Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Zobacz – jest kamera…
—
Eksperymentalne oznakowanie niebezpiecznych przejść dla pieszych
›
Potrącenie rowerzysty [Bielsko-Biała]
maj 27 2018
Kategoria:
POTRĄCENIA
,
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
,
ROWERZYŚCI
Takie zachowania rowerzystów to plaga na polskich drogach.
Co jest powodem tak powszechnej “olewki systemu”? Nieświadomość czy ignorancja?
https://youtu.be/ZfxPbsFdwAQ
do góry
60 komentarzy
do "
Potrącenie rowerzysty [Bielsko-Biała]
"
Michal
pisze:
29/05/2018 o 16:24
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
28/05/2018 o 17:53
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
28/05/2018 o 18:13
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
28/05/2018 o 15:41
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
28/05/2018 o 09:08
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
28/05/2018 o 08:33
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
28/05/2018 o 10:27
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
28/05/2018 o 00:12
Odpowiedz
Report comment
g
pisze:
27/05/2018 o 23:30
Odpowiedz
Report comment
Lukasz
pisze:
27/05/2018 o 21:45
Odpowiedz
Report comment
Teodor
pisze:
27/05/2018 o 18:29
Odpowiedz
Report comment
ccc
pisze:
27/05/2018 o 13:04
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
27/05/2018 o 13:09
Odpowiedz
Report comment
Auris
pisze:
27/05/2018 o 14:13
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
27/05/2018 o 15:32
Odpowiedz
Report comment
rzygi
pisze:
27/05/2018 o 15:45
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
27/05/2018 o 17:17
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 21:01
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
28/05/2018 o 08:57
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
28/05/2018 o 10:16
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 13:00
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
27/05/2018 o 15:27
Odpowiedz
Report comment
Razi
pisze:
27/05/2018 o 19:47
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
Razi
pisze:
27/05/2018 o 23:11
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 23:26
Odpowiedz
Report comment
Razi
pisze:
28/05/2018 o 05:48
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
28/05/2018 o 10:23
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
27/05/2018 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 23:33
Odpowiedz
Report comment
Radeczek
pisze:
27/05/2018 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
Ryszard
pisze:
27/05/2018 o 13:48
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
27/05/2018 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
27/05/2018 o 12:32
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
27/05/2018 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2018 o 17:48
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
27/05/2018 o 18:14
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
27/05/2018 o 22:55
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 23:38
Odpowiedz
Report comment
Roma
pisze:
27/05/2018 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
fred
pisze:
27/05/2018 o 11:01
Odpowiedz
Report comment
smieszek88
pisze:
27/05/2018 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
27/05/2018 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
27/05/2018 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
27/05/2018 o 14:18
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
27/05/2018 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
27/05/2018 o 15:57
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
27/05/2018 o 16:57
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
27/05/2018 o 17:22
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
27/05/2018 o 23:47
Odpowiedz
Report comment
dad
pisze:
27/05/2018 o 11:01
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
27/05/2018 o 10:53
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
27/05/2018 o 10:53
Odpowiedz
Report comment
Wyrocznia
pisze:
27/05/2018 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
Faun
pisze:
27/05/2018 o 21:50
Odpowiedz
Report comment
Faun
pisze:
27/05/2018 o 10:46
Odpowiedz
Report comment
Florek
pisze:
27/05/2018 o 12:24
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
27/05/2018 o 15:54
Odpowiedz
Report comment
dajan55
pisze:
27/05/2018 o 15:06
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
27/05/2018 o 10:45
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
60 komentarzy do "Potrącenie rowerzysty [Bielsko-Biała]"
Jakiś czas temu też miałem styczność z bezmyślnym rowerzystą. Miałem zamiar skręcać niedługo w lewo więc wziąłem szerszy łuk. Wykorzystał to pojazd jadący za mną i zatrzymał się obok mnie. Kiedy zaczęliśmy obaj ruszać zamiast za nami przed nas wepchnął się rowerzysta, a że byliśmy już w ruchu musiał aż zsiąść z roweru ponieważ wziął za duży łuk aby ominąć pojazdy. Co za bezmyślność aby wjeżdżać tuż pod jadący pojazd. Jak się umie jeździć na rowerze, to umie się go również zatrzymać i prowadzić. Jestem za tym aby kasować konta i nie pozwolić na ponowną rejestrację użytkowników rowerów miejskich. Ludzie ci w dużej mierze siadają na rowery bez żadnej znajomości przepisów. W przeciwieństwie do użytkowników aut miejskich od których wymaga się posiadania prawo jazdy minimum kategorii B.
Zdarzenie z drugiego końca Polski.
