Menu

  • Kategorie

  • 160,000 subskrypcji

  • Ponad 70,000 polubień

  • Instagram

  • Wszystkie odcinki PD

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

Polskie Drogi #48

https://www.youtube.com/watch?v=rVqZh7XCUrE
https://www.youtube.com/watch?v=rVqZh7XCUrE

62 komentarze do "Polskie Drogi #48"

  • tomek napisał(a):
    8
    2

    jak zawsze fajne filmiki

  • Dari napisał(a):
    0
    10

    Czy sytuacja z 3:33 nie jest czasem obopólną winą? Ze skrajnego na wprost i ze środkowego zjeżdża z ronda.. Ktoś wytłumaczy?

    • poldek napisał(a):
      24
      1

      Ewidentna wina ciężarowca. opuszczając rond musi ustąpić pierwszeństwa temu na pasie obok. A że Polacy nie umieją po rondach jeździć, to inna sprawa.

      • rroberto napisał(a):
        4
        21

        No nie wiem czy taka wina cięzarowca. Na rondzie nie ma pasów, więc osobówka nie powinna wjeżdżać na rondo kiedy pas jest zajęty. Poza Tym no wystarczy popatrzeć jak ten koleś jedzie bez głowy. Niby wjechał na rondo, niby chciał zjechać, niby może podstawić się pod tą ciężarówkę.

      • kamil napisał(a):
        5
        16

        Duży jest już na rondzie. Bardzo sporna sytuacja, osobówka zachowała się nieumiejętnie pchając się na dużego. Inne gabaryty, inna perspektywa i widoczność.

        • Pieter napisał(a):
          6
          3

          Jak sporna sytuacja. Ciężarówka skręcała w prawo a osobówka jechała prosto. Więc nie ma tutaj nic spornego.

      • kierowca napisał(a):
        1
        0

        Wina i może jest ale koleś z Astry ewidentnie nie posiada mózgu. Wystarczyło by, żeby tylko pomyślał przez 5 sekund. Kierowca ciężarówki nie miał prawa widzieć tego auta. Wsadził bym tego cycka za fajere i mu kazał zobaczyć czy go widać. Nie ma szans go zobaczyć. każdy jest mądry ale niech każdy siadzie chociaż na parkingu i Zobaczy co tak naprawdę w tym miejscu kierowca widzi. Pod tym kątem widzi prawą stronę swojego auta.

    • anonim napisał(a):
      33
      1

      Z ronda się zjeżdża zawsze z pasa zewnętrznego. Zjeżdżając z wewnętrznego masz obowiązek ustąpić tym na zewnętrznym.

      • juuulek napisał(a):
        1
        2

        po prostu NIE ZJEŻDŻA się z ronda z pasa innego niż zewnętrzny (chyba że pasy są poprowadzone inaczej)

      • Castagiro napisał(a):
        0
        0

        A z drugiej strony masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa WSZYSTKIM znajdującym się na rondzie, bez względu na którym są pasie i co tam robią.

    • Stefan napisał(a):
      6
      2

      Pan z MAN’a nie potrafi jeździć po rondach, powinien zjechać na prawy pas na wysokości zjazdu na którym było to nagrane.

    • emptuch napisał(a):
      3
      19

      Znak A-7 jak byk stoi i patrzy na tego “małolata w samochodzie”

      Wymusza pierwszeństwo na wywrotce, a potem hamuje jej przed maską. KRETYN

      • nieanonimow napisał(a):
        1
        2

        Idź kup czipsy i szukaj tam prawa jazdy, bo swojego własnego z taką wiedzą prędko nie dostaniesz…

    • Deli napisał(a):
      8
      1

      Zdecydowanie nie. Po pierwsze z prawego pasa jak najbardziej na wprost można jechać (jeżeli znaki nie mówią inaczej), po drugie i co ważniejsze, ciężarówka zmieniała/przekraczała prawy pas, a wiadomo co w takim przypadku należy zrobić.

    • yolo napisał(a):
      10
      0

      Nie. Na rondzie dwupasmowym też obowiązuje zasada prawej strony, więc jak zjeżdżasz z pasa wewnętrznego, to też musisz ustąpić temu co jedzie po zewnętrznym.

