Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Audi wypadło z drogi i uderzyło w drzewo
—
Potrącenie na przejściu dla pieszych
›
Po trupach do celu
sty 26 2016
Kategoria:
O WŁOS
,
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
,
ROWERZYŚCI
https://www.youtube.com/watch?v=z4cwoOMUM_I
do góry
61 komentarzy
do "
Po trupach do celu
"
kriss_u
pisze:
26/01/2016 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Danyeru
pisze:
27/01/2016 o 01:24
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
27/01/2016 o 18:02
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
26/01/2016 o 19:55
Odpowiedz
Report comment
blo
pisze:
26/01/2016 o 19:04
Odpowiedz
Report comment
blo
pisze:
26/01/2016 o 18:57
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
26/01/2016 o 17:54
Odpowiedz
Report comment
dar02
pisze:
26/01/2016 o 17:38
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
26/01/2016 o 17:30
Odpowiedz
Report comment
dar02
pisze:
26/01/2016 o 17:48
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
26/01/2016 o 21:10
Odpowiedz
Report comment
Kuń
pisze:
26/01/2016 o 15:55
Odpowiedz
Report comment
lntr78
pisze:
26/01/2016 o 14:51
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
26/01/2016 o 15:41
Odpowiedz
Report comment
Dutch
pisze:
26/01/2016 o 15:42
Odpowiedz
Report comment
Patrio
pisze:
26/01/2016 o 13:43
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
26/01/2016 o 12:23
Odpowiedz
Report comment
Vytra
pisze:
26/01/2016 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
26/01/2016 o 13:30
Odpowiedz
Report comment
Vytra
pisze:
27/01/2016 o 20:32
Odpowiedz
Report comment
Vytra
pisze:
27/01/2016 o 20:40
Odpowiedz
Report comment
Vytra
pisze:
27/01/2016 o 20:46
Odpowiedz
Report comment
chomik
pisze:
26/01/2016 o 11:58
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
26/01/2016 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
michal
pisze:
26/01/2016 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
Pitor
pisze:
26/01/2016 o 11:20
Odpowiedz
Report comment
mastertoki
pisze:
26/01/2016 o 11:22
Odpowiedz
Report comment
pyl
pisze:
26/01/2016 o 12:52
Odpowiedz
Report comment
kwiat
pisze:
26/01/2016 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
MadMan
pisze:
26/01/2016 o 16:22
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
26/01/2016 o 11:15
Odpowiedz
Report comment
Rowerzysta
pisze:
26/01/2016 o 11:17
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
26/01/2016 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
SSP
pisze:
26/01/2016 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
Pitor
pisze:
26/01/2016 o 11:19
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
26/01/2016 o 12:08
Odpowiedz
Report comment
mastertoki
pisze:
26/01/2016 o 11:20
Odpowiedz
Report comment
Przemek
pisze:
26/01/2016 o 11:21
Odpowiedz
Report comment
ja wiem
pisze:
26/01/2016 o 11:40
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
26/01/2016 o 12:16
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
26/01/2016 o 12:19
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
26/01/2016 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
Mils
pisze:
26/01/2016 o 12:59
Odpowiedz
Report comment
polo
pisze:
26/01/2016 o 14:36
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
26/01/2016 o 11:08
Odpowiedz
Report comment
Rowerzysta
pisze:
26/01/2016 o 10:58
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
26/01/2016 o 11:17
Odpowiedz
Report comment
mat
pisze:
26/01/2016 o 11:23
Odpowiedz
Report comment
tomek
pisze:
26/01/2016 o 11:27
Odpowiedz
Report comment
blink5
pisze:
26/01/2016 o 11:38
Odpowiedz
Report comment
hjhj
pisze:
26/01/2016 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
26/01/2016 o 22:31
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
26/01/2016 o 12:29
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
26/01/2016 o 17:05
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
26/01/2016 o 17:22
Odpowiedz
Report comment
klemens
pisze:
26/01/2016 o 12:38
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
27/01/2016 o 12:56
Odpowiedz
Report comment
MadMan
pisze:
27/01/2016 o 15:53
Odpowiedz
Report comment
kris
pisze:
27/01/2016 o 16:15
Odpowiedz
Report comment
bazyliszek14
pisze:
26/01/2016 o 16:46
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
27/01/2016 o 06:38
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
61 komentarzy do "Po trupach do celu"
Dodam własne 2 grosze.
