Menu

  • Kategorie

  • 160,000 subskrypcji

  • Ponad 70,000 polubień

  • Instagram

  • Wszystkie odcinki PD

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

Polskie Drogi 50

https://www.youtube.com/watch?v=UkoS5qVKXso
https://www.youtube.com/watch?v=UkoS5qVKXso

31 komentarzy do "Polskie Drogi 50"

  • Pieter napisał(a):
    42
    1

    Niektórzy powinni przejść dodatkowe szkolenie jazdy po rondzie.

    • edw napisał(a):
      16
      0

      tak z 95 proc. Polaków.

    • Michal napisał(a):
      6
      1

      Nie rozumiem jak można skręcać w prawo z lewego pasa i być jeszcze zdziwionym brakiem reakcji jadącego przepisowo prawą stroną samochodu.

      • kriss_u napisał(a):
        0
        1

        Można ale tylko dużym pojazdem który na taki manewr potrzebuje więcej miejsca np TIR. Ale w razie kolizji i tak będzie winny skręcający. Bo kierowcy osobówek nie rozumieją że ciężarówka potrzebuje więcej miejsca żeby skręcić i wepchną się wszędzie gdzie tylko mogą a naczepa zachodzi i potem zdziwiony. A wina spada na kierowcę dużego auta.

      • as napisał(a):
        1
        8

        jak można jechać dwupasmowym rondem z prawgo pasa w lewo lub prosto?

        Lewym możesz skręcić w prawo, jechać prosto lub trzecim zjazdem w lewo. z prawego pasa możesz TYLKO jechać w prawo, od razu na pierwszym zjeździe… tak mi się wydaje ..

        • daroooo napisał(a):
          1
          1

          Zależy jak są oznaczone pasy. Np. na nowym rondzie koło huty szkła w Częstochowie można z obu pasów na wprost.

        • Piotrek napisał(a):
          1
          0

          Niestety źle Ci się wydaje, skręcający z lewego pasa powinien ustąpić pierwszeństwa samochodom jadącym prawym pasem.

      • xyzzzo napisał(a):
        2
        1

        @Michal:
        Na tym rondzie – o ile widziałem – są 3 zjazdy: w prawo, na wprost, w lewo.
        Panda – poza tym, że nie powinien się jej świecić wsteczny podczas jazdy do przodu (chyba że to przeciwmgielne już wyblakło 😉 ) – jedzie prawidłowo.
        Z lewego pasa może jechać na wprost, może jechać w lewo. Z prawego pasa NIE MOŻNA na rondzie pojechać w lewo. Z jedynego – tak. Jeśli jest więcej niż jeden – to ma to być skrajny lewy. Mało tego, przy skręcaniu w lewo na rondzie powinno się mieć włączony lewy kierunek.
        To laguna tutaj namieszała, bo kierowca wybierając ten pas mógł nim jechać co najwyżej do tamtego zjazdu. Kierowca pandy założył, że tamten to wie (najwyraźniej błędnie).
        Niektórzy nawet na rondach z wyznaczonymi pasami ruchu i napisanym który zjazd jest który potrafią wykręcać jeszcze gorsze numery. Np. rondo, gdzie są 2 pasy ruchu + zjazd (czyli w praktyce 3 pasy) ktoś jedzie skrajnym, ale to jeszcze nie ten zjazd i się wbija z powrotem, bo on jeszcze jednak jedzie dalej. I potrafią to zrobić przed samą maską. Parę razy tak miałem i gdybym nie oglądał tego typu filmików jak Polskie Drogi, to już by mi parę takich w bok wjechało.

        • Borek napisał(a):
          0
          0

          Nie do końca masz rację. W takiej konfiguracji gdzie są dwa pasy wpadające na rondo i dwa pasy na samym rondzie, prawy pas służy do jazdy w prawo i prosto a lewy do jazdy w lewo i zawracania. Każdy egzaminator tak cię rozliczy w razie potrzeby.

          Dlatego i Panda jadą lewym prosto popełnia błąd, i drugi jadąc prawym w lewo popełnia błąd. Niemniej przyczyną kolizji jest wymuszenie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu…

          • Pavlo napisał(a):
            0
            0

            Z lewego pasa można jechać prosto, jeśli przy wjeździe i wyjeździe są 2 pasy, ale logicznie, trzeba zjechać na pas lewy. Jeśli przy wyjeździe jest tylko jeden pas (nie wiem czemu, powinny być 2, z ewentualną dojazdówką, ten z lewej musi ustąpić temu z prawej. Między innymi dlatego właśnie gość z prawego pasa nie może objechać ronda dookoła i zjechać 3 zjazdem. To jest prosta zasada obowiązująca w całej Europie, UK włącznie. W PL oczywiście każdy wie lepiej.

