Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wyprzedzacz wyprzedza
—
Bardzo nieudana zmiana pasa
›
Polskie Drogi #90
sie 03 2017
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
MOTOCYKLIŚCI
,
O WŁOS
,
OKIEM KAMERY
,
PIESI
,
POLSKIE DROGI – ODCINKI
,
POŚLIZGI
,
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE
,
ROWERZYŚCI
,
ZWIERZĘTA
https://www.youtube.com/watch?v=J_63HnYxfY0
do góry
54 komentarze
do "
Polskie Drogi #90
"
Tragedy
pisze:
03/08/2017 o 14:14
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
03/08/2017 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
adam
pisze:
03/08/2017 o 18:52
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
04/08/2017 o 10:44
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
03/08/2017 o 12:15
Odpowiedz
Report comment
XWJ
pisze:
03/08/2017 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
igrek
pisze:
03/08/2017 o 14:41
Odpowiedz
Report comment
XWJ
pisze:
03/08/2017 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
03/08/2017 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
04/08/2017 o 04:31
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
03/08/2017 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
03/08/2017 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
03/08/2017 o 12:06
Odpowiedz
Report comment
Sheriff WRD
pisze:
03/08/2017 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
03/08/2017 o 14:17
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
03/08/2017 o 14:19
Odpowiedz
Report comment
Sisi
pisze:
03/08/2017 o 23:20
Odpowiedz
Report comment
kierowca
pisze:
09/08/2017 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
Łuk
pisze:
03/08/2017 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
03/08/2017 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
Łuk
pisze:
03/08/2017 o 12:08
Odpowiedz
Report comment
Łuk
pisze:
03/08/2017 o 12:09
Odpowiedz
Report comment
skt
pisze:
03/08/2017 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
skt
pisze:
03/08/2017 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
M
pisze:
03/08/2017 o 13:54
Odpowiedz
Report comment
st
pisze:
03/08/2017 o 11:29
Odpowiedz
Report comment
st
pisze:
03/08/2017 o 11:30
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
03/08/2017 o 12:03
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
03/08/2017 o 12:17
Odpowiedz
Report comment
Don F.
pisze:
03/08/2017 o 13:14
Odpowiedz
Report comment
xyzzo
pisze:
03/08/2017 o 21:33
Odpowiedz
Report comment
xyzzo
pisze:
03/08/2017 o 21:36
Odpowiedz
Report comment
Adam P.
pisze:
03/08/2017 o 12:19
Odpowiedz
Report comment
Sheriff WRD
pisze:
03/08/2017 o 12:34
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
03/08/2017 o 13:42
Odpowiedz
Report comment
Kierowca Zawodowy
pisze:
03/08/2017 o 14:45
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
04/08/2017 o 13:31
Odpowiedz
Report comment
Ja123
pisze:
04/08/2017 o 13:39
Odpowiedz
Report comment
MarDW
pisze:
03/08/2017 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
1film
pisze:
03/08/2017 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
03/08/2017 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
BS
pisze:
03/08/2017 o 21:04
Odpowiedz
Report comment
BS
pisze:
03/08/2017 o 21:06
Odpowiedz
Report comment
XYZ
pisze:
05/08/2017 o 23:44
Odpowiedz
Report comment
B2
pisze:
04/08/2017 o 10:04
Odpowiedz
Report comment
xyz
pisze:
03/08/2017 o 13:54
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
03/08/2017 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
04/08/2017 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
1film
pisze:
03/08/2017 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
04/08/2017 o 10:38
Odpowiedz
Report comment
krystian
pisze:
03/08/2017 o 11:28
Odpowiedz
Report comment
Krzych
pisze:
03/08/2017 o 14:30
Odpowiedz
Report comment
Olo
pisze:
03/08/2017 o 15:40
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
03/08/2017 o 17:17
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
54 komentarze do "Polskie Drogi #90"
Z tej ostatniej sytuacji kobieta to nie wiem, myślała, że auto się spłaszczy jak żelki, czy, że pociąg ją cudownie ominie? Zero wyobraźni, pomyślunku, czegokolwiek.