– 42-latek kierujący fordem podczas wykonywania manewru skrętu w ulicę Królowej Jadwigi nie zachował szczególnej ostrożności podczas przejeżdżania przez przejście dla pieszych i doprowadził do zderzenia z rowerem. Za spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym został ukarany mandatem. Natomiast kierująca za jazdę rowerem przez przejście dla pieszych została pouczona – informuje policjantka.
W życiu nie przyjął bym takiego mandatu! Policja, jak to Policja – w przypadku odebrania prawa jazdy “za stworzenie zagrożenia na drodze” 50% decyzji policji, jest uchylane w sądach.
Kara za bezmyślne przejeżdżanie na przejściu dla pieszych – bez przejazdu dla rowerzystów (oznaczonego znakami D-6a lub D-6b). Zresztą bardzo łagodna – przy większej prędkości samochodu byłoby naprawdę nieciekawie.
Swoją drogą, takie zachowanie rowerzystów niestety jest bardzo częste (nie tylko na tym filmie, gdzie w ciągu kilkunastu sekund w sumie czterech (lub czworo) tak przejeżdża, a tylko jeden akurat ma pecha, że utrafił w samochód). I jak tu ich edukować? Ja staram się zawsze przepuszczać na przejściach dla pieszych tych rowerzystów, którzy zsiadają z roweru i czekają, a nie przepuszczać tych, którzy chcą sobie przejechać (chyba, że po chamsku wymuszą taki przejazd). Uważam, że powinni poczuć różnicę pomiędzy zachowaniem prawidłowym i niepoprawnym.
Staryszofer z prawojazdycom?? Już qulva wszędzie się wesracue, tu chociaż masz rację.
No dobra, rowerzysta wjechał tam gdzie nie powinien, ale czy z tego powodu mamy dawać przyzwolenie na karanie za takie wykroczenia śmiercią lub kalectwem? Jak kierujący autem mógł nie zauważyć rowerzysty? Prawdopodobnie gdyby zsiadł z roweru i go przeprowadzał to i tak zostałby potrącony, bo to ktoś jechał ewidentnie z klapkami na oczach.
Kierowca miał prawo nie zdążyć zareagować – spojrzał w lewo, nie zobaczył nikogo przed pasami i skręcił, patrząc prawo, bo tam mógł się pojawić nie zauważony pieszy i w tym momencie wjechał mu pod maskę rowerzysta – gdyby pieszy znajdował się w miejscu rowerzysty nie zdążył by pokonać pasów. Oczekiwanie, iż kierowca przed pasami, będzie wypatrywał roweru, zmieniło by zasadę ograniczonego zaufania w zasadę braku zaufania – ostatnie słowa to cytat z uzasadnienia wyroku SN w nieco innej, acz analogicznej sprawie.
Jeden aspekt problemu to z pewnością nieznajomość przepisów (oraz fakt, że cyklistów nie egzaminuje się z ich znajomości zanim pozwoli się im wyjechać na drogę), inny to po prostu głupota – powyższy film obrazuje jej skrajną postać, przejawiającą się zanikiem instynktu samozachowawczego.
standard .. kolejne ciele.
I mogę się Założyć ze Pierwsze słowa rowerzysty to:
– co deb€&@ nie widzisz ze na przejściu przejeżdżam!!!
Wina rowerzysty.
Zdaniem każdego jednośladowca, to kierowca samochodu ma mieć rozum, wzrok, słuch i zdolności nadprzyrodzone za nich wszystkich. Czy z silnikiem, czy bez.
Widać po komentarzu, że w życiu nie przejechałeś rowerem przez polskie miasto. Rowerzysta, jak chce pożyć, musi myśleć za siebie oraz za wszystkich okolicznych uczestników ruchu, również za “rowerzystów” takich, jak ta zakała na filmie. Inaczej będzie leżał pod kołami samochodu na pierwszym lepszym przejeździe, na którym będzie próbował skorzystać z przysługującego mu pierwszeństwa przejazdu.
a gdzie na zalaczonym filmiku rowerzysta ma pierwszenstwo ??? jest sciezka rowerowa ??? czy tylko zebra??? czyli jak powinien zachowac sie rowerzysta??? zabraklo wiedzy na temat ???
Raczej tobie zabrakło umiejętności rozumienia słowa pisanego. Przeczytaj mój komentarz jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz. Może w końcu sens dotrze.
Codziennie jeżdżę rowerem po Warszawie i samochodem. Mniej więcej raz w tygodniu mogę rozwalić się samochodem nie ze swojej winy i rowerem. Jednak mam mózg i wjeżdżam jak kamikaze przed samochody… czy to samochodem, czy rowerem.
