Popisy troglodyty drogowego
Czy na polskich drogach kierowcy ciężarówek mogą jeszcze normalnie wyprzedzić, bez narażania się na spotkanie z jakimś troglodytą drogowym?
Kamerka samochodowa – to najlepsze lekarstwo na podobnych pseudonauczycieli.
Czy na polskich drogach kierowcy ciężarówek mogą jeszcze normalnie wyprzedzić, bez narażania się na spotkanie z jakimś troglodytą drogowym?
Kamerka samochodowa – to najlepsze lekarstwo na podobnych pseudonauczycieli.
53 komentarze do "Popisy troglodyty drogowego"
Po sporej przerwie, 5 miesięcy temu wróciłem za kółko i tylko czekam na takiego barana.
Z przyjemnością go na zderzaku przywiozę.
Oczywiście film będzie.
Klaksony niepotrzebne, ale ja tu widzę chamstwo kierowcy ciężarówki. Być może klakson był “odwdzięczeniem się” za zajechanie drogi, nie wiemy co było wcześniej. Dlaczego kierowca ciężarówki nie trzymał odstępu? Hamowanie nie było gwałtowne. Yaris hamował w związku z tym, że zmieniał pas ruchu. Nie ma przepisu, który zabraniałby przerwania wyprzedzania lewym pasem w celu zmiany pasa na prawy! Że jak wjadę na lewy pas to muszę cisnąć!
Zmieniamy pas generalnie na 2 sposoby:
1) przyśpieszamy i wjeżdżamy przed kogoś,
2) zwalniamy i wjeżdżamy za kogoś.
Może kierujący Yarisem wybrał wariant 2, bo na przykład wyprzedzenie jeszcze tego poloneza związane było z ryzykiem przekroczenia dopuszczalnej prędkości? Bo tu jest 100 dopuszczalne, a powiedzmy musiałby przyśpieszyć do 115, żeby go wyprzedzić i nie chciał tego robić?
Cały internet odwraca kota ogonem i zamienia sprawcę z ofiarą, niestety tym razem łącznie z panem Nowotyńskim :/
Ktoś tu napisał, że widzi jakiś gest ręką kier. Yarisem. Nie przeczę, bo nie widzę, ale w której konkretnie sekundzie?
Ty tak na serio z tym że nie widzisz ?? od +/- 50 sekundy .
Nie, żebym pochwalał takie zachowania, ale wcale by mnie nie zdziwiło, gdyby to był rewanż za zajechanie drogi…
Chciałbym doczekać czasów, że za takie coś można bezkarnie wjechać w dupę temu co hamuje.
ok Rafał, zgodzę się z Tobą, ale zastanawia mnie co w tych czasach, będzie można zrobić za zajechanie drogi i blokowanie pasa?
Przecież to właściwie to samo, więc i reakcja ta sama – wjechanie w dupę temu co blokuje.
Co mnie tak zastanawia, czy zajechał Tir przed nosem czy kierowca auta był troche dalej i tir wykorzystał poprostu lukę. Bo jak tylko lukę wykorzystał, to po co taka awantura albo zwalnianie siebie i tira skoro tego z Auta tak bardzo się “spieszyło” że nie mógł dać wyprzedzić
Polonez Caro w tle 😀 Echh… stare dobre czasy 🙂
Mam nieodparte wrażenie, że cięzarówka zmieniła pas wprost przed yarisa, który jechał znacznie szybciej.
na 100% tak było, ale ja odwdzięczam się inaczej takim idiotom. Jak akurat jadę z radiem CB to takiemu delikwentowi mówię co o nim myślę, a jak klient zaczyna sapać to mu życzę przysłowiowego “kapcia” uwierzcie mi nie ma nic lepszego, gość w jednej chwili ma zaplutą całą gruchę.
Nie widze, żeby Toyota Yaris hamowała, to tępak w ciężarówce przyspieszał.
Nie widzisz światła stop? :O
Dla wszystkich co minusują tego gościa wyjaśniam, że to ironia. Hahaha
to do okulisty się zgłoś jak nie widzisz!!!
Taki kozak w Yarisie a pasa nie potrafi zmienić.
I błagam. Wyślij to na pały, bo sam bym zatłukł tego gorola! Taką patolę trzeba bezapelacyjnie tępić, a to się nadaje do odebrania uprawnień.
kierowca ciezarowki powinien tego niby kierowce z Yarisa wprasowac w jezdnie i pojechac sobie spokojnie dalej
gorol z dąbrowej i wszystko w temacie
Do autora:
Ale chopie – po co hamowałeś??? Nie bądź dobrym wujkiem dla sku…wieli. Jak ktoś wkłada ci środkowy palec pod nóż, gdy kroisz swój chleb do jedzenia, to nie chroń go. Nie cofaj noża. Ktoś ci pięścią? To mu oddaj!
Osobiście – strasznie mnie wk… ciężarówki wyprzedzające przez kilka minut na autostradzie, ale ten debil w tym czerwonym gów…nku powinien dostać “psztyczka w nos”. I to tak, żeby się nauczył, że jest debilem starającym się wywołać katastrofę w ruchu lądowym.
