Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Apel poszkodowanego kierowcy?
—
“Jesteśmy kierowcami ignorantami”
›
Pomyłka?
paź 08 2019
Kategoria:
DROGI SZYBKIEGO RUCHU
Na usta ciśnie się jedno pytanie – jak
!?
do góry
36 komentarzy
do "
Pomyłka?
"
motocyklista
pisze:
12/10/2019 o 15:51
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
13/10/2019 o 20:08
Odpowiedz
Report comment
Łuki
pisze:
09/10/2019 o 19:22
Odpowiedz
Report comment
Czesio
pisze:
12/10/2019 o 01:05
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
09/10/2019 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:34
Odpowiedz
Report comment
Kgrzel
pisze:
10/10/2019 o 05:43
Odpowiedz
Report comment
Zszokowany
pisze:
09/10/2019 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:35
Odpowiedz
Report comment
Czesio
pisze:
12/10/2019 o 01:11
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
08/10/2019 o 21:08
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
08/10/2019 o 20:42
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
08/10/2019 o 23:20
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
09/10/2019 o 06:37
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2019 o 19:17
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
09/10/2019 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:50
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:53
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:53
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
10/10/2019 o 19:05
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
10/10/2019 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
10/10/2019 o 22:22
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
10/10/2019 o 22:25
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
10/10/2019 o 22:39
kgrzel
pisze:
11/10/2019 o 06:25
motocyklista
pisze:
09/10/2019 o 21:54
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
09/10/2019 o 09:51
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
08/10/2019 o 19:41
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
08/10/2019 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
08/10/2019 o 18:35
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
08/10/2019 o 16:16
Odpowiedz
Report comment
m
pisze:
08/10/2019 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
10/10/2019 o 22:30
Odpowiedz
Report comment
kris666
pisze:
08/10/2019 o 16:12
Odpowiedz
Report comment
maćko
pisze:
08/10/2019 o 12:57
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
36 komentarzy do "Pomyłka?"
@kgrzel:
“Nie udał Ci się ten przykład poniżej (ten ostatni), który raczej potwierdza moje tezy niż Twoje.
Na tym przykładzie nie pojadę w lewo, bo jest tam znak A6e informujący o drodze jednokierunkowej.”
Ale tu nie ma gdzie tez stawiać. Skrzyżowanie oznakowane jest jak najbardziej prawidłowo.
Masz rację – nie znalazłem dokładnie takiego samego skrzyżowania – ale masz znak D-6 a to jest wystarczająca informacja jak należy się poruszać.
Twierdziłeś, że znak STOPu jest nieprawidłowy – i z tym się nie zgodziłem.
Twierdziłeś – że gość mógł się pomylić bo nie ma znaków jeszcze dodatkowch – i z tym się nie zgadzam.
Chętnie poznałbym przepisy o których piszesz:
– ale masz znak D-6 a to jest wystarczająca informacja jak należy się poruszać.
NAWIGACJA! …..Mówiła “Zawróć” 😀 😀 😀
Na rondziu prościutko !
Co by nie powiedzieć – oznakowanie ch*jowe.
@Stachu – a możesz objaśnić o co Ci chodzi? Bo tak nie bardzo rozumiem tą ch…ość? Jak najbardziej dobrze oznakowane.
We wcześniejszym komentarzu pisałem, dlaczego jest chi.owe. Motocyklisto, napisz zatem trochę o teorii i dlaczego wszystko Ci się tu podoba.
Gdzie ma tym skrzyżowaniu jest oznakowanie o kierunku jazdy??
Jakiś nakaz albo zakaz!
Brak !!!!
@Zszokowany – poszukaj a znajdziesz. Ktoś tu spal na teorii na nauce jazdy?
Jak nie masz prawa jazdy – zwracam honor.
Może zacznijmy od lini ciągłej. równie dobrze mogła by tam być betonowa zapora …. zaraz przez zaporę nie przejadę jak na filmie… no to może jak sie nie da to zmuszony jestem jechać “na prawo” tak jak wcześniejsze oznakowanie pionowe ( czerwone strzałki prawoskrętu na białym tle ) kierują. tyle zależnych a tu w ciąż pytania. brnąc dalej, przed zjazdem w kierunku rzeszów jest tablica infformująca o tym że skręcając w prawo lecisz na rzeszów. a jadą prosto i skręcając w lewo na kierunek katowice ( już za wiaduktem nad a4) hmmm prawko w chipsach, tempomat on, mózg off i można jechać.
