Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Pokaz bandytyzmu drogowego
—
CZY MOŻNA STRACIĆ PRAWO JAZDY PO SŁODYCZACH?
›
Poślizg zakończony rozbiciem trzech samochodów
lut 04 2018
Kategoria:
MONITORING
,
POŚLIZGI
https://youtu.be/MWixpEYkfMk
do góry
87 komentarzy
do "
Poślizg zakończony rozbiciem trzech samochodów
"
Marcin
pisze:
06/02/2018 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
05/02/2018 o 21:23
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
05/02/2018 o 16:05
Odpowiedz
Report comment
Ktoś
pisze:
06/02/2018 o 18:17
Odpowiedz
Report comment
Name
pisze:
05/02/2018 o 12:22
Odpowiedz
Report comment
Daryjusz
pisze:
06/02/2018 o 16:28
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
05/02/2018 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
Sg7
pisze:
05/02/2018 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
06/02/2018 o 01:23
Odpowiedz
Report comment
czort
pisze:
06/02/2018 o 10:23
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
05/02/2018 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
Orkann
pisze:
05/02/2018 o 13:38
Odpowiedz
Report comment
Józwa
pisze:
05/02/2018 o 09:21
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
05/02/2018 o 10:06
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
05/02/2018 o 10:47
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
05/02/2018 o 10:56
Odpowiedz
Report comment
Eryk
pisze:
05/02/2018 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
06/02/2018 o 09:42
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
05/02/2018 o 15:46
Odpowiedz
Report comment
Józwa
pisze:
06/02/2018 o 20:02
Odpowiedz
Report comment
Kuba
pisze:
07/02/2018 o 12:42
Odpowiedz
Report comment
Shon
pisze:
05/02/2018 o 08:37
Odpowiedz
Report comment
Anty Cwaniaki
pisze:
05/02/2018 o 08:21
Odpowiedz
Report comment
sop
pisze:
05/02/2018 o 07:06
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
05/02/2018 o 01:53
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
05/02/2018 o 10:50
Odpowiedz
Report comment
Przemo
pisze:
05/02/2018 o 00:26
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
05/02/2018 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
05/02/2018 o 08:24
Odpowiedz
Report comment
Dydzio
pisze:
04/02/2018 o 23:36
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
04/02/2018 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
Max
pisze:
05/02/2018 o 00:09
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
05/02/2018 o 03:36
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
04/02/2018 o 22:38
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
04/02/2018 o 22:31
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
05/02/2018 o 08:01
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
05/02/2018 o 09:13
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
04/02/2018 o 22:19
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
04/02/2018 o 22:43
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
04/02/2018 o 22:59
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
05/02/2018 o 03:20
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
05/02/2018 o 08:27
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
05/02/2018 o 21:38
Odpowiedz
Report comment
Mor
pisze:
06/02/2018 o 19:07
Odpowiedz
Report comment
Słoneczko
pisze:
04/02/2018 o 21:40
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
04/02/2018 o 23:22
Odpowiedz
Report comment
anonimowo
pisze:
04/02/2018 o 23:58
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
05/02/2018 o 05:16
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
05/02/2018 o 08:05
Odpowiedz
Report comment
Lukas
pisze:
04/02/2018 o 21:17
Odpowiedz
Report comment
***
pisze:
04/02/2018 o 21:46
Odpowiedz
Report comment
tylnaprzod
pisze:
04/02/2018 o 21:07
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
04/02/2018 o 21:30
Odpowiedz
Report comment
Naprawde?
pisze:
04/02/2018 o 21:45
Odpowiedz
Report comment
***
pisze:
04/02/2018 o 21:57
Odpowiedz
Report comment
Solo
pisze:
04/02/2018 o 22:00
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
04/02/2018 o 22:17
Odpowiedz
Report comment
Naprawde?
pisze:
04/02/2018 o 22:53
Odpowiedz
Report comment
Naprawde?
