Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Rowerem w tramwaj
—
“Opona mu je*bła”
›
Pokaz jazdy figurowej na lodzie
lut 25 2017
Kategoria:
POŚLIZGI
https://www.youtube.com/watch?v=DC3qw4UIgV4&feature=youtu.be&t=44s
https://youtu.be/DC3qw4UIgV4?t=44s
do góry
30 komentarzy
do "
Pokaz jazdy figurowej na lodzie
"
not-me
pisze:
26/02/2017 o 06:53
Odpowiedz
Report comment
Nowy
pisze:
25/02/2017 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
Zawododwiec???
pisze:
25/02/2017 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 20:56
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
25/02/2017 o 20:12
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
25/02/2017 o 18:17
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 19:07
Odpowiedz
Report comment
K24
pisze:
25/02/2017 o 14:54
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 17:53
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
25/02/2017 o 22:10
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 22:21
Odpowiedz
Report comment
ja
pisze:
25/02/2017 o 14:22
Odpowiedz
Report comment
e
pisze:
25/02/2017 o 13:58
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
25/02/2017 o 13:57
Odpowiedz
Report comment
Teoriespiskowe
pisze:
25/02/2017 o 12:47
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
25/02/2017 o 11:37
Odpowiedz
Report comment
LOLek
pisze:
25/02/2017 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 11:38
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
25/02/2017 o 11:31
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 11:37
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
25/02/2017 o 13:12
Odpowiedz
Report comment
Piotrek
pisze:
25/02/2017 o 13:42
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
25/02/2017 o 13:51
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
25/02/2017 o 14:11
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
25/02/2017 o 21:26
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
26/02/2017 o 07:42
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
28/02/2017 o 11:53
Odpowiedz
Report comment
Gosc
pisze:
25/02/2017 o 22:31
Odpowiedz
Report comment
Henio
pisze:
25/02/2017 o 11:49
Odpowiedz
Report comment
Drajwer
pisze:
25/02/2017 o 13:03
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
30 komentarzy do "Pokaz jazdy figurowej na lodzie"
Rozumiem, że brak kierunkowskazu też podyktowany względami ekonomicznymi. Oszczędza na żarówkach pewnie.
Zajawka na lata bo tył napęd fajnie lata 😉 A tak na poważnie to dobrze zainstalować w porządne gumy. Fajnie zarzucić dupskiem raz na jakiś czas, ale taka jazda na codzień to skrajna głupota i niebezpieczeństwo :-/
sKolega Borek widzę że temat Busów ogarnął perfect, nie twierdze że nie bo go osobiście nie znam, ale z doświadczenia wiem, że ci co niby są specjalistami od danej dziedziny i piszą w ten sposób nic tak naprawdę nie potrafią i się motają strasznie aż szkoda patrzeć czasami. Mi się wydaje że kierowca z tego Iveco specjalnie to robił bo trochę śniegu i lodu więc się poślizga trochę z nudów na światłach. Na lodzie nawet zimówki ci nie pomogą jedynie opony z kolcami ale w Polsce nikt na takich nie jeździ. Co do wiatru to musiało by wiać ponad 100 km/h żeby busa ciągnąć na bok a to jeszcze zwykła paka a nie izoterma czy plandeka, z zabudową chłodnicza, gdzie jest dosyć ciężka też musiało by porządnie wiać żeby go tak spychało a na filmie tego nie widać. Pozdrawiam
PS Nikogo nie chce obrażać ni nic z tych rzeczy ale jak udajesz specjaliste to przynajmniej miej jakieś pojęcie i doświadczenie.
Kolego Zawodowcu? Robię takim Iveco, tyle że pełnym furgonem, takie przebiegi że o moje pojęcie i doświadczenie nie musisz się martwić. Taką wywrotką tez jeździłem, tylko na Transicie, różowiej w zimie nie było.
Specjalistą nie jestem, ale wiem jakie wiatry wiały na początku stycznia w tym kraju bo sam jeździłem w tych warunkach i się modliłem, żeby nie podzielić losu tych których już do rowu zwiało. Jak sobie popatrzysz na raporty to zobaczysz, że wiało znacznie szybciej niż 100km/h.
