Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Poślizg zakończony dachowaniem
—
Pomyłki, brawura, nieprzemyślane decyzje, głupota oraz agresja drogowa
›
O włos od wypadku podczas wyprzedzania
gru 25 2019
Kategoria:
O WŁOS
,
WYPRZEDZANIE
Nieprzewidziany rozwój wydarzeń podczas wyprzedzania.
Co poszło nie tak?
do góry
36 komentarzy
do "
O włos od wypadku podczas wyprzedzania
"
Dazio
pisze:
25/12/2019 o 20:11
Odpowiedz
Report comment
Mitnaged
pisze:
26/12/2019 o 10:15
Odpowiedz
Report comment
Dazio
pisze:
26/12/2019 o 20:29
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
25/12/2019 o 11:23
Odpowiedz
Report comment
C. A. B. A. L.
pisze:
25/12/2019 o 11:39
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
25/12/2019 o 21:32
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
25/12/2019 o 23:28
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
26/12/2019 o 09:13
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
26/12/2019 o 12:32
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
26/12/2019 o 16:53
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
26/12/2019 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
27/12/2019 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/12/2019 o 19:26
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
25/12/2019 o 11:21
Odpowiedz
Report comment
Gerhard
pisze:
25/12/2019 o 11:02
Odpowiedz
Report comment
kazik
pisze:
28/12/2019 o 08:52
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
25/12/2019 o 10:57
Odpowiedz
Report comment
RAF
pisze:
25/12/2019 o 11:06
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
25/12/2019 o 11:25
Odpowiedz
Report comment
Zapieralator
pisze:
25/12/2019 o 10:42
Odpowiedz
Report comment
RAF
pisze:
25/12/2019 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
25/12/2019 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
25/12/2019 o 11:31
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
27/12/2019 o 12:38
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
27/12/2019 o 12:38
Odpowiedz
Report comment
dajan55
pisze:
25/12/2019 o 15:21
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
25/12/2019 o 23:26
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
27/12/2019 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/12/2019 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
28/12/2019 o 14:08
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
28/12/2019 o 16:08
Odpowiedz
Report comment
Mitnaged
pisze:
26/12/2019 o 10:11
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/12/2019 o 17:48
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
28/12/2019 o 14:12
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
25/12/2019 o 10:41
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
25/12/2019 o 21:27
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
36 komentarzy do "O włos od wypadku podczas wyprzedzania"
Wyprzedzanie pierwsze zrobił dobrze ale że kierowca tego Audi widzi maks 5 metrów nie zauważył że gościu skręca w lewo. Dużo nie brakowało. Gdyby zamiast tej eLki jechała ciężarówka mogłoby być bardzo ciekawie.
Z pierwszym wyprzedzaniem się nie zmieścił.
Sam piszesz, że nie zauważył tego drugiego, to tylko podkreśla kwestię, że jednak wyprzedzanie nr 1 nie było przygotowane, i co za tym idzie nieprawidłowe.
Bo kierowcy nie patrzą co jest przed nimi, ważne by jechać by wyprzedzić by stworzyć zagrożenie ale po co mają patrzeć czy coś jedzie z naprzeciwka czy czasem ktoś nie czeka na lewoskręcie. Patrząc po filmikach to kierowcy nie myślą a im droższe auto lub firmowe tym gorzej.
Nieszczęśliwy zbieg okolicznosci wyprzedzanie jak dla mnie prawidlowe, nie do przewidzenia jest ze po takim manewrze auto bedzie stalo na drodze jedyny błąd to mógł wyminac go z prawej, bylo by to lepsze ale to my komentujemy juz po fakcie gdy widzimy takie cos na nagraniu.
(nie napisalem ze auto stalo na drodze dlatego ze nie mógł lub bylo to nie prawidlowe tylko ze nie mogl tego przewidzieć, najgorsze bylo by w tym momencie hamowanie ale jak juz wspomnialem nie najlepsza decyzja bylo wymijac z lewej, ale widac za pozno sie zorientowal by trzezwo to ogarnąć
Gdzie tam masz prawidłowe wyprzedzanie? Nawet to pierwsze było za późno, bo najechał na “podwójną”.
Prędkość + głupota. Punto niczemu nie winne.
Oczywiście, że punto niczemu niewinne, ale to nie znaczy, że wyprzedzający popełnił błąd. Albo popełnił go i nie popełnił.