Jak dla mnie materiał do odebrania uprawnień.
Tylko widzisz, jakby rozjechał tego Yarisa to mógłby sobie rozwalić opony o jego resztki – a taka opona potrafi kosztować więcej niż ten szrot.
Kierowcy ciężarówek nie powinni wyprzedzać. Powinno to być zakazane. W ogóle ciężarówki powinny być zakazane.
Nie jestem kierowcą ciężarówki ale jebnij się w łeb. Jeśli robi to w miarę dynamicznie to co to komu przeszkadza że straci parę sekund ? Szczególnie w takim yarisie z silnikiem 1.0…..
Powinni zabrac prawko wszystkim tym co ich ciężarówka wyprzedzila.
i tym co ich motor wyprzedza 🙂
I tym co ich motorniczy wyprzedza 😀
I rowerzysta
TwardyJohn genialne!
Jestem za!
Szlag mnie trafia jak widzę tych zajeżdżających drogę władców szos. Śmierdzieli w ciężarówkach, wyprzedzających na zakazie wyprzedzania. Pajacowi w yarisie pewnie puściły nerwy, a śmierdzielowi w ciężarówce pękła żyłka w d***e bo musiał jadąc 2 km/h więcej trafić jeszcze 1 auto więcej. Jeden i drugi to hołota drogowa.
Oddaj prawo.. o ile je masz
Haha, a co ma PJ do śmierdziela w zestawie?
A ty oglądałeś w ogóle ten filmik? Ale tak na trzeźwo, a nie na haju – tak jak zwykle jeździsz…
Problem w tym że ciężarówki takich idioto nie mogą zepchnąć do rowó
To jest właśnie absurd na polskich drogach. Pouczanie innych, wytykanie ich błędów. i to tępię (staram się tutaj tępić).
Nic nie usprawiedliwia zachowania kierującego osobówką. Nawet jeśli kierujący TIRem złamał zakaz wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych (tak ktoś tu pisał) – to nie on (tutaj kierujący czerwonym autem) jest od tego, żeby wymuszać na kimś przestrzeganie przepisów. Od tego są odpowiednie instytucje.
Dlaczego troglodyta w ciężarówce wyprzedzał skoro na tej drodze obowiązuje 70 km/h ? Wychodzę z założenia że samochody na prawym pasie poruszały się prawidłowo.
O właśnie o tym pisałem wyżej. 🙂
Nawet jeśli przekroczył prędkość, nawet jeśli złamał zakaz wyprzedzania – to co?
To usprawiedliwia takie zachowanie, jak kierującego osobówką?
70 jest na końcu te drogi. Więź mi tam co niektórzy jeżdżą na na autostradzie
Ja uważam, że yarisem jechała osoba nie umiejąca totalnie jeździć samochodem. Wyprzedził ciężarówkę, zobaczył, że musi zjechać w prawo, jednocześnie na prawym były samochody a on się bał zmienić pas. Jak prawy zrobił się pusty to dopiero zjechał. Jednocześnie kierowca ciężarówki podjeżdżający bardzo blisko i trąbiący wzmógł strach kierującego.
Nie było tu zemsty w stosunku do kierowcy ciężarówki.
Niestety nie wszyscy są kierowcami z dobrym wyczuciem odległości.
sorry. obejrzałem jeszcze raz z dźwiękiem i zobaczyłem rękę kierowcy yarisa i muszę odwołać mój poprzedni post.
Haha, czerwony Yaris… Męskich aut nie było? 😀
A czy pedalski emotikon jest potrzebny?!
Na terenie Częstochowy jest zakaz wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych a mimo to żaden kierowca kierujący wyż.wym. pojazdami tego nie przestrzega.
Prawdziwy kozak… W czerwonym Yarisie hahaha pewnie mu się z chłopakiem nie układa i dlatego się wyżywa na drodze.
Kurde
Sprawnie wykonany manewr wyprzedzania, przepuszczenie osobówki i później zjazd na lewy pas do skrętu…..
Jakim trzeba być młotkiem, żeby odwalać takie rzeczy, jak ten koleś w Yarisie…
Pytanie co było wcześniej? Jak Kierowca Tira wjechał na lewy pas i czy nie wymusił hamowania u osobówki.
Co by się wcześniej nie działo uważam ze trzeba być samobójcą by wyzywać się hamując przed Tirem. Przecież jak kierowca tira nie wyhamuje to może zabić.
Nie usprawiedliwiam czerwonego idioty, ale to co robią czasami “tirowcy” przy zmianie pasów to masakra :/
Idąc tym tokiem myślenia, można śmiało powiedzieć “to co robią czasem kierowcy pojazdów osobowych przy zmianie pasów to masakra”.
