Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Egoizm drogowy – level expert
—
“Dziwne koncepcje jazdy” [JB]
›
Potrącenie podczas holowania
maj 31 2018
Kategoria:
PIESI
,
POTRĄCENIA
,
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
https://youtu.be/ORNpHkdmduo?t=15s
do góry
59 komentarzy
do "
Potrącenie podczas holowania
"
Radeczek
pisze:
02/06/2018 o 20:32
Odpowiedz
Report comment
edw
pisze:
01/06/2018 o 00:20
Odpowiedz
Report comment
Henio
pisze:
01/06/2018 o 02:40
Odpowiedz
Report comment
andy
pisze:
01/06/2018 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
g
pisze:
01/06/2018 o 22:21
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
02/06/2018 o 07:22
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
04/06/2018 o 08:18
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
31/05/2018 o 21:04
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 01:20
Odpowiedz
Report comment
juzek
pisze:
31/05/2018 o 20:48
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
31/05/2018 o 19:36
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
31/05/2018 o 22:07
Odpowiedz
Report comment
byko
pisze:
31/05/2018 o 23:17
Odpowiedz
Report comment
g
pisze:
01/06/2018 o 22:28
Odpowiedz
Report comment
Io
pisze:
01/06/2018 o 08:22
Odpowiedz
Report comment
Biedroń
pisze:
01/06/2018 o 09:47
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
31/05/2018 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
m4ght
pisze:
02/06/2018 o 18:32
Odpowiedz
Report comment
piko
pisze:
31/05/2018 o 18:03
Odpowiedz
Report comment
RCK
pisze:
31/05/2018 o 15:35
Odpowiedz
Report comment
DG123
pisze:
31/05/2018 o 16:25
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
31/05/2018 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
ghhts
pisze:
31/05/2018 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
31/05/2018 o 17:15
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 17:58
Odpowiedz
Report comment
wiciuryn
pisze:
31/05/2018 o 18:12
Odpowiedz
Report comment
wiciuryn
pisze:
31/05/2018 o 18:22
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
31/05/2018 o 18:26
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 19:02
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 19:18
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
31/05/2018 o 18:12
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
31/05/2018 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 18:57
Odpowiedz
Report comment
JA
pisze:
31/05/2018 o 21:02
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 21:42
Odpowiedz
Report comment
JA
pisze:
31/05/2018 o 22:55
Anonim
pisze:
01/06/2018 o 14:21
JA
pisze:
01/06/2018 o 15:15
Anonim
pisze:
07/06/2018 o 15:29
Michał
pisze:
31/05/2018 o 17:16
Odpowiedz
Report comment
JA
pisze:
31/05/2018 o 17:20
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
31/05/2018 o 17:46
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 18:01
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 18:02
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 18:11
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
31/05/2018 o 21:03
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Mati
pisze:
31/05/2018 o 15:25
Odpowiedz
Report comment
WooQash
pisze:
31/05/2018 o 15:19
Odpowiedz
Report comment
ddddddddddddd
pisze:
31/05/2018 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
Gandalflvl80Wizard
pisze:
31/05/2018 o 14:52
Odpowiedz
Report comment
Anna
pisze:
31/05/2018 o 15:28
Odpowiedz
Report comment
Gandalflvl80Wizard
pisze:
31/05/2018 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
Andy
pisze:
31/05/2018 o 15:33
Odpowiedz
Report comment
Andy
pisze:
31/05/2018 o 15:35
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
31/05/2018 o 19:08
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2018 o 19:20
Odpowiedz
Report comment
Merek
pisze:
08/06/2018 o 00:21
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
59 komentarzy do "Potrącenie podczas holowania"
slepy debil potknal sie o line holownicza, upadl i zostal potracony. szkoda ze tylko tyle, bo mogl sobie nagrode darwina przyznac
Wie ktoś czyja tu jest wina wg prawa? Bo w komentarzach wszyscy piszą o winie wg własnej słuszności.
Wg prawa wina pieszego. Samochody podczas holowania stanowiły zestaw pojazdów. To tak jakby pieszy wchodził pomiędzy ciągnik i przyczepę. Co prawda można było zawiesić na lince jakąś szmatkę, to byłaby bardziej widoczna, ale nie jest to obowiązkiem.
wydaje mi się, że w pewnym momencie, po zatrzymaniu widać cień szmaty na asfalcie…
Jest taki obowiązek. (oznaczania w sposób widoczny połączenia między pojazdami).