pisze:
04/02/2018 o 22:54
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
05/02/2018 o 02:24
Odpowiedz
Report comment
tomek
pisze:
04/02/2018 o 22:46
Odpowiedz
Report comment
tylnaprzod
pisze:
05/02/2018 o 17:48
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
04/02/2018 o 21:01
Odpowiedz
Report comment
MaxXxi47
pisze:
04/02/2018 o 21:09
Odpowiedz
Report comment
tylnaprzod
pisze:
05/02/2018 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Luk
pisze:
04/02/2018 o 20:51
Odpowiedz
Report comment
dk
pisze:
04/02/2018 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
Troll
pisze:
04/02/2018 o 20:42
Odpowiedz
Report comment
Wrocławianin
pisze:
04/02/2018 o 20:49
Odpowiedz
Report comment
Turbo
pisze:
04/02/2018 o 20:25
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
04/02/2018 o 20:30
Odpowiedz
Report comment
El
pisze:
04/02/2018 o 20:43
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
04/02/2018 o 21:15
Odpowiedz
Report comment
El
pisze:
06/02/2018 o 15:48
Odpowiedz
Report comment
Abc
pisze:
04/02/2018 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
Faun
pisze:
04/02/2018 o 20:19
Odpowiedz
Report comment
bart
pisze:
04/02/2018 o 20:18
Odpowiedz
Report comment
rogi
pisze:
04/02/2018 o 20:47
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
04/02/2018 o 20:07
Odpowiedz
Report comment
edd
pisze:
04/02/2018 o 20:06
Odpowiedz
Report comment
Lysy
pisze:
04/02/2018 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
Ktoś
pisze:
04/02/2018 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
04/02/2018 o 20:36
Odpowiedz
Report comment
P
pisze:
04/02/2018 o 21:10
Odpowiedz
Report comment
Robert
pisze:
04/02/2018 o 21:39
Odpowiedz
Report comment
joy
pisze:
05/02/2018 o 19:53
Odpowiedz
Report comment
truskawka
pisze:
05/02/2018 o 13:09
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
87 komentarzy do "Poślizg zakończony rozbiciem trzech samochodów"
Nauczka dla bydlaka ze skody, że w mieście jeździ się wolno.
Gratuluję wszystkim debilom tym którzy szukają winnego poza oszołomem że skody. Czy wyście ochujeli? Czy wy wiecie o czym piszecie? Życzę wam, abyście w tym czasie znaleźli się na tym przejściu dla pieszych!
A jednak poszukanie nie boli 😛
“Z ustaleń policji wynika, że 60-letni kierowca skody nie dostosował prędkości do warunków ruchu, samochód zarzuciło, w efekcie czego uderzył w fiata, który jechał z przeciwnego kierunku, następnie skosił znak drogowy i uderzył w renault, które wyjeżdżało z terenu prywatnej posesji. Sprawca ukarany został 500-złotowym mandatem i 6 punktami karnymi – mówi mł. asp. Anna Jaworska-Wojnicz, rzecznik prasowy kaliskiej policji.”
Takie 500 zł to nadal jest za mało na takich kretynów 🙁
W ogóle o czym tu mowa jest to klasyka kierowców motocykli – tylko tu w role motoru mamy skodę jadącą zbyt szybko i o tyle ze motor jest małym pojazdem i można go nie zobaczyć to favoritka nie jest już tak mikra
(razi mnie też fakt ucieczki kierowcy suva bo na nagraniu widać ze przyhamował widząc kolizję czyli był świadomy tego co zrobił a mimo to odjechał z miejsca )
To akurat Felicia a nie Favorit 😉
Audica wymusiła, kierowca Skody z dużą fantazją, jeździć niesprawnym samochodem i to z taką prędkością po mieście?? Sprawny samochód powinien spokojnie wyhamować albo chociaż dawać możliwość uniknięcia zderzenia a ten kibel zaczął driftować.
Hekto Jebnij sie w łep. I mam nadzieje ze nie będziesz szedł z dziećmi na spacer i Ci ich nie skosi Zapierdalajaca skoda z 80km/h.
Wymus myślenie ale u siebie.
Hekto dobrze pisze. Przecież napisał, że prędkość za duża, dodatkowo wytknął ewidentnie niesprawny samochód (podczas hamowania samochód nie powinien się obracać wokół własnej osi). A wymuszenie jest faktem. Fakt, że Skoda jechała za szybko, ale na prostej drodze była widoczna z daleka, więc to nadal wymuszenie. Gdyby kierowca Audi zatrzymał się i dobrze rozejrzał przed włączeniem się do ruchu, może udałoby się uniknąć wypadku.
gdzie Ty tam jakąś audice widzisz?
Teren zabudowany , na 99 procent dopuszczalna 50km/h .. po co tu szukać winnego jak ewidentnie jest winny
sprawca kolizji-kierowca bialego samochodu terenwego
drugi mandat ewentualnie dla kierowcy skody jesli mu sie udowodni ze jechal za szybko,oczywiscie jezeli powyzszy filmik bedzie dowodem,bo w innym przypadku zazwyczaj odbywa sie to tak ze jak nie ma nagrania i swiadkow to winny pan ze skody,chyba zeby przywalil w jeepa,ale wtedy walil by w tyl i tez sytuacja nie jednoznaczna
Nie czytam wszystkich komentarzy.
Ci co uważają że było wymuszenie pierwszeństwa powinni dobrowolnie oddać prawo jazdy i niegdy nie wsiadać za kółko.
Mamy tutaj typowy syndrom polskiego kierowcy półgłówka o nazwie ” BO JADĘ JA!”, czyli zapierdalam ile wlezie a skoro jedę szybciej od innych to niech inni uważają.Dobilizm w czystej postaci.