To tak, jak ja, tyle że w innym mieście.
Masz rację, jak się jedzie samochodem, też trzeba za innych myśleć. Kiedy jadę samochodem, zdarza, że inny uczestnik wymusi na mnie pierwszeństwo. Ale kiedy jadę rowerem jest to nagminne. Gdybym nie zwracał uwagi na to, jak jeżdżą inni, kiedy jadę autem, pewnie często miałbym stłuczki. Ale gdybym nie myślał za innych, kiedy jadę rowerem, nie wiem czy choć raz dojechałbym do pracy w jednym kawałku.
Od czterdziestu lat jeżdżę rowerem po Warszawie i jakoś nie narzekam na kierowców, tyle że: nie zajeżdżam im drogi, ustępuję pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu, ułatwiam jak tylko mogę wyprzedzanie mnie, zamiast jechać środkiem pasa z małpią złośliwością blokując ruch, z jezdni korzystam tylko gdy nie ma DDR (i tak planuję trasę, by był DDR) – w efekcie kierowcy są tak zdumieni moją uprzejmością, że jakoś tak robią mi miejsce na przejazd gdy stoją, nie wyprzedzają “na gazetę” itd…
Twoja wypowiedź jest autentyczna, jak dolary z Monopoly :D.
Zacznij jeździć tak jak ja, to się przekonasz, ale wiem, że dla takich jak Ty “stara szkoła” jazdy na rowerze to coś niewyobrażalnego – gdy ja uczyłem się kierowania rowerem, nie było DDR-ów, obowiązywała karta rowerowa, nikt nie domagał się np. likwidacji krawężnika bo rowerzyście przeszkadza – podrzucania przedniego koła na krawężnik uczyłem się w przedszkolu, a jak ktoś w podstawówce tego nie umiał, to uchodził za fajtłapę… A dziś? – ręce opadają…
A jak roeroekooszołomowi wlepią mandat za przejeżdżanie po pasach, to jest wielki krzyk, że to “głupi i bezsensowny” przepis… Ten idiota, pewnie uważał, że ma pierwszeństwo na pasach, nie zdziwię się jeśli dopiero Policja wytłumaczyła mu, iż to on jest sprawcą wypadku.
Nic dodać nic ująć – jak trzeba zwlec tyłek, żeby przeprowadzić rower, to lament, płacze, aż w Watykanie słychać. Bo przepis durny, nieżyciowy
Ścieżki nie takie – jeszcze większy lament.
Najlepsi to są pseudokolarze “sportowcy”, jadą jezdnią, choć DDR mają obok. Bo im się rower źle prowadzi.
No k…a
Bo to jest głupi i bezsensowny przepis, mandat powinien być za niezatrzymanie się przed przejściem i za wtargnięcie.
O mamy klasycznego roweroekooszołoma: samochód ma się przed jaśnie panem obowiązkowo zatrzymać, a kierowca pewnie powinien jeszcze wysiąść i uniżenie się ukłonić? A najlepiej, żeby w ogóle zakazać ruchu tym “blacharosmrodom” i oddać ulice rowerzystom? Albo przyjmiesz do wiadomości, że przejeżdżanie po pasach jest ZABRONIONE, bo się kończy tak jak to widać na filmie, albo Ciebie ktoś rozjedzie – w sumie, Twój wybór…
Przeczytaj jeszcze raz mój post. Przekleję najważniejszy fragment:
„mandat powinien być za niezatrzymanie się przed przejściem i za wtargnięcie”
To znaczy że to rowerzysta powinien się zatrzymać, nie kierowca. Tak, miałem na myśli rowerzystę, przecież samochód nie mógłby „wtargnąć” na przejście, prawda?
To pisz wyraźnie o co Ci chodzi. Pomysł by rowerzysta mógł jeździć po pasach o ile się przed nimi zatrzyma nie jest mądry: po pierwsze 99% nie zatrzyma się i będzie twierdzić (w przypadku zatrzymania) iż “przecież stanąłem” Policji udowodnić fakt jazdy po przejściu jest dużo łatwiej, iż stanął – nie stanął. Kolejny problem, to jazda slalomem pomiędzy pieszymi – tak będzie i znów w razie czego udowodnij mu, że jechał nieprawidłowo – jedyne rozwiązanie to generalny zakaz jazdy po przejściu.
Wiele miast nie ma w ogóle infrastruktury nadającej się do jazdy rowerem, zarówno po drodze jak i chodnikach. Drogi daje, że rowerzyści faktycznie tylko przeszkadzają, a chodniku często puste bo ludzie się woda autami. Dziwisz się że jeżdżą chodnikami? Nawet prawidłowo jadący rowerzysta dla części kierowców jest problemem.