Art.31.pkt7
odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 m do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
“”(oznaczania w sposób widoczny połączenia między pojazdami””
Słowo klucz, wszystko jest widoczne 😉
Przepis dokładnie określa jak ma wyglądać linka i co ma na niej wisieć. To nie jest kwestia interpretacji.
Gdzie ten facet miał oczy ? Przecież linka holownicza nie jest taka cieniutka żeby jej nie było widać.
Wiesz, właśnie półślepy tez może być pieszym.
Ale kierowca ma mieć dobry wzrok i ma myśleć, stąd konieczność zdobycia uprawnień do kierowania…
smieszny tytul na jutubie
“Malbork: Mężczyzna nagle upada, kierowca gwałtownie hamuje.Pieszy cudem uniknął potrącenia”
ani nie hamuje gwałtownie, ani nie uknał potrącenia…
Ciężka sprawa…wina spada na kierowców, niemniej pieszy też powinien był patrzeć pod nogi i obserwować to co się dzieje na przejściu oraz w jego bezpośrednim otoczeniu…
Gdy już kierowcy zdecydują się na holowanie, powinni wyposażyć się w jaskrawą linę, najlepiej z “chorągiewkami” (lub je po prostu doczepić), tak aby dobrze było widać, że jeden pojazd ciągnie drugi – holowanie w dużym, zatłoczonym, mieście lub na długim dystansie jest skrajnie niebezpieczne i jeśli nie mieści się to w ramach ubezpieczenia, rozsądniej jest mimo wszystko odżałować na lawetę, niż doprowadzić do jakiejś niebezpiecznej sytuacji (kolizji, wypadku lub karambolu).
jak się dopatrzysz to chorągiewkę widać
A ja wcale nie uważam, że to wina kierowców, nie wiem jak to prawnie wygląda ale podejrzewam że oba samochody trzeba traktować jak zespół pojazdów i to wina pieszego że nie zauważył linki i wszedł na przejcie. Tym bardziej, że pierwszy samochód jest już za przejściem nim wchodzi na niego pieszy.
Nie jest to zespół pojazdów.
Art.2.pkt.49
zespół pojazdów – pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania;
Ale z ciebie kasztan!
On jest może kasztan a ty jesteś tym co ja znajduję każdego ranka jak podniose cztery litery nad kiblem
Holowanie to zaskakująco niebezpieczny manewr, co widać na filmie – nie tylko trzeba umiejętnie prowadzić oba pojazdy (jechać bardzo płynnie, powoli ruszać i hamować itp.), ale też przewidywać sytuację i uważać na innych uczestników ruchu, którzy mogą nie zauważyć, o co chodzi.
Sam miałem kiedyś podobne zdarzenie w dużym mieście. Kolega ubłagał mnie, abym z samego centrum odholował do serwisu jego zepsuty samochód, ponieważ nie miał ubezpieczenia assistance, ani pieniędzy na lawetę. Wyjeżdżaliśmy z drogi podporządkowanej: uprzejmy kierowca na zatłoczonej głównej mnie przepuścił i wyjechałem, ale tamten nie zauważył liny i pojechał za mną, więc holowany się zatrzymał, gwałtownie zatrzymując mój samochód. O mały włos, a doszłoby do kolizji…
Dzisiaj już nie zgodziłbym się na żadne holowanie liną. Sam wykupuję rozszerzone ubezpieczenie assistance bez ograniczeń odległości (zazwyczaj są limity minimalnej i maksymalnej odległości od miejsca zamieszkania) – i innym też polecam to rozwiązanie. Nie trzeba potem kombinować w awaryjnej sytuacji.
A kto bogatemu zabroni?
Mnie kiedyś będąc holowanym rosysjki tir prawie zepchnął na barierki, bo postanowił wyprzedzać pasem, który się kończył i myślał, że zahamuję i zrobię mu miejsce. Zrobiłem, bo hamując nagle i zaciagając ręczny zerwałem linkę holowniczą.
holowany hamował, lecz holujący go ciągnął, mimo że ten miał wciśnięte hamulce.
A ten z tyłu to szachista? Nie mógł po hamulcach dać od razu?
Hamowanie jest ograniczone, gdy silnik jest wyłączony, bo pompa nie pompuje płynu w układzie hamowania.
Hamowanie jest ograniczone ale nie dlatego ze pompa nie pompuje tylko dlatego ze uklad wspomagania hamulcow nie pracuje prawidlowo. Brak próżni z kolektora w serwie powoduje zjawisko twardego pedału. Kierowca hamuje na ile pozwala mu jego siła w nodze.
na “luźnym holu” trzeba uruchomić silnik bo nie zajedziesz daleko.