Znam ten węzeł i on akurat by nie wjechał na autostradę tylko z powrotem na DK44. A ten węzeł i tak jeden z gorszych, bo zjazdy też kończą się “stopami”. Ciekawe co pan z Jedź Bezpiecznie z Krakowa powiedziałby na temat tego oznakowania.
A ja się z Mateuszem zgadzam.
Jeszcze niedawno -Zderzenie w Bydgoszczy- pisano, że ważne są przepisy a nie zdrowy rozsądek a tu proszę, zupełnie odwrotnie.
Gość skręca w lewo, choć znaki tego nie zabraniają a większość pisze, że nie wolno bo każdy głupi wie, że to pod prąd.
Oznakowanie jest fatalne, brak nakazu jazdy w prawo. Sto metrów wcześniej znak informujący, że zaczyna się autostrada a chwilę później, gdy teoretycznie jesteśmy już na autostradzie dojeżdżamy do skrzyżowania ze znakiem stop.
Znaki nie zabraniają? hymm, a nie zauważyłeś, iż debil przejechał przez znak „obszar wyłączony z ruchu”? owszem oznakowanie pozostawia co nieco do życzenia, niemniej trzeba być ostatnim debilem, żeby nie zauważyć, iż: wjeżdżamy na autostradę, gdzie z zasady obowiązuje ruch jednokierunkowy, dojeżdżamy do nitki autostrady z ruchem w prawo, droga do której dojechaliśmy, to łącznik autostrady z jedną jezdnią i jednym pasem – ewidentnie jednokierunkowy! Wreszcie tak trzeba używać zdrowego rozsądku, ale nie łamiąc przepisów, a nie tłumaczyć „znaku nie postawili, to mogę jechać jak chcę”
Gdybyś nie wymyślał ale trzymał się faktów (co podobno zawsze robisz) to nie nazwałbyś siebie “ostatnim debilem” – zgodnie z tym co napisał krzysiok, nie wjeżdżamy na tym skrzyżowaniu na autostradę ale na DK44.
A po drugie dojeżdżając do tego skrzyżowania, jesteśmy już na autostradzie o czym informował znak D9-początek autostrady (skrzyżowanie ze STOPem na autostradzie, ciekawe).
Wprawdzie kierowca przejechał po wysepce, ale zapewniam Cię, że gdyby się postarał to skręciłby w lewo nie najeżdżając na nią.
“nie wjeżdżamy na tym skrzyżowaniu na autostradę ale na DK44.
A po drugie dojeżdżając do tego skrzyżowania, jesteśmy już na autostradzie” – kwintesencja Twojego podobno logicznego rozumowania – zdecyduj się nie wjeżdżamy na autostradę czy jesteśmy na autostradzie? – bo logicznie rozumując, żeby na autostradzie być, trzeba na nią najpierw wjechać…
Nie wiem kiedy Ty zaczynasz jazdę autostradą, ja wtedy gdy minę znak D-9. Taki znak jest w 29 sekundzie filmu. A skoro jest już autostrada, to nie może być skrzyżowania kolizyjnego ze znakiem stop. a na koniec jeśli za stopem jest droga jednokierunkowa, to powinien być postawiony stosowny znak pionowy, który zabraniałby jazdy w lewą stronę. A o wysepce nie wspominaj bo zimą i tak nie będzie jej widać.
Jak by nie patrzeć, to oznakowanie jest do d_py
@kgrzel – na jakiej podstawie twierdzisz, że nie może być znaku STOP na skrzyżowaniu (drodze dojazdowej) na autostradzie?
O czym Ty piszesz? Miałby być ustawiony zakaz skrętu w lewo? Na jakiej podstawie?