Rowerzysta w tej sytuacji miał pierwszeństwo i to nie podlega dyskusji aczkolwiek nie zaszkodziło by gdyby spojrzał w lewo przed wjazdem ( nie patrząc w lewo nie popełnił błędu) z uwagi na tzw zielone strzałki (warunkowo można skręcać w prawo na czerwonym, prawdopodobnie z tej opcji korzystał kierowca osobówki).
Co do samych rowerzystów to moim zdanie ci co posiadają prawko znają przepisy i potrafią się dostosować gorzej z tymi bez żadnych uprawnień i wiedzy o przepisach ruchu drogowego.
W kwestii obowiązkowego OC dla rowerzystów to tak dla nieletnich a pełnoletni mogli by z własnej inicjatywy bo każdy popełnia błędy i po co się potem po sądach ciągać OC załatwia sprawę a na rower to pewnie jakieś grosze by wyszły.
Na koniec dodam że z tego rowerzysty to niezły kaskader w zime się na rowerze bujać.
Grosze. W PZU w jednym z wariantów OC+NNW płacę 21zł/rok
21zł za rok = 1,75zł miesięcznie i to ma być dużo nie bądź smieszny
A w razie wypadku nikt cię po sądach nie ciąga a z nw ty jeszcze dostajesz kasę na leczenie czy rechabilitacje
Trzeba zawsze zwolnić, rozejrzeć się i zachować szczególną ostrożność wjeżdżając rowerem na jezdnię starając się jechać po wyznaczonej ścieżce. Nigdy po pasach dla pieszych. One nie służą do jazdy po nich na rowerze.
aczkolwiek tu ciągłej przed pasami nie ma, więc chociaż tyle dobrego..
za zmianę pasa na przejściu dla pieszych również jest jakiś paragraf! ale co tu dyskytować – świętych krów samochodowych wcale od tego nie ubędzie! na szczęście przyroda się sama oczyszcza, wystarczy poczekać!
WU 6236A
To jest klasyczny przykład debila skręcającego na skrzyżowaniach i olewającego pieszych i rowerzystów.
Bardzo często widzę takie przypadki, że ci kierowcy, którzy mają prawo skręcać na skrzyżowaniach z przejściem dla pieszych jadą sobie slalomem między pieszymi czy rowerami olewając kompletnie to, że owszem mogą przejechać ale mają najniższy priorytet tego przejazdu i muszą zatrzymać się i upewnić, że nie muszą przepuścić jakiegoś pieszego bądź rowerzysty.
Tacy kierowcy jak ten na filmie wpier**lają się na zebrę i liczą, że każdy ze strachu ich przepuści.
pomijajac ewidentny debilizm kierujacego samochodem w tej sytuacji – to takie przejazdy to niemalze loteria dla kierowcy samochodow
nie ma zadnej, kompletnie zadnej, mozliwosci zeby w miare naturalny sposob zobaczyc rowerzyste ktory wjezdza na taki przejazd – albo trzeba obserwowac chodnik czy sie nie zbliza samemu stojac (jesli w ogole warunki “widocznosciowe” na to pozwalaja) albo podjechac do przejazdu, zatrzymac sie i wyginac sie we wszystkie mozliwe strony (przewaznie do tylu, wzdluz auta, bo nawet czasem nie ma jak pod katem stanac bo juz jest przejazd), zeby cos zauwazyc. Oczywiscie nie da sie takiego przejazdu zrobic w takiej odgleglosci, zeby auto choc prostopadle do niego ustawic, wtedy byloby normalnie (chociazby z drugiej strony przejscia – wtedy ewentualnie kierujacy mialby szanse zatrzymac sie na przejsciu, przed przejazdem…
PS – zgadzam sie ze OC powinno byc obowiazkowe rowniez dla rowerzystow jezdzacych po drogach
“nie ma zadnej, kompletnie zadnej, mozliwosci zeby w miare naturalny sposob zobaczyc rowerzyste ktory wjezdza na taki przejazd” –
nie za bardzo rozumiem. Jak to nie ma możliwości? Podjeżdża pod pasy i patrzy na chodnik. Czy to takie trudne?