Na szczęście pomału to się zmienia, w Opolu ostanie remonty przyniosły wiele ścieżek. Ale póki co trzeba sobie radzić.
I tak, łatwiej jest stwierdzić że ktoś przejechał niż że się nie zatrzymał, ale nie powinno to być kryterium orzeczenia winy. W tym wieku oczywiste jest, że winę ponosi rowerzysta, ale często tak być nie musi. Trzeba po prostu mieć głowę na karku.
Z cyklu “bezmyślne podążanie za przepisami”: często jestem świadkiem tego, że na się na przejeździe kolejowym ludzie się zatrzymują… Na samym przejeździe, bo wcześniej prawie nic nie widać.
Rowerem po Warszawie jeżdżę od czterdziestu lat, więc nie chrzań mi o braku infrastruktury, bo czterdzieści lat temu był tu tylko jeden DDR i jeździłem ulicami! Awersję kierowców to wywołują roweroekooszołomi którzy właśnie kierowców traktują jak wrogów i z małpia złośliwością blokują ruch samochodowy, a potem się dziwią – ja z kierowcami w Warszawie nie mam problemów, bo jestem dla nich uprzejmy i oni też uprzejmością odpowiadają.
Tak samo jak kierowcom niechce się zwolnić lub zatrzymać przed przejściem tak samo rowerzystom nie chce się dupy z roweru zciągnąć na przejściach dla pieszych tylko jadą na przepadłe.
Bilans zachowany tylko że rowerzysta zawsze przegra to starcie.
Jak widzę pieszego co “już przebiera nogami” by wleźć na zebrę, a za mną są trzy samochody i długo długo nic, to owszem zwalniam (nigdy nie wiadomo co debil zrobi), ale nie zatrzymuje siebie i innych, bo jak poczeka 30 sekund, to mu korona z głowy nie spadnie. Jak widzę osobę poruszającą się z trudem, która wyraźnie boi się wejść na pasy – zawsze staję. Codziennie przechodzę przez przejście za którym bezpośrednio jest DDR i pasy na nim – nigdy nie widziałem tam rowerzysty który by się zatrzymał i przepuścił pieszego, nawet gdy pieszy już jest na pasach , to wyjeżdża taki na chodnik by go ominąć i pędzi dalej
i wyladowal rowerzysta tam gdzie mial – czyli na jezdni, teraz sie nauczy ze rowerem sie NIE PRZEJEZDZA PO PRZEJSCIU DLA PIESZYCH, tylko sie zsiada i rowerek przeprowadza
Dokładnie . Jest znak przejście dla pieszych , a nie dla pieszych/rowerów , różnica . . Wina rowerzysty
Kolejny przykład rowerowego kanała. Święta krowa, założę się, że znajomość przepisów na poziomie szkoły podstawowej, albo gorzej. Doigrał się, szkoda tylko kierowcy samochodu w tym wszystkim.
Dość rowerowym terrorystom, zero znajomości przepisów, nie płacą OC. Patologia na całego
OC mogą płacić ale nie chcą bo nie jest obowiązkowe a koszy minimalny nie przekracza 100 zł rocznie, ale jak zapłaci za naprawę to się nauchy
Mnie bardzo ciekawi, jakim prawem są wyłączeni z płacenia OC?
Dlaczego wymaga się tego od kierowców samochodów, motocyklistów, skoro rowerzyści, tak samo jak i piesi (!) są uczestnikami ruchu. Robią się równo i równiejsi.
Wszystkich wymienionych obowiązują przepisy, więc odpowiedzialność za zdarzenia, będące skutkiem naruszenia przepisów, powinna też dotyczyć wszystkich.
Nie chce się płacić z własnej kieszeni? Płać OC i koniec kropka, tym bardziej, że 80% rowerzystów i 90% pieszych nie wypłaciłoby się, gdyby spowodowali jakieś poważne zdarzenie drogowe.
jestem ZA obowiązkowym OC dla rowerzystów, co więcej za obowiązkiem oznakowania takiego roweru w tablicę rejestracyjną, ułatwiłoby to identyfikację, no i płatny kurs jeśli chcą poruszać się w ruchu ulicznym, PO ZA ROWERZYSTAMI na wszystkich ciąży obowiązek posiadania uprawnień do kierowania pojazdem, ubezpieczenia, ważnego przeglądu technicznego… dlaczego ta grupa mobilnych ma być pomijana pod ww. jeśli z pieniędzy publicznych funduje się ścieżki/drogi rowerowe, to wg. mnie nieuczciwe, że po kolizji z winy cyklisty (i braku AC u mnie) możliwa jest jedynie droga cywilna aby naprawić auto
I co zrobiłeś w tej sprawie POZA wyrażaniem anonimowej opinii w internecie? Jeżeli nic to możesz być sobie za a nawet przeciw.