A tutaj też byś pojechał w lewo przed “wysepką tramwajową”? https://www.google.pl/maps/@53.4320491,14.538472,3a,75y,113.61h,76.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWvNnL6Db5C3ffu1ZoklnPA!2e0!7i13312!8i6656
A tutaj też byś pojechał w lewo przed torami tramwajowymi? https://www.google.pl/maps/@53.4317413,14.5319587,3a,75y,89.42h,71.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1she6hP6Q6QIG8m7nnkZYdTg!2e0!7i13312!8i6656
Wróć do definicji autostrada – “…nie dopuszcza się ruchu poprzecznego…” na jakiej podstawie wydumałeś, że na autostradzie nie może być skrzyżowania kolizyjnego? Kolizyjnego z czym? A pas rozbiegowy w jaki cudowny sposób likwiduję tą Twoją bezkolizyjność skrzyżowania?
Dalej – piszesz, że da się tam skręcić w lewo… Jak? W lewo skręcasz od lewej krawędzi, więc jak, nie przecinając wysepki?
Zgodzę się z jednym – jak napada śnieg – pola wyłączonego z ruchu nie widać. 🙂
@kgrzel – na jakiej podstawie twierdzisz, że nie może być znaku STOP na skrzyżowaniu (drodze dojazdowej) na autostradzie?
O czym Ty piszesz? Miałby być ustawiony zakaz skrętu w lewo? Na jakiej podstawie?
A tutaj też byś pojechał w lewo przed “wysepką tramwajową”? https://www.google.pl/maps/@53.4320491,14.538472,3a,75y,113.61h,76.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWvNnL6Db5C3ffu1ZoklnPA!2e0!7i13312!8i6656
A tutaj też byś pojechał w lewo przed torami tramwajowymi? https://www.google.pl/maps/@53.4317413,14.5319587,3a,75y,89.42h,71.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1she6hP6Q6QIG8m7nnkZYdTg!2e0!7i13312!8i6656
Wróć do definicji autostrada – “…nie dopuszcza się ruchu poprzecznego…” na jakiej podstawie wydumałeś, że na autostradzie nie może być skrzyżowania kolizyjnego? Kolizyjnego z czym? A pas rozbiegowy w jaki cudowny sposób likwiduję tą Twoją bezkolizyjność skrzyżowania?
Dalej – piszesz, że da się tam skręcić w lewo… Jak? W lewo skręcasz od lewej krawędzi, więc jak, nie przecinając wysepki?
Zgodzę się z jednym – jak napada śnieg – pola wyłączonego z ruchu nie widać. 🙂
@kgrzel – na jakiej podstawie twierdzisz, że nie może być znaku STOP na skrzyżowaniu (drodze dojazdowej) na autostradzie?
O czym Ty piszesz? Miałby być ustawiony zakaz skrętu w lewo? Na jakiej podstawie?
Motocyklisto,
1. Obejrzałem materiał pod dwoma linkami i w obu przypadkach mógłbym pojechać (teoretycznie) gdyby nie zakaz wjazdu.
2. Na skrzyżowaniu musi być znak zakazu jazdy w lewo (da się skręcić w lewo nie najeżdzając na wysepkę, nie wspomnę o zimie, gdy śnieg pokrywa wszystkie znaki poziome).
3. Co do reszty, to mogę wywiesić białą flagę
https://www.google.pl/maps/@51.7395339,19.4002606,3a,75y,52.08h,72.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBTHmuQaZ8RlHUAlSCc-ndw!2e0!7i13312!8i6656
A tu jest skrzyżowanie dróg, których kąt jest podobny do tego z filmu. No i co? czy dlatego, że jest trudno wjechać to znaczy, że nie można????
@Kgrzel – sorks za te powtórzenia – ale coś nie hulało wczoraj.
Masz znak D-9 – a ten znak informuje o konkretach. Dalej lecimy z definicją autostrady – m.in. na tej drodze nie dopuszcza się ruchu poprzecznego – w tym manewrów jak bohater filmu.
Dalej – znak STOP nie jest znakiem zabronionym 🙂 Rzadko takie znaki występują – masz najczęściej A-7 i pas rozbiegowy. To odnośnie znaku – gdzie taki znak jest jak najbardziej prawidłowym oznakowaniem.
A to, że nie wolno skręcać w lewo wynika wprost ze znaku D-9 i nie potrzeba tam dodatkowego znaku zakazu skrętu czy zakazu wjazdu (jak w zalinkowanych przykładach).
Ah i jeszcze – skręt w lewo wykonujemy od lewej krawędzi.
Pomijam na prawdę logikę, której u bohatera brak – wystarczy spojrzeć i to nawet oględnie na całą infrastrukturę żeby zaskoczyć w trymiga.