Wyłamać rogatkę, koszt do tysiąca złotych, ale masz szanse na ocalenie życia.
ale te rogatki są zamykane po jednej stronie tylko , to tym bardziej kierujący clio jest debilem i samobójca według mnie
Zgadam się, ale cóż poradzić.
Kurde ja nie rozumiem już. Jeżdżę od 12 lat. Jest coraz gorzej. Brak logicznego myślenia, choćby ten z końca filmu. Brak partnerstwa na rondach. Uzurpowanie pierwszeństwa. Wyprzedzanie bo 30 sekund szybciej będę. Sam nie raz wyprzedam, a potem mi wstyd, że się pchałem bo spotykamy się na światłach.
Sytuacja z 3:08: Cieszę się, że ten popapraniec z czerwonego Rovera w końcu spotkał karmę. Ile bym nie jeździł po Krakowie, zawsze widzę tego dziadygę, jak wymusza, wciska się, trąbi na wszystkich i wszystko i wydaje mu się, że może więcej. A auto już z pół roku jeździ na tymczasówkach z Kielc.
przeciez to pezot zawinił…
Dlatego mówię, karma mu zwróciła za jego wyczyny. Niestety z winą Peugota.
Zastanawiam się czy policja po przeanalizowaniu materiału nie ukarze również kierowcę z Rovera, bo to wygląda na umyślne spowodowanie wypadku.
Że niby zahipnotyzował peżota?
7:00 Kolejna woodstockowa ekipa spóźni się na koncert! 😀
Nagrywający z pierwszej akcji – prawko do śmieci i bron Boże nie grzebać!
Kurwa czy to tak ciężko pojąc jak się wyprzedza kolumnę pojazdów w miejscowość ze z jakiegoś powodu wszyscy hamują? Nawet to dokładnie widać… Mial z 2 czy 3 szanse sie schowac i pod koniec tylko trąbienie bez hamowania i próba ominięcia bo ciężko w ogolę wytracić prędkość
Rece opadaja
w drugiej sytuacji nie było więcej niż 50, kamerka 60fps. A i kolego lol było hamowane, weź głośniej to nawet usłyszysz prace abs-u…
Kolego dokształć się z zakresu prawa o ruchu drogowym…Art 22 się kłania, wina wjezdzajacego na posesję
Posługujmy się tylko i wyłącznie artykułami i prawem, wyłączmy kompletnie myślenie. Widzisz kolumnę pojazdów w trasie która hamuje? Dawaj na lewy i wyprzedzamy bo na bank Ci wszyscy to leszcze które nie potrafią jeździć ! Przecież tam widać zabudowania i równie dobrze mogło się tam wywrócić dziecko na rowerze/pies mógł wybiec na drogę, mogła stać policja i np. wszystkich zatrzymywać na szybkie dmuchanie, mógł być wypadek, zwężenie. No cokolwiek i przez coś takiego można tylko doprowadzić do na prawdę sporej tragedii…
I dodatkowo nigdzie nie napisałem, że winny jest wyprzedzający. Oczywiście ze, winny jest kierowca który skręcał w lewo. Ja tu po prostu piętnuje głupotę i brak wyobraźni…
Popieram w 100% widze że są jeszcze normalni ludzie… Kolegę nagrywającego zbawiloby te 5 sek wolniej lub 10… A takto dwa samochody do klepania a mogło skończyć się gorzej w innej sytuacji.
lepiej 5 minut później niż 30 lat za wcześnie.
No i znowu. Pierwsza sytuacja – szybciej się nie dało. 3:24 – jeszcze szybciej się też nie dało.