Kilka dni temu wracałem do Koszalina jadąc DK6, bardzo mądry tirowiec zaczął wbijać się na lewy pas wyprzedzając innego nie zwracając uwagi na to, że na przeciwnym pasie jadą samochody. Gdybym nie zjechał na pobocze to ciężarówka zmiotłaby mój samochód. Też jeździłem dużym ale takie zachowania są niedopuszczalne. Człowiek tego samego pokroju w tej ciężarówce z którą się minąłem co w tym czerwonym wypierdku
Nikt nie próbuje usprawiedliwiać patologii, ale chociażby na podstawie nagrań z kamer samochodowych, można wnioskować, że zdecydowanie więcej postaw patologicznych na drodze prezentują kierowcy osobówek.
Oczywiście związane jest to z faktem, że tych drugich po drogach jeździ więcej, ale i tak (przynajmniej według mnie) kierowcy pojazdów ciężarowych są bezpieczniejszymi szoferami. Oczywiście domyślam się, że sporo osób myśli inaczej.
Jeśli popatrzeć procentowo, to może i faktycznie większość kierowców TIR jeździ poprawnie. Problem w tym, iż po pierwsze są to kierowcy zawodowi, więc z definicji powinni jeździć lepiej, a po drugie TIR może (i niejednokrotnie to robi) zmiażdżyć nawet kilka samochodów osobowych, stad każdy nieprawidłowy manewr TIR powoduje wielokrotnie większe zagrożenie bezpieczeństwa ruchu niż taki sam manewr osobówki. I ta kwestia wyprzedzania przy minimalnej różnicy prędkości – cały czas to robią! – “ja jestem duży i se zablokuję lewy pas, a wy mi możecie…” – to rodzi agresję i skutkuje takimi sytuacjami jak na filmie, co kierowcy w czerwonym bynajmniej nie usprawiedliwia.
Panowie, to może warto przytoczyć jakieś obiektywne fakty na ten temat? Oto dane z raportu “Wypadki drogowe w Polsce w 2017 roku” (KGP BRD, Warszawa 2018; można pobrać ze strony KGP). Cytowałem już je kiedyś w serwisie PD, komentując temat “HEJT” z 18 sierpnia 2018 r.
Według danych GUS z 30 czerwca 2017 roku w Polsce było zarejestrowanych:
* 22 109 572 samochodów osobowych;
* 3 212 690 samochodów ciężarowych;
* 1 398 609 motocykli.
Liczba wypadków według pojazdu sprawcy:
* 21 733 – osobowy –> 98.3 wypadku / 100 000 zarejestrowanych pojazdów tego typu;
* 2 284 – ciężarowy (1322 DMC do 3.5 t; 962 DMC powyżej 3.5t) –> 71.1 wypadku / 100 000 zarejestrowanych pojazdów tego typu;
* 1 518 – motocykl, motorower i moto do 125 cm3 –> 108.5 wypadku / 100 000 zarejestrowanych pojazdów tego typu.
Jak widać, kierowcy samochodów ciężarowych w przeliczeniu na liczbę pojazdów powodują najmniej wypadków.
Oczywiście, to zestawienie nie uwzględnia jeszcze szeregu trudnych do ustalenia parametrów, takich jak sumaryczny przebieg roczny pojazdów danego typu oraz liczba pojazdów wjeżdżających do Polski z innych krajów (są dokładne dane tylko dla granicy wschodniej z krajami poza UE).
Ale one raczej nie pogorszą statystyki dla pojazdów ciężarowych, ponieważ: (1) w zdecydowanej większości mają one o wiele większe roczne przebiegi od osobowych (więc w przeliczeniu na km też wyjdzie mniejsza wypadkowość); (2) przez wschodnią granicę pojazdy wjeżdżają w bardzo podobnych proporcjach (osobowe 11 283 918 / ciężarowe 1 928 014 –> 6:1) do liczb pojazdów zarejestrowanych w kraju (osobowe 22 109 572 / ciężarowe 3 212 690 –> 7:1), a nawet trochę większy jest udział tranzytu ciężarowego, więc też nie pogarsza to wyniku dla ciężarowych.
—–
Dodam jeszcze, że jeden z Komentatorów słusznie zwrócił wtedy uwagę na większą “śmiercionośność” wypadków spowodowanych przez kierowców samochodów ciężarowych (7.6 osób zabitych / 100 000 zarejestrowanych pojazdów tego typu) w porównaniu z osobowymi (6.8 osób zabitych / 100 000 pojazdów tego typu; co ciekawe, moto – aż 11.8 osób zabitych / 100 000 pojazdów), co może wynikać z większej masy i groźniejszych skutków ewentualnych zdarzeń, nawet jeżeli jest ich mniej.
Z kolei statystyka dotycząca osób rannych wygląda przeciwnie: osobowe – 125, ciężarowe – 89, moto – 110 / 100 tys. zarejestrowanych pojazdów poszczególnych typów.
Biorąc te wszystkie dane pod uwagę, naprawdę trudno byłoby uczciwie oskarżyć kierowców samochodów ciężarowych o to, że są najgorsi na drodze i powodują najwięcej wypadków.
Ciężarowi nie biorą jeńców.
Dane z Policyjnych raportów – człowieku czytałeś Raport NIK O Drogach? – radzę przeczytać, to już więcej danych z policyjnych raportów nie zacytujesz!