Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Polskie Drogi #57
—
“Przez Tę Hondę Zieloną”
›
Odpowiednie rozłożenie ładunku ma znaczenie
paź 04 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://youtu.be/4jk9H5AB4lM
do góry
19 komentarzy
do "
Odpowiednie rozłożenie ładunku ma znaczenie
"
zxc
pisze:
04/10/2016 o 19:50
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
05/10/2016 o 09:52
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
05/10/2016 o 11:39
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
04/10/2016 o 15:35
Odpowiedz
Report comment
Janosik
pisze:
04/10/2016 o 16:29
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
04/10/2016 o 17:24
Odpowiedz
Report comment
niebylem
pisze:
04/10/2016 o 18:05
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
04/10/2016 o 19:40
Odpowiedz
Report comment
pyl
pisze:
04/10/2016 o 20:18
Odpowiedz
Report comment
Gosc
pisze:
05/10/2016 o 16:13
Odpowiedz
Report comment
Janek
pisze:
04/10/2016 o 21:38
Odpowiedz
Report comment
nieanonimow
pisze:
04/10/2016 o 15:15
Odpowiedz
Report comment
Rysiek
pisze:
04/10/2016 o 15:14
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
05/10/2016 o 09:21
Odpowiedz
Report comment
rawr
pisze:
04/10/2016 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
szatan
pisze:
04/10/2016 o 14:55
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
04/10/2016 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
04/10/2016 o 21:06
Odpowiedz
Report comment
zestaw
pisze:
04/10/2016 o 15:33
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
kwi 06 2023
Zderzenie policyjnego radiowozu i suzuki w Gorzowie
kwi 06 2023
Kolizja z drabiną na A4
mar 28 2023
Poważna usterka ciągnika rolniczego
mar 27 2023
Jazda niekontrolowana
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (842)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (159)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 515)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (16)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
19 komentarzy do "Odpowiednie rozłożenie ładunku ma znaczenie"
To powinno być na nauce jazdy.
Wielu rzeczy brakuje podczas kursu. Chociażby odpalania pojazdu “na pych”. Ostatnio zatrzymałem się za autem na awaryjkach na skrzyżowaniu. Rozrusznik nie dyga. Co to za problem, dołączył się jeszcze jeden kierowca i stwierdziliśmy, że pchniemy. Niestety kierowca unieruchomionego auta nie miał pojęcia co robić by odpalić. Dopiero szybki instruktaż “zapłon, sprzęgło, dwójka, puścić sprzęgło” dał rezultat. A to nie pierwsza taka sytuacja z jaką się spotkałem…
On może chciał, by go dopchać pod samą chatę.
Gdyby każdy uważał na lekcjach fizyki w 4 i 5 klasie (teraz to pewnie materiał gimnazjum) to dla nikogo nie byłby ten filmik zaskoczeniem. Ale z racji tego, że większość uważa, że to co mówią w szkole jest bez sensu i w życiu nieprzydatne, to potem jest zdziwienie na drodze. Dobrze, że ktoś wrzuca takie filmiki, bo spora część tych którzy z matematyką i fizyką są na bakier może chociaż częściowo uzupełnią luki w wiedzy.
Ha ha ha… żeby chociaz uczyli takich rzeczy na fizyce. 🙂 Przecież ważniejsze są inne rzeczy jak np. ile wynosi prędkośc statku płynącego pod prąd itp…
Uczą, np. o sile bezwładności i środku ciężkości. Było nie wagarować.
Nie wiem w jakich czasach kończyłeś szkołę, ale jeszcze kilka lat temu na fizyce na temat bezwładności oraz środka ciężkości były wyłożone jedynie definicje. Być może w latach 80 w szkołach był wyższy poziom nauczania i jak widać z roku na rok leci to w dół. Aktualna matura podstawowa z np. matematyki to już w ogóle śmiech.
Czyli wszyscy panowie fizycy mogą mi zapewne wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje, jakie zjawiska zachodzą i jakie siły działają na ten samochód? Rzucacie jakimiś znikąd wziętymi hasłami o bezwładności i środku ciężkości, narzekając jak to kiedyś było lepiej, nie mając pojęcia jak jest teraz. ‘Luki w wiedzy’? Rozumiem, że każdy z państwa, zapewne orłów z przedmiotów ścisłych, pamięta doskonale przerabiany materiał i nie ma sobie nic do zarzucenia, a jeśli chodzi o frekwencję w szkole, mogłoby bez problemu ponownie podchodzić do matury? Co więcej, jestem pewien, że przemieszczając się samochodem regularnie używają państwo zdobytej w procesie nauczania wiedzy fizycznej i technicznej, co czyni państwa dużo lepszymi kierowcami, niż ci wszyscy, którzy nie uczyli się jeszcze kiedy ‘było lepiej’.
tutaj działa prosty mechanizm dźwigni – ciężaru ładunku na jezdnię, tył przyczepy jest przeciążony, co prowadzi do uniesienia przodu przyczepy i tym samym tyłu auta -> tylne koła samochodu nie dociskają dostatecznie do podłoża (widać uniesienie tyłu auta po zmianie rozmieszczenia ładunku) dlatego miota cały zestawem;
to z wiedzy praktycznej;
dodatkowo powiem, że ładunek powinien być rozmieszczony równomiernie na całej długości przyczepy, a jeżeli jest to niemożliwe, to najbardziej dociążona powinna być oś przyczepy, żeby to ona przenosiła ciężar ładunku na jezdnię, bo jeżeli z kolei za bardzo dociąży się przód przyczepy, to efekt też nie będzie ciekawy – przód samochodu zostanie uniesiony do góry;
w obu przypadkach nadwyręża się konstrukcję nośną obu pojazdów, mogąc doprowadzić do przełamania przyczepy lub auta;
na teorii tych zależności (tzn. w którym momencie jaka siła równoważy jaką, a jaka właśnie nie) to ja się nie znam – jestem praktykiem ;]
Z odciążeniem przodu przyczepy trzeba dodatkowo uważać na nośność haku i wytrzymałość dyszla. Nośność przyczepy liczona jest wg. Nacisku na jej oś (i konstrukcje) a nie dyszel.
Szerokości
Tak, wykorzystuję wiedzę z fizyki w codziennej eksploatacji samochodu, dzięki temu wiem jak działa siła tarcia na mokrej nawierzchnie, jak działają siły bezwładności w przypadku zderzenia itd. itp.
Jako lekturę uzupełniającą polecam książkę Sobiesława Zasady “Szybkość Bezpieczna”.
Prosta fizyka. Wiele osób jednak zapomina o jej istnieniu.
Bardzo ciekawy filmik 😀 prosty ale pokazuje że rozłożenie masy ma bardzo duży wpływ na zachowanie na drodze 😀
Ale brak tu jest czegoś, a mianowicie hamowania. Samochodzik jedzie cały czas, a na filmikach mamy zazwyczaj hamowanie przy takim zarzucaniu i nawet przy właściwie rozłożonej masie na drodze taki samochód wypada z drogi, bo zaczyna hamować zamiast jak kolega wyżej wspomniał “w pizde dać”.
W pizde daj!
miota nim jak szatan
Zaczęło nim
,,Zaczął nim” :p
całym zestawem kurwa