Tak, przede wszystkim wtedy, gdy silnik nie działa i dlatego samochód jest holowany… Ludzie…
Co za bzdura? Zgodnie z przepisami na holu giętkim pojazd holowany musi mieć sprawne DWA układy hamulcowe – bez włączonego silnika nie działa serwo hamulca, czyli hamulec roboczy masz oficjalnie niesprawny i zostaje ci tylko jeden, postojowy. Hamowanie butami się nie liczy.
Jak silnik nie działa to holuje się na połączeniu sztywnym (wymagany tylko jeden sprawny hamulec, czyli choćby postojowy) albo ładuje samochód na lawetę.
Co za bzdura? Zapraszam do zapoznania się z zasadą działania układu hamulcowego.
Oczywiście, że układ hamulcowy działa przy wyłączonym silniku.
Fakt pompa wspomagania nie “pomaga” ale układ hamulcowy jest w pełni srawny!
Pytanie tylko jak przepisy zinterpretują sprawny układ hamulcowy. Podejrzewam jednak, że Borek może mieć rację. Uznają, że jest niesprawny bo pompa nie pomaga
No tutaj to już trzeba jakiegoś szpeca od przepisów.
Tak czy siak – hamowanie samochodem bez wspomagania hamulców jest jak najbardziej możliwe, trzeba tylko mieć świadomość, że wspomaganie nie działa.
Czasem mam wrażenie, że to najnowsze pokolenie nie będzie potrafiło za kilka lat wsiąść za kierownicę jakiegoś starego samochodu, klasyka. Klimy nie ma, nawigacji brak, wspomagania kierownicy brak, biegi trzeba zmieniać ręcznie, a jak trzeba na drodze wymienić koło – wzywamy assistance. Ech…
Jeździłem nawet z szybami w korbotroniku i skrzynią bez synchronizatorów. I co teraz?
A więc tak jak kolega Bartek – odepnij serwo i pojedź na przegląd, niech ci zmierzą skuteczność hamulców. Napisałem zresztą że układ jest oficjalnie niesprawny, a nie że nie działa, to istotna różnica.
Ta. 99% pojazdów holowanych stosuje się do tej zasady…
Wielokrotnie prowadziłem pojazd holowany bez sprawnego silnika – a więc i bez wspomagania etc. Dać się da, nawet bez zbędnych problemów – wystarczy wiedzieć, że trzeba odpowiednio wcześniej reagować i odpowiednio mocniej naciskać pedał. Nie jest to problem, bo nikt nie holuje samochodu z dużą prędkością. Przynajmniej taką mam nadzieję.
Miałeś kiedyś okazję jechać holowanym samochodem bez włączonego silnika? Albo w ogóle, hamowania samochodem bez włączonego silnika, który np. delikatnie stacza się z górki? Oczywiście, że hamulce działają. Nie działa ich wspomaganie, więc do hamowania trzeba użyć większej siły, ale nie jest problemem zatrzymania samochodu do zera… Brak słów.
Jak samochód nie ma wspomagania kierownicy, to nie będziesz go prowadził? Bo nie?
Miałem, i jestem prawdopodobnie starszy od ciebie więc uważaj proszę z tym “najnowszym pokoleniem”. Jak taki jesteś mądry i super wyszkolony to pojedź z odpiętym serwo na przegląd i zobacz czy ci zaliczą skuteczność hamulców na poziomie poniżej 10%… Jak już nie zaliczą to się przekonasz że hamulec roboczy bez serwa jest OFICJALNIE niesprawny.
Człowieku, bredzisz jak mały Jasio. To czy układ hamulcowy jest sprawny nie ma nic wspólnego z działaniem serwa, gdyż jak sama nazwa wskazuje serwomechanizm, jest mechanizmem WSPOMAGAJĄCYM kierowcę w wywieraniu siły hamującej. Oczywiście przez brak wspomagania siła ta będzie odpowiednio niższa, ale ponieważ z definicji nie holujemy samochodów z włączonym silnikiem, a więc bez wspomagania hamowania, ustawodawca przewidział mniejsze limity prędkości dla takich zespołów pojazdów.
Tak nawiasem mówiąc to strzelasz jakieś z palca wyssane teorie o sprawności hamulców bez wspomagania rzędu 10%, tymczasem właśnie ostatnio podobny przypadek miałem na laboratoriach z “Badania Poj. Samochodowych”, badanym samochodem był samochód z wyłączonym silnikiem, dla samych hamulców osi przedniej sprawność hamowania wyszła na poziomie 25%. Ośki tylnej nie badaliśmy, ale biorąc pod uwagę standardowy rozdział siły hamującej minimalną sprawność hamowania na tym stanowisku (30%) ów samochód uzyskałby z palcem w nosie.
