powinno być z góry przestępstwem, to jak wypuszczenie na drogi maszyny do zabijania.