Nie ma znaczenia czy biały SUW by wyjechał, czy też nie, przy takiej prędkości Skody wszystko może się zdarzyć, mógłby mu pierdolony chomiczek wyskoczyć na drogę i jełop jakby tylko ruszył kierownicą znalazłby się gdzieś poza drogą.
Ci co doszukują się inne winy niż nadmierna prędkość a właściwie jej rażące przekroczenie w terenie zabudowanym, są debilami. i tyle. Teren zabudowany, w szczególności taki jak tutaj (Kalisz) gdzie mamy po lewej i prawej prywatne domy w wyjazdami na odcinku 1,5km a koleś zapierdala jak wściekły.Koniec kropka. Trzeba mić w głowie świadomość że masz w rękach lejce 1-1,5 tonowego kawała stali, który potrafi zabić i ma jakąś bezwładność. To nie guziczek w grze gdzie wciskasz i już wszystko stoi. Ogólnie jak dla mnie takich “drogowych cwaniaczków” powinno się kasować i tyle.
Dziękuję i do zobaczenia na drodze.
W każdym przypadku gdy włączając się do ruchu bądź zmieniając pas ruchu zmuszasz poruszające się swoim pasem auto do zmiany kierunku jazdy bądź hamowania WYMUSZASZ PIERWSZEŃSTWO!!!
Dokładnie tak jest więc wymuszenie było. Koniec kropka. Józwa sam powinieneś oddać prawko. Kolejna sprawa to prędkość skody. Sam Sobie winny.
to samo dotyczy białego suva – nie liczy się z innymi tylko wjeżdźa
Skoda mogła jechać nawet 600km/h i to kierowca suv’a wymusił pierwszeństwo 🙂
Nie. Nie twierdzę że tutaj to miało miejsce, ale jak ktoś jedzie tak szybko że nie sposób go zauważyć to ciężko mówić o wymuszeniu. Masz wyroki sądu na ten temat. http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/zabil-na-zielonym-dostal-45-roku/ke51rq3
@Józwa, prędkość z jaką jechała skoda odgrywa w tym zdarzeniu ważną rolę, bo gdyby jechał przepisowo to pewnie by wyhamował.
Nie ma znaczenie czy biały SUV by by wyjechał cz też nie??? Otóż ma znaczenie. Bo gdyby nie wymusił pierwszeństwa to do tego zdarzenia by nie doszło.
Rozmawiamy tu o tym konkretnym zdarzeniu, a nie gdybamy o czyś co mogło by się zdarzyć.
SUV nie zachował ostrożności, wyjechał zaraz za pojazdem jadącym w przeciwnym kierunku (przez co mógł nie zauważyć skody) To że chwile wcześniej pas na który chciał się włączyć nie ozacza że mógł na pewniaka wyjechać, nie upewniając się czy sytuacja na drodze się nie zmieniła.
SUv wymusił pierwszeństwo, a to zmusiło kierowce skody do gwałtownego hamowania.
PS. Jeśli według Ciebie włączając się do ruchu z drogi podporządkowanej/parkingu/ itp. Należy ustąpić tylko tym którzy jadą zgodnie z ograniczeniem, a każdemu innemu kierowcy który jedzie szybciej można bezkarnie wpierdalać się na pas i zmuszać do hamowania, to dla dobra nas wszystkich zapisz się na kurs doszkalający, albo też oddaj prawo jazy.
Dziękuje, i raczej nie chciał bym Cię spotkać na drodze bo życie Mi jeszcze miłe.
Miszczu.
Właśnie jak prowadzisz auto trzeba gdybać…
Musisz póbować przwidywać sytuację na drodze, i widzieć do przodu.
To trochę jak gra w pokera – “co on myśli, że ja myślę, że on myśli o mnie”.
Konsekwencje swojej jazdy ponosisz Ty i jeśli chcesz się “wygłupiać” na drodze – powinieneś mieć świadomość że cos się może wydarzyć z Twojej winy. Jeśli nie myślisz prowadząc auto, oddaj prawko bo prędzej czy później zabijesz siebie lub kogoś.
Spodziewałem się mniej więcej takich komentarzy, to jest trochę przerażające.
Policja ustaliła sprawcę , ja też zgodnie z jej werdyktem twierdzę, że zawinił kierujący Skodą przez swoją nieodpowiedzialną jazdę a i tak znajdą się mądrzejsi od wszystkich z sądem włącznie.
Eh….Polska.
Na koniec pozdrawiam wszystkich jako kierowca białej Skody Rapid z kamerką :-).
Zakładasz, że wina musi być tylko jednego kierowcy.