“albo trzeba obserwowac chodnik czy sie nie zbliza samemu stojac” – no to normalnie straszne! Lepiej wcisnąć pedał gazu.
Zgadza się, trzeba obserwować, a czasami nawet zatrzymać. Chyba potrafisz się zatrzymać, a potem ruszyć?
http://tablica-rejestracyjna.pl/WU6236A
A ja tak się zastanawiam, czy zysk dla bezpieczeństwa z oddzielenia dróg dla rowerów i minimalizacji najechania z tyłu jest na pewno większy, niż wytyczanie tych przejazdów i mnożenie punktów kolizji z samochodami i pieszymi? Bo te przejazdy NIE SĄ bezpiecznie. Już wystarczająco wypadków i kolizji na nich widziałem. Rower widać w ostatnim momencie, może jechać z dowolnej strony i ma iluzoryczne poczucie bezpieczeństwa. Kierujący ledwo czasem pieszych na pasach zauważają (i jeszcze tłumaczenia, że wtargną, mógł się zatrzymać itp.). A na przejazdach rower ma bezwzględne pierwszeństwo (chyba że znaki ustąp pierwszeństwa lub STOP są ale nie widziałem na żywo nigdzie) a jednocześnie praktycznie zero widoczności.
Żeby nie było wątpliwości, tutaj facet po prostu tego roweru nawet nie próbował zauważyć. Ale akurat to skrzyżowanie nie jest szczęśliwie rozwiązane.
W wielu krajach na zachodzi obowiązuje to już od 88 roku (Konwencja Wiedeńska) i nie ma jakoś problemów z tym. No a u nas niestety jest z tym problem, kierowcom trudno się pogodzić z tym, że teraz przejazd rowerowy, to jak skrzyżowanie, na którym nie mają pierwszeństwa.
Zgadzam się z Tobą kolego, najmądrzejszy komentarz tutaj. Ten rowerzysta należy do mądrych. Zwolnił przed przejazdem, bo wie, że może go nie być widać, że mało kto spodziewa się roweru w środku zimy, że zdrowy rozsądek (a kiedyś o ile pamiętam przepisy też) nakazuje rozejrzeć się i sprawdzić czy można bezpiecznie przekroczyć drogę. Do wszystkich rowerzystów – BIERZCIE PRZYKŁAD! Tak się wygrywa życie i zdrowie!
Gość w samochodzie prawie ma pewno chciał zdążyć, choć mógł też nie zauważyć. Mógł to być zwykły błąd na drodze, jakich każdy z nas popełnia masę. jeżeli zrobił to specjalnie to postąpił jak cham i burak.
Co do pierwszeństwa – niestety mamy głupie przepisy i przez to masę sytuacji gdzie rower z prędkością > 15km/h wjeżdża na przejazd. Podobno jest mała furtka tzn. Gdy rower uderzy w bok samochodu winny jest rowerzysta. Czyli szanse na mandat są wyrównane, a na przeżycie??
Jedyne rozwiązanie jakie mi się nasuwa to edukacja od najmłodszych lat i nie robienie z jakiejkolwiek grupy użytkowników drogi świętych krów.
Najlepsi na swiecie kierowcy w Warszawie <3 Dobrze ze rowerzysta byl uwazny, mam nadzieje ze zglosil debila na policje
A te trójkąciki przed przejściem co oznaczają.
To nie są trójkąciki, tylko linie rozgraniczające, ze względu na słupek, który stoi na środku.