A jak sobie dobrze popatrzysz na ten film, to zobaczysz że przednia oś też mu leci bokiem tylko znacznie słabiej. 4×4? Śmiem wątpić, bo to jest wyraźnie wyższe zawieszenie. Tu nie było zabawy tylko walka o utrzymanie toru jazdy. 😉
Jak ktoś ma pojecie to wie. Przy tylnym napędzie, pustej pace i tak śliskiej nawierzchni nie robi różnicy jakie ma opony. Ja w Sprinterze mam świeże zimówki, dobrej firmy i parę razy w tym sezonie miałem problemy. Raz w pięciu musieli mnie wypychać, bo tył stał na ubitym śniegu a przednie koło wpadło w delikatne zagłębienie. Napęd na tył zimą to często utrapienie.
Skoro te auta tak mają to dlaczego nie założyć łańcuchów?
Bo łańcuchy są na głęboki śnieg, na lodzie skuteczne są tylko opony z kolcami. Stosowanie łańcuchów na takiej powierzchni jak na filmie skończy się zniszczeniem łańcuchów, a jak ktoś ma pecha to i opon – dużo dalej się przy tym nie pojedzie.
To teraz rozkmina czy na pustej pace sie ślizgał czy na marnych oponach, sugeruje sie sytuacją w której znajomy “na pusto” nie mógł za bardzo podjechać miejscami a jak załadował pakę to już jakby wyważył sie i dociskało go, potem szedł jak burza
Dość oczywiste że pusta paka, no i wiatr skoro leci na bok z postoju.
Miałem tak raz na wiosnę, dojazd po sprzęt odbywał się po totalnie rozmiękczonej, błotnistej drodze pod lasem – trudno było tam w ogóle chodzić. Jakoś z rozpędu na wstecznym się wbiłem bo było lekko z górki, ale o wyjeździe nie było mowy i mieliśmy spore obawy, trzeba by traktor sprowadzić ze wsi żeby nas wyciągnął z tego błocka.
Załadowaliśmy jednak na pakę z 800kg sprzętu i auto wyjechało samo, wystarczyło włączyć bieg i puścić sprzęgło.
Notabene w razie utknięcia na jakimś błocie, trawie czy na śniegu polecam zwykły popiół z pieca. Kilka razy mnie tak mieszkańcy uratowali, a w górach zwłaszcza zimą można czasem spotkać posypane popiołem podjazdy.
Popiół z pieca węglowego jest bardzo toksyczny dla środowiska. Zwykle wystawia się worki z popiołem koło kosza i zabierają razem ze śmieciami. Jedyny popiół jakiego można użyć to ten z kominka.
Czy jest toksyczny – nie wiem, nie znam składu. Ale faktycznie za wyrzucanie byle gdzie popiołu węglowego można zarobić mandat… Szczęśliwie na poślizg dobry jest dowolny rodzaj.
mógł spuścić trochę powietrza z tylnych opon
Piękny występ artystyczny, aż mi łezka poleciała 🙂
Pierdzielnie o oponach jest jak “w dupie byłem, gówno widziałem”.
Różnica pomiędzy letnimi a zimowymi w tym przypadku nie istnieje. Te auta tak mają (podobnie jak ciężarowe), że bez ładunku dużo większy nacisk jest na oś przednia niż napędową, przez co przyczepność (w stosunku do masy) prawie nie istnieje.
Że zacytuję klasyka: “Leciałeś kiedyś busem bokiem?”
wystarczyłoby żeby 200 kg nad tylną oś wrzucił…
A nie lepiej po prostu ruszać na 2 albo 3 biegu?
Bez większej różnicy przy tak niskiej przyczepności, zwłaszcza że miał chyba solidny wiatr boczny – w styczniu zdmuchiwało pojazdy z oblodzonych dróg. Zresztą po co się spieszyć jak z przodu jest więcej takich?
jak już się jest taką cebulą, że szkoda kasy na zmianę opon lub felgi stalowe za 200zł, to może by tak kupić opony całoroczne?
