Pozory mylą
Nie dajcie się zwieść pozorom w nadchodzącym roku.
Starajcie się być możliwie czujni (nie dajcie sobie odbierać też czujności przez swoich towarzyszy podróży).
Starajcie się być możliwie czujni (nie dajcie sobie odbierać też czujności przez swoich towarzyszy podróży).
Życzenia dla kierowców, ale również i wszystkich innych użytkowników naszych dróg (jak wiemy) można pisać długo… napiszę wersję skróconą – dopisujcie czego jeszcze Wam życzyć (w temacie bezpieczeństwa ruchu drogowego oczywiście 😉 ).
Przede wszystkim życzę Wam wspomnianej już czujności. Do tego dużo wyobraźni, spokoju, cierpliwości, wyrozumiałości, uprzejmości i dużo przyjemności z jazdy.
Życzę przy okazji również tego, abyście odczuwali jak najmniej egoizmu innych, nie musieli być świadkami agresji drogowej, życzę Wam jak najmniejszej liczby niebezpiecznych sytuacji na Waszych drogach.
Jeszcze raz wszystkiego dobrego i spokojnego…
Niech to będzie lepszy rok!
Zdrowia
19 komentarzy do "Pozory mylą"
Problem jest dosyć powszechny i wynika też z przykrego faktu, że prawie nikt nie sprawdza stanu oświetlenia przed wyjazdem w trasę. Ludzie nie sprawdzają oświetlenia we własnym aucie, a co dopiero w przyczepce, którą często wyciągają raz do roku.
Wtyczki zasadniczo nie da się wpiąć odwrotnie, to raczej karkołomne, chyba, że ktoś się bardzo postara. Ze wszystkimi wtyczkami z jakimi ja miałem styczność podpięcie ich nieprawidłowo było wręcz niemożliwe, bez jej uszkodzenia.
Wtyczka pewnie była kiedyś naprawiana i pomylono przewody.
Dokladnie tak. Borki, Motocykliści, etc. to jedna i ta sama osoba a pozory mylą!
… M’kay
To kto podłączał instalację czy podbił przegląd to jest jedno, ale każdy kierowca z krwi i kości sprawdza oświetlenie przed wyjechaniem na drogę!
Ale kierunki jak najczęściej sprawdzają? Awaryjnymi! 😀
weź się chłopaczku lepiej awaryjnie oddal żeby nie było….
Lewy z przeciwmgielną a prawy ze wstecznym, na kluczyku w stacyjce ustawionym na zapłon.
Z moich obserwacji wynika, że problem z światłami w przyczepach osobówek jest bardzo powszechny
i co w związku z tym robisz? obserwujesz jak podpalacz czy może obserwujesz i jak dzwon to w janosiku wciskasz wypadek????
Zajeżdżam drogę, rzucam granaty hukowo-blyskowe, pacyfikuje kierowcę, wzywam wsparcie, prokuratora i agentów CIA.
Ja bym tutaj “pozorów” nie przywoływał do “tablicy”, tylko tego gamonia co podłączył przyczepę i nie sprawdził poprawności sygnałów na przyczepie.
Plus tego co podbił przegląd.
Styki zaśniedzieją i już masz problem, znam z autopsji. Zawsze trzeba sprawdzić.
To nie jest kwestia złego podpięcia wtyczki, bo masa do wszystkich świateł jest na bolcu bocznym i w razie obrócenia wtyczki tylko jedno światło w ogóle ma szansę działać, a tu działają przynajmniej trzy.
To jest ewidentnie skopana instalacja w przyczepie, w sensie źle podłączona do wtyczki, albo ta sama historia w gnieździe pojazdu. Tak jak pisze @Dariusz, dupy dał też ten kto podbijał przegląd któregoś pojazdu.
pod warunkiem że przyczepka ma przegląd ;p
Kolego Wyszczególnij jakie działają…
STOP = BRAK
Pozycja = BRAK (Przeciwmgielne z lewej strony robi za lewą pozycję)
Lewy Kierunkowskaz = BRAK
Wniosek nr 1: Uszkodzony plastikowy język i wtyczka wpięta odwrotnie;
Wniosek nr 2: zastosowano adapter “Adama Słodowego” przejście 13pin9pin;
i kropka nad i to……… tadam tadam brrrrr lalalalallaal, ale PANIE JA JĄ WYPOŻYCZYŁEM, hyhyhy a i wystający ładunek niezabezpieczony, no burak totalny wiejski na polowanie do udawania knura
Tak konkretnie działa lewa pozycja i przeciwmgielne chyba jako prawa pozycja, oraz są zamienione kierunkowskazy. Sugerowałoby to podpięcie wtyczki odwrotnie, bo odpowiednie bolce są akurat naprzeciwko siebie, ale w takiej sytuacji masa przyczepy trafia na plus świateł STOP samochodu – efekt jest taki, że na przyczepie nie działa nic (chociaż ma szansę jeśli masa dobrze idzie po haku) a w samochodzie strzela bezpiecznik od świateł STOP.
I w sumie możliwe że tak się tu stało.