Znowu Skoda, to już jest stan umysłu 😉
Ja nie rozumie w wielu krajach nie dzieja sie takie cuda, w tej polsce ciagle tak sie dzieje i jak sie mowi zeby tak nie robic i krzywda wielka obraza ze Policja chce okrasc itp , jaki ten narod prezentuje w taki sposob poziom ? wezcie sie wkoncu dziwaki w garsc i zacznijcie jezdzic po ludzku a nie odprawiac takie jakies cyrki jak chory na glowe . “P.S zaraz pewnie jakis ziemniak mi naubliza znajac zycie.
Niech kierowca skody sie cieszy ze poleciał w lewa strone… jakby polecial w druga zabiłby człowieka… prędkość ewidentnie zbyt duzo zwłaszcza ze zblizal sie to 2 skrzyzowan, widocznych ubranych na pomaranczowo pracowników wykonujacych prace w obrębie drogi oraz 2-ch przejscia dla pieszych… nie widać aby kierowca choćby zwalniał zbliżajac sie do tego miejsa…
Kierowca SUV, być może nawet nie widział zbliżajacego sie pojazdu – w sensie zobaczył go za póżno (zwrócie uwagę że gdy SUV podjezdza to ciemno szary samochód zasłania mu jadącą Skode), i stanał przed wyborem zatrzymać sie na środku czy wcisnać w gaz i odjechać wybrał to drugie wyjscie … być może jakby się zarzymał i tak kierowca Skody by spanikował… i do kolizji i tak by doszło…
w mojej ocenie winny jest tylko jeden czyli kierowca Skody, prędkość ewidentnie zbyt wysoka… a szczescie że SUV mu sie pokazał a nie matka z dzieckiem na pasach…
W tej sytuacji nie widzę niewinnego…
Nie widzisz bo za szybko jechał 😀
Skoda nadmierna prędkość, SUV wymuszenie pierwszeństwa i ucieczka z miejsca zdarzenia. Obaj kierowcy są winni.
Masz rację. Gdyby Skoda dostosowała prędkość do warunków panujących na drodze i stanu technicznego pojazdu, to by nie doszło nawet do wymuszenia. Jestem ciekaw jakby to się skończyło, gdyby Skoda jechała jednak wolniej i po prostu odpuściła gaz zamiast agresywnie hamować. Pewnie byśmy tego nie oglądali.
Szkoda, że nie ma tu żadnego policjanta, co mógłby merytorycznie odnieść się do sprawy.
A policjant to jest nieomylny albo posiada monopol na racje? Tu czytelnicy niejednokrotnie lepiej potrafia przeanalizowac sytuacje.
Prawda jest taka, że gdyby skodzina w ogóle nie hamowała, a tylko odpuściła gaz, to SUV tak się zebrał, że do niczego bynie doszło…
Ponownie od wołam się do zasady “przyczyna=skutek” Przyczyną jest nadmierna prędkość skodziny. Skutki widoczne na filmie. Dywagacje, że wyjechał z parkingu, a nie powinien, owszem, ale Przyczyna leży gdzie indziej. Kiedy w końcu zaczniecie tak oceniać zdarzenia drogowe?
Kierowca Skody – “prawdopodobnie” nadmierna prędkość.
Kierowca Białe pojazdu – zła ocena prędkości nadjeżdżającego pojazdu, wyjechanie przed nadjeżdżający pojazd poruszający się drogą z pierwszeństwem przejazdu (wymuszenie pierwszeństwa przejazdu), nieudzielnie pomocy ofiarom wypadku, ucieczka z miejsca zdarzenia.
1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Bobi idąc twoim tokiem myślenia to przyczyny są dwie, prędkość skody i zmuszenie jej do hamowania a skutek na załączonym obrazku.
I nie ma tu mowy o jednej przyczynie. I nie płeć bzdur że przyczyną jest prędkość bo ona miała w tym spory udział ale bezpośrednią przyczyną było hamowanie po wymuszenia przez SUVa
Skoda chyba na granicy wytrzymałości konstrukcji leci 🙂
Winę za spowodowanie kolizji powinien ponieść kierowca białej terenówka bo ewidentnie zmusił kierowcę skody do hamowania, czyli wymusił pierwszeństwo.
Co nie znaczy że kierowca skody jest bez winy, bo wyraźnie widać że jedzie zdecydowanie za szybko co do warunków i ograniczenia, prawdopodobnie 50 bowyglada to na teren zabudowany a do tego mokro i nie do końca sprawny układ hamulcowy a zwłaszcza ABS.
Podsumowując:
Wina kierowcy białego suwa, a kierowca skody mandat, ewentualnie zabrane prawko na 3 miesiące jeśli o 50 przekroczył, biegli sądowi wiedzą jak obliczyć ile jechał.
Skoda Felicia miała opcjonalny ABS. Mogło go tam nie być. Tym bardziej powinien jechać wolniej.