Nawet jak by tam były trójkąciki, takie jak przy wjeździe na rondo, to one by obowiązywały wtedy, kiedy nie działałyby światła. Sygnalizacja świetlna jest ważniejsza, niż znaki. Nawet jakby tam stał znak stop albo ustąp pierwszeństwa. U mnie w mieście właśnie stawiają przed przejazdami stop albo ustąp pierwszeństwa, nawet tam gdzie światła są, bo na noc i w niedziele są wyłączone. I niby przepisy mówią, że rowerzyści mają zawsze pierwszeństwo na przejeździe, ale jednak nie mają przez te znaki.
@Marek Raz już prowadziłem dyskusje na ten temat i można uznać, że władzę, którę ten złom po nastawiały nie znają się na znakach i jeżdżą na rowerze do lasu na grzyby.
1. Znaki “Ustąp pierwszeństwa” i “Stop” w swojej definicji nie dotyczą przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych, tylko jezdni.
2. Idąc dalej, znak postawiony po prawej stronie dotyczy pojazdów na jezdni i robi się zament, bo mogą mieć również znak droga z pierwszeństwem i co dalej?!
3. Kierowcy przecinający przejazd dla rowerów nie widzą znaków A-7 lub B-20. Więc mimo, że w teorii rowerzysta powinien im ustąpić, to nadal kierowcy muszą ustąpić rowerzyście według przepisów dotyczących znaków D-6a i D-6b.
Te znaki miały by moc prawną, gdyby, droga dla rowerów była oddzielona od jezdni wzdłuż której prowadzi oraz na skrzyżowaniu nie było by przejazdu dla rowerów, tylko dodatkowy wlot z tego skrzyżowania, funkcjonujący jak jezdnia, na który jest zakaz wjazdu dla samochodów.
Szkoda, ze nie ma opcji edycji…
Dodam, do mojego poprzedniego posta, że droga rowerowa winna być oddzielona od jezdni w taki sposób, że nie jest częścią drogi, na której znajduje się jezdnia.
Ps. Założę się, że te same władze co ponastawiały te śmieszne znaki, również po nastawiały na jezdniach z drogami rowerowymi znaki B-9.
Cmentarz jest pełen ludzi którzy mieli pierwszeństwo. Zawsze trzeba uważać. Kierowca powinien sie zastanowić poważnie nad sobą.
A więzienie jest pełne zabójców umyślnych lub nieumyślnych którzy nie uważali na innych.
Zgłoś się na policję bo rower to się przeprowadza przez przejście a nie przejeżdża. Trochę wyobraźni też trzeba wymagać od rowerzystów. Wjezdzajac tak na przejście posiadasz większą prędkość niż byś przeprowadzał. TROCHĘ WYOBRAŹNI DLA WSZYSTKICH ŻYCZĘ
Halo ! Ja tam widzę przejazd dla rowerów :d
Jakby przejeżdzał przez przejście michale to możesz go zgłosić, ale on przejeżdzał przez “Przejazd Rowerowy” i tam moze zapierniczac nawet 25km/h jak mu sie podoba bo jedzie zgodnie z prawem
może zgodnie z prawem jechać do 50km/h
obejrzyj proszę filmik jeszcze raz ze zrozumieniem.
Kierowca samochodu natomiast przejeżdża przez skrzyżowanie, a powinien pojazd przepychać.
Rowerzyści święte krówska też mogli by się rozglądnąć w lewo ew. w prawo przed wjazdem na ruchliwą ulicę, to właśnie ten pedalarz jest wariatem że wjeżdża na pełnej parze pod koła samochodu, samobójca , bez instynktu samozachowawczego.
Tak sie sklada, ze rowerzysta jechal bardzo wolno, a na dodatek mial zielone. Zastanow sie co piszesz…
Tak jest, wina rowerzysty, że przejeżdżał przez oznakowany przejazd dla rowerów NA ZIELONYM ŚWIETLE!!!
Puknij się w głowę, Kacper z taką logiką.
Na filmie doskonale widać, że zwolnił prawie do zera wjeżdżając na przejazd, co oznacza, że widział kierowcę debila. Twoje argumenty są zatem kompletnie z dupy.