Mateusz dobrze napisał – zbieg okoliczności. I to taki, który może trafić na każdego z nas, dosłownie.
A co do najechania na linię – nie zdarzyło Ci się nigdy? Wyprzedzając ciężarówkę nie jesteś w stanie dostrzec w którym dokładnie momencie zacznie się linia ciągła, bez znaków dot. zakazu wyprzedzania itp.
Tutaj widzimy strzałki zalecające skończenie wyprzedzania (zjazd na swój pas) – i akurat gwiazda nagrania to właśnie zrobiła, zgodnie z zaleceniami.
Daleki byłbym tutaj od osądów – ot, standardowe wyprzedzanie, które przez taką a nie inną sytuację na drodze mogło się skończyć znacznie gorzej, ale jednak, mimo wszystko – skończyło sie pozytywnie.
Wyprzedzał na skrzyżowaniu! o czym więcej mamy deliberować?
Przecież skończył wyprzedzać przed skrzyżowaniem.
Gdyby wyprzedzał na skrzyżowaniu, to nie byłoby akcji omijania auta, które chciało skręcić w lewo. Bo chcąc nie chcą, by go wyprzedził.
Po pierwsze:
Art. 24.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
Po drugie
7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany.
Ewidentnie: nie miał widoczności, nie miał miejsca, skończył manewr jeśli nie na, to tuż przed skrzyżowaniem.
Zrozumcie wszyscy obrońcy debila, że wyprzedzać wolno tylko wtedy, gdy widzimy, jesteśmy pewni, że mamy miejsce na wykonanie manewru! Jak nie masz pewności nie wolno ci wyprzedzać! Tu nie ma miejsca na “błąd”, “nie zauważyłem” itd. masz mieć pewność, a nie ryzykować życiem innych ludzi!
Chłopie, ale nikt nie pisze, że nie masz racji. Możesz walić przepisami na lewo i prawo, czemu nie.
Kilka osób podtrzymuje, że to był “zbieg okoliczności”, na jaki możemy trafić sami – bo pewnych rzeczy po prostu nie przewidzimy.
To trochę tak jak zaparkować na miejscu parkingowym, najeżdżając na linię – zdarza się? No zdarza się.
Są w Polsce drogi, na których legalnie nie mógłbyś wyprzedzić stosując “swoje” zasady – bo po prostu zawsze nie ma widoczności, nigdy nikt nie może być pewny itp, a prawnie (znaki pionowe i poziome) – wyprzedzać jednak można.
Generalnie pochwalam Twoje podejście do tematu, ale nie popadajmy w paranoję. Jeśli w nią popadniemy, będziemy mogli po Polsce jeździć max 30km/h, bo wyprzedzać nie można, szybciej się nie da, bo nie ma widoczności, prędkość szkodzi itp.
To, że na drodze nie ma zakazu wyprzedzania, nie oznacza, iż można wyprzedzać zgodnie z przepisami, przepisy, to nie tylko znaki, ale i warunki jakie muszą być spełnione, by zgodnie z przepisami (przytaczam je wyżej) można było wyprzedzać. Jeśli na drodze nie ma takich warunków, to na takiej drodze zgodnie z przepisami wyprzedzać nie wolno. Nie jestem wyznawcą (w Polskich warunkach) ścisłego przestrzegania przepisów, ale sorry, jeśli decydujesz się na taką jazdę, to na Twoją odpowiedzialność, jak wykonasz manewr wyprzedzania naginając trochę przepisy, ale nikomu jazdy nie utrudnisz, ok – nie będę się czepiał, ale jak odstawisz taką szopkę jak na filmie, to “nie pchaj się na afisz, jeśli nie potrafisz”. Na parkingu możesz sobie najechać na linę – najwyżej lakier porysujesz, a tu ja widziałem kilka trupów… Gościu spanikował i wyjechał na środek – gdyby elka się nie odsunęła mielibyśmy trzy wbite w siebie pojazdy i TIR-a który by nie miał jak je ominąć….