Niedługo dojdziemy do paranoi, że wyjeżdżając z parkingu będę musiał szukać aut w odległości kilometra, bo przecież mogą jechać 200km/h i mogę wymusić pierwszeństwo…
Suv nie musiał w cale widzieć skodziny, która gnała na złamanie karku. A nawet jeśli, to mógł nieprawidłowo ocenić prędkość, z jaką fela jedzie, a nawet nieprawidłowo ocenił. Nie musiał spodziewać się, że będzie gnała ponad 100 km/h. Gdy wyjechał na drogę, wyraźnie przyspieszył – właściwie do dozwolonej prędkości. Kierowca skody zaś nie tylko przekroczył znacznie dozwoloną prędkość, ale stworzył zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego i pieszego w pobliżu kraksy. Kierowca skody nie widział przejścia dla pieszych? Powinien spodziewać się, że może wejść pieszy (pewnie by nie przeżył spotkanie z tym delikwentem). Powinien też spodziewać się, że z dróg podporządkowanych wjedzie inny samochód- tak jak zresztą się stało. Kolejna kwestia – czy skoda była sprawna? I dalej: dlaczego tak późno zaczął hamowanie – dopiero, gdy z dużą prędkością minął pierwsze przejście dla pieszych? Myślę, że kierowca skody miał problemy ze wzrokiem – ani nie widział na blacie, z jaką prędkością jedzie; ani nie widział, że porusza się w terenie zabudowanym; ani nie widział przejść dla pieszych; a i SUV-a też za późno zobaczył…
Marcin – dobrze “gadasz”
Nie ze wszystkim się zgodzę. Nie można dokładnie stwierdzić kiedy kierujący Skodą rozpoczął hamowanie. Jeżeli Skoda nie posiadała systemu ABS to wystarczyłoby, że kierujący zblokował wszystkie koła. Wtedy nie jest w stanie kierować pojazdem i to, że ten pojazd “poleciał bokiem” może być spowodowane warunkami na jezdni, czyli ślisko, różna przyczepność w różnych miejscach. Nie bronię tutaj kierującego Skody, bo zdecydowanie nie powinien jechać aż z taką prędkością. Kierujący białego SUVa również jest współwinny tej sytuacji, bo przepisy jasno stanowią, że wyjeżdżający z drogi podporządkowanej lub włączając się do ruchu należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu poruszającym się po drodze z pierwszeństwem przejazdu. Podsumowując w mojej opinii mandat należy się zarówno i kierującemu skodą i kierującemu białego SUVa.
1 Włączając się do ruchu masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim znajdującym się w ruchu. SUV nie ustępuje pierwszeństwa.
2 zmuszenie innego uczestnika ruchu do zmiany prędkości czy kierunku jest wymuszeniem. SUV wymusza pierwszeństwo.
Sory takie mamy prawo.
I choć osobiście spałował bym gościa ze skody za prędkość to winnym nadal pozostaje kierowca SUV-a
NIe widze – nie jade.
Co to za tlumacznie – bez winy bo nie widzial. Wymusil , niezaleznie od tego czy sie tam w ogole patrzyl czy zrobisz to specjalnie.
Nie widzę, nie jadę? No to stoimy w miejscu na każdym skrzyżowaniu, bo nigdy nie wiadomo czy Han Solo nie wyskoczy Sokołem Millennium.
Ludzie, opanujcie się i przestańcie obwiniać kierowców w sytuacjach, w których nie mieli FIZYCZNEJ możliwości zobaczenia pojazdu nawet przy zachowaniu standardowych środków ostrożności.
No jakbyś widział Hana Solo na skrzyżowaniu, to chyba byś przychamował !? ☺
Do kierowcy skody, ty stary łysy dziadzie , w terenie zabudowanym obowiązuje 50 km/h !!!
Słoneczko. Dupa Jasiu! Kiedy zaczniecie myśleć samodzielnie. Przepisy też piszą tylko ludzie nie zawsze mądrzy. W prost myśląc, masz rację, ale w innych warunkach mógł tak jechać i nic by się nie stało. W tych warunkach, brak rozwagi i rozsądku, nadmierna prędkość. Nie ma zawsze jednej i tej samej przyczyny, to zależy od bardzo wielu czynników, a przede wszystkim stanu psychomotorycznego kierowcy. Nie wiem czy ktoś zrozumie?
No właśnie Bobi chodzi o to, że stało się coś niedobrego (kolizja/wypadek), a mogło coś jeszcze gorszego, bo jakby trafił w tego robotnika po drugiej stronie ulicy to facet raczej by tego nie przeżył.
W jakich innych warunkach mógł tak jechać? Chyba na autostradzie.
Gdyby SUV nie wyjechał to pewnie nic by się stało. W tym momencie. Ale za 200 metrów albo za 2 miesiące? Przy takiej jeździe (patrz: zbyt szybko) na co dzień, rachunek prawdopodobieństwa jest nieubłagany i w końcu coś złego się stanie.