    • Mefiu napisał(a):
      1
      5

      Jeżeli chcemy zjechać z wewnętrznego pasa w danym kierunku musimy upewnić się czy nie jedzie żaden pojazd z pasa zewnętrznego. Gdy na zew. pasie jedzie pojazd musimy go przepuścić (ustąpić pierwszeństwa). Według mnie ciężarówka mimo wszystko nie jest winna. Kiedy chce wjechać na rondo zawsze ustępuję tym na rondzie, którzy mają pierwszeństwo bez znaczenia czy ktoś jest na zew. czy na wew. pasie. Więc według mnie opel powinien wjechać na rondo gdy ciężarówka zjedzie.

    • Apokalipso napisał(a):
      2
      0

      ze skrajnego mozna jechac na wprost mistrzu

      • Harry napisał(a):
        2
        1

        Ronda w Polsce (te dwu-pasmowe, nie oznakowane znakami poziomymi z których można zjechać na ulicę także dwupasmową) zawsze będą częścią sporną, kto i na jakiej zasadzie ma pierwszeństwo (zwykle czy pierwszeństwo miał ten już będący na rondzie czy ten co się nagle pojawił z prawej strony). Dużo takich jest na Ursynowie (Warszawa) np: Płaskowickiej/Dereniowa

        Z mojego punktu widzenia (może i błędnego) w takim przypadku osoba znajdująca się już rondzie ma zawsze pierwszeństwo, i to do jej zamiarów powinniśmy się dostosować i zachować ostrożność, zwłaszcza jeśli jest mniej więcej na wysokości, na której my wjeżdżamy.

        I osobiście nie widzę nic złego w zachowaniu kierowcy ciężarówki. Tutaj akurat opel ma wjazd jednopasmowy, ale zakładając, że każdy zjazd i wjazd na rondo ma po dwa pasy to: z prawego tylko w prawo i na wprost, z lewego tylko na wprost, w lewo, i żeby zawrócić (rondo to w końcu skrzyżowanie o ruchu okrężnym). Tym samym kierowca ciężarówki zjeżdżając z wewnętrznego pasa na wewnętrzny (a nie jeszcze będąc na rondzie na prawy) nie blokuje tych, którzy z automatu skręcają tylko w prawo – tym samym ruch jest płynniejszy.

        Ot taki mój punkt widzenia.
        Kierowca ciężarówki postąpił najlogiczniej, wszak trochę późno włączył kierunkowskaz, Opel mógł zachować ostrożność i wybadać zamiary drugiego kierowcy. Ale zapewne przepisowo wina ciężarówki. Ja bym ją przepuścił 🙂

        Pzdr

        • Harry napisał(a):
          0
          0

          Żeby nie było moja odpowiedź jest kierowana do tematu, a nie do posta Apokalipso, żeby nie było, że twierdzę, iż nie masz racji :p

        • Arek napisał(a):
          1
          0

          @Harry
          Tak, ciężarówka na rondzie miała pierwszeństwo przed autem, w momencie, w którym wjeżdżała na rondo. Następnie jadą przez krótką chwilę po rondzie, każdy innym pasem ruchu, ciężarówka zmienia pas ruchu nie ustępując pierwszeństwa.

  • Paweł napisał(a):
    1
    1

    5:51 😀

  • Greg92PL napisał(a):
    6
    0

    Ten na autostradzie(pod koniec filmiku) – powinni go zamknąć po tym,jak odpracuje na leczenie poszkodowanych i naprawę drogi ….. O ile nie zabił…

    • anonim napisał(a):
      3
      1

      Dwie kobiety mocno poobijane trafiły do szpitala. Takie info gdzieś było na necie.

      Btw. Nie dość że lewopasmowiec to jeszcze nie patrzy w lusterka. Zakała dróg dwupasmowych. Najpierw tłucze się lewym, po czym zajeżdża drogę prawidłowo wyprzedzającemu pojazdowi.