Jeździłeś kiedyś dostawczym z tylnym napędem? Takie pojazdy bez ładunku nawet w najlepszych zimówkach mają problem na zmrożonym śniegu. Jedyne co mógł tutaj zrobić to zapakować na kipę z pół tony śniegu, wtedy by jeździł w miarę normalnie.
Ale jak się tematu nie zna to się wypisuje pierdoły – i zostaje “cebulą”.
bardzo proszę wyjaśnij mi w takim razie sens kupowania (a wcześniej produkcji) samochodu dostawczego z tylnym napędem, gdzie powszechnie dostępne są już 4×4
Cena, panie kolego.
Ekonomia.
4×4 jest droższe i z racji napędu więcej pali.
Zobacz zresztą jak to wygląda w przypadku ciężarówek – 4×4 , 6×6 , 8×8 są tylko takie, które mogą pracować w trudnym terenie. Tam nadwyżka masy i spalanie równoważy mobilność w terenie (place budowy, lasy).
Do pojazdów “na trasy” idą tylko tylnonapędowe układy.
Koledzy wyjaśnili, więc uprzedzę następne pytanie brzmiące – a czemu nie napęd na przednią oś? W takiej sytuacji na pewno lepiej napędzałaby auto do przodu niż oś tylna, w końcu jest zawsze dociążona silnikiem, załogą…
Wciąż pozostaje jednak problem niedociążonej osi tylnej, co na lodzie i przy bocznym wietrze powoduje ten sam problem zdmuchiwania pojazdu i zachowania toru jazdy. Poza tym z racji konstrukcji zawieszenia samochody tylnonapędowe są zwykle bardziej bardziej manewrowe, mogą mocniej skręcić koła, co w przypadku niemałych dostawczaków ma równie niemałe znaczenie. Mam w firmie Iveco Daily i powiem ci, że “łamie się” na parkingach równie dobrze co dużo mniejsze samochody osobowe.
nie mówcie mi, że decydującym czynnikiem jest cena, w sytuacji, kiedy 99% dostawczaków jest w leasingu. wystarczy nie dokupować do wyposażenia zbędnych pierdół (typu DVD, gdzie kierowcy oglądają podczas jazdy filmy i przez to mniej skupiają się na drodze) i już cena robi się ok. Mówimy oczywiście o nowych samochodach. A jeśli chodzi o używane, to z tego co widzę na otomoto różnice pomiędzy wspomnianymi napędami w dostawczakach są prawie żadne z uwagi na już dużą amortyzację.
Zatem kolego Kacper nie tylko kiepsko u ciebie z motoryzacją, ale i z ekonomią. Wiesz co to koszty utrzymania pojazdu? Podpowiem, że w pojazdach 4×4 zwłaszcza dostawczych potrafią być one DUŻO wyższe niż w “standardowych” FWD czy RWD. Gdyby tak nie było, nie byłoby też takich pojazdów bo każdy kupowałby 4×4, przecież są bezpieczniejsze i lepiej się na nich jeździ.
powiedz mi w czym te koszty są DUŻO wyższe, bo oprócz tego, że samochód ma napęd na 2 koła więcej i przez to pali może 1-2 litry więcej na 100km, to jednak wszystkie inne podzespoły są takie same, czyli np. wymiana oleju się nie różni, bo silnik jest taki sam i tak dalej. To już nie są stare silniki, które z 2 litrów generowały 50koni i paliły 100 litrów.
Problem z przednim napędem zaczyna się kiedy doładujesz taki samochód 1000-1500 kg, i żaden silnik ani pasażer tego nie zrównoważą.
Więc mamy sytuację kiedy trzeba ruszyć z takim ładunkiem i widać jak ładnie mielą (buksują) przednie koła.
W przypadku tylnego napędu nie ma z tym problemu a dołączenie przyczepy nie powoduje dodatkowych problemów.
Przedni napęd sprawdza sie w samochodach osobowych gdzie pasażerowie / ładunek nie są w stanie drastycznie zachwiać rozkładu mas.
Jeździłem kiedyś transitem z tylnim napędem. Wiem do to driftowanie dzifko 😉
Z tylnim na pewno 😀