A prawda jest taka, że za kierownicą rządzą przyzwyczajenia i nawyki. Jak ktoś zawsze jeździ o 30 km/h za dużo, to czy jest zmęczony czy wypoczęty, czy skupiony czy zamyślony to nie zmieni swojego stylu jazdy. I to jest bardzo niebezpieczne.
Bo jak jedziesz 50 km/h i się zagapisz, to skutki tego błędu będą zupełnie inne niż jeśli będziesz miał na liczniku 80 km/h czy 120 km/h. A czy to jest teren zabudowany czy nie, to tylko zwiększa prawdopodobieństwo tragicznych skutków.
Czas skończyć z tym, że jak mam lepsze auto albo lepszy refleks to mogę jechać szybciej. NIE! Ma być odwrotnie: jak mam gorsze auto i gorszy refleks, to mam jechać jeszcze wolniej niż dozwolone.
A późnej wleczemy się za takimi “ostrożnymi” 60 km/h poza terenem zabudowanym…
Jeżeli takiemu “ostrożnemu” samochód, poza terenem zabudowanym, nie pozwala rozwinąć prędkości większej niż 60 km/h ze względów bezpieczeństwa, może powinien rozważyć jego wymianę na trochę nowszy lub naprawę?
zawiniły tylko i wyłącznie hamulce w skodzie gdyby działały zdążył by wyhamować a prędkość jak na teren i to dosłownie zabudowany stanowczo za duża zresztą by tu już podobny filmik z alfa która przeskoczyła na torami i wbiła się w tego co “wymusił pierwszeństwo” a WINA w tym przypadku moim zdaniem po obu stronach leży jeden powinien dokładniej się upewnić czy ma BEZPIECZNY wyjazd a drugi WOLNIEJ !!!!!!
raczej by nie wyhamował, ale przynajmniej nie poniosłoby go tak. Gdyby walnął w jeepa, sprawa byłaby w miarę prosta – obwiniono by najpewniej kierowcę jeepa, ewentualnie jakaś współwina z uwagi na prędkość. A tak, wina 100% jego.
Tylko debile z prawkiem moga twierdzic ze Suv wymusil… gowno wymusil…. taka prawda…. To kierowca fabii nie dostosowal predkosci do panujacyhc warunków i ja przekroczyl w terenie zabudowanym….. poza tym jestem ciekaw jak u niego dzialaly hamulce
Kwalifikujesz się więc do grona takich samych debili, jest coś takiego jak zasada ograniczonego zaufania, kierowca skody jest winny bo przekroczył prędkość, ale to że Pojazd A jedzie z prędkością większą niż dozwolona, nie upoważnia pojazdu B do wymuszania na nim pierwszeństwa przejazdu.
Tak się zastanawiam jakim cudem Ci, którzy twierdzą że SUV jest bez winy jeszcze żyją…..
Człowieku… Czy twierdzisz że jeżeli będę zapierdzielał, powiedzmy, 150km/h w miejscu gdzie obowiązuje 50km/h to mam prawo winić kogokolwiek za to, że mi wymusił? Kurna… przecież ten suv pewnie nawet go nie widział, a jeśli widział to się nie spodziewał że ktoś może tak zapierdzielać w miejscu gdzie obowiązuje 50…
tak właśnie jest. Sprawa sprzed paru lat z Wrocławia (chyba 2013), osobówka wymusza pierwszeństwo na motocykliście, gnającym na złamanie karku ponad 150km/h. Motocyklista ginie, sprawa zakończyła się ostatecznie w sądzie wyrokiem o współwinie.
Tak nadal wina suwa. Skoda za predkosc co najwyzej dostanie mandat albo straci lejce jak powyzej 100 co tu ciezkie do udowodnienia.
Tak, nadal uważam że to m.in. SUV przyczynił się do tego zdarzenia. Włączając się do ruchu należy się upewnić, czy można zrobić to bezpiecznie, nie zmuszając innych do hamowania. A kierowca SUV’a tego nie zrobił, i nadal będę się upierał przy swoim, bo wiem że mam racje. I właśnie tak myślę, że jeśli będziesz zapierdalał nawet 200 na ograniczeniu do 50 to masz prawo winić kierowce który Ci wymusił, właśnie z tego powodu że Ci wymusił. W takim wypadku Ty dostajesz mandat lub tracisz uprawnienia za przekroczenie prędkości, ale wymuszający jest winny spowodowania kolizji.
Co w tym jest takiego trudnego do zrozumienia ?
Włączając się do ruchu masz obowiązek zachować szczególna ostrożność, i upewnić się czy swoim manewrem nie zmuszasz innych (jadących z odpowiednią/ czy też nie odpowiednią ) prędkością do hamowania.