  • KZS napisał(a):
    4
    0

    Dzięki oglądaniu Twoich filmów, sam zamówiłem kamerkę. Nigdy nie wiadomo, co stać się może na drodze, dlatego lepiej mieć twardy dowód w razie sprawy spornej. Kompilacja super, szkoda tylko, że ludzie nie mądrzeją.

  • Robertos napisał(a):
    5
    3

    Gratuluję spuszczania się na widok poślizgu

  • Karola napisał(a):
    11
    0

    heheheh a mnie rozbawił rowerzysta z 3:03 😀 To za karę, bo przez przejście się nie przejeżdża 😀

  • Pawel napisał(a):
    3
    0

    No i tak samo jak widać w “Jedź bezpiecznie” to zawsze wina rowerzystów!

    • juuulek napisał(a):
      2
      1

      nie zawsze – był tam jeden klip, gdzie rowerzysta to ofiara

      • WaldeMar napisał(a):
        1
        0

        Nie jeden a 2 :).
        2 razy ofiara, 2 razy winny :).
        Zarówno to na przejeździe rowerowym (ma zielone rowerzysta) jak i ten kolejny ze starszą osobą (z głównej wjechał na skrzyżowanie). Ot taka znajomość prawa…

  • missiak napisał(a):
    3
    0

    jeden z ciekawszych odcinkow z ostanio dodawnych 😉

  • szym napisał(a):
    0
    0

    zastanawiam sie jakie trzeba miec opony zeby przy predkosci 50-60 km wpasc w poslizg i obrocic sie o 180 stopni ?

  • qili napisał(a):
    0
    8

    Ciężarówką powinien zjeżdżać z ronda z prawego pasa – to fakt.
    Ale to wina osobówki!! Koleś powinien wjechać za samochód ciężarowy.
    Ciężarowy może więcej – może zająć dwa pasy ruchu przy skręcaniu.
    Sytuacja analogiczna do tej z Radomia o której było głośno chyba głównie na interii.

  • Adaśo napisał(a):
    0
    0

    Wie ktoś co to za muzyka z pierwszego filmiku?

  • bon napisał(a):
    2
    0

    tu macie spce od krytki jak się jedzi po rondzie tzw euro rondzie:
    https://www.youtube.com/watch?v=LOAYgfPuHVU

  • paczanga napisał(a):
    0
    0

    kolizji na rondzie winny jest ciężarowy, osobówka mogła sobie jeździć w kółko pasem zewnętrznym po tym rondzie, a jak ktoś chciałby zjechać z ronda z pasa wewnętrznego to musiałby jej ustąpić pierwszeństwa

  • szczerze napisał(a):
    1
    0

    mam prawo jazdy 6 lat, ale aż się boję co Wy niektórzy na drogach wyprawiacie jak w tak ewidentnej sytuacji nie wiecie kto jest winny. Jeszcze te teorie jak się jeździ po rondzie…

  • Name napisał(a):
    0
    1

    3:40 – rondo i moje pytanie … kto miał pierwszeństwo
    Ciężarówka zjeżdżająca z wewnętrznego na lewy pas
    czy auto które wjeżdża na rondo po niej

    Pytam bo zawsze mnie uczono że na rondzie 2 pasmowym
    z lewego można skręcić w lewo lub jechać na wprost
    Z Lewego pasa za to można pojechać na wprost skręcić w lewo oraz zawrócić
    w tym manewr zawracania powinien odbyć się przez zmiane pasa z lewego na prawy przed opuszczeniem ronda na wyskokości zjazdu (3)

    • Name napisał(a):
      0
      0

      miało być z prawego jechać w prawo lub na wprost 😀

      • Ghi napisał(a):
        0
        0

        No i sam sobie odpowiedziałeś: z prawego w prawo (czyli w celu opuszczenia ronda) lub na wprost (do nastepnego zjazdu). I tak jechała astra. A ciężarowy jechał lewym/środkowym, to jak chcial opuscic rondo w tym wypadku, to powinien byl zjechac na prawy.