A wystarczyło zjechać do prawej i ominąć gościa z prawej ! tylko właśnie – jak się nie umie tak manewrować, to nie należy się za takie manewry brać.
widze ze nigdy duzego auta nie wyprzedzaleś i dobrze (bezpieczniej) na drogach zaloze sie ze nie raz najechales kolem na podwojna ciagla zbojniku na skrzyzowaniach jak skrecales, wyprzedzales rowerzyste lub na parkingu
a i moze podczas wyprzedzania bo niewierze ze nigdy 🙂
ten kierowca moze byc normalnym urzytkowanikiem drogi popelnil bląd ale nie bylo juz czasu na odwrot pewnie sam mial gacie pelne
naszczescie wszyscy sa cali. dlamnie to wyglada jak juz wspomnialem na bardzo ujowy zbieg okolicznosci
pozdrawiam tych nerwusow co mnie zaraz kamieniami obrzucili
Ja akurat wolno nie jeżdżę, a jak mam prawko 26 lat nigdy w wypadku nie uczestniczyłem, o spowodowaniu nie wspominając. Jak się chce wyprzedzić Tira, to trzeba brać poprawkę na czas i odległość, jak nie ma widoczności – nie wolno wyprzedzać, debil na filmie wyprzedzał na zasadzie “pewnie się uda” i pewnie wiele razy mu się udało, aż jaki pech! nie upewnił się czy ma dość miejsca i okazało się, że nie ma miejsca i masz rację – zaskoczenie, pełne gacie, panika…. – na takie manewry, to ja bym się nie pisał, choć akurat tam, spoko można było zjechać do prawej (fakt najeżdżając na podwójną ciągłą – mi. dlatego ja bym tak nie robił) i objechać punto z prawej – po mojemu prosty odruchowy manewr! Dlatego piszę że debil, bo po pierwsze się wpakował (żaden zbieg okoliczności “na ślepo” się nie wyprzedza), a po drugie nie umiał ogarnąć dość prostej sytuacji.
Nie mam wyobraźni. Check.
Mam w dupie przepisy. Check
Uważam dosłownie każdego za łajzę drogową. Check
Wynik:
JESTEM MISTRZEM WYPRZEDZANIA
Typowy polski bezmózgowiec
no taaa :E
kursant w L to się pewnie zesrał
L-ka jak widać nieznacznie zwolniła i zjechała w prawo dając miejsce wariatowi – ergo kierowca L-ki nie zesrał się.
Kierowca L-ki zjechał na prawo a potem zesrał się i porzygał
Co sie stalo? PUNTO!
Akurat punto spokojnie stało czekając na możliwość skrętu w podporządkowaną, a jego kierowca widząc w lusterku, że ktoś akurat wyprzedza również czekał. To wyprzedający zachował się ryzykownie, wyprzedzając tuż przed i oczywiście na skrzyżowaniu.
Niestety dla większości komentujących to Punto będzie winne, bo długo stało pewnie?
Nieszczęśliwy zbieg okolicznosci wyprzedzanie jak dla mnie prawidlowe, nie do przewidzenia jest ze po takim manewrze auto bedzie stalo na drodze jedyny błąd to mógł wyminac go z prawej, bylo by to lepsze ale to my komentujemy juz po fakcie gdy widzimy takie cos na nagraniu.
(nie napisalem ze auto stalo na drodze dlatego ze nie mógł lub bylo to nie prawidlowe tylko ze nie mogl tego przewidzieć, najgorsze bylo by w tym momencie hamowanie ale jak juz wspomnialem nie najlepsza decyzja bylo wymijac z lewej, ale widac za pozno sie zorientowal by trzezwo to ogarnąć)
O którym prawidłowym wyprzedzaniu piszesz? Bo chyba nie i tym drugim?
Naprawdę nie potrafiłbyś wyhamować samochodu na odcinku 200 metrów?
pierwsze wyprzedzanie bylo na lini przerywanej nawet masz strzalki ze zaraz bedzie podwojna.
kiedys ty wyprzedzisz tira nwet na prostej a pozniej widzac przeszkode wcisniesz hamulec zeby tir ci sie d dupe wbil 🙂
pierwsze wyprzedzanie bylo na lini przerywanej nawet masz strzalki ze zaraz bedzie podwojna.
kiedys ty wyprzedzisz tira nwet na prostej a pozniej widzac przeszkode wcisniesz hamulec zeby tir ci sie d dupe wbil
Właśnie przez takich nie tylko januszów ale również mateuszów giną ludzie na drogach . Spuść prawko w sedesie – będzie bezpieczniej na drogach !.