To jest naprawdę przykre, że tego nie rozumiesz… Znam przepisy, wiem że suv beknie za wymuszenie, wiem że wg prawa jest winny kolizji. Smuci mnie tylko, że po naszych drogach poruszają się ludzie, którym tak bardzo brakuje wyobraźni, jeśli nie rozumiesz co mam na myśli, to niestety nie powinieneś wsiadać za kółko. Rozumiesz że droga taka jak ta jest projektowana do poruszania się 50km/h a nie 200? Rozumiesz, że na drodze przeznaczonej do prędkości 50km/h wzniesienia mogą być bardziej nachylone, a zakręty ostrzejsze niż na autostradzie? Rozumiesz, że jadąc 200km/h taką drogą ktoś Cię może nie zauważyć, bo będziesz kurwa za wzniesieniem? Jak człowiek wyjeżdżając z podporządkowanej ma się upewnić czy swoim manewrem nie zmusi nikogo do zatrzymania, jeśli gdy rozpoczyna manewr, nikogo nie widzi, a w następnej sekundzie, już po rozpoczęciu manewru, pędzi już na niego auto z prędkością 200km/h? Czy to jest tak ciężko zrozumieć że te drogi nie są przystosowane do takich prędkości?
To jest naprawdę przykre, że tego nie rozumiesz… Znam przepisy, wiem że suv beknie za wymuszenie, wiem że wg prawa jest winny kolizji. Smuci mnie tylko, że po naszych drogach poruszają się ludzie, którym tak bardzo brakuje wyobraźni, jeśli nie rozumiesz co mam na myśli, to niestety nie powinieneś wsiadać za kółko. Rozumiesz że droga taka jak ta jest projektowana do poruszania się 50km/h a nie 200? Rozumiesz, że na drodze przeznaczonej do prędkości 50km/h wzniesienia mogą być bardziej nachylone, a zakręty ostrzejsze niż na autostradzie? Rozumiesz, że jadąc 200km/h taką drogą ktoś Cię może nie zauważyć, bo będziesz za wzniesieniem? Jak człowiek wyjeżdżając z podporządkowanej ma się upewnić czy swoim manewrem nie zmusi nikogo do zatrzymania, jeśli gdy rozpoczyna manewr, nikogo nie widzi, a w następnej sekundzie, już po rozpoczęciu manewru, pędzi już na niego auto z prędkością 200km/h? Czy to jest tak ciężko zrozumieć że te drogi nie są przystosowane do takich prędkości?
” To jest naprawdę przykre, że tego nie rozumiesz… Znam przepisy, wiem że suv beknie za wymuszenie, wiem że wg prawa jest winny ” więc skoro o tym wiesz to po co cała ta dyskusja ? Prawo mamy takie jakie mamy i sam napisałeś że wiesz, że winnym jest SUV. Czy ja gdzieś napisałem że jeżdzę 200 w terenie zabudowanym ? Pomyśl co piszesz. Odniosłem się tylko do twojego przykładu, bo ile byś nie jechał, wymuszenie to jest wymuszenie. Czy ja gdzieś w jakiś sposób poparłem zachowanie iprędkość z jaką poruszał sie kierowca skody ?
Otóż nie.. Więc nie tłumacz mi czegoś o czym doskonale wiem.
Powiem tak,to ze skoda przekroczyla predkosc to swoje bmw mwacza sie do ruchu i ma ustapic wszystkim znajdujacym sie na drodze jadacych tych prawidlowo i tych nie prawidlowo jak masz podwujna ciagla i przerywana do wjazdu do posesji bd skrecac i jakis debil bd wyprzedzal to ty masz obowiazek sprawdzic w lusterko czy ktos cie nie wyprzedza niby nie mozna na ciaglej a jednak mozna…
zasada ograniczonego zaufania? ty chyba nawet nie wiesz na czym ona polega kmiocie
1. Super reakcja panów w pomarańczowym. Janusz patrzy dalej w studzienkę a Jerzy w komórkę…
2. Renówką chciał uciekać, ale mu zgasła…
Ad.2 Jej zgasła 😉
a niech sobie patrzy a co ma robic? zaczac sztuczne oddychanie?
50, ani 60, to nie było. Debil i tyle. Szkoda tych postronnych.
Szybciej się nie dało? Pewnie tak zapobiegawczo 99km/h jechał 🙂
10cio letnim autem nie było by problemu wyhamować czy zwolnić, ale takim szrotem to się nie dziwię, nawet ABSu to nie ma…
Kierowca Jeepa też minimalnie wymusił pierwszeństwo, ale kto by się spodziewał że taki kamikaze będzie jechał.
Dziesięcioletnie auto to *jest* szrot 🙁
Tak na oko koło 70-80 km/h, a organicznie do 40
Nie wiem gdzie tam wymuszenie mogl nie zapierdalac 100 po mieście to by na spokojnie wyhamował Pozatym skąd kierowca suva miał mieć iskrę w oczach i obliczyć ile zapeirdala skoda myślał ze jedzie przepisowo wiec wyjechał spokojnie na drogę ..
