sie 04 2019
Kategoria: AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE, DACHOWANIA, DROGI SZYBKIEGO RUCHU, MOTOCYKLIŚCI, O WŁOS, OKIEM KAMERY, PIESI, POLSKIE DROGI – ODCINKI, POŚLIZGI, POTRĄCENIA, PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE, ROWERZYŚCI
Kolejne cenne lekcje prosto z polskich dróg.
29 komentarzy do "Polskie Drogi #154"
2:02 Rowerzysta miał pierwszeństwo, czy nie?
Rowerzysta był na ścieżce rowerowej i bez względu na to z której strony by jechał to ma pierwszeństwo
czyli gdy ścieżka rowerowa przecina jezdnię, to zawsze rowerzysta ma pierwszeństwo?
No tak.
Art 27
“1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.”
Poza tym, dodatkowo był tam znak ustąp pierwszeństwa.
A NOBODY pisze niżej jakieś głupoty
Tylko jeszcze kwestia tego “znajdującemu się na przejeździe”, bo tutaj rowerzysta nie znajdował się na przejeździe.
Jak jest z tym pierwszeństwem, tak jak z pieszymi że mają dopiero gdy są na przejściu, czy tak jak z drogą z pierwszeństwem przejazdu, że trzeba prowadząc pojazd rozejrzeć się czy nie ma żadnego rowerzysty zbliżającego się do skrzyżowania z DDR zanim się na nie wjedzie?
Oglądaliśmy różne filmy?
“Nie znajdował się na przejeździe” – a gdzie skoro na przejeździe został potrącony.
Bez przesady, auto już jechało po pasach a rowerzysta wjechał pod niego. Pierwszeństwo to jedno ale wpierda…nie się pod auto to drugie.
dlatego jestem za tym żeby znak STOP przed przecięciem jezdni był postawiony takze dla rowerzystów 🙂 zapobiegłoby to takim właśnie sytuacjom gdzie wpierdzielają się nie dając nawet siebie zauważyć…
5:35 – piękny przykład polskich dróg w pełnej okazałości. Debil w samochodzie ma w poważaniu korek, będzie od wszystkich sprytniejszy, a pieszy z kolei ma w poważaniu przejścia i postanawia spróbować oszukać przeznaczenie. IQ obu uczestników wypadku przekracza lekko 20.
Nie obrażaj ameby
@Adam
Pieszy mogł bardziej uważać i przedewszystkim przejść jak miał lepszą widocznośc, ale tam chyba mogl przechodzić na zasadach ogólnych (trzeba by sprawdzić odległości do przejsć). Oczywiście poza przejściem, wiec nie miałby pierszeństwa przed samochodami.
Jazdy po powierzchni wyłączonej z ruchu i jeszcz z taką prędkościa nie da się juz chyba w żaden sposób obronić…
Sytuacja z 4:40 co z OC? Kto wypłaci za rysy? Policja przyjedzie wlepi obu po 100 zł bez winy i co dalej z OC?
ciezko stwierdzic, obaj wlaczali sie do ruchu, natomiast moim zdaniem wina bedzie malczana. Zakladajac ze obaj robili by to przodem, to pierwszenstwo mialby van bo skreca w prawo, a malczan w lewo – obaj chca wjechac na ten sam pas. Znajac policje bedzie tak jak mowisz, wspolwina i najnizszy mandat dla obu.
Bzdura. Seat stał, fiat jechał, wina fiata.
aha, a jak wyjezdzasz z parkingu komus przed nos i sie zatrzymasz to tez nie jestes winny “bo zdazyles sie zatrzymac”?
Jeżeli próbujesz używać sarkazmu, to rób to mądrze, bo inaczej wychodzisz na głupka. Mówisz o dwóch różnych sytuacjach, które mają ze sobą niewiele wspólnego.
@jam – racja – kierujący Seatem zdążył się zatrzymać.
Ale w przypadku gdyby obaj “stuknęli” się tyłem i obaj byliby w ruchu to sytuacja też jest prosta. Obaj mandaty i pokrycie kosztów z OC jedenego i drugiego – nawzajem. Proste.
Ah i obaj tracą zniżki 🙂
Był chyba kiedyś przepis zakazujący cofania z drogi podporządkowanej na główną…
“ciekawa” sytuacja z ciezarowka – ciezarowka jechala pasem, ktorym jej nie wolno jechac i przy zjezdzie z drugim nie zmiescila sie na swoim – dobrze ze tylko tak sie skonczylo, swoja droga nie wiem na co liczyl woznica tej cysterny.. ze sie nagle skurczy czy co
Jak dla mnie to w tym przypadku wina kierowcy Toyoty, przecież stoi znak, który informuje kto ma pierwszeństwo. To raz, a dwa Toyotą pakował na lewy pas od razu zamiast jechać prawym… wiedza kosztuje:) Zapłaci parę PLN to nauczy się jeździć.
toyota nie wpakowala sie na lewy pas, tylko lewy byl za waski dla ciezarowki i to ona wjezdza na pas toyoty. Te dwa pasy sie nie przecinaja, wiec nie widze zaleznosci pierwszenstwo – podporzadkowany. Takie znaki stoja przy kazdej lacznicy, ale to nie znaczy ze mozna sobie zjezdzac z glownej na nowy pas “bo sie ma pierwszenstwo”.
@jam – a co ma do rzeczy czy ciężarówka może jechać tym pasem czy nie? A skąd ma to wiedzieć kierujący osobówką? Ma natomiast (powinien wiedzieć) ustąpić pierwszeństwa pojazdom na drodze z pierwszeństwem.
EDIT – jedno wykroczenie nie znosi drugiego i nie ma wpływu na sprawstwo kolizji. Ciekawym tłumaczeniem byłoby – panie władzo nie wymusiłbym gdyby tam była osobówka… 🙂
jeszcze raz EDIT – a którym pasem miała się poruszać ciężarówka jak tam jest zwężenie do jednego pasa – albo tylko jeden pas? Zakaz wyprzedzania dla ciężarówych jest później – i on tego zakazu nie złamał 🙂
Nie ma zwężania do jednego pasa. Przyjrzyj sie wczesnije oznakowaniu pionowemu przedstawijącemu organizację zjadu oraz poziomym żółtym liniom już za miejscem zjeżdżania się pasów. Błąd osobówki był tylko taki, że nie trzymała sie bardziej zdecydowanie prawego, i wyjechało jej sie trochę bardziej do środka.
Znak ustap pierszeństwa na takich skrzyżowaniach stawia sie na wypadek jesli oznakowanie poziome nie będzie widoczne.
i jedz tu do Polski na urlop
@XYZ – nie musisz… Mi koło nosa lata czy jesteś tu czy Cię nie ma 🙂