Weź nie przesadzaj. Nie byłbym taki pewien czy w ogóle przekroczyli predkość (pierwszy 90, potem 70, drugi 50). Poza tym byli świetnie widoczny, ale baran w 1 filmiku nie wie po co są lusterka, a baran w garbusie (raczej kobieta?) to w ogóle chyba nie ogarnia tematu.
Przekroczyli, i to dosyć wyraźnie. W pierwszym przypadku nie przeczę, że kierowca SUVa dał ciała, ale też jeżeli cała kolumna samochodów nagle hamuje, to z reguły z jakiegoś powodu. Głupotą jest więc dla mnie wyprzedzanie, skoro wyraźnie potem widać, że coś się z przodu dzieje. Kwestia wyobraźni i jakiegoś pomyślunku, a byłoby nieco bezpieczniej.
Druga sytuacja to bardzo mocne przekroczenie prędkości i trzymanie się prawego pasa, przez co kierowca samochodu, który wymusił po prostu w porę nie zobaczył nagrywającego (barierki, te sprawy). Można dosyć spokojnie założyć, że gdyby jechał normalną prędkością i lewym pasem, wówczas:
a) kierowca w zielonym samochodzie spokojnie by zauważył nagrywającego,
b) nagrywający zdołałby na lajcie wyhamować.
Naprawdę, wystarczy odrobina wyobraźni i zasada ograniczonego zaufania, a będzie lepiej i bezpieczniej.
Yyy, trzymał się lewego pasa, a dobrze by było gdyby jechał prawym 😀 kierunki mi się pomyliły 🙂
Gówno wiesz, jechałem za tym oplem na skuterze ktory leci max 55 km/h, opel nie jechał wiecej, nie mozliwe bo jechalem tuz za nim i prawie w niego wpadłem… mam tez swoj filmik. Na miejscu byla wzywana policja, ten lewy pas jest tam do skretu. Swoja droga tam jest beznadziejne skrzyzowanie, wczoraj byl dokladnie taki sam wypadek. Robia remont obozowej i mogliby zmienic tam troszke organizacje albo barierki na np szklane panele jak w centrum
pomyliles kierunki a ja spapugowalem, prawy jest do skretu w prymasa tysiaclecia, chcesz daj maila podesle ci filmik z mojej kamerki z predkoscia itp
1) Gdzie się gość miał schować? lekkie przyhamowania się zdarzają kolumnie, ale to nie znaczy, że trzeba za każdym razem pchać się na siłę pomiędzy samochody, jak droga prosta i z widocznością kilkuset metrów. Dopiero w ostatniej chwili cała kolumna staje. Winnym jest debil, który nie ustąpił na pasie.
2) Kurdę kamera z rybim okiem, i ten będzie prędkość oceniał… Brak słów. Jakby przypierdzielał to by to całkowicie inaczej wyglądało.
Temu co spowodowal wypadek czyli ten co skrecal od razu powinni dzwignac prawko na pol roku. Duzo nie wie do czego sa lusterka.
Z 1szego materialu
Kolizję spowodował wyprzedzający, który wbrew przepisom wyprzedzał z lewej strony pojazd sygnalizujący zamiar skrętu w lewo. Zamiar wykonania manewru był sygnalizowany wystarczająco wcześnie, wyprzedzający to widział, a mimo to kontynuował wyprzedzanie.
Nie ma żadnego przepisu, który nakazuje wykonującemu manewr skrętu w lewo upewnić się czy nie jest nieprawidłowo wyprzedzany. Nie ma też żadnego przepisu, który nakazuje skręcającemu ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi, który go wyprzedza.
Nie do końca mi się wydaje, bo już kilka razy taka kwestia się pojawiała. Zmieniając pas ruchu mamy się upewnić czy możemy bezkolizyjnie to uczynić. Nie pytaj o podstawy bo ich nie mam. Pewnie ktoś wie lepiej.