No i właśnie z takim myśleniem ludzi są wypadki… Prawko za jajka macie
@Darek, prawko za jajka może mieć osobnik, który nie wie, że w terenie zabudowanym nie zapierdalamy bo może ktoś wyjechać, nie spodziewając się, że nie mamy mózgu i jedziemy jak debile. Może też wybiec dziecko, czy jakikolwiek inny człowiek, Po to właśnie jest to ograniczenie w zabudowanym. Jeśli tego nie chwytasz oddaj prawko i przesiądź się na rower.
Wina leży tu po stronie obojga kierowców, skoda znacznie przekroczyła prędkość, ale to nie upoważnia kierowcy włączającego się do ruchu do wymuszania pierwszeństwa.
@El, więc jeśli tego nie chwytasz to tez lepiej oddaj prawko, i przesiądź się na komunikacje miejską, bo rowerem tez możesz komuś wymusić.
@Turbo to, że kierowca skody przekroczył prędkość nie upoważnia do wymuszenia pierwszeństwa !! Skoro, Ty również nie wiesz gdzie tam wymuszenie to dla swojego bezpieczeństwa i innych uczestników ruchu drogowego, zapisz się na kurs doszkalający, bo masz duże braki.
” Pozatym skąd kierowca suva miał mieć iskrę w oczach i obliczyć ile zapeirdala skoda myślał ze jedzie przepisowo wiec wyjechał spokojnie na drogę ..”|
Ty tak poważnie ? Zasada ograniczonego zaufania, skoro nie jesteś pewny czy włączając się do ruchu nie wymusisz komuś innemu pierwszeństwa przejazdu to lepiej zaczekaj kilka minut dłużej. A kierowca tej terenówki niech lepiej nie myśli, bo jak widać na załączonym obrazku średnio mu to wychodzi.
Co do winnych 50/50 terenówka dostała by mandat za nie zachowanie ostrożności, i spowodowanie kolizji wymuszając pierwszeństwo a skoda dostał by mandat za przekroczenie prędkości, (albo nawet pożegnał by się z prawkiem, bo 100km/h pewnie przekroczył)
Tylko frajer mógłby dać sobie wcisnąć mandat w takiej sytuacji jak ta. Tym bardziej jeśli została udokumentowana nagraniem wideo. Coś tam Bartuś pisaksz o współwinie ale głównym winnym jest tutaj kierowca skody i jego niedostosowanie prędkości. Kierowca SUV-a ocenił odległość Skody na wystarczającą przy dopuszczalnej prędkości iw zabudowanym i ta odległość taka była. Jeśli ktoś nie zastosował się tutaj do ograniczeń to było to tylko i wyłącznie kierowca Skody. Sam powinieneś oddać prawko jeśli nie chwytasz tak prostej rzeczy, było by jednego kretyna mniej na drodze.
Mógł jeszcze ze dwa razy szybciej to i zmieściłby się przed suva.
Wymuszajacy się oddalił…
Stare auto, pewnie stare opony, działający lub nie abs i takie są skutki. Panika również bo nacisnął tak mocno ze koła zblokowało.
Niestety, jak się tak zapierdziela szrotem, to nie ma co się dziwić efektów. Dobrze tylko, że nikogo nie potrącił… W felicji raczej nie było abs’u. Poza tym bart, masz abs w nodze? w takiej sytuacji zwykle wciska się pedał w podłogę i hamulce się blokują. Tutaj widać musiały być niesprawne i nie hamowały równo skoro go tak obróciło (nie widać też, żeby skręcał kołami przed znoszeniem na bok).
Szybciej!
“Z ustaleń policji wynika, że 60-letni kierowca skody nie dostosował prędkości do warunków ruchu, samochód zarzuciło, w efekcie czego uderzył w fiata, który jechał z przeciwnego kierunku, następnie skosił znak drogowy i uderzył w renault, które wyjeżdżało z terenu prywatnej posesji. Sprawca ukarany został 500-złotowym mandatem i 6 punktami karnymi “
A biały?
Nie od dzisiaj wiadomo że policja niepotrafi ocenić kto jest sprawcą
A co z białym Jeepem? Przecież nie wymusił. Jeśli 60-letni dziadek Janusz ze Skody pomyli swoją Felicjanke z Fabią WRC, a droge lokalną z Monte Carlo to trudno tu winić osoby postronne.
ma stary pierdziel szczescie ze nikogo na pasach nie bylo… pojeb
Oprócz mandatu powinien też pokryć koszty zniszczonej infrastruktury. W mieście się nie zapieprza, tym bardziej gdy koleś zbliża się do przejścia.
Od tego jest OC
to i tak za malo dostal za takie cos