  • tom napisał(a):
    13
    0

    wystarczy patrzec w lusterka i troche myslec, o rondach nie wspomne! i jakies 80% wypadków mniej byśmy mieli

  • wojtas napisał(a):
    3
    7

    Ten prawdopodobnie z przyczepa (2:55) zrobil jeden gorszych bledow… nie spojrzal w lusterka przed wjazdem na posesje. Jeden i drugi sie popisali

    • Borek napisał(a):
      0
      0

      Serio skręcając w prawo na takiej drodze masz obowiązek uważać czy ktoś cię z prawej nie wyprzedzi? A może art. 24 sobie przypomnisz?

  • Gosc napisał(a):
    8
    1

    Odcinek wygrywa pani w peugeocie 106. Do makijażu wystarczy jej lusterko w środku, do tego zupełny brak reakcji na poślizg.

    • xyzzzo napisał(a):
      3
      0

      Też bym zaczął wyprzedzać, jak zaczęła się przerywana, tyle było miejsca, a ta się nie zabiera. I faktycznie – zero reakcji, koła cały czas proste, nawet w podskokach w rowie.

  • gib napisał(a):
    6
    0

    jak zwykle wiele kierowców ma problem na rondzie.

  • Temp napisał(a):
    12
    0

    Wszystkiego najlepszego z okazji jubileuszowego odcinka!!! 🙂

  • qili napisał(a):
    4
    1

    2:20 – brawa za wyprowadzenie auta, pewnie promil kierowcow to potrafi
    6.20 – biale kombi, chyba handlowiec. Widac ze lub zapier… Malo kobiety na przejsciu nie zdjal. Na szczescie solidny slup stal.

    • Mo napisał(a):
      0
      0

      2:20 – podejrzewam, że to nie tylko umiejętności, a również kontrola trakcji

      • Mateusz napisał(a):
        2
        0

        dokładnie, 2:20 umiejętności raczej świadczyłyby o doświadczeniu, a doświadczony kierowca nie jechałby z taka prędkością w takich warunkach bo wiedziałby czym to grozi przy pierwszym lepszym ruchu kierownicy 😛

    • tatar napisał(a):
      6
      1

      6:20 miał pierwszeństwo przejazdu, pomimo tego że wjechał na żółtym

      • wiciu napisał(a):
        4
        13

        na zoltym to se moze w noisie dlubac. mial psi obowiazek sie zatrzymac. a jakby jechal normalnie to mialby tez na to czas. a tak mam nadzieje ze ubezpieczenie sie wypnie.

        • xyzzzo napisał(a):
          4
          0

          Na żółtym może wjechać za sygnalizator jeśli zatrzymanie się musiałoby się wiązać z gwałtownym hamowaniem, stwarzającym zagrożenie w ruchu. Kwestia tego czy hamowanie byłoby gwałtowne, czy nie – to już sprawa dyskusyjna. Poza tym często ciężko w ułamku sekundy ocenić, czy udałoby się bez gwałtownego hamowania zatrzymać.

        • Borek napisał(a):
          2
          0

          Wyhamuj nawet z 50km/h jak 10m przed Tobą zaświeci się żółty sygnał, stawiam skrzynkę piwa. 10m przy takiej prędkości to jest przyjęty dystans, w którym podejmuje się decyzję o potrzebnym manewrze, to jest jakieś 3/4 sekundy. W chwili kiedy masz pewność że mógłbyś się bezpiecznie zatrzymać to jesteś już na wysokości sygnału.

  • Paweł napisał(a):
    2
    0

    Co to miało być na początku? 😀

  • Marek napisał(a):
    2
    1

    5:50 zamiast wycofać (zdążył(a)by dwa razy to lepiej stać i czekać.

  • Przemek napisał(a):
    4
    0

    Tak oglądam te filmiki i stwierdzam, że niektóre zachowania kierowców są tak irracjonalne, że dla mnie jest to nie do pojęcia. Nie wiem czy ci ludzie mają problem ze wzrokiem, reakcją czy po prostu z pustą głową. Połowy z tych stłuczek można byłoby spokojnie uniknąć. Poślizgi to inna sprawa, to nie zawsze można przewidzieć, chociaż jakby zdjąć troszkę nogę z gazu, to kto wie 🙂

  • PD napisał(a):
    1
    0

    1:12 wina nagrywającego

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj

  • Wrz 26 2017
    Strzeżony przejazd kolejowy?!
  • Wrz 26 2017
    Polskie Drogi #98
  • Wrz 25 2017
    Mały, ale wariat
  • Wrz 25 2017
    “A cię kur*wa pier*dolnę”
  • Wrz 25 2017
    400 metrów biegiem do wypadku (zablokowany korytarz ratunkowy)
  • Archiwa

  • PARTNERZY

  • POSTY GOŚCI