Co prawda było to “parę” lat temu, ale byłem w podobnej sytuacji jak skręcający i zarówno policja, jak i potem kolegium (jeszcze były) uznały, że to moja wina.
To nie jest zmiana pasa, a zmiana kierunku jazdy, skręt w lewo, poprzedzony sygnalizacją. Skręcający ma się upewnić czy nie wymusza pierwszeństwa na tych jadących z przeciwka (i zachować szczególną ostrożność). A wyprzedzający obowiązków ma więcej – upewnić się, że manewr może wykonać bezpiecznie, upewnić się, że nie jest wyprzedzany, wyprzedzać pojazd sygnalizujący skręt w lewo tylko z prawej. To nie jest zajechanie drogi komuś, kto ma pierwszeństwo.
A, no i tylko dlatego są różne wyroki, bo tak skonstruowane jest nasze prawo i dopuszcza różne interpretacje sądów, które winę przypisują skręcającemu, na którym nie ma żadnego obowiązku upewnienia się, że jest nieprawidłowo wyprzedzany, a wyprzedzany ma jednak obowiązek wyprzedzać takiego skręcającego z prawej strony.
Inna sytuacja byłaby, gdyby np. taki ktoś wyprzedzał nieprawidłowo (nawet na ciągłej, na skrzyżowaniu), a z podporządkowanej by wyjechał ktoś – wtedy wina tego, co wyjechał z podporządkowanej, nawet że wyprzedzanie było nieprawidłowe.
Ale bredzisz 😐
Ty tak na poważnie??!!
W takich sytuacjach winny jest skręcający – czy się komuś to podoba, czy nie.
https://polskiedrogi-tv.pl/kolizja-z-policyjnym-radiowozem/
Sytuacja identyczna – winny kolizja skręcający (tutaj kierowca radiowózu!)
A czy szanowny kolega to prawko za dwa kurczaki dostał? Wyprzedzający miał prawo wykonać manewr . Można się przyczepić do wyprzedzania szeregu pojazdów. Nie zmienia to faktu ze wykonujący zajechał drogę czytaj wymusił pierwszeństwo. Kierunkowskaz informuje o zamiarze – do niczego nie uprawnia . A abstrahując , o braku wyobraźni wyprzedzającego chyba wspominać nie trzeba.
a czy szanowny kolega wie, że zabronione jest wyprzedzanie z lewej strony auta sygnalizującego zamiara skrętu w lewo ??
Tak więc, wyprzedzający NIE MIAŁ PRAWA wykonać tego manewru.
Jeśli jeździsz tak jak piszesz to strach się bać. Jesteś po prostu idiotą.
Widzę po minusowanych łapkach ilu ludzi nie zna się na przepisach. Nie było to skrzyżowanie, linia przerywana informuje, że w tym miejscu wolno wyprzedzać i to skręcający wymusił pierwszeństwo. Kierunkowskaz do niczego nie uprawnia, jedynie informuje. Wyprzedzający poruszał się prawidłowo i myślę, że nawet nie przekroczył prędkości.