        • Name napisał(a):
          0
          0

          właśnie nie odpowiedziałem bo musiałby tak zrobić jak opisałeś w przypadku zawracania a nie skrętu w lewo lub jazdy wprost

        • Name napisał(a):
          0
          0

          właśnie nie odpowiedziałem bo musiałby tak zrobić jak opisałeś w przypadku zawracania a nie skrętu w lewo lub jazdy wprost

        • Castagiro napisał(a):
          0
          0

          Jeżeli nie ma oznakowań to na dwupasmowym rondzie, pasem zewnętrznym możesz jechać wokół całego ronda nawet.

  • marek napisał(a):
    1
    3

    Dziki zacofany kraj , ciemnych ludzi.. Bangladesz Europy…! Niemcy maja pewnie zwałę…!

  • szym napisał(a):
    0
    5

    0:29….. miedzy innymi wlasnie dlatego nie powinno sie wyprzedzac prawa strona

    • Prima napisał(a):
      1
      0

      Przecież pojazd kamerujący w niczym nie zawinił.

      • szym napisał(a):
        0
        2

        Nie zawinil, ale tez troche sobie pomógl ‘sie stuknac’ w tej sytuacji bo powinien widziec kierunkowskaz tego z lewej, i zareagowac np zwolnic.
        Ewidentnie nie widzial co sie dzieje.

  • Prima napisał(a):
    1
    1

    Jeśli idzie o sytuację Opel vs. ciężarówka, to jakby się opel nie zatrzymał, to jest duża szansa, że kierowca ciężarówki (miał go w martwym polu) zauważyłby go i zahamował. Poza tym na skrzyżowaniu zachowujemy szczególną ostrożność, kierowca opla jej nie zachował- wjeżdżając na rondo nie zauważył, że ciężarówka ma włączony kierunkowskaz.

    Z drugiej strony kierowca ciężarówki również niewystarczająco obserwował sytuację i nie zachował szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu.

    Wg przepisów wina kierowcy ciężarówki. Na zdrowy rozsądek kierowca Opla mógł zachować się lepiej (na dwa sposoby). Z resztą widać, że za kierownicą Opla młody kierowca siedzi i być może spanikował w kryzysowej sytuacji.

  • Prima napisał(a):
    2
    0

    PS. Jeszcze do kierowcy ciężarówki- mógł już w 3:35 zacząć zmieniać pas i nie miałby problemu. Ale teraz patrząc można być mądrym- w ruchu drogowym różne czynniki się nakładają na nasze błędy…

  • Damian napisał(a):
    1
    0

    4:50 Oczywiście wina leży po stronie samochodu jadącego z przeciwka, ale dało się to uniknąć jednym małym ruchem kierownicy… Tak szerokie pobocze, za daleko widać, że z gościem jest coś nie tak i wali prosto na nagrywającego, a tu zero reakcji, jedzie jak przyklejony do tej środkowej linii… Droga to niestety miejsce gdzie trzeba myśleć też za innych, przewidywać sytuacje, a nie trzymać się tylko zasady, że jak ja dobrze jadę to nic mi się nie stanie. Ludzie popełniają błędy, ktoś mógł zasłabnąć za kierownicą…
    Jak w każdej kompilacji, wiele sytuacji można było uniknąć, a niektóre wręcz wyglądają na umyślne jak np. 4:15.

  • szym napisał(a):
    0
    1

    4:30… dostalbym nerwicy gdyby mi tak wycieraczki chlapaly… kierowco zmien pióra na nowe!

    Co do ronda, to mlokosy w oplu troche sie zapedzili, moim zdaniem chcieli smignac ciezarówce przed nosem ale sie nie udalo. Wazne jest zeby zauwazac takie rzeczy jak wlaczone kierunkowskazy….

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj

  • Sie 22 2017
    Sześciu amigos jedzie pod prąd
  • Sie 22 2017
    Szalony taksówkarz
  • Sie 22 2017
    Sytuacja z rowerzystą
  • Sie 22 2017
    Wypadek motocyklisty w Knurowie
  • Sie 22 2017
    Zaproszenie na własny pogrzeb
  • Archiwa

  • PARTNERZY

  • POSTY GOŚCI