Nie przyjacielu, jeżeli układ hamulcowy korzysta z serwomechanizmu to na taką właśnie konfigurację uzyskał homologację i z tym mechanizmem jest uznawany za sprawny. Bez niego jest najzwyczajniej niesprawny i mimo że zapewnia jakieś hamowanie (a dopóki jest zachowane podciśnienie w serwie to nawet ze wspomaganiem na jedno czy dwa depnięcia), to jest sytuacja awaryjna mająca jedynie umożliwić zatrzymanie pojazdu a nie jazdę. Tobie wypadło 25% i bardzo dobrze, w innym samochodzie wyjdzie 40 a w jeszcze innym 5%.
I owszem, często holuje się samochody z wyłączonym silnikiem – od tego jest hol sztywny. Jeżeli jest dla ciebie dziwne holowanie pojazdu z silnikiem włączonym to znaczy że nie masz pojęcia jak jest zbudowany układ napędowy samochodu i co może w nim się zepsuć.
Ehhh, widać brak znajomości podstawowych zagadnień. Obecnie jednym z wymogów homologacji POJAZDU jest posiadanie układu hamulcowego ze wspomaganiem hamowania, co wynika z możliwości zaaplikowania większej siły hamującej w sytuacji kryzysowej, ale główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest komfort kierowcy – bez tego kilka hamowań i brakłoby sił w nodze. Natomiast układy hamulcowe projektuje i homologuje się tak, aby mimo braku wspomagania były wstanie zatrzymać pojazd. Co ciekawe w samochodach profesjonalnie przerobionych do rajdów stosuje się głównie układy hamulcowe bez wspomagania.
Hol sztywny stosujemy w przypadku pojazdów, które mają awarię układu hamulcowego polegającego na jego nieszczelności, a nie nieposiadający wspomagania. Bo w takim razie wychodzi na to, że wszystkie przeglądy w moim maluchu były nieważne 🙁 A jego hol wchodzi w grę tylko na motylu…
Przeoczyłeś jeszcze tylko jedną rzecz hol sztywny może mieć max. 3m a hol elastyczny max. 6m z czegoś ta różnica długości chyba wynika?
Co do tej części o układzie napędowym. Tutaj niema w sumie co komentować, bo to ewidentna próba sprowadzenia rozmowy na inny tor.
Także uwzględniając powyższe prosiłbym o podstawę prawną twierdzenia, że układ hamulcowy uznaje się za niesprawny w omawianym przypadku.
Dział II Prawa o ruchu drogowym R.3 Dz.3 Art.31 Pkt.2 PPkt.2
“2. Zabrania się holowania:
…
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,…”
Układ hamulcowy pozbawiony prawidłowego wspomagania nie działa w sposób przewidziany przez homologację pojazdu. Zatem taki pojazd na podstawie homologacji nie jest dopuszczony do ruchu i wymaga przeprowadzenia dodatkowych badań technicznych.
Także jeżeli pojazd ma wspomaganie hamowania to jego holowanie “na giętko” jest nieopuszczane. Bowiem układ hamulcowy jest NIESPRAWNY, co nie oznacza że nie działa w ogóle.
I spokojnie za to można dostać mandat.
Tyle, że w samochodach osobowych działanie ukł. hamulcowego NIE JEST uzależnione od działania silnika. Powaga… Ponieważ samochody osobowe MUSZĄ mieć bezpośrednie połączenie dźwigni hamulca roboczego z pompą hamulcową. Co innego np. samochody ciężarowe, one z definicji mają pracę ukł. ham. uzależnioną od pracy silnika, z tym, że gdy silnik nie pracuje to “duży” ma zablokowane hamulce.
Homologacja pojazdów samochodowych jest tak rozległa, że przewiduje praktycznie każdy wariant uszkodzenia ukł. hamulcowego. Bo to zasadniczo najważniejszy układ w samochodzie i musi być przetestowany na wszelkie możliwe sposoby.
Te dodatkowe badania techniczne to jest już w ogóle jakaś kpina, chyba plaga upałów zbiera żniwo 😀
Niesprawny nie oznacza, że nie działa wcale. Układ hamulcowy pozbawiony prawidłowego wspomagania nie działa w sposób przewidziany przez homologację pojazdu, zatem jest niesprawny zgodnie z prawem.