Ja bym jeszcze dodał obowiązkowe OC dla pieszych i oczywiście obowiązkowe znakowanie, najlepiej na czole. Bo przecież też są uczestnikami ruchu i też mogą spowodować wypadek, a potem uciec.
A różnicy w możliwości dogonienia i zatrzymania pieszego/rowerzysty nie zauważasz? Z miejsca zdarzenia ucieka 90% rowerzystów – widziałeś kiedyś takiego co potracił Cię na chodniku, żeby stanął? A już roweroekooszołma zatrzymać może jedynie “kij w szprychy”.
Nieznajomość prawa rowerzystów to plaga.
Jeśli nie ma wyznaczonej ścieżki rowerowej a tu nie ma to rowerzysta musi zejść z roweru i przejść przez pasy a nie przyjeżdżać.
Tak dzieje się wszędzie. Zrównoważona mobilność zbiera żniwo. Ile będzie kosztowała naprawa samochodu z OC rowerzystki? Ważne aby to nagłośnić.
Sąd w takich sytuacjach potrafi nawet zaocznie wydać wyrok i rowerzystka będzie płaciła za naprawę z własnej kieszeni.
Pod warunkiem że ma z czego. 😉
To komornik wejdzie i odbierze. Będzie to trwało, odsetki narosną. Znam takiego miał do zapłacenia 2TPL dorosło do kilkunastu i teraz płacze płaci.
Akurat w tym przypadku może być różnie bo to samochód wjechał w rower a nie na odwrót. Jeżeli była policja to mandat za przejazdd po przejściu pewnie był ale czy coś więcej, nie wiemy.
Jak wyjeżdzasz z podporządkowanej i wjedzie w ciebie auto poruszające się po drodze z pierwszeństwem to nie płacisz ze swojego oc? Jebac kolarzy bezmozgow
rowerzysta na przejsciu traktowany jest jak pieszy. kierowca dostalby mandat nie rowerzysta chyba ze uznaliby ze wtargnal i nie dal czasu na reakcje kierowcy samochodu. tak samo jak wlaczasz sie do ruchu i wymusisz pierwszenstwo na kims kto jedzie pod prad to mandat dostanie ale za kolizje bedziesz obwiniony ty z racji ze pod prad czy nie jechal droga z pierwszenstwem
rowerzysta na chodniku zawsze traktowany jest jak pojazd – jesli wjezdza na jezdnie z chodnika to wlacza sie do ruchu i musi ustapic wszystkim na drodze – przejscie dla pieszych, zielone swiatlo dla pieszych etc nie ma tu nic do rzeczy – rowerzysta to NIE pieszy i nie odnosza sie do niego elementy infrastruktury dla pieszych – powyzsze nie tyczy sie tylko dzieci ponizej ktoregos roku zycia (10 albo 13, nie pamietam)
Sęk w tym, że rowerzysta już był na przejściu, nawet za jego połową. Dlatego zwracałem uwagę że nie on uderzył w pojazd tylko auto w niego.
Kierowca miał prawo nie zdążyć zareagować – spojrzał w lewo, nie zobaczył nikogo przed pasami i skręcił, w tym momencie wjechał mu pod maskę rowerzysta – gdyby pieszy znajdował się w miejscu rowerzysty nie zdążył by pokonać pasów. Oczekiwanie, iż kierowca przed pasami, będzie wypatrywał roweru, zmieniło by zasadę ograniczonego zaufania w zasadę braku zaufania – ostatnie słowa to cytat z uzasadnienia wyroku SN w nieco innej, acz analogicznej sprawie.
polamią mu nogi to na przyszlosc sie nauczy 😀
Zadziałało, następny już zszedł z roweru
Zadziałało, następny już zszedł z roweru
Ciemnota z Poludnia …… niestety widzi ze cos wjezdza to jedzie tym rowerem jak zahipnotyzowany.
Przedstaw się grzecznie i napisz, gdzie można z Tobą omówić w cztery oczy pierwszą część powyższej wypowiedzi.
Wszystkiemu winien kierowca czerwonego malucha…
Zgadzam się, ale nagrywający też nie jest tu bez winy.
jaki nagrywajacy czlowieku on sobie jedzie z przeciwnego kierunku z daleka
nieprawda – czarnego opla
Jak na wsi, zero myślenia!