Wyprzedzanie prawidłowe? na skrzyżowaniu? – wróć do kreskówek, zanim mama zauważy, że siadłeś do klawiatury!
pierwsze wyprzedzanie bylo na lini przerywanej nawet masz strzalki ze zaraz bedzie podwojna.
kiedys ty wyprzedzisz tira nwet na prostej a pozniej widzac przeszkode wcisniesz hamulec zeby tir ci sie d dupe wbil 🙂
Polecam lekturę art 24 PRD – ZANIM zaczniesz wyprzedzać masz się upewnić, że możesz to bezpiecznie wykonać, jak nie ma warunków do bezpiecznego wyprzedzania, nie wolno Ci wyprzedzać – tu NIE BYŁO WARUNKÓW do bezpiecznego wyprzedzania – proste?
przy zamiarze wyprzedzenia duzego zestawu NIGDY nie masz 100% pewnosci co jest przednim zaslania ci wiecej niz polowe widocznosci, chociaz bys sie wysunal calym autem na lewy pas to i tak TIR zaslania ci prawa strone. wiec niestety w polsce niemozna wyprzedzac bo prawo zabrania.
Nie mowie ze wszystko zrobil wspaniale, mogl skonczyc manewr wyprzedzania 10m wczesniej nie najechal by na linie ciagla ale nadal nie polecalbym hamowania bo nawet jezeli by to zrobil i by wyrobil, to niewiesz jak zareaguje Kierowca ciezarowki czy przy chamowaniu go nie zarzuci.
i tyle w temacie.
jakies 3 lata temu wymusilem pierwszenstwo, wszyscy cali auta troszke rozbite
do tej pory mysle jak to moglo sie stac, bylo bardzo wczesnie szarawka na drodze szare auto bez swiatel Niewidzialem ale zdaje sobie sprawe ze to moja wina.
popelniamy bledy,
mniejsze/wieksze czasami te male rowniez niosa za soba duze skutki
(zaparkujesz, otworzysz drzwi niepatrzac w lusterko auto odbije wjedzie w rowerzyste z naprzeciwka)
ogladam te filmy by sie na nich uczyc, a dzieki takiemu bede mial swiadomosc ktora by mi na mysl nie przyszla ze konczac manewr wyprzedzania napotkam stojace auto i moze w tedy ja wymine je z prawej.
Manewr wyprzedzania TIR-a na krajówce, należy starannie zaplanować, a nie jechać mu “na zderzaku” i wyjeżdżać na lewy pas mając nadzieję, że w martwym polu akurat nic nie ma. Wyprzedanie planuje się mając dystans do TIR-a, gdy manewrując po swoim pasie obserwujemy drogę i pojazdy na tej drodze – jeśli np. widzę, że przed TIR-em jedzie osobówka, a rozpoczynając manewr wyprzedzania jej już nie widzę, to znaczy, że jest w martwym polu. Jeśli wyprzedając widzę skrzyżowanie, to muszę błyskawicznie przeliczyć: czy zdążę skończyć manewr? – jeśli nie – trudno – rzut oka w lusterko (czy jakiś glonojad się nie przyczepił) hamowanie i chowam się za TIR-a – tak to się w skrócie robi bezpiecznie – zapewniam Cię że można, tylko “jeździć trzeba umieć” – ja jakoś przez 26 lat nie uczestniczyłem w wypadku, a sytuacji podbramkowych nie policzę, tylko ZAWSZE zostawiam sobie margines bezpieczeństwa na nieprzewidziane sytuacje na drodze.
Oba wyprzedzania były nieprawidłowe. To drugie było bandyckie.
@Mateusz – hmmm jak wyprzedzasz, to Ciebie interesuje tylko to co jest przed pojazdem wyprzedzanym? A może by tak dalej sięgnąć wzrokiem?
zapytal bym o to samo kilku motocyklistow 🙂
ale jak juz pytasz, musisz sobie wyobrazic ze za Tira za wiele nie zobaczysz
ujowa akcja na szczescie wszyscy cali i mam nadzieje ze kierowca na przyszlosc bedzie bardziej uwazny.
Meh. A tak już tak patrząc to przecież z prawej by mniej zaryzykował i to sporo
No właśnie, tak już patrząc.
A jednak jadąc i prowadząc, to zupełnie co innego w kwestii podejmowania decyzji.