Hamowanie jest ograniczone ale nie przez to ze “pompa nie pompuje” tylko dlatego ze układ wdpomagania ham. nie działa prawidłowo. Silnik nie pracuje wiec w serwie nie powstaje próżnia co za tym idzie mamy zjawisko zwane twardym pedałem. Kierowca hamuje tyle na ile pozwala mu siła w nodze. Pompa pracuje tak samo przy właczonym jak i wyłaczonym silniku
“bo pompa nie pompuje płynu w układzie hamowania.”
Pompa hamulcowa pompuje płyn zawsze gdy naciśniemy pedał hamulca (takie wymogi homologacji – bezpośrednie połączenie pedału hamulca z pompą hamulcową), gdy silnik nie pracuje brak jest wspomagania hamulców tzn. serwomechanizm nie pełni swojej funkcji, dlatego siła hamowania jest kilka razy mniejsza.
jakiego płynu ?
Kolejny co się “zna”… Pompę hamulcową masz pod pedałem i napędzasz ją nogą, a bez silnika nie działa serwo hamulca które zwielokrotnia twoją siłę. Masz hamulec, ale bardzo słaby – oficjalnie niesprawny. Tak przynajmniej jest w samochodach z hamulcem hydraulicznym, czyli właściwie wszystkich o DMC do 3,5t.
W samochodach z hamulcem pneumatycznym bez bicia przyznaję że nie wiem jak to dokładnie działa, nigdy nie wnikałem.
Pompa pompuje płyn bo napędzasz ją pedałem – bez silnika nie działa serwo czyli hamujesz tylko siłą swojej nogi, co jest kompletnie niewystarczające. W takim stanie oficjalnie układ hamulcowy nie działa.
Jest ograniczone ale nie dlatego że pompa nie działa – bo działa, masz ją pod pedałem i napędzasz nogą. Nie działa serwo hamulca, więc masz bardzo ograniczoną siłę hamowania, i oczywiście nie działa też ABS ale o to mniejsza.
Tak czytam te komentarze i odpowiedzi. Poczytajcie trochę o hamulcach w samochodzie i kodeks drogowy. Niby dlaczego jest tam ograniczenie do 40 km/h ??
Może dlatego, że ograniczenie jest do 30km./h w obszarze zabudowanym i do 60 poza nim?
Ale ziomeczek miał pecha, wywalić się przez linkę i jeszcze wpaść pod koła.
Spora ta linka, długość 1,5 samochodu. Może się nie znam, ale ciut za długa chyba, ktoś faktycznie mógł się nie skapnąć.
to lepiej holowac na pol metra 🙂 przy predkosci 20km/h nie zdarzysz zahamować xD
Lina powinna mieć długość od 4 do 6 metrów, hol sztywny 3 metry.
Mało widać na nagraniu, ciekawi mnie czy linka do holowania była należycie oznaczona, ale tak naprawdę to z perspektywy pieszego (i przy takiej prędkości) chyba trzeba było by być ślepym, aby jej nie zauważyć, nawet nieoznaczonej.
Przechodząc ulicę człowiek raczej obserwuje lewą i prawą stronę a nie przygląda się na wprost….
@Anna
Z lewej i z prawej były samochody połączone linką. Tym bardziej na tle karoserii powinna mu się rzucić w oczy linka 😉
chyba że się na telefon gapił albo gadał
nie no tym razem nie telefon, po prostu wbiegał na pasy i chciał przebiec przed autem
Moim zdaniem pieszy ponosi winę, ale tylko częściowo: zgubiło go to, że chciał koniecznie zdążyć przed pojazdem holowanym, więc od wysepki już prawie biegł przez przejście. Natomiast faktycznie mógł nie zauważyć liny, ponieważ mogła być słabo widoczna na tle czarno-białych pasów i to jeszcze przy patrzeniu pod słońce, na granicy cienia. Poza tym zwyczajnie nie spodziewał się takiego “toru przeszkód” na przejściu – to bardzo nietypowa sytuacja.
Miał prawo nie zauważyć liny, która nie była przepisowo oznaczona.
A skąd wiesz że nie była prawidłowo oznaczona?? Nie było tego dokładnie widać ze względu na słabą rozdzielczośc i znaczną odległość kamery od zdarzenia.
I tak:
1. Osoby które nadchodziły z naprzeciwka zatrzymały sie przed holowanym autem, więc zapewne widziały linę, pewnie myślały że biegnący przeskoczy przez linke a tu zonk.
2. Jest bardzo jasno, nie da sie określić koloru linki, widać natomiast że jakaś jakby szmata leży na podłodze po zatrzymaniu się aut
3. W tym wypadku winę ponosi pieszy.