Głupi jesteś, jakby się nie obejrzał to w najlepszym przypadku byłby w ciężkim stanie w szpitalu. Rowerzyści nie święte krówska tylko jak mają pierwszeństwo to chyba chcą z niego korzystać.
Zobaczymy jak to policja.
Rower akurat miał zielone i znajdował się na przejeździe rowerowym, więc nie można mu nic zarzucić tylko kierowcy.
Ma pierwszeństwo. MA JEB*NE PIER-KUR*A-SZEŃ-KUR*A-STWO!!!!!! Życzę Ci drogi idioto żeby nikogo z Twojej rodziny nie rozjechali na psach bo “weszli na pełnej parze” jak mieli zielone.
Twój lekarz cię okłamuje.
PUSZKARZE myślą ze mają zawsze racje.
Nie ten Puszkarz miał pierwszeństwo.
Pewnie, że nie ten.
Idż się Kacperku wysmarkaj i nie wtrącaj się gdy dyskutują dorośli
bujaj się cymbale…!!!!
Co za imbecyl zgłoś to na policję
Cóż za brak wyobraźni! Pozbawić uprawnień na rok i do tego kara finansowa na fundusz ofiar wypadków 10 000 zł to się nauczy jeździć po mieście i uważać na innych.
Masz na myśli tego debila na rowerze?
a co ten na rowerze niby zrobił?
chyba, że to Ty jesteś “bohaterem” tego filmu
zjechał na pasy:) jak dla mnie stworzył zagrożenie dla pieszych
@tomek – słaby z ciebie troll.
niestety ktoś wprowadził debilne prawo że rowerzyści zawsze mają pierwszeństwo w takiej sytuacji..
Debilu, przyjrzyj się! Rower ma zielone i jedzie po ścieżce, ma BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo i w tym konkretnym przypadku jest świętą krową.
chyba debila w samochodzie , rowerzysta ma światło zielone.
Miał zielone, co nie zwalnia go z zachowania szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu dróg. Na cmentarzu leży mnóstwo tych, co mieli zielone światło.
No pewnie że pełno, szczególnie wtedy jeżeli na czerwonym wjeżdżają tacy jak ty.
Po za tym rowerzysta miał pierwszeństwo.
wina samochodu ale też głupota rowerzysty. trzeba uważać na rowerze bo nic nas nie chroni. a gość mógł nie zauważyć szybko wjeżdzającego rowerzysty. dla bezpieczeństwa powinni zakazać przejeżdzania na rowerze przez pasy tam gdzie kierowca może mieć np.: zieloną strzałkę lub zjeżdża z ronda.
…i właśnie przez takie myślenie jesteśmy jakieś 30 lat za tzw. Europą zachodnią w statystykach wypadkowości.
a może zakazać jazdy na rowerze? wg ciebie rower zapieprzał. by go walnął i też by była wina cyklisty bo nie zachował szczególnej ostrożności na zielonym. śmiech! samochód też powinien uważać bo ma zielone no nie?tobie i jemu powinni zabrać za takie myślenie.
Zgodzę się z w/w karami pod warunkiem ze wporwadzą obowiązkowe OC dla rowerzystów. Bo jak my Wam wymusimy to odszkodowanie macie po kilku dniach, ale jak Wy nam wymusicie to my latami walczymy o odszkodowanie z powództwa cywilnego. Nie jesteście świętymi krowami a o czym przekonuję się na każdym kroku. Ba, często sami wpierniczacie się pod koła nie przejmując się że ryzykujecie ZDROWIE I ŻYCIE
Popieram, ale to ma się nijak do tej sytuacji. Tutaj jest kilka i przepisów, i zupełnie zdroworozsądkowych zasad które złamał kierowca samochodu (zwłaszcza że oprócz nadjeżdżającego roweru na przejściu byli już piesi).
Żadnego przepisu nie złamał natomiast rowerzysta, a regułę zdroworozsądkowa tylko jedną – rozglądaj się bo idioci są wszędzie. Co by się jednak nie stało, tutaj prawo bardzo mocno stoi po jego stronie.