Manewr z pierwszego materiału jest wykonany prawidłowo, linia przerywana, długi odcinek prostej drogi, bardzo dobra widoczność. Nie gadajcie głupot, że oczywiste było, że skoro samochody hamują to coś musi się dziać na drodze, bo większość kierowców hamuje tam bo z 90km/h robi się 70km/h a potem 50km/h przed samym skrzyżowanien. Chcesz mi zarzucić brak wyobraźni? Bardzo proszę. Wiem, że mnie poniosło podczas wyprzedzania a tą trasą jechałem tysiące razy i wiem ile zostało mi do skrzyżowania gdzie jest jakie ograniczenie itd. Chcesz mi zarzucić nadmiar prędkości? Licz po słupkach milowych o ile przekroczyłem na 70km/h i wyjdzie Ci może z 15km/h, również mój błąd i wiem, że zaraz mnie zlinczujecie bo jak to tak można łamać przepisy w biały dzień. Mam tylko prośbę, możecie sobie pisać np. oddaj prawo jazdy, ale jak widzę, że ze mnie chcecie zrobić winnego to już nie wiem kto ma się znać na przepisach jak nie “czytelnicy” tej strony/kanału. Na jakiej podstawie samochód mógł przeciąć lewy pas skoro ja już tam byłem i poruszałem się nim jakieś 300m? Gdyby spojrzał w lusterko to zatrzymałby się, przepuścił mnie i skręcił, a że nie spojrzał to tak wyszło. Sprawcą kolizji jest on, ale też czuję się winny i wiem, że się do tego przyczyniłem 🙂 Ktoś pisze, że nie hamowałem… No idiota, idiota. Hamowałem ale bym nie wyhamował do 0, więc noga na gaz i zmieściłem się w lukę która była (gdyby ruszył samochód za skręcającym Hyuandaiem, a ja zmieniając pas ruchu bym go przytarł to również byłbym winnym). Materiał jest tutaj umieszczony, BO “KU PRZESTRODZE” idioci, żeby ktoś nie popełnił mojego błędu, udostępniłem go.
Ale jest przepis ze kierowca wykonujacy manerw musi sie upeniwc czy moze go wykonac bezpiecznie.
“Nie ma żadnego przepisu, który nakazuje wykonującemu manewr skrętu w lewo upewnić się czy nie jest nieprawidłowo wyprzedzany.”
Owszem, jest.
Art. 24.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
(…)
2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
(…)
(Prawo o ruchu drogowym)
To oczywiście dla wyprzedzającego, przy skręcie w lewo natomiast zastosowanie znajduje przepis art. 22 ust. 1:
Art. 22.
1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
Art. 2
22) szczególna ostrożność – ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie;
pod Art.22 bym podciągnął ruch z przeciwka ale nie z tylu na takiej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku -wtedy każdy stojący za nim ,za takim mógłby ruszyć i go wyprzedzić i skasować odszkodowanie —jedni mogą czekać inni widząc ze coś może być nie tak a wyprzedzają
Zgadzam się, kierunkowskaz był widoczny wcześniej. Skręcający kierowca dużo wcześniej zwalniał i wytracał prędkość do skrętu co widać po światłach hamulcowych trzech aut bezpośredni za nim, które również zwalniają. Ograniczenie posiadacza kamery widać w momencie rozpoczęcia manewru – widać, że facet nie ma pomysłu co zrobić i nawet nie stara się zwolnić.
Sprawdź kiedy wolno wyprzedzać i z której strony w danej sytuacji.
Art. 24.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Wyprzedził 8 samochodów z czego większość hamowała a on nawet nie zwolnił. Czy nie był to teren zabudowany?
Co ma teren zabudowany do tego? Włączenie kierunkowskazu odbyło się w trakcie wykonywania manewru wyprzedzania, więc skończcie dodawać idiotyczne komentarze, że winny jest wyprzedzający. Miał prawo wyprzedzać i to czynił, winny jest skręcający.
A skąd wiesz, że kierunkowskaz był w trakcie, a nie dużo dużo wcześniej ??
W momencie wyprzedzania jest 90km/h potem zaczyna się 70km/h.
No, ale co to ma do przewinienia kierowcy skręcającego?
Pierwsza sytuacja – wygląda jakby celowo wjechal…
Szkoda że zamiast skręcającego w lewo samochodu nie wyskoczył mu dzik. Wtedy sytuacja zmieniłaby się o 180 stopni na jego niekorzyść. Teraz nie dość że cisnął jak ślepy idiota to jeszcze jest “pokrzywdzony”.
przeciez wyprzedzajacy prawidlowo jechal.
jak jest ulewa czy lod na drodze i jedziesz 90 poza terenem zabudowanym tez jedziesz prawidlowo, nie zmienia to faktu ze jestes debilem i karma Cie dopadnie