@kgrzel – już jednemu asowi wklejałem jeden wjazd na autostradę – teraz wkleję Tobie. https://www.google.pl/maps/@53.3415288,14.4469538,3a,75y,215.54h,84.76t/data=!3m9!1e1!3m7!1sgTF1-_0y97BLv5F5_twvcw!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i40 Tutaj też pojedziesz w lewo? Bo wg Ciebie mozna się wyrobić ze skrętem w lewo.
Przypominam, że wystarczy znak D-9 i powinno być wszystko jasne nie potrzeba wiecej oznakowania.
A to że jest znak B-20 czy A-7 – przecież to prawie to samo – dojeżdzasz do drogi z pierwszenstwem przejazdu – albo się nie zatrzymując (jak jest wolne) albo z przymusowym stopem – nawet jak jest wolne.
Nie udał Ci się ten przykład poniżej (ten ostatni), który raczej potwierdza moje tezy niż Twoje.
Na tym przykładzie nie pojadę w lewo, bo jest tam znak A6e informujący o drodze jednokierunkowej.
@kgrzel – na jakiej podstawie twierdzisz, że nie może być znaku STOP na skrzyżowaniu (drodze dojazdowej) na autostradzie?
O czym Ty piszesz? Miałby być ustawiony zakaz skrętu w lewo? Na jakiej podstawie?
Znaki kierowały też na trasę 7…. Zakaz skrętu powinien być by uściślić… Znak D-9 powinien mu dać do myślenia, fakt. Nie wiadomo jak takie znaki stawiają u Czechów….
Przykładem na istnienie nieskończoności jest głupota – no do dziś nie wierzyłem, że można próbować tak pojechać i nie widzieć, że to pod prąd!
pomyłka? moja żona miała na drugie Pomyłka.
Blachy ma czeskie. Widać pepiczki też pod prąd potrafią pojechać.
Zauważcie, jak jest oznakowane to skrzyżowanie. Żadnego nakazu jazdy w prawo. Po prostu stop. Jak zwykłe skrzyżowanie w mieście. Który idiota dopuścił taką organizację ruchu na autostradzie? Pomijając już fakt, że w tym miejscu powinien być pas rozbiegowy, to nie do pomyślenia jest, żeby przy takim kształcie skrzyżowania nie było żadnego nakazu jazdy w prawo, jak nawet dalej jest już nakaz jazdy na wprost w miejscu, w którym jest wręcz niemożliwym skręcić w lewo. Oczywiście nagrywany mógł nieco ruszyć głową się domyślić, że na autostradzie nigdy nie skręca się w lewo, ale jest po części usprawiedliwiony za karygodne oznakowanie. Organizatorowi ruchu bym nawet sprawę wytoczył za tak skrajnie niebezpieczne oznakowanie, bo już mnie szlag trafia, gdy na drodze widzę jakieś kwiatuszki dzbanów bez kwalifikacji, które organizowały ruch
Ty tak na poważnie? Zobacz film od początku jeszcze raz dokładnie. Człowiek zjeżdża za tablicą, która wyraźnie kieruje go na autostradę, tam nie ma innej opcji. Pas rozbiegowy? to jest właśnie wjazd na drogę równoległą do autostrady, która kończy się pewnie pasem rozbiegowym. Sama geometria tego skrzyżowania nakazuje włączenie się do ruchu w prawo, ale to już dla niektórych wiedza tajemna dla zaawansowanych. Faktycznie lepiej wytaczaj sprawy. Bylebyś się trzymał z daleka od prowadzenia samochodów
@Mateusz – nie jest usprawiedliwiony!
Czyli twierdzisz, że w takim przypadku: https://www.google.pl/maps/@53.3341166,14.5436781,3a,75y,210h,97.1t/data=!3m9!1e1!3m7!1sT2mzEJOfGmIOgMQBIeCgUQ!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i40 – niech będzie i ten śnieg, który pole wyłączone z ruchu i linie ciągłe zasłoni – mogę na legalu objechać wyspkę z prawej i wpierdzielić się w lewo? Cofnij się ciut i zobaczysz D-9 – tak z 50m w tył.
Widzę 14 osób i Ty spało na teorii.
żeby się pomylić na takiej drodze to trzeba się starać
prawko kupione